Microgynon '30'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Menstruatiepijn (17 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (6 meningen)
Endometriose (5 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (3 meningen)
Bloedingen (1 mening)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

27-01-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Deze voorgeschreven na bevallen te zijn 6 weken geleden. Slikte vroeger (5 jaar geleden gestopt) de diane35 zonder problemen, generieke versie daarvan leidde binnen een dag al tot zware hoofdpijn gevolgd door migraine attacks. Met deze hoopvol gestemd begonnen maar na de eerste zware hoofdpijn de volgende dag, fijn met een pasgeborene. Vandaag misselijk, apathisch, lustelo[lees meer...]os, duizelig, depri en nog steeds enorme koppijn neigende naar migraine. Zorg voor m'n dochter is vandaag zo goed als onmogelijk, durf haar door de duizeligheid amper uit bed te halen om te verschonen en vanwege de hoofdpijn is elk huiltje te veel (en ze heeft krampjes dus huilen is gegarandeerd) ik kijk dit geen 3 maanden meer aan, in overleg met m'n man kap ik hier mee. Wat een zooi, dan maar alleen condooms!
25-01-2017

22-10-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Prima pil! Nooit bijwerkingen gehad, nu op de generiek overgestapt, omdat dat moest van de apotheek en vreselijke bijwerkingen.
18-09-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb het afgelopen jaar de microgynon 30 gebruikt als anticoncptie. Hiervoor had ik de Yasmin pil. Ik gebruik al 10 jaar de pil (verschillende). Ivm nieuwe medicatie voor een andere aandoening moest ik een sterkere anticonceptie. Ik ben daarom net overgestapt op de prikpil. Ik voel me vele malen beter dan met de 'slik'pil. Mijn darmklachten zijn over, ik ben niet meer ch[lees meer...]agrijnig, ik heb bijna geen puistjes meer, mijn borsten doen geen zeer. Al met al komt nu pas de ontevredenheid van de microgynon aan het licht.
12-09-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Heeft jarenlang mijn ernstige migraine veroorzaakt. Nooit meer deze anticonceptie voor mij!!nu gestopt en geen één keer migraine gehad... Ik heb mijn leven weer terug.
30-08-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

De microgynon voorgeschreven door huisarts omdat mijn huidige pil(modicon) niet meer leverbaar is. Wat een hel is deze pil, ben gewoon elke maand een week ziek, terwijl ik voorheen geen problemen had tijdens menstruatie. Kilo's aangekomen, zulke pijnlijke borsten, extreem hoofdpijn, veel aandrang tot plassen, pukkels, zweetaanvallen. Na 3 mnd ellende gestopt met deze pi[lees meer...]l. Wie oh wie weet wel een goede vervanger voor de Modicon?
10-06-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben zeer ontevreden over de pil. Ik werd er misselijk van, werd ruim 10 kilo dikker en hield veel vocht vast. Ik kreeg een permanente rode gloed en m'n benen kregen spatadertjes. Ik ben inplaats van de pil overgestapt op een spiraaltje, die raad ik iedereen aan.
12-05-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Volstaat prima voor het doel waarvoor ik het gebruikte (anticonceptie). Lastig is wel dat je er dagelijks aan moet denken en als je het toch een keer vergeet in een bepaalde week dat je dan alsnog aanvullende voorbehoedsmiddelen moet gebruiken. Maar het is eenvoudig in gebruik. Vond alleen de risico's die je blijkbaar op mijn leeftijd (47) hebt niet meer aanvaardbaar. Zoek[lees meer...] nu alleen nog naar een geschikt anticonceptiemiddel. Eigenlijk wil ik dat mijn partner zich laat steriliseren, maar hij durft het niet.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum