nitrofurantoine

Blaasontsteking (456 meningen)
Urineweginfectie (50 meningen)

30-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Gisteravond begonnen en een capsule ingenomen met yoghurt zoals voorgeschreven. De hele nacht pijn in mijn buik gehad en misselijk en zweetaanvallen. Vanochtend weer een capsule ingenomen na het nemen van een banaan en 2 uur later Probiotica ingenomen (!!) om ook weer goede bacteriën in de darmen te krijgen. Ik heb nu weer enorme buikpijn, hoofdpijn en ook jeuk en stop[lees meer...] er mee.... Ik ga wel AHCC van Vitals bestellen en daarnaast cranberry, vitamine c en d gebruiken.... Gezien de vele negatieve ervaringen vind ik het onbegrijpelijk dat dit product nog gebruikt en aanbevolen wordt, schandalig!

13-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik had sinds maandag dit middel gekregen ivm een blaasontsteking. Afgelopen maanden al meerdere blaasontstekingen gehad. In november had ik deze ook gehaf blerk vanmiddag, ook ziek van geweest, alleen niet zo heftig als nu. Maandag was ik thuis gebleven van mijn werk, gisterenavond de eerste pik genomen werd niet lekker gelijk naar bed gegaan en in slaap gevallen. Vanochte[lees meer...]nd voelde iik mij goed en ben naar mujn werk gegaan. Om 11.00 (12 uur later) de volgende genomen daarna even met mijn collega naar buiten en voelde mij alsmaar beroerder voelen. Mijn collega heeft een EHBOer erbij gehaald voelde mij steeds rotter worden, ze hebben mij toen op de grond gelegd en ben even out gegaan, langzaam aan ging het beter, mijn man werd gebeld en die heeft mij opgehaald. Ik heb de dokter gebeld en verteld, blijkt dat de werkzame stoffen hetzelfde zijn dan die ik in november heb gekregen, ze waren vergeten het op de lijst te zetten dat ik die niet meer mag. Nu heb ik 1 zakje gekregen en ga het vanavond innemen ben benieuwd. Tot nu toe heb ik erge last van mijn arm hoop dat dat snel overgaat. Ik voel mij nog niet helemaal de oude,maar hoop het snel weer te worden. Deze troep hoef ik nooit meer, de apotheek ook ingelicht, dus mocht de dokter het nog een keer verkeerd doen dan heb ik nog de apotheek.

07-04-2021 | Man | 24
Urineweginfectie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik op dat moment al twee weken ziek was. Ik had symptomen van een nierbekkenontsteking en er waren ontstekingscellen in mijn urine aangetroffen. Niet zoveel om het blaasontsteking of nierbekkenontsteking te kunnen noemen, maar genoeg om het voor de zekerheid op kweek te zetten. Omdat de uitslag van de kweek een week op zich zou la[lees meer...]ten wachten, moest ik dit antibioticum gebruiken met een kuur van 7 dagen. De eerste 2-3 dagen was het nog uit te houden. Mijn koorts zakte en mijn urine werd helderder (vooral iets lichter van kleur). Ik voelde me wel erg vermoeid en had last van duizeligheid. Na inname werd ik ook wat misselijk. Na dag 3 werden de bijwerkingen erger. Inmiddels (dag 6) kan ik alleen nog maag op bed en op de bank liggen. Ik voel me doodop en heb veel duizeligheid en ineens weer verhoging, nadat het een paar dagen weg was geweest. Inmiddels blijkt dat ik geen nierbekkenontsteking had en er is tot nu toe geen verklaring voor mijn klachten. Wat wel interessant is, is dat vandaag mijn urine weer is nagekeken en dezelfde hoeveelheid ontstekingscellen en bacteriën is aangetroffen. Wederom niet over de grens van blaasontsteking, maar dit antibioticum heeft dus niks gedaan hiertegen.

05-04-2021 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Helaas heb ik in de afgelopen maanden meerdere blaasontstekingen gehad waarvoor ik Furabid voorgeschreven heb gekregen. Na de eerste kuur kreeg ik jeuk op mijn heup maar dit was nog wel te doen, maar na elke kuur (4 in totaal) verergerde de jeuk. Het is inmiddels al twee weken terug dat ik mijn laatste kuur heb beëindigd en ik wordt nog steeds helemaal gek van de jeuk, het[lees meer...] lijkt zelfs alleen maar erger te zijn geworden na het stoppen, armen, buik, bovenbenen, billen, knieholtes, al dan niet met bultjes en of rode vlekken (die komen en gaan) - het is gekmakend. Zit onder de blauwe plekken van het krabben en lig uren wakker ‘s nachts. De twee soorten antihistamine die ik inmiddels al heb voorgeschreven gekregen doen niks tegen deze jeuk... Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren )-:

01-04-2021 | Man | 77
Bacteriële infectie
De kuur heeft de ontsteking aan blaas/urineweg niet verholpen. Wel vermoeidheid veroorzaakt en veel jeuk, vooral aan benen.

29-03-2021 | Vrouw | 30
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Wat een vreselijk spul. Ik heb dit 4 dagen geslikt, totdat ik vanmorgen wakker werd met allemaal bultjes op mijn hele lichaam. Ik heb daarop direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en bovengenoemde gemeld. De huisarts vertelde mij later dat dit niet door de antibiotica hoefde te komen en gaf mij anti allergie pillen zodat ik de antibiotica toch kon afmaken.... hier had[lees meer...] ik al mijn bedenkingen bij, maar goed in goed vertrouwen heb ik toch maar antibiotica icm die anti allergie tablet ingenomen..... nog geen uur later zat ik helemaal onder de rode bulten .... wederom Huisarts gebeld. Acuut stoppen met de antibiotica en maar veel water en veel cranberry’s eten.... wat is dat nou voor een advies...🙄

22-03-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Op de vrijdag een na laatste dag van de kuur kreeg ik overal rode vlekken en bulten naar overleg met de huisartsenpost zaterdagmorgen moest ik de kaatste gewoon nemen. Zaterdag hele dag uitslag gehad maar te dragen. Zondag in de avond werd heel erg heftig en kreeg ik buikkrampen erbij. Toch op bed gegaan om in de nacht wakker te worden met een dikke tong die steeds dikker [lees meer...]werd en benauwd. Ambulance moest komen met een epi pen en moest voor observatie mee naar ziekenhuis. Nu is het maandagavond en komen de bulten weer opzetten en ben ik gestresst dat vannacht tong weer dik wordt . Heb zelf epi pennen gekregen en hoop maar dat het niet nodig is en dat de bulten snel verdwijnen. Mag dit middel nooit weer . Zou het niet eens meer willen

21-03-2021 | Vrouw | 75
Urineweginfectie
Nou een vreselijke ervaring. Medicatie die je ziek maken. Gestopt na 2 dagen.

08-03-2021 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze tabletten eerder gehad zonder problemen maar deze x pfff werd wakker na de eerste pil met eten te hebben ingenomen, en rilde van de kou ,klappertanden . Keelpijn , mijn hoofd voelt alsof het ging exploderen pijn op mijn borst snelle ademhaling vreselijk gelukkig maar voor 1 nacht daarna zakte het God zei dank al voel ik nog wel wat druk en voel me moe

08-02-2021 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na een dag gebruik. Zeer misselijk moe en hoofdpijn.

06-01-2021 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb vaker een blaasontsteking gehad, maar altijd een ander antibioticum dan dit. Dit middel is erger dan de kwaal. Na 3 dagen 1 nacht enorme pijn aan mijn blaas, naar de spoedpost geweest, maar alles was goed. Ik heb de kuur afgemaakt, en ben er nu twee dagen mee klaar, maar ben nog steeds niet lekker, nog steeds diarree en voel wat druk op mijn longen. Ik heb aan mijn [lees meer...]huisarts gevraagd mij dit middel nooit meer te geven.

03-01-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Nou ik heb deze een dag voor oud en nieuw gehad maar het werk wel goed aleen de bijwerking is heel erg ik had kouderilling koort buikpijn diaree met bloed en nog erge hooft pijn ik ga er nu mee stopen

13-12-2020 | Vrouw | 82
Blaasontsteking
Kreeg dit voor blaasontsteking. Voel me er niet prettig bij. Misselijk en last van mijn buik. Ben nu voor de derde dag begonnen maar denk dat ik stop

26-11-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
In augustus heb ik twee keer een blaasontsteking gehad. Laatste keer is behandeld met Furabid. De ontsteking is helemaal over. Na een paar dagen voelde ik me niet goed. Huisarts gebeld, maar omdat de ontsteking weg was en ik op de helft van de kuur was toch door gezet en de kuur afgemaakt. Een paar dagen later kreeg ik last van een jeukende neus.. Inmiddels zijn we een paa[lees meer...]r maanden verder. Ik heb jeuk in mijn hele gezicht en hals. Mijn lijf kriebelt , uit bloedonderzoek is niets te vinden van eventueel allergie of andere zaken. de huisarts blijft zeggen dat het niet van de furabid zou kunnen komen. Zijn er meer mensen die na een paar maanden nog last hebben van jeuk?

01-11-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Nadat ik smorgens bloed plasste naar de weekeind dokters post geweest ,urine meegenomen en het was overduidelijk een blaas ontsteking ,thuisgekomen gelijk ingenomen ,na 10 min al gek van de jeuk geworden wn erg misselijk,na een half uur het gevoel dat mijn keel opswol slik moeilijkgeden toen kwam er zware benauwdheid bij ik kreeg echt bijna geen lucht meer ,terug naar de d[lees meer...]okterspost ,mocht ik het niet meer innemen ,gelijk een spuit gekregen en andere penicilline ,na ongeveer 4 uur knapte ik op wat een rot middel zeg

25-10-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Hoofdpijn, verhoging/koorts, algehele malaise, moe.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum