nitrofurantoine

Blaasontsteking (445 meningen)
Urineweginfectie (48 meningen)

03-08-2021 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
IK kreeg al snel iedere dag hoofdpijn, last van misselijkheid, mijn hart klopte veel sneller en heb erg slecht geslapen. Heel veel last van opvliegers en zweten. Nu 2 dagen gestopt en voor het eerst weer normaal kunnen slapen; nog wel wat hoofdpijn maar niet meer misselijk en mijn hartkloppingen zijn ook weg.

02-09-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
In de avond begonnen met de Furabid, met yoghurt ingenomen zoals aangegeven. Diezelfde nacht wakker met enorme misselijkheid, overgeven, hoofdpijn die steeds erger werd tot in de morgen ondraaglijke hoofdpijn. Alsof mn hoofd uit elkaar barstte. Bewegingsloos de hele dag doodziek in bed gelegen. Ochtend portie Furabid nog genomen maar direct weer eruit door overgeven. Huisa[lees meer...]rts gebeld, ik moest direct stoppen en heb iets anders gekregen. De dag erná kom ik pas weer een beetje bij, maar nog steeds hoofdpijn. Voor mij nóóit meer Furabid.

20-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Na het stoppen kreeg ik na een week verschrikkelijke jeuk en heb er nog last van

19-06-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na eerste klachten ad furabid. S ochtends eerste pil genomen. Bij lunch duf. S avonds misselijk. Hele nacht spugen hoofdpijn echt HEL! Volgende dag toch doorgeslikt (..) klachten werden erger. Toen overgestapt op amoxicillin /clavaanzuur. Na 24 uur weer de oude. Pfffff

14-09-2020 | Vrouw | 60

22-08-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Kan niet merken dat het enig effect heeft. Nog steeds honderd keer per dag naar de wc. Schimmelinfectie erbij gekregen en aan de diarree. Vandaag laatste pillen morgen naar de huisarts

15-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Deze tabletten hielpen wel, maar kuur was te kort.

01-11-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Nadat ik smorgens bloed plasste naar de weekeind dokters post geweest ,urine meegenomen en het was overduidelijk een blaas ontsteking ,thuisgekomen gelijk ingenomen ,na 10 min al gek van de jeuk geworden wn erg misselijk,na een half uur het gevoel dat mijn keel opswol slik moeilijkgeden toen kwam er zware benauwdheid bij ik kreeg echt bijna geen lucht meer ,terug naar de d[lees meer...]okterspost ,mocht ik het niet meer innemen ,gelijk een spuit gekregen en andere penicilline ,na ongeveer 4 uur knapte ik op wat een rot middel zeg

04-08-2021 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Ik vraag me af, wat is erger het middel of de kwaal. Misselijk, Heel veel pijn bij het plassen, het brand verschrikkelijk, zelfs zitten is zeer gevoelig. Nu 24 uur na laatste pil maar de pijn neemt niet af.

19-06-2021 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Ben er ziek van veel spugen de hele dag misselijk en erg moe.

29-10-2021 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Werd er doodziek van spierpijn nek pijn hoofdpijn hele lichaampijn slaap slecht pffff nou nooit en ook nooit meer gebruik ik dit middel heb de kuur afgemaakt want dat moest gelukkig vanavond de laatste capsule

26-11-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
In augustus heb ik twee keer een blaasontsteking gehad. Laatste keer is behandeld met Furabid. De ontsteking is helemaal over. Na een paar dagen voelde ik me niet goed. Huisarts gebeld, maar omdat de ontsteking weg was en ik op de helft van de kuur was toch door gezet en de kuur afgemaakt. Een paar dagen later kreeg ik last van een jeukende neus.. Inmiddels zijn we een paa[lees meer...]r maanden verder. Ik heb jeuk in mijn hele gezicht en hals. Mijn lijf kriebelt , uit bloedonderzoek is niets te vinden van eventueel allergie of andere zaken. de huisarts blijft zeggen dat het niet van de furabid zou kunnen komen. Zijn er meer mensen die na een paar maanden nog last hebben van jeuk?

08-02-2021 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na een dag gebruik. Zeer misselijk moe en hoofdpijn.

01-11-2020 | Vrouw | 65
Urineweginfectie
De allereerste keer dat ik Furabid heb gebruikt, in juni 2020 was ik erg tevreden. Nu, de tweede keer een kuur van 5 dagen. Werkt erg snel, dus erg effectief, maar ik had nu zulke buikkrampen, niet normaal meer. Sowieso heb ik bij een urineweginfectie krampen, maar wist deze keer niet of het van het medicijn kwam of de infectie. Nu, een paar dagen later, nog krampen. Duu[lees meer...]rt blijkbaar lang voordat je darmen zich weer normaliseren. Niet zo tevreden dus deze keer.

26-10-2021 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Kreeg Furabid omdat ik al 10 dagen blaasontsteking had. De pillen 2x daags ingenomen met yoghurt en al na de 2de pil was de pijn weg. Ik kreeg wel darmkrampen en wat pijn in m’n onderbuik, maar dat was prima te doen. Nu, een week na einde kuur heb ik nog steeds kramp in m’n darmen, maar het duurt even voordat ook de goede bacteriën weer terug zijn.

10-09-2021 | Man | 66
Blaasontsteking
heel erg zweten loopt met gangen van mijn lijf af en een tel later ,heb ik het weer vreselijk koud. en nergens zin in

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum