ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (589 meningen)
Yasmin (209 meningen)
YAZ 24+4 (140 meningen)
Zoely (53 meningen)
Marvelon (52 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

20-08-2013 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Sinds mn 14e slik ik deze pil. Deze heb ik toen voorgeschreven gekregen omdat ik last had van acne. De acne is sindsdien niet minder geworden maar juist erger. Zo erg zelf dat ik 3 jaar geleden 12 wkn antibiotica heb geslikt en 1,5 jaar geleden heb ik dat weer gedaan. De huisarts heeft nooit gezegd dat de pil ermee te maken kon hebben. De afgelopen 4 maanden heb ik de pil [lees meer...]niet meer geslikt vanwege erge hoofdpijn. Op internet las ik dat dat door de pil kon komen. De puistjes verdwenen langzaam aan en de hoofdpijn ook. Na 4 maanden ben ik weer begonnen met het slikken van de pil en nu na 2 weken zit mn gezicht weer helemaal vol met puistjes. Voor mij is het nu wel duidelijk, ik stop direct met het slikken van deze pil!

05-03-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb van deze pil heel veel hoofdpijnklachten en last van mijn onderrug gehad. Ook ben ik door deze pil veel gevoeliger dan voorheen, ik barst in tranen uit terwijl er niets aan de hand is, ik ben chagrijnig, heb geen zin in seks en ik heb depressieve gevoelens. In overleg met de arts en de psycholoog heb ik besloten te stoppen met deze rotpil, waar ik overigens ook enor[lees meer...]m veel puistjes van krijg, en over te stappen op de mirena spiraal omdat de afgifte van hormonen vele malen kleiner is.. Ik raad niemand die gevoelig is van aard, deze pil aan..

16-11-2012 | Vrouw | 19

12-11-2012 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Na 3,5 jaar ben ik gestopt met deze pil. In eerste instantie altijd tevreden geweest. Al ben ik er wel een dikke 7 kilo van aangekomen! Absurd veel vind ik... Omdat mijn klachten in de stopweek steeds heftiger werden vond ik het genoeg. Ik had eerst nooit last van bijwerkingen en hoefde in de stopweek geen pijnstiller te pakken want alles verliep heel gladjes met mijn pil.[lees meer...] Afgelopen jaar kreeg ik steeds meer last en nam ik elke dag wel een pijnstiller in de stopweek. Ook kon ik met deze pil maximaal 2 weken doorslikken, vervolgens had mijn lichaam er genoeg van en kreeg ik doorbraakbloedingen. Libido etcetera waren altijd wel in orde en voor de rest ook geen (extra) last van puistjes o.i.d. Overgestapt naar de trigynon, al ben ik hier minder tevreden over. Ga nu de Yasmin proberen.

13-02-2019 | Vrouw | 18
Endometriose
Alle huisartsen die de pil voorschrijven voor endometriose voor mensen zonder kinderwens jullie zijn zo dom !!!! Bij mensen met borstkanker geven jullie toch ook niet de pil of wel????? Een hormonale ziekte bestrijd je niet met hormonen want dan ga je het juist voeden dus heb jij endometriose laat je niet gek maken door je domme huisarts!!! Je moet hormoonremmers krijgen [lees meer...]

06-02-2019 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Moest in November 2018 over op deze pil, omdat mijn pil Mylan niet leverbaar was. Deze heb ik sinds 2013 geslikt, ben in 2014 in overleg met de dokter gestopt met de stopweek en slikte deze sinds mei 2014 door. Nooit een doorbraak bloeding gehad, maar helaas is deze sinds November 2018 niet meer leverbaar en kreeg ik een alternatief. Sinds dien al 5 doorbraak bloedingen ge[lees meer...]had, maar dit is helaas niet de enige bijwerking van deze pil. Ik voel me sinds deze pil heel erg down, heb zelfs last van huilbuien. Iets dat ik nog nooit eerder heb gehad, ik last van slapeloosheid en extreme acne. De acne doet zelfs pijn, mijn hele gezicht is er rood van. Aangezien de vijfde doorbraak bloeding heb ik vorige week mijn dokter weer gebeld, met de vraag of ik terug mag op mijn oude pil. Maar deze is dus nogsteeds niet leverbaar, helaas is stoppen geen optie dus ik hoop op een spoedige levering van mijn oude Mylan pil. Maar ik raad echt iedereen aan deze pil NIET te nemen de bijwerkingen zijn echt heftig en de pil is niet effectief

26-01-2019 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik ben overgestapt op dit merk omdat ik van alle andere pillen wel last van acne kreeg en deze is door de apotheker voorgeschreven gekregen maar neem deze pil NOOIT. Ik heb ‘m een maand gebruikt en zit nog erger als ooit onder de pukkels.. ik ben somber en super moe elke dag. Last van spierpijn en voel mij gewoon niet fit. Wat een rot pil zeg...! NEVER nemen.

28-05-2015 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik heb een vrij positieve ervaring met Microgynon30, ik kan niet zo heel goed tegen hormonen, maar aangezien ik zo zwaar menstrueerde dat ik soms flauw viel, moest ik wel aan de pil om dit effect af te remmen. Doordat dit een relatief lichte pil is, kon ik er redelijk goed tegen, maar ik heb wel enige gewichtstoename en hoofdpijn ervaren, positievere ervaringen waren dat m[lees meer...]ijn borsten iets zijn gegroeid en dat ik nooit meer puistjes heb (had ik sowieso al bijna nooit). Mijn menstruatie is iets minder zwaar geworden, al zijn er nog steeds zware krampen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij. Goede pil voor meisjes die dus niet zo goed tegen hormonen kunnen of voor meisjes die aan de pil willen beginnen en niet weten wat ze moeten kiezen.

26-06-2013 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel
Slik deze pil nu een half jaar, en ben er erg tevreden over. Nergens last van gehad, allen af en toe een wat opgeblazen buik, maar ja, dat ondervind ik niet als last. Verder geen hoofdpijn of andere klachten, echt helemaal tevreden!

02-01-2021 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Prima pil, als je onzeker bent in de werking van conceptiepillen, is dit een goede pil om je vertrouwen te geven. Hij had voor mij weinig tot geen bijwerkingen. Of ik merkte het niet. Ik kwam niet aan, kreeg er geen depressie van en werd door regelmatig gebruik niet zwanger. Aanrader!

29-10-2018 | Vrouw | 17

09-04-2013 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / levonorgestrel
Gelukkig geen kind, maar mijn acné en overbeharing is erger geworden, terwijl ik dit mijn dokter verteld had!! Mijn cupmaat is NIET gegroeid, gekrompen zelfs (ik wil hiermee niemand afschrikken), verder hoofdpijn en rugpijn de hele dag!! Binnenkort STOPPEN, ik haat al die hormonen nu echt.

24-11-2012 | Vrouw | 17
Schildklier
Onze dochter van 17 jaar heeft 1 maand de pil geslikt Microgynon '30' is er daarna mee gestopt verkering was over.Maar...toen begon de ellende vocht vasthouden vet vasthouden in 7 weken is ze meer dan 14 kilo aangekomen. Concentratie verlies haar uitval ijzer tekort enz...enz.... het duurt nog zeker 6 maanden volgens de arts voor ze weer de oude is. Weer bloed prikken deze[lees meer...] week. Ben benieuwd? hopelijk gaan we eindelijk weer de goede kant op. Haar huid is een grote rode vlekken massa, dar nu ook speciale zalf voor gekregen. We wchten nu nog op de volgende medicijnen kuur omdat de pil haar hele schildklier ontregeld heeft. Wat een rotzooi is de pil!!!!

07-03-2020 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
Deze pil was te licht om mijn pijn te verhelpen. Tussen microgynon 30 en 50 heb ik ook nog Yasmin (ofzo) geslikt, maar daarbij kreeg ik doorbraakbloedingen. Ik merk weinig verschil tussen de 30 en de 50, naast de bijwerkingen.

30-10-2012 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik ben heel erg veel aangekomen door deze pil en mijn ongesteldheid werd erg onregelmatig.

15-11-2012 | Vrouw | 15
Cholesterol
1,5 mnd lang heeft mijn dochter de vervanger van mycrogynon 30 geslikt Zij kreeg hem ook voor acne terwijl ze niet veel had maar door deze pil is de acne verdubbeld en ze voelde er heel slap dus toch maar naar de dokter,bleek dat zij niet tegen deze pik kon bloedruk was ontzetend laag geworden en ze voelde zich erg moe en misselijk. Moest per direct stoppen nu over op d[lees meer...]e Diane 35 wilde graag NU wel het originele recept en geen vervanger kreeg m wel mee dokter had het ook opgeschreven maar moest hem zelf betalen bij de apotheek! Onze ervaring was niet best met deze pil!