Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

12-05-2015 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik slik nu al een poosje de YAZ en merk een enorm verschil in mijn algemene stemming, heb nergens meer zin in en voel me enorm lusteloos. Blijkbaar komt dat veel voor. Ik ga mijn huisarts zo snel mogelijk contacten zodat ik kan stoppen met deze slechte pil. Voelen anderen zich ook zo slecht door deze pil?

17-03-2015 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Zonder anticonceptie vrijwel nergens last van. Lichte korte menstruatie, geen pijn, geen stemmingswisselingen en normaal libido. Met deze pil ( Ruim 1,5 jr gebruikt) wel al deze klachten: eerste week zeer emotioneel onstabiel, daarna nog altijd emotioneler en gevoeliger dan voorheen. Libido was geleidelijk beneden nulpunt, ging me zelfs echt tegenstaan. Zwaardere en iets l[lees meer...]angere menstruaties dan zonder pil. Maandelijks een dag hoofdpijn. Ook meer/ andere afscheiding met deze pil dan zonder anticonceptie. Van de verschillende pillen die ik geprobeerd heb, was dit de slechtste. Bij weinig/ geen klachten van nature blijkt dat je vrijwel met iedere anticonceptie slechter af bent ( ook Nuvaring en mirenaspiraal). Helaas. Nu toch maar geheel zonder en terug naar condooms.

21-01-2015 | Vrouw | 45
Premenstrueel syndroom (PMS)
Al jaren erg veel pms-klachten; hevige buikpijn tijdens eisprong en menstruatie, somberheid, moeheid, opgeblazen buik. Na start Yaz zijn de klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik menstrueer nu 2 dagen ipv 5 en heb geen pijn meer. Somberheid tijdens pms-week is helemaal uitgebleven in de 4 maanden dat ik de pil nu slik. Handig dat je de menstruatie kunt uitstellen o[lees meer...]f juist bespoedigen als dat beter uitkomt door iets langer door te slikken of juist eerder te stoppen. Geen gewichtstoename. Had ik dit maar jaren eerder ontdekt!!!

03-12-2014 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / drospirenon
Heel tevreden, hiervoor een half jaar Microgynon 30 gebruikt en toen 5 kilo aangekomen, neerslachtig en veel hoofdpijn. Nu alleen hoofdpijn in het weekend (lang leve de koffie) en 4 kilo kwijt in 2 maanden. Verder heb ik haast geen bloeding meer in de stopperiode (1/2 dag) en voel mij stukken beter. Iemand anders ervaring met het uitblijven van de bloeding?

07-10-2014 | Vrouw | 50
ethinylestradiol / drospirenon (30/3/3mg)
Maagklachten
Wijlen mijn lieve vrouw nam paar jaar Pantazol dan Zantac dan Nexium ongeveer 7 jaar daarna kwamen ernstige problemen -maagkanker. Dr.Vogel: sap van biologisch aardappel op nuchtere maag 2 a 3 maanden, klachten weg na paar weken verbetering. Aardappel ca 6 a7 cm groot. Lieve groeten, Mate B. P.S. Mijn vrouw was verpleegkundige 20 jaar ICC 21 jaar CCU, zij was ec[lees meer...]hte workoholic, ze geloofde in regulaire medische wereld, want ze was zelf zeer ijverig, honderden levensduur gered.Zij geloofde de docter. Laat U niet met de tabletjes wegsturen, vraag een onderzoek. Lees over Nexium. Nexium kan maagkanker verbergen! Sterkte

06-10-2014 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik had eigenlijk vooral een vraag, ik ben 19jaar en heb in het laatste half jaar al zeker 4verschillende pillen gehad bij de laatste was ik echt het slechtste af, heel vaak doorbloedingen, onregelmatig, buikpijn, verminderd libido maar vooral heel veel bijgekomen. Nu heeft de dokter mij deze pil voorgeschreven maar na alles wat ik gelezen heb twijfel ik of deze pil wel gaa[lees meer...]t werken. Het bijkomen zat ik echt mee in en ik hoopte dat dit over ging gaan met een nieuwe pil, is dat mogelijk bij deze pil of ga ik gewoon hetzelfde blijven hebben?

01-10-2014 | Man | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Heb deze pil jaren genomen maar kon inderdaad mijn pil ook niet doornemen. Mijn beslissing om te veranderen van pil kwam door het opkomen van enorme hoofdpijn tijdens mijn maandstonden het laatste half jaar. 2 maanden geleden ook een tussenbloeding gehad terwijl ik ze perfect innam. Voor mij heeft Yaz dus afgedaan bij deze. Toen ik naar de huisarts ging zei hij ook dat dit[lees meer...] een nieuwe pil is, heel duur en eigenlijk niet beter dan de andere anticonceptiepillen. Hij zei me ook dat de pil die hij mij nu voorqchrijft niet zal zorgen voor gewichtstoename, terwijl dit bij Yaz wel was... Yaz helpt ook niet tegen pijnlijke maandstonden...

28-08-2014 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / drospirenon
Doet waar hij voor is, en geen bijwerkingen tot nu toe (maand gebruikt)

06-05-2014 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Erg veel last van bijwerkingen: misselijkheid, braakneigingen, pijnlijke borsten, tussenbloedingen en vermoeidheid. Daarnaast erg humeurig. Voordat ik aan deze pil begon (daarvoor 4 maanden geen hormonen slikte) voelde ik me op en top fit, vrolijk en verreweg van chagrijnig. Ik heb in het verleden ook andere soorten pillen geprobeerd, maar mocht allemaal niet baten. Wat ee[lees meer...]n troep is dit zeg! Voor mij heen Yaz meer.

10-02-2014 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Je slikt deze pil elke dag dat zorgt ervoor dat je hem niet vergeet in te nemen omdat het een automatisme wordt. Ik slik de pil graag door als dit mij beter uitkomt, bij deze pil veranderd dan wel je dag waardoor je soms ineens in het weekend ongesteld kan worden, dit vind ik vervelend daarom stop ik ook met deze pil. Ik heb de pil aangeschaft op aanraden van de dermatoloo[lees meer...]g ivm last van puistjes. (Hiervoor slikte in de pil microgynon 20) Ik zag na 3 maanden groot verschil, nauwelijk tot geen puistjes meer. Ik kreeg echter wel ineens veel last van migraine en last van hevige menstruatie. Bijwerking zoals buikpijn/rugpijn/stemmingswisselingen zeer verminderd.

02-02-2014 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen, omdat ik van de microgynon erg depressief werd en huidklachten kreeg (eczeem en acne). De yaz zou hier verbetering in moeten brengen. Helaas merk ik nog geen verschil. Wel ben ik erg neerslachtig en moe geworden. Ik heb nergens meer zin in. Ik ben overigens met mijn eerste strip bezig. Weet iemand of hier na een aantal maanden verbe[lees meer...]tering in komt? Anders overweeg ik weer te gaan stoppen.

07-12-2013 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / drospirenon
Voor mijn zwangerschappen geen enkel probleem met de pil (verschillende genomen). Sinds de 2de zwangerschap (al van 2000) op de sukkel: verdroeg geen pil meer (hoofdpijn), eerste mirena succes met vooral positieve effecten (gewichtsverlies, geen maandstonden) wel meer acné, 2 mirena helemaal anders (vooral humeurwisselingen en acné), koperspiraaltje zware en lange maandst[lees meer...]onden, nogmaals mirena maar idem als de 2de keer. Libido nul. Voor mij was de maat vol, op 43 jaar is er geen kinderwens meer en ik wou sterilisatie. Heb 4 maanden geen contraceptiemedicamenten genomen en voelde me super! De specialist raadde me aan een allerlaatste keer een lichte pil te proberen (wegens gemak dat je je periode van maandstonden kent + minder lang): jaz. Na 2 maanden quasi elke dag vies bloedverlies (bruin, klonters, slijm) en opnieuw humeurwisselingen, acné, opgeblazen gevoel, zware borsten, geen libido staat mijn beslissing vast. Maandag bel ik naar de gynaecoloog... Zet dit hier op de website omdat ik bij het websurfen vele gelijkaardige klachten tegen kom van die zogenaamde lichte pil...

03-12-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon
Slikte voor de YAZ24+4 de Yasminelle (zelfde pilletjes als YAZ, maar dan nog steeds met 1week stopweek). Hier had ik de week voor mijn menstruatie verschrikkelijke migraine, daarom raadde de gynaecologe om over te schakelen naar YAZ (minder schommelingen + betrouwbaarder). Neem nu de YAZ al een volledige maand, en het enige verschil dat ik zie is dat mijn aders op mijn bor[lees meer...]stkas, borsten en tepelhoven verschrikkelijk zichtbaar zijn geworden, wat echt verschrikkelijk is. Ook jeukt mijn lichaam volledig, en heb ik last van acne/huiduitslag op mijn borstkas en sinds kort ook al wat op mijn gezicht. Voel me er echt niet goed bij bij die aders... Blijkbaar ben ik de 1e die dit heeft als bijwerkingen? Op 1 maand zijn ze zo zichtbaar geworden. Ga donderdag naar een dermatoloog voor meer raad (puistjes, aders,...) en hopelijk raak ik eruit... Terug Yasminelle? Of andere pil? Of gaan die aders verdwijnen? Iemand raad? Heb ook last van andere bijwerkingen zoals pijnlijkere borsten, jeukende borsten (bijna mijn hele lichaam), oprispingen,... En anders wel betere stoelgang, afgevallen, grotere borsten, en geen hoofdpijn voor maandstonden.

06-11-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben erg tevreden over deze pil. Ik heb geen last van bijwerkingen en als ik de pil netjes inneem word ik ongesteld nadat ik de laatste witte tablet heb ingenomen. Gelukkig duurt mijn menstruatie slechts 3 dagen. Dit is erg prettig, bij het gebruik van andere anticonceptie had ik altijd veel problemen met acne, hoofdpijn, buikpijn en doorbraakbloedingen. Daar heb ik nu h[lees meer...]elemaal geen last meer van. Ook de prijs is erg gunstig, hij kost ongeveer €19 per 3 maanden. Andere tabletten die ik als anticonceptie heb gebruikt waren al gauw €45.

01-11-2013 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / drospirenon
Ben erg blij, 20 jaar zeer zware menstruatie gehas, 16 pillen, spiralen en mirenas verder en dan eindelijk de Yaz. Maar drie dagen nauwelijks ongesteld. Geen tampon meer nodig! Wel nog wat neerslachtig af en toe, maar of dat echt hiervan komt? Menstruatie begint op de laatste witte pildag.

31-10-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Nu aan de 2e strip bezig. Eerste week erg misselijk ook paar kilo afgevallen. Acne werd gelijk minder. .. nu in de 2e strip weer iets erger. Misselijkheid is voorbij gewicht nu stabiel. Menstruatie maar 2 a 3 dagen last van...dus super.hoop dat de acne helemaal verdwijnt maar is nu nog erg vroeg