Ervaringen met Amoxicilline

Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

02-03-2024 | Vrouw | 32

diarree buikkrampen droge mond

Werkt goed tegen longontsteking, ontstekingswaarden binnen 5 dagen gedaald van 106 naar 25. Laatste dagen kuur last van diarree en buikkrampen ondanks gebruik van probiotica. Eerste dagen vrijwel geen last gehad van bijwerkingen.

10-01-2024 | Vrouw | 67
Longontsteking
Na Covid-19 kreeg ik een longontsteking. In eerste instantie kreeg doxicilline voorgeschreven. Dit deed niet wat ik nodig had. Hierna amoxicilline gekregen, dit werkte na 3 dagen. Op een beetje diarree na, geen bijwerkingen gehad.

14-08-2023 | Vrouw | 65
Longontsteking
Helpt voor heel veel ongemakken . Heel benauwd, zweten, trillen, heb contact gehad met huisartsen post

16-07-2023 | Vrouw | 48
Ik was jong 10 jaar maar kan mij de vreselijke jeuk nog herinneren… pff

02-04-2023 | Vrouw | 70
Anti biotica had geen enkel effec Volgens bijsluiter zat. Fabrikant in. Malta

02-03-2023 | Vrouw | 29
Longontsteking
Dit medicijn als kuur tegen een longontsteking voorgeschreven gekregen (5dg, 3x d) bij de huisartsenpost. Koorts verdween na 2 dagen, gevoel van ziek zijn na 4 dagen. Weinig bijwerkingen, alleen een brandende maag en last van mijn darmen. Gelukkig had ik Yakult gekocht, wat het enigszins heeft verminderd. Ik ben helaas nog niet helemaal beter, er zit nog veel slijm en ik h[lees meer...]oor nog allemaal geluiden uit mijn longen. Ik weet niet of dit normaal is, ik heb nog nooit eerder een longontsteking gehad. Wel fijn dat de koorts zo snel weg was!

09-12-2022 | Vrouw | 35
Longontsteking
Wat fijn dat dit middel bestaat, een longontsteking voelt echt niet fijn, heel dankbaar dat ik dit goed werkende antibioticum heb gekregen. Ik voelde me na de eerste dag van inname al wat minder koortsig en ziek, de ontstekingswaarden in het bloed waren al beduidend lager. En geen noemenswaardige bijwerkingen, zeker niet als je het afweegt tegen hoe een bacteriele longonts[lees meer...]teking naar kan aflopen zonder inname van antibiotica.

22-02-2022 | Vrouw | 66
Longontsteking
Heb bij bacteriële longontsteking naast Corona met hoge koorts 40.2 en hoge bezinking > 120 dit medicijn voor 7 dagen voorgeschreven gekregen. Na 48 uur merkte ik dat het beter ging. Geen enkele bijwerking gehad. Na kuur wel direct gestart met probiotica om darmflora weer op te krikken. Ik slik zelden medicijnen, geloof dat lichaam meestal zelf herstellend is.

21-02-2020 | Vrouw | 31
amoxicilline (1000mg)
Longontsteking
Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.

14-12-2019 | Vrouw | 48
Longontsteking
Eigenlijk al gelijk na start met de antibioticakuur (Amoxicilline Mylan 500 Mg, 3x pd 1 capsule) hevige diarree en buikkrampen. Ondanks hevige klachten werd mij geadviseerd om de kuur af te maken. Nu 1 week na afronding van de kuur nog steeds hevige diarree met buikkrampen en een pijnlijke branderige keel .

11-01-2018 | Vrouw | 30
Longontsteking
Ik moest drie keer per dag een tablet oplossen in water, met precies 8 uur er tussen. Ik was elke keer wel wat misselijk na inname maar verder niet. Wel héél erg vermoeid. Had geen bijwerkingen verder. Heb er wel Yakult naast genomen. Merkte het effect pas na 4/5 dagen. Ik was heel erg benauwd.

07-01-2017 | Vrouw | 25
Longontsteking
Klachten long ontsteking waren snel over, wel kreeg ik er hoofdpijn, droge mond, jeukende huid (vooral benen en handen), geen eetlust en een schimmel infectie bij.

15-09-2023 | Man | 22
amoxicilline (750mg)
Longontsteking
Gister bij de spoedpost geweest en blijkt een longontsteking te zijn dus een kuur meegekregen 750mg , dus ook om 23:00 de tablett genomen zoals de arts mij dat zij , vannacht om half 4 wakker geworden met enorme buik klachten misselijk braken en dat de helenacht door .. kan zo de kuur niet afmaken houd totaal niks binnen alles wat er in gaat gaat er meteen ook weer uit �[lees meer...]

15-08-2023 | Man | 38
Longontsteking
Ik heb een 5 daagse kuur Amoxicilline gehad vanwege een longontsteking. Tijdens de kuur weinig last gehad van bijwerken, daags na beëindigen kuur kwam eerst wat misselijkheid maar een paar dagen later begon de ellende pas echt, verschrikkelijke buikpijn die uren kan duren in maag/darmstelsel na het eten/drinken van bepaalde voeding en drinken. Ben pas 5 dagen na beëindigen[lees meer...] kuur aan de probiotica begonnen, als ik beter had geweten was ik eerder gestart. Vraag me wel af hoelang dit nog gaat duren, die buikpijn met diarree vergallen je dag behoorlijk.

12-12-2022 | Man | 57
amoxicilline (500)
Longontsteking
Na constatering longontsteking deze kuur gekregen Na 2e dag merk ik wel dat de koorts is afgenomen mede als mijn eetlust Verder goed aan diarree nu,vermoeid en hoofdpijn maar besluit deze kuur gewoon af te maken omdat ik echt van deze longontsteking af wil komen

25-09-2022 | Man | 72