Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

hartkloppingen opgezette buik hoofdpijn misselijkheid duizeligheid Jeuk over het hele lichaam gewrichtspijn diarree Rillingen vernietiging van de darmflora

Blaasontsteking (539 meningen)
Urineweginfectie (77 meningen)

08-02-2022 | Vrouw | 57
Na 0.45 min ernstige huidirritatie en hartkloppingen Medicatie gestopt

01-08-2023 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Kreeg een kuur voor 5 dagen voor blaasontsteking Vd spoed post. Innemen ging makkelijk moest met yoghurt. Kreeg al snel een opgezette pijnlijke maag. Daarna rugpijnen en overal spierpijn. Vreemd kloppend gevoel in m’n buik. Vandaag vierde dag huisarts gebeld urine staat op de kweek kijken of het verdwenen is. Gelukkig nog 1 dagslikken. Pijn bij plassen was wel snel verdw[lees meer...]enen maar bijwerkingen zijn te veel en te heftig.

22-03-2023 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Misselijk , koorts duizelig en grieperig gevoel dinsdag avond begonnen ik stop nu direct wat een zooi dit zeg

12-11-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
3 uur na inname van de 1e pil van een 5 daagse kuur ondragelijke jeuk beginnend bij de handpalmen en later uitbreidend naar mijn hele lichaam. Hevige maagpijn, opgezet gezicht, keelpijn en branderige ogen, koude rillingen, hoofdpijn en misselijk. Voor mij NOOIT meer Furabid. Na overleg met de spoedpost meteen moeten stoppen. Ik begrijp niet dat dit middel nog in de handel[lees meer...] is gezien de hoeveelheid meldingen van ernstige bijwerkingen.

15-07-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
5 daagse kuur voor blaasontsteking gekregen. Klachten meteen na een dag over. Kuur afgemaakt. Geen enkele bijwerking. Kortom: tevreden.

02-01-2023 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Na het krijgen van de bijwerkingen heb ik pas de bijsluiter gelezen. Daaruit blijkt dat mensen, ik dus, met een donkere huidskleur deze klachten kunnen krijgen. Ik zal mijn huisarts en apotheker hiervan op de hoogte stellen. Wellicht is er een andere antibiotica.

09-08-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Een paar uur na de eerste pil, heftige jeuk vooral armen en benen. Volgende dag hap gebeld en moest gelijk stoppen. Heb meer dan een week last van de jeuk.

23-04-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Goede ervaring, geen last meer na 3 dagen. En totaal geen bijwerkingen!! Voor mij een goed medicijn, kuur van 5 dagen was genoeg.

07-07-2023 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Nadat ik in 3 weken 2x blaasontsteking kreeg , deze medicijn gekregen , de eerste keer viel mee , 4 x 10 mg. op een dag , nu 2x 20 mg. Gelijk na de eerste pil koude rillingen overgeven . Na de tweede pil weer koude rillingen en wel 7 x overgeven . Dan geslapen van smiddags 3 uur tot smorgens 9 uur . na de dokter gebeld te hebben wachten tot overleg daar van 11uur . ik wi[lees meer...]l deze pil niet meer als dat zo door gaat.

21-03-2023 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Heb corona. Neus zit al een poos verstopt, moest goed spoelen en neusspray gebruiken. Leek de goede kant op te gaan. Heb nu een paar dagen dit middel, en een paar keer sprayen of spoelen helpt ineens niet meer. Zeer geïrriteerde keel, hele nachten moeten hoesten en niet kunnen slapen. Ik vermoed dat furabid wel degelijk slechte invloed heeft op het ziekteverloop van mijn k[lees meer...]eel en luchtwegen.Ik zal de kuur afmaken. Want ik moest aldoor, ook 's nachts, wel elk kwartier of zelfs 5 minuten plassen. Kon niet slapen. Dat is nu ca. 2,5 uur tussen de plaspauzes. Maar nu kan ik door het hoesten weer niet slapen. Heb al 3 weken (!) helemaal niet geslapen op een enkele nacht na een 2 tal uurtjes of zo.

24-04-2022 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Sinds oktober 2021 4x blaasontsteking gehad. 1x op kweek gezet. Furabid bleek effectief hiervoor. In maart begon het weer en kwamen de klachten om de 2 weken terug. Iom uroloog: bij klachten direct innemen 2x daags en voor 2 dagen. Nu heb ik een onderhoudskuur voor 3 maanden. 1x daags voor het slapen.

24-02-2022 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Na de negatieve reacties , geschrokken. Maar hielp mij fantastisch ,na de 1ste tablet ,klachten over. Elk kwartier moest ik plassen de hele dag , vaak te laat bij de wc.

22-11-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Na 2e tablet steeds beroerder, hoge koorts, zenuwpijn, gewrichtspijn, last van hoesten. Alarmbellen gingen af omdat een vriend pas geleden op de E.H. was terecht gekomen. Huisartsenpost gebeld en gestopt. Volgende dag koorts en pijn weg.

28-02-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Furabid 2x per dag gedurende 5 dagen voorgeschreven gekregen. Na dag 1 ( na 2e pil) heel erg ziek geworden, koorts, rillingen, overal pijn , heel erg beroerd voelde ik me, meteen gestopt met dit medicijn!!! Niet geschikt voor mij, nooit meer!

29-08-2023 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Wederom een blaasontsteking. Urine op kweek gezet. Geen resistentie voor antibiotica. Na 2 weken rondgelopen te hebben met af en aan klachten, eindelijk antibiotica kuur voorgeschreven gekregen. Furabid deze keer. Vol goede hoop gestart. De volgende dag koude rillingen in de avond (dat was na de 3e pil). Nog geen verschil in de blaasontsteking. Duurt lang voordat dit werk[lees meer...]t . Misselijk in de ochtend (ondanks inname met yoghurt) en lastig om naar toilet te gaan. Opgeblazen gevoel. Veel darmgassen en op de 3e dag echt ongelofelijk veel lage rugpijn. Griezelig gewoon. Nu bijna klaar met de kuur van 5 dagen. Rugpijn is op de achtergrond aanwezig. Heb ook nog steeds het gevoel dat er bij de blaas iets zit te rommelen. Ik zal na de kuur mijn urine laten controleren om te zien of dit heeft gewerkt. Maar dit is echt geen lekker goedje. En als ik zo andere bijwerkingen lees, dan in de toekomst toch voor een ander medicijn vragen.

11-04-2023 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Vrijdag 7 april begonnen met de medicijnen voor een blaasontsteking. Zaterdag begonnen de bijwerkingen al, fikse hoofdpijn en duizelig, zondag was nog erger of ik een flinke griep had, maandag hetzelfde en vandaag(11 april) ook beroerd.Ik maak de kuur af maar nooit meer dit medicijn.Heb ook het idee dat het niet echt geholpen heeft, nog steeds niet helemaal klachtenvrij.