Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

02-08-2012 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb ruim 7 maanden de Yaz geslikt. Mijn eerste anticonceptiepil. Mijn huid werd mooi strak, porien kleiner, en mijn doorgaans ietwat vette huid, aanzienlijk minder vet. Alles wat ik had gelezen over deze pil werd bewaarheid. Ik had elke dag last van diarree, viel 8 kilo af in minder dan twee maanden en werd depressief. Ik voelde nauwelijks iets. Mijn gevoel voelde vlak[lees meer...], alsof er geen diepte in zat. De werking van deze pil op mijn hele gestel heeft ook een negatieve invloed gehad op mijn relatie toentertijd. Helaas, kon mijn vriend er niet meer omgaan, hij wist geen raad met me. Ik wilde was emotioneel verlamd, voelde me niet als mezelf. Ook op sexueel gebied ging er vanalles mis door de pil. Mijn vagina was er droog, glijmiddel hielp niet genoeg. Ik was en bleef erg droog, waardoor gemeenschap ontzettend pijnlijk was. Libido was gezakt naar nul. Ik wist eerlijk waar niet wat mij overkwam. Na het stoppen met de Yaz, begon ik me steeds beter te voelen, ik voelde mij lichaam weer, de natuurlijke sappen etc. Wat een wereld van verschil. Ik kon weer voelen, weg was de vlakheid. Ik wilde dit graag delen. Iedere vrouw heeft een ander lichaam en een ieder reageert weer anders op welke pil dan ook. Maar voor mij dit nooit meer. Hoe lang moet je blijven slikken? Langer dan een half jaar depressief blijven?? in de hoop dat het beter gaat worden. Het is en blijft troep.

12-07-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon
Sinds ik de Yaz 24+4 ben gaan slikken, is mijn huid erg achteruit gegaan! Ik had nooit echt last van acné, maar heb er met deze pil veel in mijn gezicht. Soms zelfs dikke, onderhuidse puisten. Ook zit ik niet lekker in mijn vel en heb ik last van stemmingswisselingen. Ik heb hem 2 maanden geslikt en ga er mee stoppen.

22-06-2012 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon
slik nu enige tijd deze pil, heb veel verschillende geprobeerd, werd overal beroerd van. na de geboorte van mijn eerste kindje met de Yaz begonnen, ben helaas iets aangekomen, erg emotioneel en bijna dagelijks last van hevige hoofdpijn, ben serieus aan het overwegen om te stoppen. reageer helaas te heftig op de hormonen. Ik wil geen koper spiraal, dus tot ik een alternatie[lees meer...]f heb gevonden zit ik helaas hier aan vast. word hoog tijd dat iemand iets anders uit gaat vinden voor vrouwen die heftig reageren op hormonen.

11-05-2012 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Nadat mijn Micogynon 30 vervangen moest worden door Stedril 30 ging ik door de welbekende hormonale rollercoaster. Ik was uitbundig blij of extreem verdrietig, ik dacht dat dit normaal was. Totdat ik 20, 21,22 werd kon ik niet geloven dat dit gedrag normaal was bij een 20-jarige. Na jarenlang gebruik ben ik naar de dokter gestapt om te vragen of een andere pil eventueel[lees meer...] mijn buien zou kunnen stoppen. Zij schreef mij de Yasmin pil voor. Het was een aangename pil, ik was minder bui-ig dan bij de vorige pil. Toch waren de nodige bijwerkingen aanwezig: heftig ongesteld en het aller raarste van allemaal: de linkerzijde van mijn lijf begon breder te worden: mijn linkerborst werd groter en ik kreeg meer heupvet wat resulteerde tot afschuwelijk lelijke striae. Ik ben na 3 maanden direct gestopt met deze pil en ben weer naar de arts gegaan voor het laatste redmiddel: de Yaz 24+4. Volgens haar moest dit de oplossing zijn. Ik wou namelijk nog niet aan een spiraaltje beginnen, dat leek me doodeng. Wat een opluchting. De eerste week had ik last van hoofdpijn en vaak een droge mond, veel plassen en grote boodschapjes, maar het is gewon even een kwestie van volhouden. Na die eerste week verdween de hoofdpijn maar bleef het regelmatige wcbezoek wel aanwezig. Ik zie dat maar als vochtverlies ;). De menstuaties zijn voor het eerst in mijn leven licht en pijnloos; echt een redding!! enorme aanrader!!

29-04-2012 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Het innemen van deze pil is gemakkelijk, de verpakking met de weekdagen is heel makkelijk te volgen en ben er ongeveer drie maanden tevreden over geweest. Ik ben wel van een kleine b cup naar een grotere c gegaan en 3 kilo verdikt. Ik heb door die pil paarse striemen gekregen op mijn achterwerk en borsten.. Ben er nu totaal niet meer tevreden over, ze zeiden dat ik erdoor [lees meer...]zou afvallen wel mooi niet..

27-04-2012 | Vrouw | 41
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik Yaz nu ongeveer 1 jaar. Ben van Marvelon overgeschakeld op Yaz door tussenbloedingen. Met Yaz heb ik nog veel meer last van tussenbloedingen en daarbij ook nog eens migraine tijdens de stopweek. Dat had ik vroeger ook al, maar minder ernstig.

07-03-2012 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik de Yazz 24+4 nu 2 maanden omdat het spiraal veel acne als bijwerking had. Opzich tevreden over de Yazz 24+4 maar de eerste maand was het een en al doorbraakbloedingen, de 2 maand geen pil vergeten nu in de 3 dag van de stopweek en niet ongesteld.. ik maak me zorgen! Iemand ervaringen?

05-02-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik nu de derde maand de pil, ben net aan derde strip begonnen, tot nu toe in stopweek maar 1 dag licht bloedverlies gehad, ook echt maar klein beetje, vind dit raar, denk de hele tijd dat de pil niet werkt en dat ik zwanger ben, wordt er erg onzeker van, bijwerkingen heb ik niet veel gelukkig, beetje emotioneler misschien, in de stopweek wel krampen en opgezette bu[lees meer...]ik,

11-01-2012 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon
Ik word niet ongesteld tijdens de 4 witte pillen maar daarna tijdens de 1e 4 pillen van de nieuwe strip Ik heb erge migraine voor mijn menstruatie (heb dit nog nooit gehad) Ook heb ik last van schimmelinfecties, 2/3 dagen voor menstruatie, ook dit heb ik alleen bij gebruik van de pil. Ik wordt gek van de hormonen, morgen naar de huis arts, ga maar weer voor een koper[lees meer...]spiraal want hormonen maken mij ongelofelijk ziek!

05-01-2012 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik neem deze pil nog maar juist...op aanraden van mijn gyneacoloog. Na een reeks klachten die ik had met Nuvaring. Nuvaring gaf mij juist acne , hoge talg productie, totaal GEEN libido, haar uitval, hevige maandstonden en doorbloedingen die tot wel 3 weken lang duurde...kortom ik voelde mij rot. Ik gebruik Yaz nog niet zolang...maar vanaf DAG 1 dat ik yaz gebruikte ST[lees meer...]OPTE mijn doorbloedingen DIRECT.. Tot zover ook geen acne...anders had'k wel constant meerdere kleine puistjes of gewoon van die BUILEN waar je twee weken last mee hebt voor ze beginnen te verdwijnen. En ik heb nu al dagen op een rij seksueele dromen...dus dat wijs denk'k op dat mijn libido misschien terug keert. (want dit begon na 2 jaar 0 libido wel door te wegen op mijn relatie) Kan niet wachten tot mijn borsten ook een cupmaat groeien :) De hoofdpijn en de misselijkheid die er mogelijk gepaart mee gaan neem ik er wel bij. Een D-cup (of hoger)is dat wel waard...

04-01-2012 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon
Zeer tevreden met Yaz. Slik de pil nu al 1.5 jaar gewoon door zonder '4-dagen stop'. Niet meer ongesteld gelukkig. Een keer lichte doorbraakbloeding gehad, toen stopweek ingelast waarna licht ongesteld. Voordelen: ik ben afgevallen, minder last van acne, minder last van stemmingswisselingen. Nadelen: sterk verminderd libido, droge vagina en daarbij ook pijnlijke seks (oplo[lees meer...]ssing = glijmiddel).

29-12-2011 | Vrouw | 45
ethinylestradiol / drospirenon
Ivm constante doorbraakbloedingen tijdens slikken Microgynon 30 heb ik deze pil gekregen. Slik hem nu 4 maanden en behalve de 1e 6 weken wat spotting, geen bloeding meer gehad. Super dus! Wel migraine tijdens stopweek net als bij vorige pillen. Gelukkig korter ivm de 4 dagen stoppen. Ik ben tot nu toe tevreden!

19-12-2011 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de Yaz nu een maand en een week. Ik ben zeer tevreden. Ik slikte hiervoor een merkloze pil, ik kan zo snel niet herinneren welke hormonen erin zaten. Wat ik iedereen wil aanraden die de Yaz slikt/overweegt om te gaan slikken ; geef je lichaam de tijd om eraan te wennen. Ik zie meningen van mensen die nog maar 11 dagen de Yaz slikken, maar dan kan je nog niet oordel[lees meer...]en. Mijn verhaal: ik stopte met mijn oude pil omdat ik er zonder reden heel erg misselijk van werd. Ik was daarna een half jaar gestopt, maar werd de onregelmatige menstruatie zat. Doordat ik door bepaalde hormonen last kreeg van acne, stelde mijn huisarts de Yaz voor. Toen ik het begon te slikken was ik nog zeker 2 weken lang ongesteld. Ik maakte me hier zorgen om, maar mijn moeder zei dat ik af moest wachten. Wat ik ook merkte is dat mijn borsten zeker een cupmaat omhoog gingen. Mijn vriend en ik zijn hier erg tevreden over, aangezien ik niet tevreden was met de grootte. Wel een nadeel is dat mijn borsten erg pijn doen met traplopen en er tegen duwen. Alhoewel masseren wel fijn is. Ik heb aan de zijkanten van mijn borsten een paar opgezette knobbeltjes, maar die voelen gewoon als vet. Het beweegt ook mee met mijn borstspieren, misschien dat die gewoon opgezet zijn ofzo. Mijn libido is sterk omhoog gegaan, en daar ben ik super blij mee. Ook voel ik me vrolijker en fitter. Het voordeel is ook dat ik nog maar 1 dag ongesteld ben geweest in de stopweek. Daarbij is de seks ook beter, omdat ik normaal erg veel pijn had. Die brandende pijn is geheel verdwenen. De conclusie is dat ik te snel dacht dat dit geen goede pil was. Die gedachte zorgt er ook voor dat je je slechter voelt. Iedereen reargeerd anders op deze pil, maar probeer het zeker 3 maanden vol te houden. Dat is de juiste tijd om te testen of het iets voor je is. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

06-11-2011 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik nu een jaar deze pil, sinds ik deze pil slik heb ik geen last meer van tussentijdse bloedingen en is al mijn acne verdwenen heb ook geen last meer van hoofdpijn en buikpijn..alleen ben ik nu erg aan t twijfelen, want mijn libido is erg omlaag gegaan en daar baal ik erg van, maar als ik weer stop komen al mijn acne weer terug en zullen mn borsten weer een stuk klein[lees meer...]er worden!! binnenkort maar vragen aan mn gynacoloog..

05-11-2011 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / drospirenon
Begonnen met deze pil op aanraden van mijn Gyneacoloog was best wel huiverig voor de hormonen maar het vele vloeien heeft me over de streep getrokken. Ik slik deze pil nu ruim een maand en ben er zeer tevreden over. Geen bijwerkingen, gebruiksvriendelijk, niet aangekomen en geen zware bloedingen meer dus Top!

04-11-2011 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb de YAZ pil in totaal 6 maanden geslikt. Ik ben door deze pil 3 kilo afgevallen. Ik woog al jaren hetzelfde. Sinds ik deze pil gebruikte viel ik ineens af. Ik at veel meer, terwijl ik steeds minder ging wegen. Deze pil drijft vocht af bij mij, ik moest vaker plassen en had vaker ontlasting. Ook heb ik altijd veel last van mijn darmen en een opgezette buik. Met deze p[lees meer...]il helemaal niet! De reden waarom ik gestopt ben met Yaz, is omdat mijn libido ineens 0,00 was. Dit vind ik een vervelende bijwerking. Ook werd ik niet meer ongesteld. Ik ben nu overgestapt naar een andere pil en houd weer erg veel vocht vast. Ben weer 3 kilo aangekomen binnen 1 maand! Zit weer op mijn oude 'natuurlijke' gewicht. Mijn nieuwe pil zorgt ook weer voor darmproblemen. Heb heel de dag een opgezette buik. Blijft lastig die hormonen;-)