Ervaringen met Microgynon '30'

Candida-infectie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (53 meningen)

08-02-2022 | Vrouw | 53
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Van mijn 16e tot 28e deze pil gebruikt. Ik had regelmatig hoofdpijn. Plots kreeg ik op 28e hevige migraine rond de stopweek. Omdat ik dit vreemd vond dat iedere keer de migraine in de stopweek terug kwam, begon ik de pil te verdenken. Ik ben gestopt met de pil en de hevige migraine was direct weg. Wel bleef ik regelmatig hoofdpijn houden Nu ben ik 53 en in de overgang,[lees meer...] de hoofdpijn is weer overgaan in migraine. Ik ben er van overtuigd dat de pil iets iets stuk gemaakt heeft in mijn lichaam waardoor mijn hormoon balans nooit meer goed gekomen is. Het is troep, gebruik het niet!

04-01-2015 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Ik heb nu bijna mijn 2e strip microgynon 30 gebruikt - zonder stopweek- op aanraden van mijn gynaecoloog. Omdat ik verklevingen in mijn baarmoeder heb, had ik de laatste maanden extreem veel last van mijn menstruaties. Zo erg dat ik iedere maand wel 3 tot 4 dagen tot niets in staat was. Sinds het pilgebruik eind november: Ik heb de hele maand december veel buikpijn geha[lees meer...]d, die nu langzamerhand minder wordt. Wel heb ik last van onregelmatig bloedverlies en ben ik vrij somber gestemd. Daarbij ben ik in korte tijd bijna 2 kg aan gewicht bijgekomen. Ik probeer nog even "door te zetten" en hoop dat deze vervelende bijverschijnselen over een tijdje minder worden of verdwijnen. Mocht dit niet gebeuren dan ga ik terug naar de gynaecoloog....

24-09-2015 | Vrouw | 48
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Prima anticonceptie middel, slik het al ruim 30 jaar. Vroeger veel last gehad van onregelmatige menstruatie met hevige bloedingen en buikkrampen, waardoor ik een week in bed lag. Sinds het slikken van deze pil, zijn alle klachten verdwenen.

12-05-2016 | Vrouw | 47
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Volstaat prima voor het doel waarvoor ik het gebruikte (anticonceptie). Lastig is wel dat je er dagelijks aan moet denken en als je het toch een keer vergeet in een bepaalde week dat je dan alsnog aanvullende voorbehoedsmiddelen moet gebruiken. Maar het is eenvoudig in gebruik. Vond alleen de risico's die je blijkbaar op mijn leeftijd (47) hebt niet meer aanvaardbaar. Zoek[lees meer...] nu alleen nog naar een geschikt anticonceptiemiddel. Eigenlijk wil ik dat mijn partner zich laat steriliseren, maar hij durft het niet.

24-10-2013 | Vrouw | 47
Longembolie
Ik had na veel jaren gebruik van deze 'pil' op een avond last van heel erge benauwdheid, raakte compleet weg, en bleek in het ziekenhuis 15 longembolieën te hebben, centraal in de longen aan beide zijden. Ik was bijna dood. De arts vertelde me dat ik gelijk moest stoppen met de pil, dat was de aanstichter van deze longembolieën.

02-03-2013 | Vrouw | 47
Longembolie
Nadat ik in 2008 Een trombose been kreeg en geveld werd door zo'n 15 longembolien ben ik gestopt met deze pil. Ik had het bijna niet pverleefd! Natuurlijk werkt de pil goed tegen zwangerschap maar deze bijwerkingen wegen daar niet tegenop. Ik ben nu -jaren later- nog niet volledig hersteld! De iNterneist zegt dat oilgebruik een van de grootste oorzaken was!

17-09-2019 | Vrouw | 46
Hartkloppingen
Deze pil gaf mij zoveel bijwerkingen ik had constante hartkloppingen/overslagen. De misselijkheid in de eerste dagen na de stopweek was verschrikkelijk. Verder elke maand last van migraine en stemmingswisselingen.

25-12-2023 | Vrouw | 45
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Deze pil gebruikt van mijn 17e tot mijn 23e jaar. Bij start van gebruik direct 5 kilo aangekomen. Toen ik na 5 a 6 jaar met dit middel stopte, merkte ik pas welke enorme invloed dit middel op mijn stemming, libido en gevoel had. Ik heb me jaren afgevlakt en licht somber gevoeld. Mijn normale emoties met natuurlijke schommelingen daarin kwamen na stoppen pas weer terug. Na [lees meer...]deze ervaring heb ik besloten geen hormoon-anticonceptie meer te gebruiken. Dit is inmiddels 20 jaar geleden en nooit spijt van gehad. Als je dit middel wil gebruiken, kijk dan goed hoe je erop reageert.

11-05-2018 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Omdat ik zeer heftige menstruaties had en daar uiteindelijk bloedarmoede van kreeg, ben ik op mijn 44e de pil gaan gebruiken. Omdat ik absoluut geen hormonen wilde gebruiken heb ik tot die tijd nooit de pil geslikt. Ik vond het dus best bezwaarlijk en spannend om de pil te gebruiken. Het was even zoeken naar de goede (microgynon 20 was te licht) maar nu gaat het prima. Ik[lees meer...] ben iets in gewicht aangekomen maar voor de rest geen bijwerkingen. En bovendien geen heftige boedingen meer! Ik ben tevreden.

08-03-2013 | Vrouw | 45
Trombose
Op mijn 14de begon ik de pil te slikken. Bijna tot nooit bijwerkingen. In 1994 kreeg ik acuut een trombose arm, ik werd gelijk opgenomen in het ziekenhuis waar ik vervolgens 3 weken moest blijven betreft de ernst van de situatie. Er werd ook gelijk gezegd dat ik nooit meer de pil mocht slikken, op dat moment dacht ik he vreemd waarom dan niet, Ik spraak mijn arts daarop aa[lees meer...]n, maar hij wilde daar niet verder op ingaan. Mijn conclusie was dan ook gelijk dat er in de pil een stof bleek te zitten dat voor meerder vrouwen niet geschikt zou zijn. Omdat ik nog maar 27 jaar was en dan al trombose kreeg besloot ik een erfelijkheid test tedoen, aangezien mijn vader op zijn 49 een herseninfart had gekregen. Maar dat bleek bij mij allemaal in orde te zijn, Ik ben geen risico patient. Ik heb daarna nog met mijn huisarts erover gesproken, en die gaf ook aan dat de pil niet 100% veilig is voor vrouwen die overgevoelig zijn hiervoor. Dus wees allert !!!!!!! voor trombose !!!!

20-04-2023 | Vrouw | 44
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na ongeveer anderhalve dag begon ik al hoofdpijn te krijgen. Iedere dag erger tot migraine aan toe. Ik stop er nu mee want middel is nog erger dan de kwaal. Ben er goed ziek van!

24-11-2020 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Slik sinds aantal weken deze pil, maar nu van Aurobindo, en nu last van nachtelijk transpireren, hallucinaties. Hoofdpijn en misselijkheid had ik ook al last van bij Teva. (leuk hè, die verzekeringsmaatschappijen die voor jou bepalen welk merk je krijgt?!)

01-11-2015 | Vrouw | 44
Overgang
Ik kreeg deze pil voorgeschreven tegen overgangsproblemen, al heel snel na de start verergerden mijn klachten dusdanig dat de huisartsenpost mij adviseerde direct te stoppen. Ik zat onder de puisten, kwam in paar dagen al kilo aan, zweverig, enorm emotioneel, angstig, kreeg zelfs verhoging, mijn menstruatie wilde niet meer stoppen. Gewoon me echt 6 dagen lang enorm miserab[lees meer...]el gevoeld. Nu hopen dat die rotzooi snel uit mijn lijf is.. tien keer liever mijn overgangsklachten dan dit..

14-06-2017 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik slik de pil al jaren door ivm hevige menstruaties en alle klachten die daar bij passen. Begonnen met microgynon jaren geleden, opeens ook de goedkopere versie gekregen maar geen last van de wisseling gehad. Nu toch weer overgestapt op microgynon nadat ik een artikel had gelezen. Ik gebruik nu 16 dgn deze pil. Daarvoor had ik de goedkope versie EthinylestradiolLevonorges[lees meer...]trel. Ik heb al heel lang last van hyperventilatie wat ik aardig onder controle kan houden. De afgelopen dagen heb ik opeens veel meer last van hyper en zelfs van paniekaanvallen. Ook heb ik sinds een week na de start pijn in mn bovenbuik. Afgelopen nacht werd ik badend in het zweet wakker, voelde me erg slap en lang niet lekker. Weer in slaap gedommeld en bij wakker voelde ik me nog steeds heel slap. Bij de huisarts geweest. Pijn in de buik lijkt op een geïrriteerd maagslijmvlies/maarzweer. Op deze manier heb ik nog nooit last gehad van hyper en paniek ook nog nooit zo wakker geworden midden in de nacht. Ook weer last van hoofdpijn. Hoewel de werkzame stof hetzelfde is zijn de hulpstoffen wel anders. Ik weet nog niet zeker of deze pil de oorzaak is maar als ik alle klachten lees van beide pillen zou het mij niet verbazen. Vandaag stop ik helemaal met de pil voor een aantal dagen kijken of dat verschil maakt.

07-01-2014 | Vrouw | 41
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na ruim een jaar het Implantaat Implanon in mijn arm te hebben gehad, heb ik dit moeten laten verwijderen door de huisarts omdat ik 4 weken niet menstrueerde en vervolgens 4 weken onafgebroken ongesteld was en dit tot lichamelijke klachten leidde. Ze heeft mij toen Microgynon 30 voorgeschreven. Al vanaf de eerste week merkte ik dat ik hele heftige maag/buikklachten kreeg. [lees meer...]Zware misselijkheid met braakneigingen, opgeblazen maag en buik. Zo erg dat ik er 's nachts niet van kon slapen. Ook ben ik in een depressie terecht gekomen. Toch heb ik de drie maanden volgehouden in de hoop dat de klachten zouden verminderen, maar helaas, ik was redelijk klacht-vrij in de stopweek maar zodra ik weer een paar dagen met de nieuwe strip bezig was kwamen de klachten weer even heftig terug. Tevens last van (zware) vermoeidheid. Ook ben ik in een korte periode de nodige kilo's aangekomen maar dat vind ik het minst erge want mijn menstruaties zijn zonder anticonceptie niet vol te houden vanwege de heftigheid en hoeveelheid. Helaas dus nu ook met de pil moeten stoppen en vandaag informatie meegekregen over de Nuvaring, in de hoop dat dit middel wél geschikt voor mij zal zijn. Ik neem bijwerkingen graag op de koop toe zoals gewichtstoename/hoofdpijn/vermoeidheid, maar depressies en zware misselijkheid beheersen je leven helaas ook en daarom deze laatste hoop met de Nuvaring...

08-08-2014 | Vrouw | 40
Premenstrueel syndroom (PMS)
sinds een kleine twee maanden ben ik weer op de pil. na veel te lang lopen met extreme pijnklachten tijdens de menstruatie - hoofdpijn(migraine), bekkenpijn, vermoeide en zere benen - afgeknelde benen, stemmingswisselingen, vermoeid.... het leek erg veel op endometriose. na een buikholte operatie konden zij niets vinden. de klachten verergerde wel. de gynaecoloog advisee[lees meer...]rde dat ik toch maar de pil moet gaan gebruiken, zonder de stopweek. het cyclus geheel stopzetten. het kan geen kwaad volgens hem. hij was overtuigd dat mijn klachten zou afnemen. nu bijna twee maanden later.... ik ben al ruim een maand ongesteld, ben totaal niet te genieten - heb er zelf ook veel last van, want zo ben ik niet, vermoeid, opgeblazen - houdt veel vocht vast, gewichtstoename. Wat mij het meest dwars zit is de stemmingswisselingen. Ik denk aan stoppen, maar ben zo bang dat de extreme pijn tijdens de menstruatie weer terug komen. mijn klachten tijdens de menstruatie is inderdaad minder. op een schaal van -1-10, het was 10, nu zo ongeveer 6a7. mijn libido is nul - en er is weinig begrip van de kant van mijn ega. ik ben moedeloos. wil geen pijn, maar wil me ook niet zo voelen. de pil is puur t.n.v. pijnbestrijding en niet voor anticonceptie. mijn man is een periode terug 'geholpen'. we hebben twee prachtige en gezonde jongens... heeft iemand dezelfde ervaringen? voor wat betreft pijnbestrijding bij menstruatie klachten - extreme pijn?