Ervaringen met Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

22-04-2018 | Vrouw | 37
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ivm PMS klachten kreeg ik Yasmin voorgeschreven door de gynaecoloog. Vrij snel kreeg ik last van tintelingen aan mijn ledematen, slapende handen en voeten. Tevens was ik erg emotioneel, mijn PMS klachten werden niet minder maar de bijwerkingen waren extreem. In overleg met de gyanaecoloog de strip afgemaakt en daarna mocht ik niet meer verder gaan met Yasmin. Nu gestopt en[lees meer...] heb last van extreem haaruitval, is heel erg. Na overleg met de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog. Volgens de huisarts Is het mogelijk dat de haaruitval komt door stoppen met Yasmin. Voor mij nooit meer Yasmin

18-04-2018 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Na jaren de diane pil te hebben geslikt was ik het zat, ik hield veel vocht vast en me borsten waren enorm dus na grondig onderzoek op internet besloot ik voor de Yasmin te gaan. Ik heb hem 6 maanden geslikt, ik werd slanker en me borsten waren een cupmaat kleiner geworden maar mijn huid daarentegen werd alleen maar erger met acne. Het begon met allemaal kleine bultjes daa[lees meer...]rna kwamen steeds meer onderhuidse puisten tot dat ik helemaal onderzat. Na de bijsluiter eens goed te hebben bestudeerd zag ik dat 1 op de 100 vrouwen bijwerking van acne kon krijgen. ik ben accuut ermee gestopt en naar de diane weer teruggegaan helaas is het vocht en de borstmaat ook weer bijgekomen.

13-04-2018 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik heb denk ik wel 4 verschillende soorten pillen heb geprobeerd, tevens een spiraal die mij ook niet helemaal beviel. De Yasmin was op zich niet verkeerd, helaas toch wat bijwerkingen. Mijn borsten zijn erg pijnlijk en zeker een cup gegroeid, daarin tegen is mijn libido wel verlaagd. Tussen de overgang van mijn spiraal naar de Yasmin (3,5 maand) in, heb ik mij enorm fit g[lees meer...]evoeld. Na een maand aan de Yasmin te zijn, begon ik met toch wat minder fit te voelen. Mijn huid lijkt wel iets verbeterd, heb nog wel altijd meeëters en wat puistjes. Stemmingswisselingen heb ik geen last van gehad. Na 3 maand Yasmin heb ik besloten om te stoppen. Vooral vanwege de pijnlijke borsten en verlaagd libido.

24-02-2018 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik ben op mijn 16e begonnen met deze pil. Ik slikte daarvoor de Diane pil voor mijn acne maar omdat deze uit de markt gehaald werd, moest ik naar een andere pil overstappen. Mijn huisarts vertelde mij dat de Yasmin pil ook tegen acne werkte dus ik ben naar deze overgestapt. Ik ben erg tevreden en ik heb jaren geen last gehad van acne of andere gekke bijwerkingen. Ik heb ti[lees meer...]jdens mijn menstruatie soms wat hevige buikkrampen en migraine (dit komt deels ook door stress en/of vermoeidheid bij mij) maar deze kan ik onderdrukken met medicijnen. Ongeveer een half jaar geleden ben ik even overgestapt naar Microgynon 20 omdat ik last had van erge vermoeidheid en ik dacht dat dit door de Yasmin pil kwam. Toen ik hiermee was begonnen kreeg ik na 3 maanden hele erge stemmingswisselingen, mijn acne was terug en ik voelde mij erg depressief. Ik had zo'n erge last hiervan dat ik terug ben gegaan naar de oude vertrouwde Yasmin pil, ik ben erg tevreden hiermee en ik kan deze pil zeker aanraden!

19-01-2018 | Vrouw | 16
Endometriose
Ik ben 16 jaar en ik ben er recent achter gekomen dat ik endometriose heb. Ik heb hiervoor een echo gehad en mijn gynaecoloog stelde deze pil voor. Ik heb eerst een tijd een lichtere pil geslikt voor ik wist dat ik endometriose had maar hiervan kreeg ik teveel bijwerkingen (ochtendmisselijkheid en braken). Deze pil bevalt me tot nu toe erg goed en de bijwerkingen zijn te [lees meer...]doen bij mij.

31-12-2017 | Vrouw | 14
Acne/puistjes
Hallo, Ik heb een vraag: Ik heb de yasmin pil nu in huis en kan niet wachten om te gaan beginnen want ik wil hem nemen vanwege Acne. Maar het probleem is dat ik maar niet ongesteld wordt. Ik slik hem dus niet vanwege veilige seks of zwangerschap te voorkomen want ik ben pas 14. Mij gaat het dus puur om het verdwijnen van mijn Acne. Ik had dus hier de vraag bij als je gewo[lees meer...]on random voordat je ongesteld word de pil al kan slikken, dus niet op de eerste dag van je cycles. Want ik wil dus dolgraag beginnen alleen wordt ik maar niet ongesteld en ik wacht er nu al zeker een week op maar het gebeurt maar niet Alvast bedankt!

25-12-2017 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Slik nu bijna een halfjaar deze pil en ben 18 jaar, rook veel en drink veel. Nooit last gehad maar een verlaagd libido, puistjes verdwenen wel maar zaten heftig op mijn rug en decollete. Ik merk nu een erg droge vagina. Slaap mega slecht en ben niet meer zo als ik was. Iemand een betere optie? Wil mijn Acne niet terug.

20-12-2017 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Na Dianne (9 jaar) ben ik op Yasmin overgestapt omdat ik teveel last had van de bijwerkingen van Dianne. Ik heb van te voren goed onderzocht welke pil het beste bij mij zou passen gelet op mijn klachten, zoals acne, haarverlies en menstruatiepijn. Ik kwam uit bij Yasmin. Ik ben in overleg met mijn huisarts met deze pil begonnen wetend dat deze pil gevaarlijke bijwerkingen [lees meer...]kan triggeren. Ik heb namelijk een auto-imuunziekte en ik moet dus erg voorzichtig zijn met medicijnen over het algemeen. Ik heb de Yasmin pil een maand gebruikt en het was een regelrechte nachtmerrie! Ik had last van haaruitval, gewichtstoename, exterme droge huid, vaginale droogheid, hartkloppingen, hevige menstruatie, onregelmatige bloeddruk en slaapproblemen. Ik had ook erg last van een geirriteeerde blaas, omdat ik veel te vaak moest plassen van deze pil. Ik moest dus hierdoor veel water drinken, want anders had ik blaasachtige symptomen. Na mijn eerste stopwerk, direct toen ik de pil weer innam, had ik last van benauwdheid en pijn op mijn borst die gebaard gingen met hoestbuien. Ik dacht dat ik verkouden was, maar voor de zekerheid nam ik de besluiter nog een keer door. En ja hoor... deze bijwerkingen staan keurig vermeldt onder het kopje longembolie. Ik schrok me dood en ik ben dan direct in overleg met de huisarts, gestopt. Van hem moest ik een tijdje helemaal geen pil meer innemen omdat mijn lichaam nu helemaal uitgeput zou zijn door deze pil. Ik gebruik nu condooms. Yasmin had ook voordelen, namelijk dat ik geen vocht vasthield en dat mijn acne wegbleef. Daarnaast was ik minder humeurig. Maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Gelukkig was ik er op tijd bij want anders had ik een longembolie. Wees dus gewaarschuwd.

26-11-2017 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Al 8 jaar gebruikte ik de Microgynon 30 pil en was altijd zeer tevreden alleen kreeg ik sinds een paar jaar terug ineens last van puistjes. De huisarts raadde mij de Yasmin pil aan. Ik ben zeer tevreden over het resultaat wat betreft mijn huid, na een week al verbetering!! Helaas vind ik de bijwerkingen te eng om de pil nog te slikken. Ik heb ineens zware vermoeide benen[lees meer...], net alsof mijn bloed niet goed doorstroomt!! Herkent iemand dit?? En gaat dit nog over? Ik gebruik de Yasmin pil slechts een week.

13-11-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Na de mirenaspiraal overgestapt op deze pil in de hoop acne te verbeteren en menstruatieklachten te verminderen. Nog geen drie weken geslikt en ik voelde me vreselijk en kon niet normaal functioneren of reageren of dingen. Huilbuien, spanning, ontevreden, agressief en enorme stemmingswisseling. Fysiek klachten als diarree, misselijk, pijn in hoofd en kaken, koud. Dokter ge[lees meer...]beld omdat ik het niet meer trok! Strip niet eens afgemaakt. Hoop mij snel weer normaal te voelen.

06-11-2017 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik ben begin 2015 gestart met de Yasmin pil op mijn eigen verzoek. Ik slikte eerder microgynon 30. Mijn huid en haar werden daar echter heel vet van en ik had veel last van puistjes. De huisarts was eerst niet zo voor het gebruik van de Yasmin ivm het risico op trombose. Omdat ik echter niet tot de risicogroep behoorde (geen hart en vaat ziekten in de familie, niet roken/d[lees meer...]rinken, geen overgewicht en veel sporten) mocht ik het toch proberen. Het resultaat is zeer positief binnen enkele maanden was mijn gezicht zo goed als gaaf. Een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen. Positieve bijkomstigheid is dat ik nu ook een veel minder heftige menstruatie heb met minder krampen en minder bloedverlies. Enige bijwerkingen die ik ondervind zijn soms lichte hoofdpijn (die ik ook al kreeg van de microgynon) en een wat verminderd libido. Al met al dus hier een hele positieve ervaring.

29-10-2017 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik slik sinds een half jaar de Yasmin pil. Merk dat ik erg pijnlijke borsten heb en ze zijn erg gegroeid, wat weer rugpijn veroorzaakt. Ik had al vaak migraine aanvallen bij mijn vorige pil (de Microgynon 50) maar bij deze pil zijn ze heftiger geworden. Verder ook veel last van mijn darmen en aangekomen. Erg jammer want ik dacht dat een lichtere pil voor mij de oplossing[lees meer...] was, nu stap ik over op een spiraaltje.

26-10-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Tijdens het slikken van deze pil eigenlijk weinig problemen gehad. Echter toen ik wilde stoppen met deze troep brak de hel los. Hormonale acne, haaruitval wat leidde tot 2/3 bij van maar haar weg. Het ontpoppen is echt een grote bak ellende.

12-09-2017 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik gebruikte al vanaf mijn 17e de microgynon maar ik bleef maar puistjes houden zelfs tot mijn 26e toen ben ik even gestopt met de pil toen werden mijn puistjes wat minder maar die dikke onderhuidse puisten bleven. Dood ongelukkig werd ik ervan. Toen las ik positieve verhalen over de Yasmin. Toen ik naar de dokter stapte vertelde ze me wel over trombose maar ik wou het zo [lees meer...]graag proberen. Meteen na een maand waren al mijn puistjes weg! Gewoon weg! Hoe gelukkig kan je daar van worden! In het begin merkte ik wel wat haaruitval en gevoelige borsten maar nu merk ik daar helemaal niks meer van!

11-09-2017 | Vrouw | 46
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik gebruikte de goedkope versie van Yasmin, ethinylestradiol drospirenon. Ik voelde me minder gelukkig door het gebruik van deze pil. Ik heb 'm ook jaren geslikt. Het laatste jaar kreeg ik last van extreme haaruitval, de uitslag van een biopt door een dermatoloog bevestigde dit ook. Ik ben 2 maanden geleden gestopt met deze pil en ben intussen van 400 haren naar 40 haren ([lees meer...]verlies per dag) gegaan. Nooit zal ik deze pil nog slikken, voor mij is het vergif.

30-07-2017 | Vrouw | 38
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Ik slik al een paar maanden de Yasmin pil, de eerste maand was de namaakpil, deze heeft mij werkelijk ziek gemaakt. Veel darmproblemen, misselijkheid, gevoelige borsten, kan door deze klachten bijna niet eten ben hierdoor 2 kilo afgevallen en ik voelde mij vreselijk moe en ziek. Een maand daarna heb ik de originele Yasmin geprobeerd de klachten bleven nog, maar waren niet [lees meer...]zo ernstig. De derde maand was alles in één keer verdwenen. Nu heb ik soms 's morgens bij het wakker worden een vreselijk kramp in de benen en ik voel wel een beetje vermoeid. Het verlamt mijn lichaam een beetje waardoor je heel relaxt voelt, maar wel lui en minder actief. Ook een beetje slaperiger dan normaal. Ik voel ook dat ik constante spierpijn heb, vooral in de benen en het meest rond de knieen. Knieen zijn altijd wel mijn zwakste punt en door deze pil is dat erger geworden. Soms voel ik dat de bloeddruk wat hoger is, mijn hart klopt ook sneller dan normaal en de libido is veel gezakt. Ik voel soms ook beetje hoofdpijn meestal in de pauzeweek. De menstruatie zelf is goed, veel minder bloedingen en minder pijn. Nu heb ik de laatste weken gemerkt dat ik veel zware dromen heb. Bijna de hele nacht door, je voelt je dan uitgeput. De eerste droom ging over dat ik vreemd ging (wat ik nooit zal doen :)) ), mijn vriend betrapte mij en stak mijn auto in brand en nog een droom dat ik naar de zee ging en iemand vertelde mij dat daar veel krokodillen zijn, hij liet mij een paar wonden op zijn pols zien. Deze dromen gingen nog door, meestal zijn ze heel duidelijk maar ook verwarrend, dit zijn de bijwerkingen ongeveer.