estradiol / nomegestrol

Overgang (5 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (2 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

07-02-2018 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na maanden tobben en zoeken ben ik de Zoely pil gaan proberen na jaren geen anticonceptie te hebben gebruikt. Dit is de eerste pil die redelijk valt zonder extreme bijwerkingen. Wellicht moet mijn lichaam wennen maar ik ga de strip afmaken!

29-01-2018 | Vrouw | 23
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
In de 2 jaar dat ik deze pil geslikt heb, niet meer ongesteld geworden, geen last meer gehad van emotionele schommelingen en 4 kilo afgevallen. Wel veel last gekregen van Acne en toenemende haargroei wat erg vervelend is. Uiteindelijk is dat ook de reden geweest dat ik ermee ben gestopt. Verder geen verkeerde pil.

21-12-2017 | Vrouw | 19
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Perfecte pil voor mij! Eerst andere pil gehad, maar hier werd ik heel emotioneel en chagerijnig van. Deze pil door de huisarts geadviseerd en nooit meer klachten gehad. Het enige nadeel is dat iedereen er anders op reageert. Mijn zus heeft deze ook en zij wordt niet ongesteld en ik wel, waardoor je wat onzeker wordt over de werking, maar tot nu toe werkt het nog prima. Ver[lees meer...]der geen emotie schommelingen meer en geen last van bijwerkingen. Ik kan deze pil echt aan iedereen aanbevelen. Wordt niet volledig vergoed door je zorgverzekering, maar dit zou je dan even moeten navragen bij de zorgverzekeraar. Je moet hem elke dag innemen en dat is voor mij de enige reden om misschien ooit te veranderen van anticonceptie, maar qua werking/bijwerkingen is dit een hele goede pil en zeker een goede oplossing voor vrouwen die snel last krijgen van hormonen/emoties.

04-12-2017 | Vrouw | 30
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Afgelopen 1,5 jaar aan het expirimenteren geweest met de pil. Ik had steeds bijwerkingen zoals depressie en geen libido meer. Elke keer geswitched, totdat mijn huisarts mij Zoely adviseerde, om nog 1x te proberen. Dat ongeveer 3 maanden gedaan en toen weer afgehaakt. Had ik misschien niet moeten doen en had ik nog last van die andere pillen. Toen brak de zomer weer aan, [lees meer...]en ben ik in juni 2017 weer begonnen met de Zoely, met de intentie om even de zomervakantie door te komen en dan weer te stoppen. Ik heb trouwens altijd ook hele zware menstruatie, zware buikkrampen etc. Dus stiekem miste ik de pil wel een beetje. Eenmaal 2 maanden verder, beviel het mij eigenlijk wel, beter als de keer ervoor, zowel kwa depressie als libido. Nu 6 maanden verder, moet ik zeggen dat mijn libido toch weer wat minder is, ook last van droogheid, moet wel echt glijmiddel gebruiken om het aangenaam te maken. Kwa depressie helemaal geen last, voel me echt goed. Ben wel 5 kilo aangekomen, weet niet 100% zeker of dat door de pil komt of door de laatste tijd veel te hebben gesnoept. De laatste keer dat ik ongesteld was, was het heeel weinig, kon nog net een mini tampon gebruiken. En ik zou nu eigenlijk ongesteld moeten zijn, maar niet geworden, wel krampjes, het gevoel "alsof" ik ongesteld ben, maar geen druppeltje! Over het algemeen dus verder ik tevreden. Slik liever niets, maarja bevalt me stiekem toch wel goed !! dus DIKKE aanrader.

14-11-2017 | Vrouw | 22
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Al jaren aan de gewone pil geweest. Als kind zijnde altijd al migraine(met aura) patiënt. Kon me herinneren dat ik toen ik met de gewone pil begon ook altijd misselijk was. Paar maand geleden de mini pil geprobeerd, toen was ik zo misselijk dat ik dacht dat ik zwanger was. Tot nu toe (2 maanden) wel tevreden met de zoely. Er is alleen geen onderzoek naar trombose gedaan en[lees meer...] dit vind ik best wel beangstigend. Ik was vorige maand zeker een week of langer misselijk. En het begint nu weer. Is wel lastig, maar kan wel gewoon alles eten. Qua menstruatie; niet ongesteld geworden tijdens de 4 stop dagen. Daarna een week lang een rare drupjes bloeding. Ik bloed normaal altijd wel meer dan anderen. Dus dit stelt niks voor. Maakt me wel onrustig. Wel veel krampen! Kan zijn dat ik wellicht endometriose heb (meerdere artsen hebben gekeken). Dus dat zou het kunnen zijn. Normaal heb ik dag 1 en 2 enorm pijnlijke krampen. En nu hield het echt dagen lager aan, en er kwam 1 drupje bloed. Heel vervelend. Maarja nogmaals. Opzich best tevreden... waar blijft de mannen pil.

21-12-2016 | Vrouw | 26
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik kan erg slecht tegen hormonen, maar hier heb ik 0 problemen mee. Erg fijn in gebruik, en op 3 keer na (in 21 maanden) niet meer ongesteld

10-08-2016 | Vrouw | 28
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
niet meer ongesteld en af en toe emotioneler als normaal

03-05-2016 | Vrouw | 22