Ervaringen met Amoxicilline

Keelontsteking (51 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

15-10-2019 | Man | 22

04-03-2018 | Vrouw | 18
Oorontsteking
Het medicijn werkt goed, na 2 dagen gelijk minder pijn. De enige bijwerking is dat ik me vermoeid voel, maar ik kan gewoon mijn dagroutine blijven voortzetten. Voor mij werkt het medicijn erg goed, heel weinig bijwerkingen. Het enige wat ik merk is dat ik vermoeider ben dan normaal.

28-08-2015 | Man | 36
Oorontsteking
Gebruik deze medicatie meer dan wk en ik heb weinig bewerking gehad, althans niet wat hinderlijk was. Alleen jeuk, beetje schrijnen, druk in de oren, iets kloppen onder de oren en 2x dat er vocht uit het oor liep, maar dit is uiteindelijk teken van dat het de goeie kant op gaat van de juiste genezing. Want daarna ging m n druk achter m n oor eraf (zat al tijdje dicht namel[lees meer...]ijk). En ook de rest van de benoemde klachten namen af. Deze medicatie heeft even 1 wkje de tijd nodig, maar het boekt uiteindelijk wel resultaten.

28-01-2015 | Vrouw | 57
Oorontsteking
Na een week hoesten en verstopte bijholtes in mijn hoofd kreeg ik een fikse oorontsteking aan mijn linkeroor. De huisarts constateerde een oorontsteking (linkeroor een heftige - en rechteroor een minimale ontsteking). Ook had ik koorts. Hij schreef me Amoxicilline 500 mg voor. Kuur van 7 dagen, 3 x daags 1 tablet. Na de kuur was mijn oorontsteking nog niet helemaal over [lees meer...]en ook zit er veel vocht in mijnmiddenoor . Nu heb ik Sofradex oordruppels en Flixonase neusdruppels voor het laatste restje ontsteking en verstopping. Ik kan wel zeggen dat Amoxicilline mij goed heeft geholpen en tot nu toe (ben sinds 3 dagen gestopt met de kuur) zonder noemenswaardige bijwerkingen.

27-03-2019 | Vrouw | 59
Oorontsteking
Maandag begonnen. Dinsdagavond vreselijk duizelig en misselijk. Woensdagochtend nog 1 keer ingenomen, begon weer duizelig te worden. Ben gestopt.

12-05-2017 | Vrouw | 16
Oorontsteking
Gebruik het medicijn nu ongeveer 3 dagen. Het medicijn doet zijn werking goed, maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Gister ben ik licht in mijn hoofd geworden met als gevolg flauwvallen, tussen de middag kwam ik erachter dat ik huiduitslag heb en ik heb sinds vandaag last van een vaginale schimmelinfectie. Zoals ik al zei doet het medicijn prima zijn werk dus de huis[lees meer...]arts adviseerde me om de kuur toch af te maken.

09-01-2014 | Vrouw | 61
Oorontsteking
Medicijn hielp, eerst slijmvlies irritatie in de mond, dat ging na 2 dagen over. Nu nog, 6 dagen geleden was kuur klaar, schimmelinfecties, waar je die ook maar aan slijmvlies kan hebben.

28-09-2010 | Vrouw
Oorontsteking
Het medicijn hielp bij mij wel snel alleen vanaf het innemen van de eerste pil ben ik al misselijk en heb ik last van diarree. Op dit moment moet ik nog een paar dagen slikken om de kuur af te maken. Ik slik de kuur omdat ik al een paar dagen hoge koorts had door een ontsteking. Nu is dit opgeknapt, maar zit ik nog thuis doordat ik ziek ben van de antibiotica!! :-(

26-05-2013 | Man | 34
Oorontsteking
zoontje had een dubbele oorontsteking, kreeg dit middel van de huisarts voorgeschreven. 1e dag geen last van bijwerkingen, tweede dag/nacht huilen en niet kunnen slapen. Gilde van de pijn/jeuk. leek pijn/jeuk in zijn voeten onderbenen en voeten te hebben. Naar de huisartsenpost gegaan. Advies gekregen om direct te stoppen met het middel en te starten met smeren van menthol[lees meer...] gel (werkte matig niet). oorontsteking was overigens wel over. Voetjes onder de koude kraan, hielp wat. van warm water leek het erger te worden. In ieder geval als het even kan zou ik dit middel niet snel gebruiken. Het kan zeer heftige bijwerkingen hebben als je er gevoelig voor ben. Succes!

05-08-2023 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Een 7 dgs kuur amoxycilinne voor oorontsteking, echter na 1 capsule werd ik ene paar uur later erg. Duizelig en mijn maag deed moeilijk voor eten. Met huisarts overlegd en gestopt met de kuur graag hoor ik wie ook voornamelijk ook duizelig was gelijk al in het begin. Dag later maag overstuur moeilijk eten en heel veel lucht

28-12-2022 | Vrouw | 38
Oorontsteking
Mijn klachten begonnen eerst met hoesten en een loopneus. Na een paar dagen had ik een bovenste luchtweg infectie met een middenoorontsteking. Had een enorme druk op mijn oor met enorme oorsuizen en hoorde praktisch niets. Na 1 week kreeg ik eindelijk een kuur van 1 week van de huisarts. Deze heeft voor mijn gevoel de ontsteking van de holtes redelijk verminderd, maar de o[lees meer...]orontsteking totaal niet, waar het voor was bedoeld. Na 1,5 week heb ik nu last van een loopoor en mijn klieren bij de ontstoken oor zijn enorm oogezet. De doofheid met oorsuizen heb ik nog steeds 24/7! Door deze antibiotica krijg ik een zeeeeeer droge mond.

23-01-2022 | Vrouw | 70
Oorontsteking
Ik kreeg heel veel jeuk aan handen en voeten en schaamstreek en al snel begon alles te vervellen. Na overleg met de huisarts ben ik na twee dagen gestopt. Daarna op advies van de apotheek drie verschillende zalfjes gekocht (zelf betalen!!!) en een paar katoenen handschoentjes ( ook weer 13 euro) om 's nachts jeuken te voorkomen. Ik draag ze 's nachts met veel zalf aan [lees meer...]de handen. Ik zou graag eenfoto toevoegen, maar daarvoor is geen ruimte. Toen ik de huisarts zei, dat ik vaker jeuk en vervelling kreeg van anti bio vond hij dat 'niet ernstig'. Hij sachreef ze dus toch voor.

12-08-2016 | Man | 36
Oorontsteking
Zeer slechte ervaringen. Heb de auto bijna een paar keer in de vangrail gezet door blackouts. De link met de antibiotica had ik toen nog niet gelegd, ik dacht dat het vermoeidheid was. Vervolgens na een bijna flauwval moment in een soort van angststoornis beland (paniekaanvallen, duizeligheid, hyperventilatie), wat verder gevoed wordt door een raar gevoel in mijn lichaam. [lees meer...]Neem nu elke dag een liter rauwe kefir om m'n goede darmbacteriën aan te vullen, en dat lijkt effect te hebben. Ook vit B complex lijkt effect te hebben. Hopelijk kom ik er snel weer uit. Oh ja, m'n kop is nog steeds verstopt, maar de ergste druk is er door de amoxicilline wel af. Mijn tong is wit wat wijst op disbiose. Ik raad iedereen met problemen nav antibiotica aan een goed probiotica te nemen (Yokult gaat niet werken).

13-07-2016 | Man | 54
Oorontsteking
heb deze nu voor de 2 keer voor mijn oor ontsteking, maar werkt niet echt nog.

13-07-2016 | Man | 54
Oorontsteking
op dit moment helpt het nog niet echt, heb nog steeds veel last van mijn oorontsteking.

22-04-2016 | Vrouw | 30
Oorontsteking
Had een keelontsteking (virus) die is overgegaan naar een oorontsteking (bacterie). Meer dan een week koorts gehad / zo goed als doof. Toen de oorontsteking aan bleef houden, heeft mijn huisarts mij Amoxicilline Sandoz 500 MG 3x daags voorgeschreven. Na 1 dag 3 capsules gebruikt te hebben, kreeg ik allemaal jeukende plekken op mn benen (vooral knieen) en op mn armen. A[lees meer...]ls ik eraan wreef, werd het erger. Het waren galbulten. Gelijk de huisarts weer gebeld. Het is een allergische reactie op dit geneesmiddel. Moest direct stoppen met het gebruik en kreeg toen Co-Trimoxazol 960 MG 2x daag voorgeschreven. Dit middel gaf mij gelukkig geen ernstige bijwerkingen (alleen moeheid en verminderde eetlust, doordat alles wat vreemd smaakt). Zit nu op dag 4 van de 5 voorgeschreven dagen, de koorts is gezakt. Ben alleen heel erg moe, maar dat hoort erbij. De doofheid is helaas nog onveranderd, maar de huisarts gaf aan dat dit wat langer kon duren, dus heb goede hoop. Als tip, de medicijnen neem ik in nadat ik iets heb gegeten, bijvoorbeeld een geroosterde boterham en dan valt het aardig mee met de misselijkheid. Ook eet ik zo min mogelijk suiker om een eventuele schimmelinfectie te voorkomen.