Ervaringen met Amoxicilline

Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

23-02-2022 | Man | 36
Longontsteking
Ik herken de symptomen. Ik ben ook erg duizelig, misselijk, het gevoel van trillen in mijn lichaam. En voel me idd ook niet mezelf. Een beetje zweverig. En ik zit pas op dag 2 van 7 dagen. ik gebruik het voor een beginnende longonsteking bij covid 19. Ik weet niet of ik er lang mee doorga nog.

01-10-2019 | Man | 64
Longontsteking
In mijn vakantie naar plaatselijke huisarts geweest , die constagneerde een longontsteking , ik kreeg amoxciline voor geschreven, drie maal daags 500 mg gedurende een week. Kuur afgemaakt, weinig last. Een dag later vreselijke jeuk en huiduitslag. Weer een dag later veel pijn in schouder, nu een week na de kuur vreselijke spierpijn, gewrichtspijn en jichtaanval, het wordt[lees meer...] alleen maar erger. Gisteren bij de huisarts geweest. Die vertelde mij dat het duidelijk een allergische reactie op de amoxciline is. Ik ga morgen weer naar de huisarts. Nooit meer die troep!!!!

22-09-2019 | Man | 68
Longontsteking
Na 2 weken griep volgde er december 2019 een verkoudheid waarbij ik me nog zieker voelde, veel plassen 's nachts, hoesten etc. Bij luisteren longen bij de griep eerst nog geen onsteking, maar 2 weken later wel een lichte longontsteking links onder. Amoxicilline 500 Mg 2 keer per dag, 5 dagen. De tweede dag al beter gevoel. Mocht trouwens naar buiten en was niet benauwd. D[lees meer...]e laatste dag was koorts weg. Geen bijwerkingen. Totaal,inclusief die griep,heeft het wel 3 maanden voordat alle ziekteverschijnselen weg waren.

09-02-2018 | Man | 47
Longontsteking
Kuur van week 3 capsules per dag goed middel werkte snel koorts binnen een dag van 39,7 naar 37,9

16-12-2017 | Man | 49
Longontsteking
Paardenmiddel. Moeheid, pijnlijke keel, pijn bij slikken, weinig eetlust, om de paar uur moeten plassen des nachts, pijnlijke mond soort blaren, verhoging.

07-08-2017 | Man | 62
amoxicilline (250mg)
Longontsteking
Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.

15-03-2017 | Man | 4
amoxicilline (100mg/ml)
Longontsteking
Mijn zoontje van 4 kreeg dit voor een vermeende longontsteking (bleek later niet het geval na controle door andere huisarts). Al snel werd hij steeds zieker met hoge koorts. Na 2,5 dag zat hij volledig onder de uitslag met een opgezwollen keel en kon hij geen licht meer verdragen. Blijkt een allergische reactie. Het is nu een week later en hij is nog steeds niet volledig h[lees meer...]ersteld van de amoxicilline. Moe, uitslag en buikpijn.

08-01-2017 | Man | 66
Longontsteking
Het medicijn is effectief, maar de bijwerking (schimmelinfectie in de mond, moeilijk en pijnlijk vooral bij het slikken) was pijnlijk en langdurig. Deze was ook wel beschreven