nitrofurantoine

Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

25-10-2019 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Tijdens mijn zwangerschap helaas een blaaslntsteking gekregen en kreeg in korte tijd (een maand) tweemaal Furabid voorgeschreven. Het middel is effectief maar wat een vervelende bijwerkingen. Ik had last van diverse candida uitbrakrn, hartkloppingen en darmklachten. In een vorige zwangerschap kwamen deze klachten ook terug na gebruik van Furabid. Ik heb vaker antibiot[lees meer...]ica moeten slikken (toen ik niet zwanger was) en nooit last gehad van bijwerken. Ik zou dit middel nooit meer innemen.

28-05-2019 | Vrouw | 31
Urineweginfectie
Deze medicijnen voorgeschreven gekregen na urine test ivm onsteking. Ik voelde me al niet super maar met deze medicijnen werd het de eerste 2 dagen niet beter. Dan koud, dan warm. Leek net of ik koorts had. Erg moe, dagelijks hoofdpijn, misselijk en diarree. De 3de dag werd het iets beter maar de hoofdpijn, misselijkheid en diarree bleef. Gister de laatste capsule gehad e[lees meer...]n hopelijk zakken de bijwerkingen nu snel af.

03-12-2018 | Vrouw | 32
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Deze antibioticum werkt razendsnel bij mij. Tijdens het gebruik weinig bijwerkingen. Maar eenmaal klaar met de kuur krijg ik na 5 tot 7 dagen gigantische jeuk over mijn hele lichaam. Galbulten verschijnen op een bepaalde plek, verdwijnen na een tijdje weer en komen op een andere plek terug. Ook enorm veel last van mijn maag en steken op de borst. Bij de eerste x gebruik ha[lees meer...]p gebeld (omdat ik toen niet wist waar het vandaan zou komen) en die stuurde een ambu omdat ze dachten dat het mijn hart was. 1,5 week geleden weer een kuur voor blaasontsteking, en nu weer dezelfde problemen als toen. Na zitten denken of ik ander wasmiddel had gebruikt, of iets met het eten. Maar toen viel het kwartje, het heeft bijna zeker hiermee te maken.

22-11-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Van alle keren dat ik blaasontsteking heb gehad, werkte Furabid toch wel het beste. Binnen 1 dag was ik van de klachten af. Dit veranderde toen ik laatst dit middel gebruikte, weer voor blaasontsteking. De volgende dag waren alle klachten weg. Met nog twee dagen te gaan kreeg ik last van misselijkheid, maagpijn, diarree en een constant hongergevoel terwijl ik gewoon goed a[lees meer...]t. Twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt kreeg ik ondraaglijke jeuk over mijn hele lichaam, compleet met kleine bultjes hier en daar. Heb er niet van kunnen slapen en heb de dag erop allergiepilletjes gekregen waarmee de jeuk gelukkig wegging. Ik zat onder de rode vlekken en krassen van het krabben. Het middel werkt goed tegen de blaasontsteking, maar ik hoef dit niet weer.

25-10-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Hoofdpijn, verhoging/koorts, algehele malaise, moe.

04-06-2019 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Maandagnacht/ochtend wakker geworden met gigantische buikpijn en pijn bij plassen. Dokter heeft onderzoek gedaan en bleek blaasontsteking. Halvewege de ochtend gestart met Furabid 100mg Nitrofurantoine 2 x pd. Na de eerste pil werden de klachten van pijn al minder. dat was erg fijn. de 2e pil in avond ingenomen. de volgende ochtend bij ontwaken veel bulten overal. vocht bu[lees meer...]lten die enorm jeuken. toch maar weer de pil ingenomen en de huisarts gebeld om dit te melden. wellicht een andere kuur vanmiddag ophalen. want de bijwerkingen zijn behoorlijk. heb veel antibiotica geslikt maar deze voel je echt in lichaam en geest/gemoedstoestand. Galbulten, netelroos, hoofdpijn, vocht in enkels en voeten. minder concentratie. gevoel van niet lekker voelen. lage bloeddruk . druk op je hersens.

13-10-2018 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Furabid gekregen en vaak hielp het meteen bij mij want vaak blaasontsteking gehad. Nooit last gehad van bijwerkingen alleen moeheid. Dit keer helpt het medicijn me helaas niet. Blaasontsteking na 5 dagen antibiotica niet over dus nu 7 dagen opnieuw een kuur.

18-08-2019 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Zit nu op dag 3 van de 5 daagse kuur, moet zeggen dat ik het geen fijn middel vind. Normaal gesproken heb ik alleen wat maag-darm klachten bij het gebruik van antibiotica maar dit heeft andere meer vervelende bijwerkingen. Gister even gedacht om met de kuur te stoppen, toch door gezet ivm resistentie en ik voel mij gewoon niet optimaal en echt uitleggen is moeilijk. Niet l[lees meer...]ekker, belabberd en griepgevoel. Net wat bloedverlies tijdens een toiletbezoek. Geen idee wat dit is en of het erbij hoort maar ik zal het in de gaten houden. Ik raad mensen wel aan om niet alleen naar de negatieve ervaringen te kijken. Het is logisch dat alleen mensen met negatieve ervaringen een reactie schrijven aangezien mensen met positieve ervaringen er niet te veel over nadenken. Het is geen fijn middel maar het helpt en is te overbruggen. Zal in het vervolg wel vragen om een ander middel.

03-11-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Zo voelde ik me ook de eerste weken van mijn zwangerschappen. Alleen was ik nu niet zwanger, maar kwam het door Furabid. Na 5 pillen gestopt. Ik neem het nooit meer.

29-09-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Vreselijk spul, ipv dat ik moet genezen van een blaasontsteking werd ik erg ziek van dit spul, al na 1 tablet voelde ik mij verrot. Na 2 dagen gestopt.

24-09-2020 | Vrouw | 36

05-08-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik ben Accord gewend qua antibiotica en dit kreeg ik van een andere huisarts (mijne is op vakantie) wat een vreselijk middel! Niet overdreven maar in een paar dagen tijd ben ik een ander mens geworden. En dat is niet positief. Zoveel bijwerkingen!

26-04-2019 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Beginnende blaasontsteking, via Huisart dit gekregen, klachten gingen na een dag weg. Beetje misselijk en moe maar verder klachten verdwenen.

25-10-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Binnen drie minuten kreeg ernstige benauwdheid en extreme jeuk. Met ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis en daar werd ik behandeld. Daar werd mij verteld dat ik een allergische reactie heb gehad op de AB. Dit mag ik nooit meer slikken.

13-09-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ongeveer 3 uur na inname zeer misselijk, en maagkrampen. Vervolgens 2 uur lang continue diarree en braken. Kon amper praten tussendoor. Na ruim 2 uur stopte het braken maar ben nog zeker 24 uur misselijk geweest. Volgende dag dof en slap gevoel en veel spierpijn in de borstkas en buik wat voor enige benauwdheid zorgt. Nu 48 uur later enigszins opgeknapt. En dat allemaal na[lees meer...] 1 dosis. Op advies van huisarts geen dosis meer ingenomen maar medicijn omgeruild bij apotheek voor fosfomycine Sandoz. Dit middel nadat de misselijkheid van de furabid over was volgens bijsluiter ingenomen voor het slapen gaan. Gelukkig volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking en naast een beetje rommelige darmen nergens last van. Furabid ga ik nooit meer gebruiken.

30-12-2019 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Toen ik dit middel voor de tweede keer voorgeschreven heb gekregen naar aanleiding van blaasontsteking en nog nooit ervaring met allergieën voor geneesmiddelen en antibiotica heb ik dit middel in de avond bij de maaltijd genomen. Vroeg in de ochtend werd ik wakker voor de wekker ging i.v.m. het ervaren van een zeer warme huid hier kwamen binnen een half uur vele bijwerking[lees meer...]en bij in de eerste instantie dacht ik dat ik de griep had en voelde dat het niet goed zat ik ging daarom mijn temperatuur opmeten terwijl ik dit normaliter niet zo snel doe maar ik had geen koorts. Mijn huid begon te jeuken en ik zag in de spiegel dat ik helemaal rood zag en gezwollen. Vervolgens werd ik acuut misselijk en begon over te geven en kreeg diarree samen met enorme krampen. Vervolgens kon ik alleen nog als een bolletje op de grond liggen en ervoer een grote angst terwijl ik normaliter geen angstig type ben. Ik kreeg het gevoel alles van steeds verde af als uit een tunnel waar te nemen en verloor kracht om mij te kunnen bewegen. Ik heb mijn partner gewaarschuwd direct de dokter te bellen en de telefoon op luidspreker te zetten. Ik heb de signalen benoemd en mijn partner heeft mij direct naar de huisarts gebracht aan de overkant van de straat. Ik kon niet meer lopen zonder hulp en hij heeft mij ernaar toe gesleept waaronder ik kotsend en paniekerig door hem liet lijden. Ik was niet meer in staat tot normaal beschaafde communicatie al was ik wel heel erg bewust maar ik kon het niet opbrengen. Ik kreeg een injectie en naarmate deze inwerkte begon de wereld weer kleur te krijgen. De huisarts heeft geconcludeerd dat ik allergisch ben voor furabid. Ik begrijp niet waarom de antibiotica die ik al jaren krijg vervangen moest worden door weer een nieuw middel.. \

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum