nitrofurantoine

Blaasontsteking (456 meningen)
Urineweginfectie (50 meningen)

27-11-2020 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Het werkt wel maar volgende keer liever wat anders. Ik voel me draaierig en heb keelklachten die bij mij altijd op mijn stembanden slaan. Heb nu al twee dagen geen geluid meer. Mijn darmen zijn van slag en heb de hele dag hoofdpijn. Nog 1 capsule dan ben ik er klaar mee.

22-11-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Van alle keren dat ik blaasontsteking heb gehad, werkte Furabid toch wel het beste. Binnen 1 dag was ik van de klachten af. Dit veranderde toen ik laatst dit middel gebruikte, weer voor blaasontsteking. De volgende dag waren alle klachten weg. Met nog twee dagen te gaan kreeg ik last van misselijkheid, maagpijn, diarree en een constant hongergevoel terwijl ik gewoon goed a[lees meer...]t. Twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt kreeg ik ondraaglijke jeuk over mijn hele lichaam, compleet met kleine bultjes hier en daar. Heb er niet van kunnen slapen en heb de dag erop allergiepilletjes gekregen waarmee de jeuk gelukkig wegging. Ik zat onder de rode vlekken en krassen van het krabben. Het middel werkt goed tegen de blaasontsteking, maar ik hoef dit niet weer.

20-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Veel bijwerkingen gehad na inname. Vooral de eerste anderhalf uur. Misselijk opgeblazen buik hoofdpijn Niet prettig

21-10-2020 | Man | 20
nitrofurantoine (100mg)
Ik heb een vervelende ervaring van dit medicijn. Ik voel me namelijk echt ziek door dit medicijn ik heb erge hoofdpijn misselijk buik klachten krampen duizelig het is niet te doen. Ik neem dit medicijn niet meer.

14-09-2020 | Vrouw | 60

10-01-2022 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
in 2020 had ik om de paar maanden een blaasontsteking. Iedere keer antibiotica gekregen. als die niet hielp op een andere antibiotica overgegaan. twee keer een kweek laten maken, waarop een desbetreffende antibiotica werd gevonden. Daarna Furabid 50 mg iedere dag een pil genomen. Dat ging half jaar goed. Toen weer blaasontsteking, op kweek gezet en antibiotica gehad. Na k[lees meer...]uur antibiotica weer opnieuw naar onderhoud van Furabid gegaan.

27-12-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Ik durfde Furabid bijna niet te gebruiken na het lezen van de revieuws. 2 x daags ( om 08.00 en 20.00 ) na wat eten ingenomen. Geen enkele bijwerking gehad. Het duurde wel een week na de kuur voordat alle klachten van de blaasontsteking voorbij waren. Ik slik nu weer D-Mannose preventief.

12-11-2021 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Furabid al een paar keer voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Vrijwel binnen een paar uur komen de bijwerkingen opzetten: hevige hoofdpijn en moe. Maar dat heb je er écht voor over als je de pijn van een urineweginfectie/blaasontsteking kent, want ook binnen een paar uur na inname van de eerste pil zijn de ergste klachten van de infectie zo goed als verdwenen.[lees meer...] Aanrader! Let wel: je krijgt dit antibioticum makkelijk voorgeschreven, dus resistentie is ook van de partij. Niet te vaak doen, dus!

26-10-2021 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Kreeg Furabid omdat ik al 10 dagen blaasontsteking had. De pillen 2x daags ingenomen met yoghurt en al na de 2de pil was de pijn weg. Ik kreeg wel darmkrampen en wat pijn in m’n onderbuik, maar dat was prima te doen. Nu, een week na einde kuur heb ik nog steeds kramp in m’n darmen, maar het duurt even voordat ook de goede bacteriën weer terug zijn.

13-09-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Heb relatief vaak last van blaasontsteking. Krijg eigenlijk altijd Furabid voorgeschreven. Gelukkig nooit echt extreme klachten. Alleen vaak last van mijn vagina, door middel van een schimmelinfectie en/of kleine wondjes rondom. Daarnaast beginnen mijn darmen te irriteren na het innemen van de pil en volgt er vaak diarree. Verder verminderen de klachten van de blaasontstek[lees meer...]ing wel altijd na een dag. Meestal compleet weg op dag 2.

09-09-2021 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Bij blaasontstekingen heb ik al veel antibiotica voorgeschreven gekregen. Deze werkt bij mij het best. Echt flinke last van blaasontsteking. Na 1 of 2 pillen al bijna geen last meer. Bij het einde van de kuur van 5 dagen had ik geen last meer. Wel last van maag/darmklachten, zeurend gevoel in onderbuik in de avond. Maargoed, dat is beter dan blaasontsteking. Bij blaasonst[lees meer...]eking vraag ik om dit middel.

02-09-2021 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Ik heb heel veel slechte verhalen gelezen over dit medicijn. Hier een positief verhaal. In 2013 dit medicijn geslikt i.v.m. een nierbekkenontsteking. Nu het medicijn geslikt i.v.m. een blaasontsteking. Ik had een kuur van 5 dagen, 2 pillen per dag. Ik weet niet hoeveel mg per pil. De pillen zijn best groot en ik vind het innemen van pillen moeilijk. Toch ging het erg mak[lees meer...]kelijk met behulp van yoghurt. Weinig last gehad van bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.

13-07-2021 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Ik heb dit medicijn gebruikt voor mijn blaasontsteking. Dit werkt goed. Dit medicijn verhoogde mijn bloedsuikers gigantisch. Nadat ik de kuur afgemaakt had, werd mijn bloedsuiker in de loop van de dagen erna weer normaal.

07-06-2021 | Vrouw | 34
nitrofurantoine (10mg/ml)
Urineweginfectie
Ik had een blaasontsteking en deze heb ik regelmatig. Vorige keer dit medicijn ook gehad, nergens last van en nu na de eerste pil al zoveel bijwerkingen dat ik gestopt ben. Huisarts heeft andere antibiotica voorgeschreven en toen nergens meer last van gehad.

21-05-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Medicijn voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Ik had geen klachten die horen bij een blaasontsteking, enkel pijn in mijn rug en steken in de zij. Na innemen van Furabid, na 2 dagen last van blaasontsteking klachten (vaker naar de wc moeten en steeds kleine beetjes). Vanaf de derde dag ontzettende hoofdpijn, duizeligheid en moeheid. Heb nooit echt last van bijw[lees meer...]erkingen, maar het lijkt nu net alsof ik elk moment ‘out’ kan gaan. Verschrikkelijk :(.

05-05-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Prima medicijn, helpt mij altijd bij een blaasontsteking en geeft binnen 24 uur al verbetering van de klachten. Ik neem het in met veel water, met melk of yoghurt geeft het mij juist meer klachten.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum