Ervaringen met Yasmin

15-01-2015 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon (20/3/3mg)
Bijna 10 jaar lang heb ik deze pil gebruikt en ik was er altijd erg tevreden over. Mijn huid werd er een stuk rustiger van en ik voelde me altijd prima. Totdat ik ruim 2,5 geleden last begon te krijgen van schimmelinfecties. Gek werd ik ervan! Ook mijn libido verminderde er drastisch door. Alle mogelijke antischimmelmedicijnen later (de klachten werden iets minder, maar gi[lees meer...]ngen nooit helemaal weg), heb ik de beslissing genomen om te stoppen met de yasmin pil, zodat ik kon kijken of dit de veroorzaker was. Na ruim een maand verdwenen de klachten inderdaad langzaam! Ik heb voor mezelf dus wel de conclusie kunnen trekken dat de yasmin pil dit waarschijnlijk veroorzaakte. Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop, is welke anticonceptie ik ga gebruiken. Ik ben eigenlijk wel klaar met het slikken van hormonen, maar word ook niet vrolijk van de gedachten aan een koperspiraal.

07-01-2015 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/drospirenon (30/3/3mg)
Heb veel last van haaruitval, echt onwijs veel en ook veel last van vaginale afscheiding. Dit komt door de pil en mij is gezegd dat er geen andere pil mogelijk is voor mij ivm de klachten die ik heb. Maar dit is zeer frustrerend, beide bijwerkingen.

07-01-2015 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon
Door mijn onzuivere huid op 24-jarige leeftijd besloten van de Mirena spriaal over te stappen naar een lichte pil, de keuze viel daarom op de Yazmin. Al na 1 week bemerkte ik dat mijn huid zuiverder werd! Echter begon na 1 week mijn stemming ook om te slaan. Werd ongeduldig, onzeker, somber, pessimistisch, enorm vermoeid... Om over mijn libido maar niet te spreken. Die wa[lees meer...]s gedaald tot onder het vriespunt. Daarbij steeg mijn bloeddruk van 120/70 naar 140/90. Dit bij elkaar besloot mij om tóch maar weer te stoppen met deze pil. Voor velen waarschijnlijk een fantastische pil, voor mij viel dat helaas anders uit.

26-09-2014 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik had nog al vaak last van de eisprong, die deed zeer, dus ben ik rondom mijn eindexamens begonnen aan de Yasmin. Nooit meer gestopt, prima pil

19-09-2014 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/drospirenon (20/3/3mg)

04-09-2014 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon
1e tablet op de 1e dag van mijn menstruatie ingenomen. De rest van de maand iedere dag last gehad van bloedingen en/of spotting. Dermate heftig dat maandverband/tampons nodig waren. Ook gespannen borsten en pijn in de onderrug. Deze maand is de Yasmin dan ook erg effectief geweest.... sex hebben was door alle klachten onmogelijk en onhygiënisch. Nu mijn eerste stopweek:[lees meer...] afgelopen nacht een uur wakker gelegen van de krampen, nog nooit zo hevig meegemaakt. Na inname van 2 diclofenac is de pijn tot acceptabel niveau verminderd. Hopelijk ben ik na deze stopweek van de bloedingen af... maar ik twijfel sterk!

03-09-2014 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (30/3/3mg)
Voor de Yasmin gebruikte ik de micrygnon 30. Door libido en schimmelinfectie klachten ben ik overgestapt op deze pil. Vanaf de eerste dag dat ik deze pil innam tot aan de laatste dag had ik vreselijk dromen. Ik weet niet eens of je het dromen kunt noemen, ik droomde namelijk dat ik in bed lag en bewust was van het feit dat ik me in een droom bevond. Ik kon bijna niet bewe[lees meer...]gen. Ik werd telkens opnieuw wakker althans dat dacht ik maar het bleek dat ik nog steeds aan het dromen was. Toen ik eindelijk wakker werd was ik ook zeer uitgeput. Ik had nauwelijks energie over terwijl ik nog met de dag moest beginnnen. Ik weet niet wat deze pil mij aandeed maar ik maak zoiets voor het eerst in mijn leven mee. Ik ben er na 12 dagen mee gestopt. Iets anders wat ik heb gemerkt is dat mijn arm verlamde als ik erop sliep. Dit had ik nooit met de micrygnon.. vreemd..

09-08-2014 | Vrouw | 25

05-08-2014 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
De yasmin werkt super, tot je er mee stopt. Ik zit nu al ruim een jaar zonder pil, maar wel met een vette onzuivere huid! Volgens mijn nieuwe huisarts komt dit door het " afkicken". Ik ben het zat dus ga nu weer aan de ethinylestradol.. hopen dat mijn acne verdwijnt. De huisarts vertelde ook dat als je zwanger wordt door de yasmin heen, je je kindje beter weg kan laten[lees meer...] halen ivm een grote kans op een ongezond kind... dat zegt al genoeg over de troep die je in je lijf stopt!

30-06-2014 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon
Ik heb de originele Yasmin pil nu precies 2 jaar gebruikt geloof ik. Ik ben naar deze pil overgestapt wegens haaruitval, vocht vasthouden en stemmingsklachten bij mijn vorige pil. Tegen haaruitval werkt hij fantastisch! Ik ben ook lichter met deze pil geworden en heb nooit meer last van opgezette vocht benen gehad in de zomer enzo. Mijn borsten zijn veranderd en iets[lees meer...] groter. M'n huid werd super mooi en bijna nooit puistjes gehad in deze periode! Helaas heb ik achteraf ook vervelende bijwerkingen gehad! Met name vooral mijn stemmingswisselingen. Ik heb een dagboek bijgehouden de afgelopen maanden en die stemmingswisselingen zijn elke keer op dezelfde dagen ! Steeds de eerste dagen en de laatste dagen van de strip! Zo achterdochtig, moe, chagrijnig , gestrest en een kort lontje. En m'n libido is van zeer hoog naar zeer laag gegaan. Ook vaker last van vaginale schimmelinfecties. De vervelende bijwerkingen kwamen 1 voor 1 op. En nu ben ik gestopt sinds een week! Ik ben benieuwd wat het doet. Voorlopig even geen hormonen maar gewoon condooms.

12-06-2014 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/drospirenon
Na tegenvallende ervaringen met Diane35, Microgynon 20,30,50 en de Nuvaring heb ik een tijd geen anti-conceptie gebruikt. Ik voelde me beter dan ooit. Vanwege een vaste relatie toch opnieuw begonnen en n.a.v. eerdere ervaringen nu de generieke variant van de Yasmin pil voorgeschreven gekregen. Aanvankelijk was ik tevreden, de eerste periode merkte ik niet direct bijwerking[lees meer...]en, maar mijn ervaring is dat dit er langzamerhand toch insluipt. Sinds ik gestart ben met de pil heb ik diverse allergieën ontwikkeld (geen idee of dit ermee te maken heeft), veel darmklachten, regelmatig hoofdpijn, vermoeidheid, sneller geïrriteerd, zeer pijnlijke gespannen borsten (zijn een cupmaat gegroeid), couperose in mijn gezicht, 9 kg aangekomen, verminderd libido en last van plotseling 'droog vallen' tijdens de seks. Als ik een stopweek inlas krijg ik extreme hoofdpijn/migraine aanval en rugpijn, de menstruatie zelf is licht. Dus ik sla alle stopweken over om de hormoonspiegel in balans te houden, ik heb geen last van doorbraakbloedingen en mijn huid heeft sinds de start geen enkele pukkel gehad. Morgen wordt er een koperspiraal geplaatst, ik heb goede hoop dat dit de oplossing is.

03-05-2014 | Vrouw | 29
ethinylestradiol/drospirenon
Gestopt naar aanleiding van de volgende bijwerkingen: 's nachts naar het toilet moeten, verminderd libido, toename van gesprongen adertjes, plotselinge zonneallergie, frequenter schimmelinfecties, migraine tijdens de stopweek Voordelen van deze pil: geen acne, geen gewichtstoename, geen stemmingswisselingen (had ik bij een andere pil wel last van)

27-02-2014 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/drospirenon
Over de goedkope variant van de yasmin ben ik zeer ontevreden. Heb deze tot twee maal toe geprobeerd. Maar deze geven heel vervelende bijwerkingen. De eerste keer kreeg ik vele malen tussentijdse bloedingen, bij de tweede keer ben ik tot 4 weken lang aan het vloeien geweest. Daarbij had ik bijna dagelijks hoofdpijn, en zat ik niet lekker in mijn vel. Nu stap ik weer te[lees meer...]rug naar de originele Yasmin, helaas moet ik deze nu wel volledig zelf betalen. Dat was eerst niet zo??? ik snap er nix meer van!!

31-12-2013 | Vrouw | 33
ethinylestradiol/drospirenon
Na de geboorte van ons 2 e kind, weer aan de pil gegaan. Het werd de Yazmin. Omdat deze meer lichaams eigen hormonen zou bevatten. Het gebruik is wel zeer goed te doen. Heb nooit bloedverlies gehad tussendoor. Menstruatie is vrij kort, ook fijn. Wel heb ik de ene maand meer last van buikpijn dan de maand erna. Maar nu begin ik toch heel erg te twijfelen of dit wel de jui[lees meer...]ste pil is voor mij. Want ik heb klachten, en die lees ik bij meerdere vrouwen hier. Een lange tijd al, heb ik last van stemmingswisselingen. Zolang ik bezig ben is alles prima, maar zodra ik alleen ben of even stil zit, dan komt er een neerslachtig gevoel. Ben niet meer de vrolijke opgewekte ik. Ben veel moe, heb vaak hoofdpijn. En voel me vaak niet gelukkig. Ik wou weten of er meer ervaringen waren over deze pil, of ze een neerslachtig gevoel geven. Ik schrik behoorlijk van de ervaringen van de andere dames. Ik ga zeer binnenkort toch maar even naar de huisarts, om een andere anticonceptie middel te vragen.

11-12-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/drospirenon
Ik heb altijd naar tevredenheid gebruik gemaakt van de Yasmin-pil. Toen ik tijdelijk overstapte op een gratis pil kreeg ik erg veel last van pijn tijdens mijn menstruatie, en meer last van mijn oogmigraine. Nu weer terug op de yasmin-pil en totaal geen pijn tijdens de menstruatie. Wel krijg ik doorbraakbloedingen na 3 maanden doorslikken.

24-11-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon (30/3/3mg)
ik heb zeer lang Yasmin genomen als pil, maar omdat ik deze heel vaak vergat en daardoor tijdens mijn menstruatie zeer ziek werd, ben ik moeten overstappen naar en spiraal. (RED: helaas hebben we een stuk tekst moeten verwijderen omdat doorverkoop via onze site niet is toegestaan)