nitrofurantoine

Blaasontsteking (445 meningen)
Urineweginfectie (48 meningen)

15-08-2021 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Na 3 weken zelf proberen met water drinken, cranberrysap, warme kruiken, extra warm ondergoed en niet buiten zitten ivm de wind, die verslechtert de ontsteking meteen, toch maar aan de antibiotica , ik wist al dat ik er weer super beroerd van zou kunnen worden. Naast de hierboven genoemde klachten heb ik ook bijna de hele tijd een gevoel van watten in mijn hoofd. Ik had de[lees meer...] arts al gezegd dat ik ziek wordt van deze kuur, kennelijk geen alternatief. De arts was ook een vervanger. Volgende keer vraag ik langer door of er een andere optie is. Ben nu 4 weken verder en voel me nog steeds absoluut niet goed.

14-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Na de tweede capsules werd ik misselijk en kreeg hoofdpijn. Werd steeds zieker, voelde me down, ernstige spierpijn en kon bijna niet meer op mijn benen staan. Totaal geen eetlust meer . Huisarts gebeld en ogenblikkelijk gestopt met deze medicatie. Kreeg andere medicijnen. Wil dit medicijn nooit meer hebben. Je schrikt van alle negatieve reacties en ernstige bijwerkingen [lees meer...]van dit medicijn Nooit meer voorschrijven.

08-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Ik weet niet of andere dit herkennen, word niet bij de bijwerkingen vernoemd. Ik ben zo extreem moe dat ik niets kan doen, ik sleep mij de dag door. En hoofdpijn . En zoals er al iemand voor mij schreef,ik had geen klachten toen ik met dit medicijn begon en heb juist blaasontsteking klachten gekregen. Ik probeer de kuur nog af te maken, nog 2 dagen

18-10-2020 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
De huisarts constateerde een blaasontsteking en schreef furabid 100 mg 2 x 1 pil per dag. Na drie dagen slikken namen de klachten van de blaasontsteking heel erg toe, maar werden weer wat minder in de volgende dagen. Na 5 dagen nog steeds pijn. Tijdens gebruik verloor ik mijn eetlust, ik werd overvallen door paniekaanvallen, kreeg veel pijn in bekkenbodemspieren, problem[lees meer...]en met concentratie, licht misselijk, plotselinge huidwondjes, buikpijn, kramp in darmen. Ik zal de urine nog eens laten controleren want volgens mij heeft het niet afdoende geholpen, maar dit middel wil ik nooit weer. Wat heb ik mij ellendig gevoeld, zowel fysiek als psychisch.

28-02-2020 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
2 Jaar geleden heeft Furabid (onder andere naam) wél afdoende geholpen, maar ms nu andere bacterie. Toentertijd geen bijwerkingen dus ik denk dat het een goed medicijn is voor blaasontstekingen alleen en niet zoals andere antibiotica 's doorwerking voor meerdere klachten. Dus beter voor evtl resistenties. Uit ervaring: andere antibiotoca's meestal 7-daagse kuren, 3x per [lees meer...]dag een tablet. Kuur Furadbid 5 dgn 2x per dag capsule en makkelijker te slikken was al een vooruitgang, maar ja als het mij dit keer niet heeft geholpen van probleem af te komen.

01-01-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Al enkele jaren gebruik ik furabid voor regelmatig terugkerende blaasontstekingen,ook nu weer een kuur afgerond. Maar deze keer na 2 dagen na afloop van de kuur,heftige jeuk gekregen met komende en gaande bulten over mijn hele lijf. Hier heb ik nooit last van gehad,ik denk dat de samenstelling is veranderd,nadat het even niet leverbaar is geweest. Ik ga na het weekend d[lees meer...]e huisarts daarover raadplegen en hoop dat de jeuk snel verdwijnt.

27-11-2021 | Man | 70
Blaasontsteking
Vanaf begin kuur. Misselijk. Tijdens slapen incontinent. Dokterspost gebeld. Krijg ander medicijn

08-08-2021 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Slik pas 1,5 dag. Totaal, 3 geslikt. Tintelingen, dood gevoel in voeten Tijdens lopen, gevoel dat ik ga vallen. Bewegen maakt duizelig. Ik stop ermee

22-09-2021 | Vrouw | 72
Urineweginfectie
Nooit meer, ik kan niet lezen, niet alleen naar buiten

21-06-2021 | Vrouw | 72
nitrofurantoine (100mg)
Ik wil dit medicijn nooit meer, een week lang vreselijk duizelig en angsten, nu 3 dagen gestopt maar nog steeds angst in mijn lijf

14-11-2021 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
Ik heb die furabid nu voor de 2e week heb allerlei vervelende klachten rugpijn pijn in lichaam alsof je als één plumpudding in elkaar zakt .

21-03-2021 | Vrouw | 75
Urineweginfectie
Nou een vreselijke ervaring. Medicatie die je ziek maken. Gestopt na 2 dagen.

20-06-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Ben enthousiast begonnen. Heb gekeken in mijn DNA het medicijn zou ik goed afbreken. Toen kwamen de bijverschijnselen. Die waren erg vervelend Brandende maag en slokdarm, misselijk , buikpijn, hoofdpijn, onvast op de benen. Heb de kuur afgemaakt, maar ik wil deze medicijnen liever niet weer. Het moet dus liggen aan de vulmiddelen. Dat er in zo'n kleine capsule zovee[lees meer...]l troep zit begrijp ik echt niet! Als ik het goed geteld heb 16 vulmiddelen!

01-04-2021 | Man | 77
Bacteriële infectie
De kuur heeft de ontsteking aan blaas/urineweg niet verholpen. Wel vermoeidheid veroorzaakt en veel jeuk, vooral aan benen.

13-12-2020 | Vrouw | 82
Blaasontsteking
Kreeg dit voor blaasontsteking. Voel me er niet prettig bij. Misselijk en last van mijn buik. Ben nu voor de derde dag begonnen maar denk dat ik stop

28-01-2021 | Man | 85

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum