Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

chronische vermoeidheid depressief borst voelt zwaar aan pijnlijke borsten haaruitval vaginale droogheid puistjes gewichtstoename borst doet pijn

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)
Marvelon (53 meningen)

27-01-2020 | Vrouw | 34
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Ik gebruik hem nu een half jaar ben een vrouw van bijna 35 maar gebruik hem niet als anticonceptie maar eerder voor mijn stemmingen . als ik hem niet slik in de stopweek ben ik een soort van in puin. Ik huil om de stomste zinnen die ik uit spreek emotioneel labiel. Door de anticonceptiepil ben ik wellicht aseksueel geworden maar wel stabieler , Ik heb geen last mee[lees meer...]r van schommelingen en depressieve gevoelens Ik ben inderdaad zoals ik verder lees van andere heel erg afgevlakt. maar ik ben een single vrouw en ik vind dat eigenlijk wel prima. Ik heb wel nog een kinderwens ik wil heel graag een bam moeder worden. Ik heb het geaccepteerd dat ik alleen blijf maar ik zou toch wel mijn eigen gezinnetje nog willen. maar daar komt het al, Ik heb een angst om te stoppen nu met deze pil want ik denk dat ik dan echt in een zwart gat ga vallen, het gat van realiteit. Dankzij de pil lijkt alles verbloemd en mij niet te raken, inderdaad emotie dood. Ik ben er niet van aangekomen eerder afgevallen, Ik heb ook geen last van pijnlijke borsten en ook geen hoofdpijn. Maar wel een rustigere huid. want ik had voor mijn pilgebruik last van melasma in mijn gezicht. Ach ik weet het allemaal ook niet meer Ik heb nog 5 jaar voordat ik niet meer vruchtbaar ben. 12 jaar geleden heb ik deze pil ook geslikt toen werd ik er wel depressief van maar nu maakt het mij beter. dus op een schaal van 1 op 10 werkt deze als een tien voor mij. Maar helaas ben ik hier wel psychisch afhankelijk van geworden verslavend werkt het ,een soort van uitstel Van executie? Ik snap eigenlijk ook niet hoe dit zo inderdaad legaal verkocht wordt ik weet dat als ik ga stoppen mijn hele leven weer in puin ligt.

20-01-2020 | Vrouw | 17
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Menstruatiepijn
Onze dochter van 17jr kreeg deze pil in mei 2019 voorgeschreven om de heftige menstruatie klachten te verminderen. Binnen 2 maanden kende we onze dochter niet meer terug! Langzaam maar zeker ging het bergafwaarts met haar, met haar school, met ons gezin. Depressie, lusteloos, burn-out, dagelijks huilbuien. In 1e instantie dachten we aan puberale klachten, hormoonwisseling[lees meer...]en et.. Dat is op deze leeftijd natuurlijk ook gaande. Maar op advies gingen we deze hormoonhuishouding nog eens versterken door deze troep erin te gooien. Toen ze niet meer naar school kon gaan, haar eindexamen niet meer kon halen, niet met vriendinnen uit kon, niet meer kon sporten, mijn vrouw 4 maanden 'overspannen'' thuis zat, hebben we de huisarts gevraagd of het misschien niet toch aan de pil kon liggen? 'Nee nee nee hoor het is echt psychisch.' Naar de natuurgenezer, fysio, accupunctuur, haptonoom en kinderarts. 'Nee nee nee hoor het is echt psychisch'. Toen ben ik PAS gaan Googelen en kwam alle overeenkomstige verschrikkelijke verhalen tegen op deze site!!!!! DANK DAARVOOR! We zijn direct gestopt met deze troep. Het was begin december 2019. Het is nu 20 januari en we hebben iedere dag onze dochter zien groeien, terug zien komen in haar kracht. Het is een absurde verschrikkelijke tijd geweest. We zien dat we dit af gaan sluiten, onze dochter maar ook wij als ouders hebben het overwonnen. Ik schrijf dit verhaal in de hoop dat andere meiden/ouders hier iets aan hebben.

20-01-2020 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
De ethinyleststradiol levenorgestrel Mylan Was voor mij een ramp en een grote zorg Ik had eerst geen mylan maar toe ik hem kreeg Vaak zeurige pijn, en schimmel infecties Spotting op vakantie erg vervelend Ik heb gelijk een ander gehaald bij de apotheek en voelde me 3x beter, maar nu ga ik overstappen naar een koperspiraal, genoeg hormonen gehad. Heb zelfs nu weer[lees meer...] een andere merk pil van de apotheek andere fabrikant weer dat is dus om de zoveel tijd dat ze een andere aanbieden met dezelfde stof Mijn libido is gewoon weg, klaar ermee Pil was wel erg effectief geweest voor me en beschermde me goed ik slike hem ook erg goed. Maar ik wil mijn eigen natuurlijke cyclus weer terug. En mijn gevoel

15-01-2020 | Vrouw | 47

11-01-2020 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
5 dagen geleden ben ik bij de huisarts geweest omdat ik iets zocht tegen mijn acne. Vrij gemakkelijk kreeg ik deze pil voorgeschreven en ik heb me nog nooit zo slecht en onzeker gevoeld. Ik had vooral acne op mijn voorhoofd, maar nu zit ook mijn hele kin en kaken vol. Ik ga er vandaag mee stoppen, puur omdat ik er geen goed gevoel over heb en ik denk dat die puistjes van 5[lees meer...] dagen geleden zonder die pil inmiddels wel al weg waren geweest.

04-01-2020 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik begon deze pil te slikken voor mijn acne, nou dit was dus de slechtste keuze ooit geweest want mijn gezondheid is ernstig achteruit gegaan. Ik kreeg na verloop van tijd steeds ernstigere maagklachten, ik durfde uiteindelijk niet eens meer te eten omdat ik me zo slecht voelde. Er waren ook problemen met mijn lever zag de dokter in mijn bloed en daarbij was ik vaak moe en[lees meer...] mistig in mijn hoofd. Blijkt dat er ook iets is mis is met mijn lever, veroorzaakt door de pil, en nu moet ik verder onderzoek doen..

31-12-2019 | Vrouw | 17
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb de pil nu 5 dagen geslikt maar ik ga er mee stoppen echt een rot pil . Heb sinds de eerste dag dat ik hem nam al heel erg last van misselijkheid en hartkloppingen , ik heb vandaag en gister ook mijn bloeddruk genomen en die is bijna 2 keer zo hoog als normaal . Ik voel me ook veel angstiger en slaap nog slechter dan normaal . De huisarts had deze pil voorgeschreven[lees meer...] omdat dit de eerste is die ze altijd voorschrijven maar het is echt troep snap niet dat ze dit geven !!!

18-12-2019 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Sinds 3 weken gebruik ik deze pil na verwijdering van de spiraal. Ik moet zeggen dat ik nu al een aantal vage klachten ervaar: 1. Hoofdpijn: enorm! 2. Misselijk: gedurende de hele strip 3. Acne: mijn gezicht, en met name de kin lijkt wel een maanlandschap. Daarnaast heb ik opgemerkt dat mijn bloeddruk aanzienlijk is gestegen. Ik wacht het nog even een paar weken[lees meer...] af om het echte resultaat te zien, wellicht dat mijn lichaam nog moet wennen aan deze nieuwe vorm van anticonceptie.

15-12-2019 | Vrouw | 17
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Sinds mijn pubertijd heb ik de pil geslikt. (Totaal 17 jaar lang) In het begin was er niks aan de hand. Of in ieder geval viel het me niet op. Na 4 jaar kreeg ik migraine, maar linkte dit niet aan de pil. De heftigheid van de migraine had ook te maken met hoe druk ik was dus ik dacht dat het daardoor kwam. Naarmate de jaren verstreken kreeg ik steeds meer en langer la[lees meer...]st van migraine en ook puistjes in mijn gezicht wat ik als puber totaal niet had. Ik ben me bezig gaan houden met voeding en gezondheid en kwam erachter dat de pil helemaal niet zo bijwerking-vrij was als dat ik altijd dacht. Ik ben gestopt met de pil en de migraine en puistjes werden minder! Ik ben weer 1 maand begonnen maar direct weer gestopt want de bijwerkingen waren erger dan ooit! Nu ben ik ongeveer 6 maanden van de pil af en ik heb bijna geen last meer van migraine en zeker niet in die heftigheid. De puistjes zijn minimaal aanwezig en wat me eerder nooit opviel omdat ik al zo lang aan de pil was is dat mijn libido nu veel hoger is en ik me over het algeheel veel beter voel! Ik zou het iedereen aanraden: slik zo min mogelijk hormonen..

20-11-2019 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,03/0,15)
Menstruatiepijn
Eerst had ik een deze pil van Wecare daar kreeg ik langzamerhand ook meer last van volgensmij toen kreeg ik die van Focus en Laatste tijd last van paniekaanvallen angst gedachtes moeite met ademen zelfs in huis trillen en angstig voelen ik ben gestopt met deze pil en het is al heel erg verminderd zijn er mensen die hetzelfde hebben met deze pil?

16-11-2019 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik ben deze pil 4 maanden geleden begonnen met slikken om mijn hormonale acne te verhelpen. Ik ben nu 16 en wilde er graag vanaf. Aan het begin was ik erg misselijk en had ik last van opvliegers maar na een maand ging dit weg. Hierna merkte ik nauwelijks verschil in mijn huid en ik had ook geen last meer van bijwerkingen. De huisarts vertelde mij ook dat ik pas goed result[lees meer...]aat van mijn huid kon zien na 3 maanden. Vanaf maand 2 kwam ik 2 kilo’s aan en had ik elke dag last van een opgezwollen buik. Het begon in de ochtend en was het ergst in de avond. Vanaf toen ging het alleen maar slechter. Ik ben nu ondertussen 6 kilo aangekomen en heb de hele dag een opgezwollen buik. Ik pas de helft van mijn kleren niet meer en ik herken mezelf niet meer. Ik ben altijd heel dun en lang geweest en paste altijd een s in de winkel. Binnen een maand ben ik van een s naar een m gegaan en passen al mijn broeken mij niet meer door de opgezwollen buik. Het enige voordeel en de reden dat ik nog steeds aan deze pil zit is omdat mijn huid is opgeklaard en ik veel minder last van acne heb.

12-11-2019 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik ben op mijn op 16de begonnen aan deze pil (inmiddels ben ik 23). En ik kreeg op 17/18 de enorm last van allemaal bultjes (puistjes) op mijn voorhoofd en rug. In de zomer durfde ik niet eens hemdjes te dragen. En ben ik hier natuurlijk mee naar de dokter gegaan toen heb ik een crème gekregen, dat hielp wel even. Toen heb ik zware tabelletjes gekregen voor acne daar bleef[lees meer...] het een poos van weg. Maar kwam ook weer terug. Ik vergat vaak de pil dus ben overgestapt naar een hormoonstaafje. Toen had ik nergens geen last meer van in het begin. Ik heb het staafje 1,5 jaar gehad, ik was soms 4 weken ongesteld. Nou daar zit niemand op te wachten. Dus het staafje er uit en weer aan de pil. Maar nu heb weer last van puisten. Ik had vroeger nooit geen last van puistjes en nu? Dus ik weer naar de huisarts weer aan een zware kuur en ondertussen naar een huidspecialist, want ik kan niet van de puistjes afblijven waardoor ik littekens en pigmentvlekken kreeg. Ze adviseerde mij onmiddellijk te stoppen met deze zware kuur. En ze zei tegen mij; dat ik eens moest kijken naar de bijwerkingen van mij pil. En daar stond idd - acne en ook licht gele vlekken. Ik ben direct gestopt met de kuur. En ben nu 2 weken gestopt met de pil. En wil kijken hoe het dan gaat. Ik was benieuwd of iemand anders ook acne heeft gekregen door deze pil? Ik had er vroeger nooit geen last van en toen besefte ik mij, toen ik aan de pil begon dat ik er toen last van begon te krijgen. Ik heb hier heel erg mee gezeten namelijk. En gevraagd aan de dokter of het aan mijn pil kon liggen? Maar zijn reactie was nee.

05-11-2019 | Vrouw | 47
Onregelmatige menstruatiecyclus
Sinds september pil van het merk Actavis gekregen omdat het andere merk niet leverbaar was. Heb nu al 2 weken last van gigantische hoofdpijn, duizeligheid. Nooit last van doorbraakbloedingen gehad als ik de pil een keer door slikte. En dan niet gewoon een paar dagen, nee gewoon 2 weken lang tijdens mijn vakantie. Laatste keer heeft mijn menstruatie maar 1 dag geduurd. Onr[lees meer...]ustig gevoel in mijn lichaam, over emotioneel. Wordt er gek van. Ga straks gelijk contact opnemen met apotheek en vragen of het andere merk weer leverbaar is.

19-10-2019 | Vrouw | 46
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Heb lang de pil niet gebruikt, maar ik heb regelmatig echt last van de eisprong, dus ik ben beginnen met deze pil. Vrij snel na het eerste gebruik kreeg ik al last van me borsten. Pijnlijk, gepannen, niet fijn. Kreeg ook ineens last van soort zweet aanvallen, constant trek hebben in eten, steeds meer aankomen, en ook nog dat ik hier en daar wat meer vergeetachtig ben? Rom[lees meer...]mel dus. Voel me algeheel niet meer de persoon die ik niet zijn, huil heel snel momenteel, dus na anderhalve maand deze pil gebruikt te hebben, ben ik eergisteren gestopt en ga ook niet meer aan de pil.. Het blijft rommel al die hormonen.

09-10-2019 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Ik ben de pil 5 maanden geleden gaan slikken in begin had ik nergens last van, maar na een maand was ik al wat kilo’s bijgekomen en kreeg ik steeds meer hongergevoel. Na ongeveer 2 maanden heb ik een schimmelinfectie gekregen die is toen verholpen met antibiotica en 3 weken later had ik weer een schimmelinfectie en deze is toen met een pil die je in moet brengen verholpen,[lees meer...] heb nu weer een schimmelinfectie en stap nu van de pil af want het vermoeden van de dokter is ook dat het idd de pil is. Dus nu ga ik over op een spiraaltje.

05-10-2019 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Ik ben nu al een tijdje bezig met deze pil. Soms ook tussen door gestopt om dat ik dacht dat het aan de pil lag dat ik zoveel lichamelijke klachten heb. Nu weer een week begonnen. En weer verschillende klachten.. enorm veel afscheiding (schimmelinfectie) hormonaal veel pukkels. Buikpijn hoofdpijn.. vind het echt een flut pil..