Ervaringen met Amoxicilline

Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

24-04-2008 | Vrouw
Voorhoofdsholteontsteking
Ik kreeg dit voor bijholte ontsteking. Prima. Ik vind capsules alleen niet zo fijn om t slikken en soms is het lastig om goed de tijd bij te houden dat je wel verdeeld over de dag je capsules inneemt. Volgens mij geen last gehad van bijwerkingen.

18-12-2012 | Vrouw | 17
Voorhoofdsholteontsteking
ik moet het medicijn 7dagen gebruiken, het is nu mijn tweede dag dat ik het medicijn gebruik. Ik ben vaak duizeligheid, misselijk en heb last van hoofdpijn.

20-01-2018 | Vrouw | 20
Voorhoofdsholteontsteking
Tijdens gehele duur dat ik deze kuur gebruikte had ik in de avond last van koorts. Na twee dagen kreeg ik ook een rood gezicht en de dagen erna kreeg ik jeuk en roodheid in mijn nek. De koorts kwam elke avond opzetten. Deze kuur heb ik 4/5 dagen gebruikt kuur was voor 10 dagen. Uiteindelijk naar HAP geweest. Ik heb een allergie voor amoxicilline. Kreeg gelijk tabletten me[lees meer...]e tegen de allergie die ik heb.

29-10-2019 | Vrouw | 23
Voorhoofdsholteontsteking
Al 4 jaar lang heb ik chronische voorhoofdholte en bijholte ontsteking... Al voor de 3e of 4e keer amoxicilline kuurtje gekregen voor 10 dagen. Helaas heeft het al een paar keer niet geholpen en heb ik pijnstillers mee gekregen (arthrotec 50mg) ook dit wil niet werken dus moet ik nog extra 2 paracetamols 3 x per dag slikken. Helaas wil het allemaal niet werken en heb ik[lees meer...] enorm veel pijn van mijn voorhoofdholte en bijholte ontsteking.... Vor mij dus niet meer zo effectief.. 2 schoonmaak operaties achter de rug, te veel neussprays en zout spoelen. Ik zal de pijn maar helaas moeten accepteren na 4 jaar... En langer...

29-11-2012 | Vrouw | 24
Voorhoofdsholteontsteking
Ik slik deze kuur al mijn hele leven als ik antibiotica nodig heb. Nooit klachten gehad, geen last van bijwerkingen en werkt enorm snel. Dit keer al na 2x innemen van de helse steken af in m'n hoofd en de 2e dag al klachten vrij. Enige nadeel, maar das mijn eigen schuld, ik kan geen pillen slikken en de drank vorm is best goor zeker als je dit 3x per dag moet nemen. Verder[lees meer...] zeer tevreden!

27-12-2012 | Man | 30
Voorhoofdsholteontsteking
Voor de zoveelste keer geveld door voorhoofdholteonsteking m koorts kreeg ik van n australische arts 10dgn amoxilline voorgeschreven. Daarna (nu 9jr verder) nooit geen ellende meer!

03-02-2017 | Man | 31
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had een leukocytenwaarde van 22.8, waar een waarde tussen de 4-10 normaal zou moeten zijn. Bij de huisarts bleek dat ik een keel, frontale sinus en oorontsteking had. Derhalve kreeg ik dit medicijn. De tweede dag (na tablet 6) ontzettend hyperactief en pijntjes verdwenen. Nu is de kuur afgelopen en met name de frontale sinus (hoofdholte) waar ik echt wel last van had, h[lees meer...]eb ik geen last meer van. De bijwerkingen vallen in mijn geval dan ook mee.

08-12-2012 | Vrouw | 31
Voorhoofdsholteontsteking
hoi, ik gebruik het middel sinds 4 december 2012, maar er is bij mij nog geen verandering gekomen. Ik heb nog steeds erge pijn in me voorhoofd en druk in me oren en kaak. mijn nek doet ook nog heel erg pijnlijk, het lijkt net alsof ik iets zwaars op mijn hoofd draagt het is niet verminderd of wat dan ook. ik slik er naast ook maar ibuprofen anders hou ik de pijn in me ho[lees meer...]ofd en nek niet vol. Ik heb nog nooit zoveel pijn in me hoofd gehad, ik hoop wel dat het heel snel voor bij is want zodra ik ziek word raak ik in paniek en word ik heel heel erg bang dat ik dood ga. Aankomende woensdag moet ik weer naar de dokter, op het moment is er bij mij niets veranderd.

04-11-2016 | Vrouw | 35
Voorhoofdsholteontsteking
Helaas ben ik zeer allergisch voor Amoxicilline in welke vorm dan ook. Buiten het feit dat mijn huid over mijn hele lichaam verbrandingsplekken ontwikkeld, krijg ik binnen de eerste inname, toediening zeer hoge koorts. Soms kan het oplopen tot boven de 40 graden. Maar dit is een zeer voorkomend voorgeschreven penicilline, wat in 80% van de antibiotica verwerkt zit. Het wor[lees meer...]dt al snel aangeraden en toegediend bij ontstekingen in de gezichtsholtes of om verdere infecties voor te zijn om te voorkomen. Deze werken over het algemeen voor 90% v/d mensen effectief, maar als je, zoals ik, ernstig en zeer hevig allergisch bent voor deze antibiotica kan het levensbedreigend zijn. Gek genoeg is er in de Nederlandse Wet niets, maar dan ook helemaal nul een voorschrift of verplichting opgenomen om dit kenbaar te maken wanneer er calamiteiten zich voordoen. Dat wil zeggen: mocht ik vandaag onder een bus komen en niet (meer) aanspreekbaar ben, het middel zonder pardon in mijn lichaam gepompt kan worden, zonder Medische Check.... Waarom wel met een donorcodicil kaartje stevig in mijn portemonnee dragen, maar geen verplichtte kaart (digitaal afleesbaar of zoiets dergelijks) waarmee men kan aflezen welke Medicijnen er juist wel of niet toegediend mogen worden? Overheid... Doe daar eens wat aan?! Idee??

01-09-2015 | Man | 35
amoxicilline (250mg)
Voorhoofdsholteontsteking
De kuur heeft goed geholpen en dat is het enige positieve aan deze kuur. Ik voel mij na de kuur totaal niet fit. Ik heb allemaal rode vlekjes die met name bij de voeten en handen enorm jeuken. Ik heb geen smaak in de mond en mijn tong is zeer gevoelig bij warme dranken. Daarnaast zijn mijn mondhoeken geïrriteerd en kapot. Ik heb geen last van diarree (ook een bijwerking), [lees meer...]maar mijn maag is wel van streek en ik heb een opgeblazen gevoel en ik ben af en toe misselijk. Daarnaast heb ik veel moeite om mijn temperatuur te reguleren; de ene keer zweet ik als een gek, de andere keer heb ik het koud. (Ik heb geen koorts overigens). Ik heb een melding gemaakt bij de huisarts (assistent) en die nam mij totaal niet serieus. Ze gaf aan dat dit, behalve de vlekjes, ook nog aan mijn voorhoofdsholteontsteking kon liggen. Op mijn opmerking dat ik bovengenoemde klachten tijdens mijn twee weken durende voorhoofdsholteontsteking niet heb gevoeld/ervaren, maar dat alles na de 8 daagse kuur is opgekomen, kon zij geen antwoord geven. Ze zou het aan de huisarts doorgeven. Over dat laatste ben ik nog het meest teleurgesteld. Ik, een persoon die in de afgelopen 10 jaar nog geen 2x bij de huisarts is geweest en nooit voorgeschreven medicijnen gebruikt (tenzij het echt noodzakelijk is), word hier niet serieus genomen, terwijl ik serieus een melding maak.

25-05-2023 | Vrouw | 41

09-04-2018 | Vrouw | 41
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had een voorhoofdholteontsteking..na 7 dagen 3 keer per dag de capsules genomen te hebben was die na 4 dagen terug ..2 dagen later weer een kuur na 3 dagen weer weg nu de oplosbare variant..nog 1 dag..dus afwachten dan heb ik 2 keer een kuurcvan 7 dagen 3 maal daags gehad 500 mg ammoxilline ..

15-10-2018 | Vrouw | 46
Voorhoofdsholteontsteking
Na twee dagen in mijn bed met de meest afschuwelijke hoofdpijn ook de huisarts laten komen en de diagnose voorhoofdsholteontsteking en bijholte ontsteking. Meteen amoxicciline voorgeschreven gekregen en daarbij Tramadol pijnstillers. Al binnen 24 uur een lichte vermindering van de hoofdpijn wat al een zegen was maar door de Tramadol veel misselijk en spugen dus na overle[lees meer...]g met de huisarts zelf met de Tramadol gestopt. Binnen weer 24 uur ( dus 48 uur na eerste tablet) voor 75% van de hoofdpijn af, maar inmiddels wel wat bijwerkingen. Ik heb zelf bij iedere antibioticakuur dezelfde darmklachten, nl diarree, en nu dus ook weer. Dit keer echter ook een erg droge mond, smaakverlies, maar het ergste vond ik de slapeloosheid, en de enorme hitte/zweetaanvallen met name ‘snachts. Dan ben je al zo beroerd, en als je dan ook nog eens niet of nauwelijks slaapt dan vreet dat aan je. Ik heb een wisselende lichaamstemperatuur nu maar voornamelijk bloedheet, geen koorts, maar zweet als een gek. Hierdoor dus onrustig in bed ook. Dat is wat ik echt heel jammer vind. Als zelfstandig ondernemer kan ik niet anders dan na een week thuis weer aan het werk te gaan maar ik ben doodop. Ik hoop dan ook echt dat dat verdwijnt na het beindigen van de kuur! Ik ben nog niet helemaal klaar met de kuur dus benieuwd of het uiteindelijk werkt. In het verleden middenoorontsteking gehad icm holte ontsteking en toen twee kuren achter elkaar gehad vd huisarts.

04-06-2015 | Vrouw | 55
Voorhoofdsholteontsteking
Ben gisteren begonnen gelijk hartkloppingen voor het slapen weer 1 genomen heel da nacht hartkloppingen...vanochtend maar weer 1 geprobeerd, toen weer hartkloppingen druk op het hoofd en duizelig misselijk. Naar de huisarts geweest zegt niet veel deze bijwerkingen zouden niet bekend zijn, onmiddelijk gestopt en krijg morgen andere. Ik voel me nog steeds niet goed ben een b[lees meer...]eetje bang als ik opsta val ik soms gewoon om terwijl het al dik 16 uur geleden is dat ik de laatste hebt ingenomen.

20-05-2013 | Vrouw | 58
Voorhoofdsholteontsteking
ik heb nergens last van gehad en mijn ontsteking is weg

27-12-2017 | Vrouw | 62
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had Voorhoofdholte- en kaakholteontsteking en een bronchitis. Voelde me sinds heel lang geleden zo ziek, hoge koorts al 3 dagen ruim boven de 39 graden en net voor Kerst toch maar naar huisarts. Hij schrok, zo kende hij mij totaal niet. Was bank dat er ook nog een longontsteking bij zou komen en heeft daarom dit paardenmiddel ingezet. Van de Kerst heb ik weinig meegekr[lees meer...]egen. Vandaag op controle geweest en zowaar hij zei, je trekt weer wat bij, maar heeft nog weken nodig voor je weer de oude zult zijn. Reken op 6 weken. Ik was erg bevreesd omdat er zoveel negatieve reacties op dit middel kwamen, maar mij heeft het uitstekend geholpen. Een minpuntje, ik kreeg de smelttabletten, bleef telkens veel poeder nog in het glas. Had liever de capsules gehad. Maar nu heb ik telkens extra gedronken. Ook goed als je koorts hebt.