nitrofurantoine

Xcyst (1 mening)

27-10-2020 | Man | 55

31-07-2020 | Vrouw | 56
Niet / weinig plassen
Ivm het totaal niet kunnen plassen, pijn in onderbuik en onderrug, is door de HA Furabid voorgeschreven. Werkte snel, geen enkele bijwerking gehad.

29-05-2019 | Vrouw | 56
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Al eerder had ik furabit gebruikt bij urineweginfectie. Echter ging het de laatste keer fout. Ik voelde me raar, kreeg jeukende rode handen en werd kortademig. Ik heb de huisartsenpost gebeld. In een mum van tijd stonden ze met gillende sirenes aan de deur. Gelijk aan het zuurstof en epipen erin. Mn bloeddruk bleef dalen en voor ik het wist was er een ambulance. In het zi[lees meer...]ekenhuis heb ik een nacht moeten blijven

22-01-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Werkt niet direct, klachten blijven lang

22-01-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
WENDELA / WIL JE DEZE MENING VERWIJDEREN - IS DUBBEL - BEDANKT - CHRISTINE/////////////////////////////////////////Werkt niet direct, klachten blijven lang

01-03-2019 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Onduidelijk of het door gebruik van dit antibiotica komt, maar ik ben sindsdien (nu 3 maanden) de hele winter aan het kwakkelen met gezondheid o.a. Neus- en keelontstekingen, griep enz. vanwege gebrek aan weerstand.

24-08-2019 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
binnen een dag werd ik zieker en zieker, na 5e pil gestopt. Na stoppen verdwenen de klachten gelukkig redelijk vlot Via huisarts een andere kuur gekregen, die binnen een dag aansloeg. ps. Heb wel vaker een antibioticakuur gehad, nooit een probleem gehad. Waarom ze dit merk voorschrijven? Geen idee, mogelijk gevolg van de pillenindustrie en/of ziektekostenverzeker[lees meer...]ingen

03-02-2019 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Je moet van je blaasontsteking af maar niet meer met Furabid. Zo ziek geworden. Misselijk, diarree, hoofdpijn, zweten, zelfs een keer flauwgevallen. Nee, geen pretje.

14-09-2020 | Vrouw | 60

03-08-2018 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Furabid voor blaasontsteking gekregen. Het hielp helemaal niet, en de pijn werd alleen maar erger. Van huisarts ander middel gekregen. Amoxcilline o.i.d. Twee dingen vallen mij op. Ten eerste: op het doosje staat: hele kuur afmaken, er zitten 14 capsules in het doosje, maar van de huisarts/apotheek kreeg ik er maar 10. Ten tweede: Gezien de leeftijden die op deze si[lees meer...]te worden geschreven, werkt dit medicijn veel beter bij jonge mensen dan bij oudere mensen. Misschien moet een farmaceut daar eens rekening mee houden. Het is zo vervelend en pijnlijk als je medicijnen krijgt en de kwaal wordt alleen maar erger.

01-11-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Nadat ik smorgens bloed plasste naar de weekeind dokters post geweest ,urine meegenomen en het was overduidelijk een blaas ontsteking ,thuisgekomen gelijk ingenomen ,na 10 min al gek van de jeuk geworden wn erg misselijk,na een half uur het gevoel dat mijn keel opswol slik moeilijkgeden toen kwam er zware benauwdheid bij ik kreeg echt bijna geen lucht meer ,terug naar de d[lees meer...]okterspost ,mocht ik het niet meer innemen ,gelijk een spuit gekregen en andere penicilline ,na ongeveer 4 uur knapte ik op wat een rot middel zeg

16-11-2019 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking gekregen. Geen last meer. Maar voel me zeer belabberd. Ernstige maagklachten. Dacht ook aan mijn hart. Moe. Nergens zin in. Geen eetlust. Pijn in de benen.

24-04-2019 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Gebruik liever geen antibiotica maar in 2016 kreeg ik dit middel voor het eerst voor 5 dagen zonder resultaat gevolg nog een andere antibiotica kuur die wel aansloeg maar ondertussen liep ik bij het ziekenhuis voor een onderzoek naar mijn nierfunctie, deze was gelukkig in orde. Dit jaar 2019 in april kreeg ik weer een vermoeden van een blaasontsteking heb veel gedronken en[lees meer...] cranberry capsules gebruikt maar het ging niet echt over. Ben vrijdag 19 april toch maar bij de huisarts urinecheque laten doen en inderdaad een lichte aanwezigheid van bacterie kuurtje gekregen voor 5 dagen. Helaas , ben vanochtend bij de huisarts geweest voor een urinetest en ben er niets mee opgeschoten en word mijn urine nu getest bij de gggd???? Als er zo veel gedoe is dat mensen te makkelijk een antibiotica krijgen voorgeschreven schrijf dan een antibiotica voor waar je goede ervaringen mee heb. Krijg vandaag een antibiotica voor 1 dag(een antibioticabom?)en over 5 dagen de uitslag van de gggd met misschien in het vooruitzicht NOG een kuurtje te doen, waar zijn we mee bezig

12-02-2019 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Kreeg dit middel van de uroloog voorgeschreven nadat ik was overgegaan op een mildere blaasspoeling. Kreeg na de spoeling klachten die op een flinke blaasontsteking wezen. Wat een ellende, de klachten werden alleen maar erger in plaats van minder. Moest dag- en nacht, om de 3 minuten plassen, plassen deed zeer, vreselijk brandend gevoel en heb zelfs in de derde nacht, f[lees meer...]link moeten overgeven. Heb 5 nachten niet kunnen slapen Moest nog 3 pillen, maar ben er mee gestopt en heb nu van de uroloog een ander medicijn gekregen. Urine staat op kweek, uitslag weet ik nog niet. Had ik de reacties maar eerder gelezen, dan was ik er nooit aan begonnen. Ze zouden dit middel direct moeten verbieden.

10-05-2019 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Antibioticum hielp wel maar na enkele weken weer opnieuw blaasontsteking

14-02-2019 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
In mei 2018 kreeg ik aan het eind van de pillenstrip 11 dagen jeuk over het hele lichaam. Nu in januari kreeg ik opnieuw furabid voorgeschreven. Een kwartier nadat ik de furabid had ingenomen kreeg ik gigantische jeuk over mijn hele lichaam, waarbij ik mezelf tot bloedens toe openkrabde. Vervolgens ontdekte ik dat ik niet meer kon lopen. Ik had nog precies genoeg tijd om m[lees meer...]ijn dochter telefonisch te waarschuwen die een ambulance heeft gebeld. Ik raakte ook af en toe weg en had ademhalingsproblemen. Mijn mond was opgezet en mijn kaak had een verlamd gevoel. De brandweer heeft het raam open weten te krijgen en ik heb de hele dag op de eerste hulp gelegen. Via twee injecties, waarvan adrenaline er een was, en een zuurstofmasker, ben ik gered. Volgens de eerste hulp heb ik nog geluk gehad. Bij de eerste hulp vertelden ze ook dat de 11 dagen jeuk in mei een waarschuwing hadden moeten zijn voor deze anafylactische shock: " je krijgt 1 waarschuwing dat je allergisch bent, die heb je in mei gehad, de keer daarna is het helemaal mis!" .

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum