ethinylestradiol / levonorgestrel

Menstruatiepijn (18 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (6 meningen)
Endometriose (5 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (3 meningen)
Bloedingen (1 mening)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

26-04-2017 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel (20/100ug)
Goeie pil, niet zwanger geraakt nochtans veel geprobeerd.

21-02-2017 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Echt de meest verschrikkelijke anticonceptie pil die ik ooit heb gebruikt!! Van de zomer kreeg ik ineens veel bulten op mijn rug en op mijn borst, toen dacht ik dat het zonnenallergie was maar dat was het dus niet. Ik kwam erna achter dat het zware acne was, het trok ook door naar mijn kaaklijn en mijn nek waardoor ik helemaal onder zat met acne. Veel stemmingswisselingen [lees meer...]en continu een opgeblazen gevoel plus veel aangekomen. Toen dacht ik in november ik stop eens een maand kijken wat het doet. De acne werdt gelijk een stuk minder, paar kilo afgevallen en ik voelde me weer echt mezelf. Terug gegaan naar de dokter en toen kreeg ik weer de microgynon 30 en na 3 weken krijg ik alles weer helemaal terug. Ik zit weer helemaal onder met acne, heb een opgeblazen gevoel en ben weer een paar kilo aangekomen. Ik ga dalijk terug om weer te vragen of ik asjeblieft weer de Yazmin pil mag, want dit vind ik echt 10000 keer niks!

27-01-2017 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Deze voorgeschreven na bevallen te zijn 6 weken geleden. Slikte vroeger (5 jaar geleden gestopt) de diane35 zonder problemen, generieke versie daarvan leidde binnen een dag al tot zware hoofdpijn gevolgd door migraine attacks. Met deze hoopvol gestemd begonnen maar na de eerste zware hoofdpijn de volgende dag, fijn met een pasgeborene. Vandaag misselijk, apathisch, lustelo[lees meer...]os, duizelig, depri en nog steeds enorme koppijn neigende naar migraine. Zorg voor m'n dochter is vandaag zo goed als onmogelijk, durf haar door de duizeligheid amper uit bed te halen om te verschonen en vanwege de hoofdpijn is elk huiltje te veel (en ze heeft krampjes dus huilen is gegarandeerd) ik kijk dit geen 3 maanden meer aan, in overleg met m'n man kap ik hier mee. Wat een zooi, dan maar alleen condooms!

25-01-2017 | Vrouw | 27

22-10-2016 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Prima pil! Nooit bijwerkingen gehad, nu op de generiek overgestapt, omdat dat moest van de apotheek en vreselijke bijwerkingen.

18-09-2016 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb het afgelopen jaar de microgynon 30 gebruikt als anticoncptie. Hiervoor had ik de Yasmin pil. Ik gebruik al 10 jaar de pil (verschillende). Ivm nieuwe medicatie voor een andere aandoening moest ik een sterkere anticonceptie. Ik ben daarom net overgestapt op de prikpil. Ik voel me vele malen beter dan met de 'slik'pil. Mijn darmklachten zijn over, ik ben niet meer ch[lees meer...]agrijnig, ik heb bijna geen puistjes meer, mijn borsten doen geen zeer. Al met al komt nu pas de ontevredenheid van de microgynon aan het licht.

12-09-2016 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Heeft jarenlang mijn ernstige migraine veroorzaakt. Nooit meer deze anticonceptie voor mij!!nu gestopt en geen één keer migraine gehad... Ik heb mijn leven weer terug.

30-08-2016 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
De microgynon voorgeschreven door huisarts omdat mijn huidige pil(modicon) niet meer leverbaar is. Wat een hel is deze pil, ben gewoon elke maand een week ziek, terwijl ik voorheen geen problemen had tijdens menstruatie. Kilo's aangekomen, zulke pijnlijke borsten, extreem hoofdpijn, veel aandrang tot plassen, pukkels, zweetaanvallen. Na 3 mnd ellende gestopt met deze pi[lees meer...]l. Wie oh wie weet wel een goede vervanger voor de Modicon?

Thyrax Duotab (849) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (545) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum