nitrofurantoine

Blaasontsteking (445 meningen)
Urineweginfectie (48 meningen)

25-10-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Hoofdpijn, verhoging/koorts, algehele malaise, moe.

02-11-2021 | Vrouw | 35
Urineweginfectie
Binnen 1 uur na eerste pil inname heftige allergische reactie als in anafylactische shock. Hele lichaam jeuk en tintelingen voor ik het door had lag ik buiten bewustzijn en gelukkig op tijd de ambulance die mij adrenaline spuiten heeft gegeven en mee heeft genomen. Ik zat tegen een hartaanval aan. Ze vertelde me dat dit bijna nooit voorkomt zo een heftige reactie gelijk. [lees meer...]Ik heb FURABID daarvoor al 6 keer gehad en nergens last van. Ik mag het in ieder geval nooit meer nemen! Als ik nu een urineweginfectie heb krijg ik FOSFOMYCINE en dat gaat goed!

22-10-2021 | Vrouw | 35
Urineweginfectie
Diaree, ontstoken keel gevoel , nek klachten en schouders spierpijn, heel erg verkouden, gevoel alsof ik koorts heb. Symptomen op dag 4 begonnen

28-07-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Na het gebruik van slechts 2 dagen van Nitrofurantoine tegen een blaasontsteking tijdens de zwangerschap, heb ik neuropathie gekregen: tintelingen in handen en voeten, zenuwpijn. Echt vreselijk en dat dag en nacht voor 10 dagen lang (het was op vakantie). De huisarts zei doodleuk dat het wel blijvend zou kunnen zijn en ze er niets tegen kunnen doen... Na thuiskomst heb ik[lees meer...] het direct anders aangepakt: Ik heb echter goede ervaring met homeopathie en acupunctuur en heb 5 x in de week acupunctuur (in R'dam) gedaan. Na elke keer werd het beter en nu is nagenoeg verdwenen! Daarnaast kun je bij een goede homeopaat NItrofurantoine in potentie krijgen om de bijwerkingen te ontstoren. Mijn advies: denk goed na voordat je dit middel gebruikt en probeer alternatieve geneeswijzen als de huisarts niets voor je kan doen.

05-04-2021 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Helaas heb ik in de afgelopen maanden meerdere blaasontstekingen gehad waarvoor ik Furabid voorgeschreven heb gekregen. Na de eerste kuur kreeg ik jeuk op mijn heup maar dit was nog wel te doen, maar na elke kuur (4 in totaal) verergerde de jeuk. Het is inmiddels al twee weken terug dat ik mijn laatste kuur heb beëindigd en ik wordt nog steeds helemaal gek van de jeuk, het[lees meer...] lijkt zelfs alleen maar erger te zijn geworden na het stoppen, armen, buik, bovenbenen, billen, knieholtes, al dan niet met bultjes en of rode vlekken (die komen en gaan) - het is gekmakend. Zit onder de blauwe plekken van het krabben en lig uren wakker ‘s nachts. De twee soorten antihistamine die ik inmiddels al heb voorgeschreven gekregen doen niks tegen deze jeuk... Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren )-:

03-11-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Zo voelde ik me ook de eerste weken van mijn zwangerschappen. Alleen was ik nu niet zwanger, maar kwam het door Furabid. Na 5 pillen gestopt. Ik neem het nooit meer.

29-09-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Vreselijk spul, ipv dat ik moet genezen van een blaasontsteking werd ik erg ziek van dit spul, al na 1 tablet voelde ik mij verrot. Na 2 dagen gestopt.

24-09-2020 | Vrouw | 36

05-08-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik ben Accord gewend qua antibiotica en dit kreeg ik van een andere huisarts (mijne is op vakantie) wat een vreselijk middel! Niet overdreven maar in een paar dagen tijd ben ik een ander mens geworden. En dat is niet positief. Zoveel bijwerkingen!

03-01-2021 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ivm zwangerschap kreeg ik deze antibiotia voorgeschreven. Ik heb wel vaker antibiotia gehad voor blaasontsteking, maar van deze werd ik echt heel misselijk. De blaasontsteking is gelukkig wel over, maar bij een volgende keer, neem ik een andere antibiotica.

21-11-2021 | Vrouw | 38
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Geen enkele last van bijwerkingen en heel snel na het starten van de kuur namen de klachten van de blaasontsteking al af. Ben heel tevreden.

29-12-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ik kreeg Fruabid voorgeschreven voor een acute, zeer pijnlijke blaasontsteking door de huisartsenpost. Het werkt prima, de blaasontsteking verdwijnt gedurende de kuur. Maar ik voel me vanaf de eerste capsule echt doodziek. Geen energie, duizelig, doodmoe, ik heb alleen maar op de bank gelegen. Vreselijk medicijn!

25-10-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Binnen drie minuten kreeg ernstige benauwdheid en extreme jeuk. Met ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis en daar werd ik behandeld. Daar werd mij verteld dat ik een allergische reactie heb gehad op de AB. Dit mag ik nooit meer slikken.

13-09-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ongeveer 3 uur na inname zeer misselijk, en maagkrampen. Vervolgens 2 uur lang continue diarree en braken. Kon amper praten tussendoor. Na ruim 2 uur stopte het braken maar ben nog zeker 24 uur misselijk geweest. Volgende dag dof en slap gevoel en veel spierpijn in de borstkas en buik wat voor enige benauwdheid zorgt. Nu 48 uur later enigszins opgeknapt. En dat allemaal na[lees meer...] 1 dosis. Op advies van huisarts geen dosis meer ingenomen maar medicijn omgeruild bij apotheek voor fosfomycine Sandoz. Dit middel nadat de misselijkheid van de furabid over was volgens bijsluiter ingenomen voor het slapen gaan. Gelukkig volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking en naast een beetje rommelige darmen nergens last van. Furabid ga ik nooit meer gebruiken.

30-12-2019 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Toen ik dit middel voor de tweede keer voorgeschreven heb gekregen naar aanleiding van blaasontsteking en nog nooit ervaring met allergieën voor geneesmiddelen en antibiotica heb ik dit middel in de avond bij de maaltijd genomen. Vroeg in de ochtend werd ik wakker voor de wekker ging i.v.m. het ervaren van een zeer warme huid hier kwamen binnen een half uur vele bijwerking[lees meer...]en bij in de eerste instantie dacht ik dat ik de griep had en voelde dat het niet goed zat ik ging daarom mijn temperatuur opmeten terwijl ik dit normaliter niet zo snel doe maar ik had geen koorts. Mijn huid begon te jeuken en ik zag in de spiegel dat ik helemaal rood zag en gezwollen. Vervolgens werd ik acuut misselijk en begon over te geven en kreeg diarree samen met enorme krampen. Vervolgens kon ik alleen nog als een bolletje op de grond liggen en ervoer een grote angst terwijl ik normaliter geen angstig type ben. Ik kreeg het gevoel alles van steeds verde af als uit een tunnel waar te nemen en verloor kracht om mij te kunnen bewegen. Ik heb mijn partner gewaarschuwd direct de dokter te bellen en de telefoon op luidspreker te zetten. Ik heb de signalen benoemd en mijn partner heeft mij direct naar de huisarts gebracht aan de overkant van de straat. Ik kon niet meer lopen zonder hulp en hij heeft mij ernaar toe gesleept waaronder ik kotsend en paniekerig door hem liet lijden. Ik was niet meer in staat tot normaal beschaafde communicatie al was ik wel heel erg bewust maar ik kon het niet opbrengen. Ik kreeg een injectie en naarmate deze inwerkte begon de wereld weer kleur te krijgen. De huisarts heeft geconcludeerd dat ik allergisch ben voor furabid. Ik begrijp niet waarom de antibiotica die ik al jaren krijg vervangen moest worden door weer een nieuw middel.. \

09-09-2021 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Bij blaasontstekingen heb ik al veel antibiotica voorgeschreven gekregen. Deze werkt bij mij het best. Echt flinke last van blaasontsteking. Na 1 of 2 pillen al bijna geen last meer. Bij het einde van de kuur van 5 dagen had ik geen last meer. Wel last van maag/darmklachten, zeurend gevoel in onderbuik in de avond. Maargoed, dat is beter dan blaasontsteking. Bij blaasonst[lees meer...]eking vraag ik om dit middel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum