Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

chronische vermoeidheid depressief borst voelt zwaar aan pijnlijke borsten haaruitval vaginale droogheid puistjes gewichtstoename borst doet pijn

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (53 meningen)

07-10-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Deze pil was echt vreselijk voor mij. Ik ben hem gaan slikken omdat ik erg onregelmatig ongesteld was ook wilde ik graag een wat rustiger huid. Eigenlijk na 4 dagen al begon ik puisten te krijgen op mijn kin. Nog niet zo erg dat ik dacht dag het door de pil kwam. Mijn huid was altijd al wat onrustig. De pukkels werden alleen maar erger en erger. De derde strip heb ik n[lees meer...]iet afgemaakt omdat ik mij heel erg depressies voelde en eigenlijk continue stress had. Ik denk dat dit komt door de pukkels die ik kreeg maar de pil heeft deze depressie gedachten sowieozo versterkt. Ik hoorde ook van de mensen om mij heen dat ik erg emotioneel reageerde op dingen. Ook kreeg ik haarvorming op mijn kin en wangen. Ik ben 2 weken gestopt en gisteren begonnen aan de Yasmin pil. Nou werkelijk waar na 1 dag was mijn huid al beter! Ik weet niet of dit mogelijk is maar ik hoor het ook van andere. Mijn gezicht voelt ook minder geïrriteerd. Conclusie voor mij werkt deze pil niet. Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar dit is mijn ervaring.

16-08-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Werkt goed, maar werd er somber en erg ongelukkig van. Het was het nemen niet waard. Na 4 maand al geswitcht vanwege te erge bijwerkingen.

14-08-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met het slikken van deze pil in combinatie met tretoine crème. In het begin leken mijn puistjes op mijn rug minder te worden, maar die op mijn gezicht werden alleen maar erger terwijl ik hier de creme niet opsmeerde. Na een paar maanden gebruik van de pil ben ik erachter gekomen dat dit hormonale acne is en dus door de pil komt. Daarnaast ben ik van mezel[lees meer...]f een vrolijk persoon die geniet van sociale activiteiten. Na een tijd gebruiken van de pil merkte ik dat ik erg snel emotioneel werd en erg snel de mensen om me heen afsnauwde. Uiteindelijk is het zover gekomen dat ik uren op bed lag te huilen, geen zin meer had in het leven, geen zin meer had om af te spreken met vrienden en ik dus erg somber was. Ik kende mezelf helemaal niet op deze manier. Ik kon ook geen reden bedenken waarom ik mij zo depri voelde dus dat vond ik extra lastig. Ik ben blij dat ik deze reacties op deze site heb gelezen. Ik ben er eigenlijk zeker van dat mijn depressieve gevoelens door deze pil komen. Ook ben ik 5 kilo aangekomen terwijl ik echt niet meer eet dan gewoonlijks. Ik ga er per direct mee stoppen. Ook helpt het dus niet tegen mijn puistjes maar ook al zou dat wel helpen, zou ik er sowieso mee stoppen. Alleen heb ik wel een vraag aan degene die een soortgelijke ervaring hebben met deze pil wat betreft de depressieve gevoelens: na hoelang gestopt zijn met de pil verminderden deze klachten? Ik hoop dat ik snel weer de oude ben..

16-07-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Sinds gebruik deze pil last van zware depressies, enorme bulten als puisten, contactbloedingen en overbeharing. Met het merk WEC had ik hier veel minder last van maar deze bestaat helaas niet meer. Ik raad deze pil sterk af.

10-06-2021 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Heb altijd Mylan gehad, perfect was die. Ineens geeft de apotheek mij de pil van het merk Focus. Heb dit 1 week gebruikt en super slechte ervaring: hoofdpijn, misselijk. De pil is viezer bij het doorslikken. Daarnaast heel prikkelbaar en neerslachtig. Depressieve gevoelens terwijl ik normaal zeer positief en vrolijk ben. Op gebied van libido is gelukkig niets veranderd.

27-04-2021 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
ben eerst bij de ‘normale’ pil begonnen, na een paar maanden overgestapt op een lichtere pil, en dat nog 2 keer daarna tot ik op deze pil uit kwam. Ik had altijd al erg last van stemmingswisselingen en depressie bij elke pil, en een lichtere pil lijkt daar ook niet heel veel verschil in te maken. Maar deze pil slaat echt alles, sinds ik deze neem ben ik ook nog eens super [lees meer...]vlak geworden. Ik herken mezelf nauwelijks meer, hoe ik eerst altijd zin had om dingen te ondernemen kan ik nu nergens energie of motivatie vandaan halen. Ik heb nergens zin in, niets is leuk genoeg meer, ik kan niet meer echt lachen of echt me meer in anderen inleven, terwijl dat m’n sterkste punt juist was. Ik ga binnenkort overstappen op een spiraaltje, want ik vind de pil maar eng wat het met sommige mensen kan doen. Ik ben erg blij voor de mensen die er wel goed tegen kunnen, maar als je deze pil neemt en jezelf niet lijkt te herkennen, neem het serieus! Ook als de huisarts het niet serieus neemt!

17-04-2021 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Sinds het gebruik van deze pil ben ik mezelf niet meer! ik voel me depressief, neerslachtig en emotioneel afgevlakt. Ik word er super prikkelbaar van. daarnaast heb ik ook veel laat van spotting, hoofdpijn moeheid en een laag libido, wat gewoonlijk hoog is! Kortom heel veel bijwerkingen!! En heftig! Heb me lang niet zo verrot gevoeld. Ik stop er per direct mee waardeloz[lees meer...]e troep!! PAS ER MEE OP

27-12-2020 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Vroeger jarenlang de Diane geslikt, toen geen problemen. Een maand hiervoor een week de Mirena gehad, deze gaf ook bijwerkingen, maar niet dezelfde. Hierom eruit laten halen. Ik heb deze pil maar drie dagen geslikt. Elke keer een half uur na inname begon mijn linkerarm te tintelen, en dit trok naar mijn kaak. Mijn middenrif had een raar beurs gevoel. Mijn recherborst v[lees meer...]oelde ook raar, ik nam aan dat het was omdat ze op zouden zwellen. Hoewel vreemde dat het alleen de rechterkant was die naar aanvoelde. Het voelde alleen anders dan normaal, een soort vage spierpijn. Gestopt met slikken, menstruatie kwam en ging als gewoon. Daarna krijg ik aan een stuk door paniek aanvallen. Vervolgens dat vage gevoel wat ik in mijn borst heb in mijn tong, dit trekt naar mn mond, kaak, gezicht, keel, oksel en uiteindelijk borst. Ookal zijn de meeste paniekaanvallen weg, het rare gevoel blijft dagelijks terug komen. En dit is weken later, terwijl ik de pil zelf maar 3 keer heb geslikt. Ik heb liever de oncomfortabele 'normale' klachten tijdens mijn menstruatie, ookal zijn ze lastig, ik weet tenminste wat er in mijn lichaam gebeurd!

23-12-2020 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik was al bang om weer depressief te worden na jaren van gebruik en depressie. Heb meerdere soorten anticonceptie gebruikt en allen zorgden ervoor dat ik depressief werd. Nu door mijn vriend ben ik het weer gaan gebruiken maar ik stop weer door de bijwerkingen.

23-11-2020 | Vrouw | 17
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb deze pil geslikt van april 2019 tot november 2020 ik ik kan gerust zeggen dat ik nog nooit zoveel spijt heb gehad van iets. Deze pil heeft me bijna kapot gemaakt. Ik begon hem te nemen in de hoop mijn maandelijkse klachten te verminderen en omdat ik die zomer 3 weken op vakantie zou gaan. Na de vakantie ben ik hem blijven slikken omdat ik het wel handig vond om te k[lees meer...]unnen plannen. Mijn klachten zijn erger en erger geworden tot op het punt dat ik mezelf pijn heb gedaan en er vaak aan heb gedacht mijn leven tot een einde te brengen. Vorige week zondag vroeg mijn moeder of het misschien wel aan de pil kon liggen. Toen ik op de bijsluiter kreeg schrok ik en heb ik vandaag de huisarts gebeld voor een afspraak, daarna ben ik online gaan kijken wat anderen ervaren hadden door deze pil en echt, ik ben boos. Ik heb nu al zo lang rondgelopen met depressieve gevoelens en gedachten, hoofdpijn. buikpijn, zware vermoeidheid en nog heel veel meer. Ik zit nu in 5 vwo en heb nu al te horen gekregen dat ik misschien beter het jaar over kan doen omdat ik eerst voor mijn gezondheid moet zorgen omdat het al slecht gaat sinds de derde maar nog slechter sinds de vierde. Deze pil heeft zo veel voor me verpest omdat ik zo vaak thuis moest blijven door mijn klachten... Alsjeblieft, neem deze pil niet. Hij zal je fysiek en emotioneel zo veel schade aanbrengen. Ik wens dit echt niemand toe.

20-11-2020 | Vrouw | 15
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Niet aan beginnen. Troep is het. Zorgt voor depressies bij je puber.

25-08-2020 | Vrouw | 56
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
De huisarts schreef dit middel voor tegen extreme bloedingen in de overgang, maar ipv af te nemen namen ze toe. De bijwerkingen waren afgrijselijk. Ik voelde me aldoor beroerd. Ik ben gestopt en later overgestapt op Utrogestan, een bio-identieke progesteron, dat destijds niet alleen de bloedingen vrij snel stopte, maar ook mijn algehele kwaliteit van leven verbeterde. Eind[lees meer...]elijk sliep ik weer. Ik knapte zienderogen op. FYI: ik weet de sterkte niet meer, maar dat veld moest ingevuld. Ik weet nog dat het een lage dosering was.

27-07-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ondertussen ben ik nu 3 maanden gestopt met de Focus, het haarverlies is iets geminderd nog wel aanwezig maar niet meer in extreme mate. Mijn haar groeit terug (vele kleine haartjes op de hoofdhuid te zien) maar voordat deze allemaal op gelijke lengte van mijn huidige haar zijn, zijn we wel ruim een jaar verder met als gevolg een jaar lang een dunnere bos haar:( Ik moet we[lees meer...]l bekennen dat ik nu Esthecin op mijn hoofdhuid ben gaan gebruiken (dit stimuleert de haargroei op natuurlijke basis..)

14-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik heb precies het zelfde. Ik ben nu een halfjaar gestopt met de pil . En zit veel beter in m’n vel! Maar nog steeds wel een beetje last van puisten. En pigmentvlekken werden ook niet minder. Ik ga nu naar een huidspecialist en heb daar nu een hele zware behandeling onder begaan. Mijn huid is heel mooi nu, af en toe ook nog een puistjes, maar dat zal er wel bij horen! Ik b[lees meer...]en nog steeds bezig met mijn behandeling. Mijn pigmentvlekken zijn ook een stuk minder. Maar ik blijf voor altijd gevoelig voor de zon, en daar baal ik van. Want ik hou van zonnen! Ik vond het ook zo raar dat ik opeens acne en pigmentvlekken kreeg, waarom moet ik dit nu weer hebben? En ook gewoon dubbelop. Nu heb ik gisteren een hormoon spiraaltje laten zetten en lees op internet hele slechte recensies. Maar ik moet toch wat proberen, want kan ook niet onbeschermd blijven. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Want toen ik ben gestopt met de pil is de acne of pigmentatie niet minder geworden, ik zat alleen een stuk beter in m’n vel en dat de reden waarom ik niet meer aan de pil wil. Een hormoon spiraal moet minder hormonen afstoten, en de meeste hormonen worden in de buik afgestoten. Ik ben benieuwd, of ik meer last van puisten ga krijgen. Ik heb wel van overtuigd dat ik acne en pigmentatie van de pil heb gekregen waardoor ik er nu nog mee zit. Pigmentatie gaat namelijk nooit meer weg. Voor advies zou ik je echt een huidspecialist aanraden, geeft je echt een goed gevoel en advies! Succes !

12-07-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb jaren lang deze pil geslikt. Een jaar geleden ben ik gestopt met de pil, want ik was na jaren lang depressief te zijn nog steeds niet de oude. Iemand zei mij dat toen ze stopte haar depressieve gevoelens weg waren. Toen ik een jaar geleden stopte merkte ik na een week al een groot verschil! Het klopt! Al mijn vage klachten stopten en ik kon weer genieten van het lev[lees meer...]en! Ik hoefde niet meer naar de psycholoog en voelde me weer gelukkig! Ik kon niet geloven dat deze pil zo’n invloed had op mijn gemoedstoestand. Afgelopen week heb ik de meest domme beslissing ooit gemaakt. Ik koos (omdat het gemakkelijk was) weer met de pil te beginnen. Nu (5dagen later) heb ik ongelooflijke spijt!! Al mijn klachten zijn weer teruggekomen! Ik ben depressief, heb huilbuien, vreselijke hoofdpijnen, moe en nog eens moe! Ik wil per direct stoppen, maar de huisarts heeft aangegeven dat ik de strip moet afmaken vanwege een verstoorde cylcus, maar ik kan niet meer! Mensen! Pas alsjeblieft op met deze troep! Ik ben er 2 keer in getrapt.. :(

18-06-2020 | Vrouw | 32
Stemmingswisselingen