Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (207 meningen)
Yasmin (183 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

01-05-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben door dit product nog nooit zwanger geraakt. Dat is dan ook het enige positieve aan deze hele pil. Vanwege het huidige zorgstelsel krijg ik elke keer een andere pil, die wellicht dezelfde hoeveelheid hormonen bevatten, maar wel andere hulpstoffen waar ik niet goed op reageer. "Pech" volgens de huisarts en de apotheek. Overigens wel lastig om een recensie te plaatsen [lees meer...]voor dit middel omdat dus elke variant van deze pil weer andere hulpstoffen heeft en daarmee andere bijwerkingen.
26-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Weiger deze pil alsjeblieft, het is één brok ellende. Stemmingswisselingen, hoofdpijn en paniekaanvallen, die met de tijd steeds heftiger worden. Mijn relatie ging er bijna aan onderdoor, ik kreeg zéér nare bijna dwangmatige gedachten en had last van doorbraakbloedingen. Zonder pil, en nu met nuvaring (welke lokaal de hormonen afgeeft ipv door het gehele lichaam) is mijn l[lees meer...]even een stuk rustiger en mijn relatie een stuk gezonder.
07-08-2019

Endometriose

Op het vermoeden van Endometriose is deze pil (leverancier Wecare) voorgeschreven na 8 jaar geen gebruik van hormonale anticonceptie. Na 1 dag was ik al zo misselijk en duizelig dat ik ziek naar huis ben gegaan. Uiteindelijk bijna 1 week in bed gebleven voordat ik besloot dat het echt niet ok was. En in overleg met artsen (gyneacoloog, huisarts en neuroloog) overgestapt b[lees meer...]en naar microgynon 30 van Bayern. Deze heb ik in het verleden zonder bijwerkingen geslikt. Ik ben hier erg van geschrokken, inmiddels weet ik dat, ondanks dat de werkzame stoffen hetzelfde zijn, de apotheek een alternatief geeft wanneer niet expliciet microgynon 30 wordt voorgeschreven door de arts. Mijn eigen aptheek (deze pil via ziekenhuis apotheek verkregen) heeft mij verteld dat de pillen van Wecare inmiddels niet meer geleverd worden, ik heb waarschijnlijk restvoorraad gekregen. Weet niet waarom de pillen niet meer geleverd worden. Op deze wijze verlies je wel het vertrouwen. Als de intentie was om kosten besparend in te kopen is dat in mijn situatie al aardig mislukt. De overige kosten, die niet ten laste van mijn eigen risico komen zijn al veel hoger dan die 2 euro die met inkoop bespaard is.
05-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik lees allemaal verhalen over depressie en angst tijdens het slikken van deze pil, maar ik heb van nature een angststoornis en deze is juist grotendeels verdwenen door deze pil. Daar kwam ik achter toen ik stopte met de pil en weer mega angstig werd. Ik ben dus maar weer begonnen, voel me beter met pil. Afgezien van hoofdpijn in de stopweek. Het kan dus ook anders!
07-12-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Doordat de vorige pil niet meer voorhanden was kreeg ik deze pil. Nu naar maanden deze pil geslikt te hebben moet ik toch mijn conclusie kwijt. Neem een andere pil. Veel kilo’s bijgekomen met hetzelfde eetpatroon als van te voren. Stemmingswisselingen zijn dagelijks erger aan het worden. Te veel hormonen in deze pil. Ik ben zelfs midden in de maand gestopt omdat ik er geno[lees meer...]eg van had en het gaat me nu stukken beter. Denk goed na voordat je aan deze variant van pil begint
12-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 10 jaar een spiraal gehad te hebben besloot ik om de pil te gaan gebruiken. Mede vanwege kinderwens op korte termijn. Ik pas één week bezig maar ik voelde me zo slecht de afgelopen week dat ik de link ging leggen met de pil waar ik net mee begonnen ben. Nu ik alle recensies lees ben ik blij dat ik nu de link al heb gelegd. Ik voelde me richting het depressieve afgelop[lees meer...]en dagen en dat baarde me natuurlijk zorgen want waag kwam het vandaan? Mijn vriend merkte het ook aan me en ik stop er per direct mee. Dan maar andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. Als ik daardoor beter in mijn vel zit. Ben wel geschrokken van alle reacties die ik las, vroeger had ik de microgynon en daar nooit last van gehad.
22-08-2018

12-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na het lezen van vele recensies van deze pil kreeg ik het idee dat ik veel van mijn klachten met het gebruik van deze pil te maken hebben. Moe, afgevlakte emoties, gewichtstoename en geen zin in sex. Ik slikte deze de laatste paar jaar van het merk Mylan en ben sinds 2 weken overgestapt op het merk Sandoz (ik kan helaas nog geen verschil merken). Volgens de Apotheek zit[lees meer...]ten er in ieder merk andere hulpstoffen waar de bijwerkingen vandaan kunnen komen. Ik ben zeer benieuwd van welk merk jullie bijwerkingen zijn!!
15-09-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil ongeveer 19 jaar ingenomen en raad hem af. Ik heb nooit in de gaten gehad dat de klachten die ik had, te wijten waren aan de anticonceptiepil. Hoofdpijn/migraine, depressiviteit (down gevoel), pijnlijke/opgezwollen borsten, hyperventilatie, duizelingen, stemmingswisselingen, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, paniek aanvallen en moe. Sinds ik gestopt ben m[lees meer...]et deze anticonceptie ben ik een ander mens. Heb geen ene klacht meer... Natuurlijk is ieder mens anders en reageert ieder lichaam anders op een anticonceptie. Maar ik wil als tip geven als je één van de bijwerkingen zoals ik aangaf ondervind, gelijk stoppen en iets anders nemen.
21-03-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Nooit zal ik meer dit anticonceptiemiddel gebruiken. Wat een vreselijke weken zijn het geweest. 6 dagen pil geslikt, gestopt en pas 2 weken erna weer enigzins normaal voelen. Wat een troep zeg.
10-07-2018

Lage rugpijn

Wel 70% minder rugpijn de 1e keer bij eisprong en menstruatie. Maar n bezig met 2e menstruatie en alles wat slecht kan gaat slecht.... zie symptomen
24-05-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Na een pauze van 6 jaar wee aan pil begonnen. Ik wilde de originele Microgynon 30, maar ik kreeg helaas deze pil. Na 1 maand begonnen de klachten. Tweemaal blaasontsteking, ernstige maag- en darmklachten, kramp in spieren en veel misselijk zijn. Ben door de mallemolen gegaan in het ziekenhuis (ik verdacht de pil destijds nog niet), maar men vond niks. Nu 5 maanden later he[lees meer...]b ik besloten deze pil niet meer te nemen. Ik ben gemiddeld twee weken in de maand geveld door ernstige buik/rugpijn en mijn priveleven lijst hier hevig onder. Bijkomend nadeel: deze pil is een slag groter dan de Microgynon en is ruw, ik kon hem amper doorslikken.. Na alle gruwelverhalen die ik heb gelezen is het even klaar voor mij. Ik duim dat mijn natuurlijke menstruatie weer op gang komt en hopelijk minder heftig zal zijn.
27-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil gebruik (plm. 2 jaar), heb ik regelmatig last van doorbraakbloedingen en buikpijnen en ben ik chronisch moe (ik ben een dertiger!) , voel me emotioneel afgevlakt en heb nooit zo sterk GEEN behoefte aan sex gehad als nu. Ik schrok van de vele andere vrouwen die dit blijkbaar ook zo ervaren en ga acuut stoppen met deze pil. Ik dacht al die tijd dat het puur[lees meer...] aan stress lag! Dit alles nooit zo gehad met microgynon, maar die ging uit het zorgpakket. Fijn dat we zelf mogen kiezen welke rommel we in ons lijf stoppen, met die zorgkosten die we hebben.
25-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Moest 3 maanden deze pil slikken ivm mogelijke cystes. Ben nu na anderhalf strip per direct gestopt, nadat ik al deze verhalen las en spontaan in huilen uitbarstte. Ik voel me zo vreselijk somber de laatste weken, emotioneel afgevlakt, heb nergens zin en geen gekke bui meer gehad. Mijn libido is volledig weg en heb last van zweetaanvallen. Voel me continu moe en lusteloos.[lees meer...] Ik ben nu 38, heb eerder microgynon30 geslikt vanaf mijn 16e tot en met 25 en na 2 bevallingen nog een poosje. Na mijn 30e gestopt en voelde me toen ineens weer 'gewoon' worden, mijn libido kwam weer terug. Maar het effect van deze pil is vele malen erger, heb me nog nooit zo gevoeld!! Wat een vreselijke pil is dit. Grote afraden.
12-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

In 2017 weer begonnen met deze pil,welke inmiddels van een andere fabrikant was dan voorheen, na 2 jaar niet te hebben geslikt. Recent weer gestopt, had steeds vaker tussentijdse bloedingen, op het laatst continu, steeds minder sexdrive,en mentaal ging het helemaal mis: stemmingswisselingen als een pingpong-bal, algeheel depri gevoel terwijl je het gevoel hebt;"dit gaat [lees meer...]ben ik niet" en in dat ruime jaar erg aangekomen ondanks onveranderd eet en leefpatroon. Van zelfverzekerd naar onzeker-angstig-depri. Inmiddels 3 weken gestopt en de bloedingen zijn vrijwel gelijk gestopt,ik voel me elke dag helderder, energieker worden, alsof een grijze deken weg trekt en de lust is ook weer duidelijk terug aan het komen ;-)
27-03-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deze pil heb ik vorig jaar vanaf sept 2018 tot halverwege jan 2019 geslikt. Even gestopt vanwege een ander voorval! Eind feb weer gestart en meteen viel ik terug in Mn oude negatieve patroon van de maanden ervoor tijdens gebruik van dit medicijn. Ik kreeg geen enkel positief lichtpunteer en dit terwijl ik een tevreden mens ben, heb voor mijn gevoel alles redelijk goed voo[lees meer...]r elkaar. Zo Mn zorgen maar dat is te overzien. En nu de afgelopen 1,5u is er geen dag voorbij gegaan of ik heb wel gedacht ik stop ermee ik wil op deze manier niet leven. Wat een moeilijk iets is dit om je gevoel uit te leggen. Totaal geen moment meer gehad om nog positief te denken. Opgejaagd, paniek, zenuwachtig, vreetbuien, abnormaal zweten vooral s’nachts maar t ergste is de gedachten dat je niet meer wil leven, verschrikkelijk zeg!! Ik ben er accuut mee gestopt en merkte na de eerste dag zonder al gelijk een verschil. Binnen 2 weken ben ik 3,5kg aangekomen volgens mij ook door t vasthouden van vocht! Fijn dat t voor sommige mensen een uitkomst biedt maar ik slik t nooit meer. Ik kan niet goed onder woorden brengen wat een naar gevoel mij dit medicijn heeft gegeven. Ik ga terug naar de gynaecoloog natuurlijk om dit te vermelden. Het was t laatste probeersel, wat hierna volgt zie ik wel, maar nooit hormonen meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum