Ervaringen met Co-Trimoxazol

Longontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

31-05-2018 | Man | 30
Prostaatontsteking
Kuur gekregen ivm prostaatontsteking. Eerste 3 dagen geen last van bijwerkingen. Na de 3e dag, misselijk. Ook weinig eetlust hierdoor en een vieze metaalsmaak in de mond. Ook een beetje dizzy. Alsof je niet helemaal op de wereld bent. Ook knetterende hoofdpijn. Echt rotzooi! Nog nooit zo ellendig gevoeld van een kuur.

21-09-2015 | Man | 45
co-trimoxazol (960mg)
Prostaatontsteking
ik heb dit middel twee weken geslikt, was blij dat de kuur over was, want ik heb veel bijwerkingen gehad. De eerste paar dagen dacht ik nog "dit gaat goed", maar toen werd ik duizelig. Dat gebeurde nog een paar keer, maar werd niet erger op zich, wat wel steeds erger werd was de enorme vermoeidheid, zweten, hoofdpijn en hartkloppingen. Ik kon echt nauwelijks nog iets doen [lees meer...]aan het eind van de kuur, een paardenmiddel wat mij betreft. De pillen zijn wat lastig door te slikken, toch deed ik dat liever dan ze apart oplossen, want ze zijn erg vies van smaak.

16-08-2021 | Man | 51
Prostaatontsteking
Op een dag begin augustus 2020 had ik last van mijn onderbuik. Uiteindelijk plas laten onderzoek en was een blaasontsteking. De blaasontsteking was na later onderzoek wel verdwenen maar de pijn onder in mijn buik niet. Helaas heb ik mij 3x door de huisarts naar huis laten sturen (dat het niks medisch was). Uiteindelijk erg klaar mee met de zeer vervelende pijn en verwijzin[lees meer...]g naar de Uroloog gekregen. Ik zat nog niet op de stoel of hij zei al dat het een prostaatontsteking was. Deze is erg lastig te bestrijden. De eerste kuur (1 pil per dag) heeft nauwelijks geholpen. Daarna kwam de pijn in alle hevigheid terug. Nog voordat ik de belafspraak had met de Uroloog, heb ik hem gebeld en direct een nieuwe kuur gekregen. Hiermee werd de pijn minder en zelfs op momenten helemaal weg. We zijn dan bijna een jaar verder. Onlangs de belafspraak gehad en gezegd dat het bij vlagen terugkomt. Om dit te onderdrukken heb ik een kuur gekregen en kan ik bij pijn een aantal dag slikken. Dat lijkt wel te helpen. Ik doe elke ochtend mijn bekkenbodem en onderrug oefeningen. Voorlopig lijk ik er nog niet vanaf te zijn. Het is wel redelijk onder controle. Ter info: de Uroloog heeft via een camera gekeken en de prostaat was rood. // de pijn zit bij mij dus niet aan mijn aarskant . Dat doet allemaal geen pijn. Bij mij dus echt onder in de buik. Het is een zeer lastige aandoening. Je wordt er op zijn tijd echt moedeloos van.

02-04-2017 | Man | 56
co-trimoxazol (960mg)
Prostaatontsteking
Ik kreeg een kuur voor 10 dagen. En ben deze op woensdag ochtend gestart. Aanvankelijk verliep de kuur zonder problemen. In een paar dagen werd de pijn van de ontsteking minder en verdween. Ook de drang om, om de 5 minuten te plassen, verdween. Op de achtste dag van de kuur kreeg ik tijdens een wandeling spierpijn in mijn rug en schouders. Ook was ik niet instaat mijn gebr[lees meer...]uikelijke tempo te lopen. (Conditieverlies) Na thuiskomst van de wandeling ben ik direct naar bed gegaan. 2 - 3 Uur later smaakte het eten niet en ik was ook misselijk. Weinig gegeten, wel gewoon de medicatie genomen. Weer een paar uur in bed doorgebracht en uiteindelijk mijn eten eruit gegooid (braken). Waarna ik mijn temperatuur heb opgenomen (37.7°C.). Door een paracetamol te nemen de symptomen onderdrukt en een redelijke nachtrust gehad. Op de negende dag voelde ik me niet fit genoeg om een lange afstand auto te rijden. Dat heeft mijn ernstig zieke vrouw moeten doen. Paracetamol genomen en na enkele uren was ik zelf weer fit genoeg om dat van haar over te nemen. Echter om 11 uur 's ochtends zat ik helemaal onder de rode prikkelende jeukende uitslag. Om de zelfbeheersing om niet te krabben niet te verliezen paracetamol genomen. 's avonds had ik 38.6°C. De nacht naar de tiende dag was een ramp. Veel last van de bijwerkingen gehad en zo lusteloos dat ik pas na een uur de energie had om de verlichtende paracetamol te pakken. 's Ochtends nog opgestaan en ontbeten en de medicatie gebruikt met paracetamol. Op het laatste moment besloten om toch de lange rit met de auto niet te doen en thuis te blijven. 3 Uur geslapen en volgende paracetamol genomen. Daarna ca. 3 uur in een hoek gelegen waarna de energie langzaam terugkomt. Een paar uur te laat volgens het schema toch nog de laatste tablet ingenomen. Ik was het ZO ZAT die bijwerkingen. Gelukkig heeft de laatste tablet het terugkomen van de energie niet belemmert. En ook de misselijkheid bleef weg. Op de elfde dag was ik weer fit genoeg om een lange afstand te sturen. Ik schrijf dit op de twaalfde dag en op de dertiende dag ga ik mijn conditie beproeven. Ben zo blij dat ik van die Prostatitis af ben. En die rode huid begint ook al minder te worden. Dan zal eerdaags de jeuk ook wel verdwijnen.

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
Dit middel heeft mij van de wal in t schip geholpen, klachten verminderden totaal niet, andere klachten traden heftig op huiduitslag, moeheid Voelde me echt ziek, heb dagen in bed gelegen, troebele urine, rode urine, donkere urine koorts/ verhoging