Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (207 meningen)
Yasmin (183 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

22-08-2018

31-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Fijn om niet ongewenst zwanger te raken, maar vervelend van de lange menstruaties.
23-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu iets meer dan een maand aan de pil en ik ben al vijf kilo aangekomen. Ik denk dat ik vocht vasthoud want mijn voeten, enkels en borsten zijn dikker geworden. Mijn borsten doen erg veel pijn. Ik hoop dat mijn klachten nog zullen wegtrekken; ik heb gelezen dat de bijwerkingen in de eerste drie maanden het ergste zijn.
02-12-2017

Menstruatiepijn

Ik heb al een angstoornis dus last van paniek & alles blijf ik altijd houden. 4 maanden terug ben ik begonnen met deze pil & ik heb het gevoel dat ik me niet lekker voel. Ik heb zelfs meer last van paniekaanvallen uit het niets & dat heb ik alleen meestal met een reden. Ik ben vaak heel moe & zie er wit & ziek uit. Ik vraag me af of deze extra paniek door de pil komt. Ik g[lees meer...]a wel een afspraak maken met de huisarts want je weet het maar nooit. Ik lees dat veel mensen last hebben van deze pil i.v.m de paniekaanvallen.
22-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds gebruik van de pil had ik helemaal geen zin meer in seks, wat op mijn relatie en op mijn eigen welzijn toch veel invloed had. Nu ik gestopt ben voel ik me meer mezelf en heb ik weer een goed seksleven waarin ik ook zin heb. Tijdens mijn stopweek had ik erge buikkrampen waar ik nu ook geen last meer van heb. De bloeding was wel veel minder en korter toen ik de pil geb[lees meer...]ruikte en ook veel voorspelbaarder dus dat was wel een voordeel. Ik hoop dat ze in de toekomst gewoon iets verzinnen wat minder invloed heeft door de hoeveelheid hormonen want het werkt wel maar heeft voor mij ook zijn nadelen als je in een relatie zit (en dat is meestal waarom je aan de anticonceptie begint, in mijn geval tenminste).
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

ik gebruik deze pil tegen een zwangerschap en voor onregelmatige ongesteldheid. Als ik deze reacties lees over deze pil, zie ik dat ik veel bijwerkingen heb van de pil. ik wist niet dat dit door de pil kon komen. ik merk de laatste tijd dat ik heel erg moe ben, depressief, dat ik heel erg aanvallend kan zijn en het gevoel heb of ik alleen ben en heb dan jankbuien. Ik slik[lees meer...] deze pil al vanaf mijn 13de, omdat ik om de 2 weken ongesteld werd en hele erge bloedingen had. Ik heb besloten om deze maand de pil af te maken en daarna te kijken hoe het gaat zonder pil. hopelijk voel ik mij daarna ook weer lekker in mijn vel en ga ik zeker opletten welke pil mij goed bevalt.
15-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

na 28 jaar de pil gebruikt te hebben, overgestapt op de mirena en vanaf de eerste dag voelde ik me een stuk beter, niet dat ik eerst ergens last van had, maar het leven kan dus een stuk prettiger aanvoelen met minder hormonen, 2 kilo afgevallen dus geen buikje meer en mijn libido verhoogd, nu niet meer ongesteld en geen slecht humeur meer. Slik dus niet klakkeloos de pil j[lees meer...]aren door.
14-05-2019

Menstruatiepijn

Ik ben 4 jaar geleden begonnen met het slikken van deze pil. Toen ik hiermee begon had ik een maand lang buikpijn. Toen ben ik een half jaar geleden even gestopt met de pil, gewoon om te zien wat voor effect dat zou hebben. En toen kreeg ik enorm veel acne en veel meer last van mn ongesteldheid (dat was minder tijdens de pil), dus ik ben weer begonnen. Maar ivm met de acne[lees meer...] zit ik er over te denken om Yaz te gaan slikken. Overall wel een goede, betrouwbare pil, maar voor mij werkte die niet.
04-05-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was blij met de pil, weinig bijwerkingen, maar vergat hem vaak. Daarom ben ik overgestapt naar de kyleena spiraal.
06-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruikte deze pil (Mylan) de afgelopen 5 jaar zonder problemen, echt een top pil. Maar helaas moest ik in november 2018 switchen aangezien hij niet meer leverbaar was. Maar ik raad echt iedereen deze pil aan ik heb hem van mei 2014 tot november 2818 doorgeslikt (geen stopweken) zonder doorbraak bloedingen te hebben gehad. Nooit last gehad van de bijwerkingen en mijn hu[lees meer...]id was erg rustig. Ik hoop dat hij spoedig terug leverbaar wordt, want over mijn huidige pil ben ik niet te zeggen
05-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik lees allemaal verhalen over depressie en angst tijdens het slikken van deze pil, maar ik heb van nature een angststoornis en deze is juist grotendeels verdwenen door deze pil. Daar kwam ik achter toen ik stopte met de pil en weer mega angstig werd. Ik ben dus maar weer begonnen, voel me beter met pil. Afgezien van hoofdpijn in de stopweek. Het kan dus ook anders!
18-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Horror menstruaties met fors bloed (met stolsels zo groot als +/- een tennisbal) en buik pijnen zo hevig dat ik wel kon flauw vallenvan de pijn. Implanon was in mijn arm gezet maar duurt 6 maandaen voor deze het werk doet vandaar deze tijdelijke hulp
28-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deze pil is mij door een specialist voorgeschreven om hormonale schommelingen te voorkomen, aangezien ik een instabiele suikerspiegel heb (diabetes type 1) In deze tijd gebeurde er van alles en fysiek stond alles op de kop. Herstellen van kanker, diagnose type 1 diabetes, ontstekingen in mijn hoofd, veel huidproblemen, flinke buikpijnaanvallen en op den duur dagelijkse ho[lees meer...]ofdpijn. Ding voor ding werd bekeken en heb veel behandelingen, ingrepen en revalidatie gehad. Vwb de hoofdpijn lag er bij de pijnpoli al een plan klaar om zenuwbanen te gaan platspuiten. Morfine had ik al in huis omdat niets meer hielp. Ben zelfs volledig afgekeurd. In het voorjaar de pil eens laten staan omdat ik me ineens bedacht dit het gebruik overeen kwam met de duur vd dagelijks forse hoofdpijnen. Met dat ik stopte was ik al heel snel vd forse hoofdpijn af en daarna zakte mijn bloeddruk nog s zoveel, dat ik slecht 1 medicijn per dag nodig ben ipv 3. Daarbij hoef ik veel minder insuline te spuiten want reageer daar veel beter op. Dus dat zijn al hele wezenlijke dingen. Echt te bizar!! Lees tevens dat het galstenen kan vormen. Vorige zomer is mijn galblaas verwijderd ivm meerdere maanden aan koliekaanvallen. Na een echo bleek door grote galstenen?! Toeval? Geen idee. Maar de rest is duidelijk bewijs van hoe slecht dit middel kan uitpakken
04-08-2018

11-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Hoi ik ben 17 jaar en slik de pil nu 3 maanden, ik heb bijna geen last van bijwerkingen, alleen af en toe wat hoofdpijn of last van mijn onder rug. Ben best tevreden want ik gebruik het voor anti conseptie en menstruatie pijn. šŸ‘šŸ¼
03-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Alleen in het begin had ik last van bijwerkingen (hele erge misselijkheid en hoofdpijn). Ik slik het nu een tijdje en heb nergens last van. Geen gewichtstoename, geen sombere gevoelens, geen hoofdpijn etc. Na de stopweek ben ik wel ongeveer 2 dagen misselijk, maar verder nergens last van.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum