Wondroos (42 meningen)
Bacteriële infectie (26 meningen)
Ontsteking in de borst (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

24-11-2014 | Vrouw | 49
Infectie (wond)
Ik kreeg deze antibiotica voor een infectie aan de bal van mijn voet (zwelling, jeuk). Een dosering van 4 x 1 capsule per dag sloeg niet aan, daarom kreeg ik 4 x 2 capsules per dag. Deze kuur heb ik 1,5 week gehad. Het hielp bij die dosering goed, alleen de klachten kwamen terug en ik kreeg een nieuwe langere kuur. Na inname was ik wat misselijk soms en had wat last van ma[lees meer...]agzuur. Ook (minimaal) jeuk over mijn lichaam. Vergeleken bij andere AB die ik eerder nodig had, vond ik de bijwerkingen erg meevallen, ik heb snel last van mijn darmen maar dat had ik nu gelukkig niet. Vrij mild dus. Ik was er ook zeker niet moe van of slaperig. Mijn conditie was in deze periode wel iets minder, ik merkte bij het sporten wel iets dat ik een kuur had ( ik sport best fanatiek, bij flinke inspanning merkte ik het enigzinds).

08-09-2014 | Vrouw | 42
Infectie (wond)
Ik kreeg dit middel voorgeschreven voor een infectie aan mijn hand en een ontstoken lymfeklier onder mijn oksel. Ook had ik er koorts van. Na het innemen van de 5e tablet voelde ik me al een stuk beter en werd de pijn onder mijn oksel minder. Ook had het een gunstig effect op mijn acne. Ik kreeg weer kleur op mijn gezicht en voel me nu na 6 dagen een heel stuk beter. Wat[lees meer...] wel aan te raden is bij langduriger gebruik van dit middel is het gebruik van probiotica om diarree te voorkomen.

10-08-2014 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Kuur voorgeschreven gekregen wegens infectie na insektenbeet op de voet die na 2 weken nog steeds niet rustig was. Innemen ging moeilijk, capsule vind ik best groot en door mij niet weg te slikken met water. Heb een lepel appelmoes gebruikt. Bijwerking: vieze smaak in mond wat soms eetlust deed verminderen. En enigszins duf en moe. Verder niks spannends. Voet is inmidd[lees meer...]els weer in originele vorm en kleur, dus kuur heeft z'n werk gedaan.

11-10-2021 | Man | 64
Infectie (wond)
Ik ben een 64-jarige man en hebt 10 dagen lang 4 x daags 500 mg Flucloxacilline moeten innemen (t/m zaterdag 2/10) i.v.m. een flinke ontsteking onder aan mijn voet. Geen enkele bijwerking gehad. Zelfs geen maag/darmklachten. De ontsteking was na 4 dagen geheel verdwenen en de 10-daagse kuur helemaal afgemaakt. Geweldig middel wat tevens bekend staat dag het vrijwel nooit [lees meer...](minder dan 1 op de 10000 mensen) geen enkele bijwerking geeft. Ook de inname van de capsules gaat (ondanks de grootte) prima als je maar een groot glas water neemt dan heb je totaal geen last. En je krijgt echt niet het gevoel dat de capsule in je keel blijft "hangen". Topmiddel in alle opzichten en kan het een ieder van harte aanbevelen.

25-03-2018 | Man | 77
Infectie (wond)
Plotseling hevige maagberoering gevolgd door diare 1 dag na start gebruik van het middel

31-03-2016 | Man | 50
Infectie (wond)
Bijwerkingen: buikpijn, diarree, vochtophoping, pijn aan de wond op mijn voet.

28-12-2014 | Man | 70
Infectie (wond)
Hardnekkig abces in de gehoorgang. Antibioticum in combinatie met pijnstiller (paracetamol). Geen resultaat. Zulke etterende abcessen zijn moeilijk te genezen en hebben de neiging zich te verdiepen. Inmiddels voor de 2e keer bij de oorarts, oorgang schoongemaakt etc. Nu nieuw antibioticum Ciproflexacine in combinatie met ontstekingsremmer Ibuprofen. Inmiddels meer dan 3 we[lees meer...]ken een zweer in mijn oor... het schijnt dat 'snijden' uiteindelijk de laatste oplossing is... Heb zelf bedacht om dagelijks het oor te reinigen met een wattenstaafje gedrenkt in ontsmettende vloeistof...

22-12-2014 | Man | 62
Infectie (wond)
Etterende puisten op neus en in gezicht. niets geholpen.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (594) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum