Ervaringen met Cerazette (minipil)

desogestrel

acne

22-10-2020 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Omdat ik lang (10-tal dagen) en veel (heel vaak doorlekken zelfs bij grootste tampon en nachtmaandverband) menstrueer, wou ik op aanraden van de gynaecoloog, na puur natuur, combinatiepil, spiraal de minipil ook eens proberen. Ik heb ze nu net een maand genomen en heb vaak last van jeuk over mijn hele lichaam (zonder bultjes) laatst bij de kapper werd ik bijna gek van de [lees meer...]jeuk op mijn hoofd wat ik nooit eerder had! Na lang nadenken kwam ik bij deze pil uit hoewel het niet zo expliciet in de bijsluiter staat! Dus na hier een gelijkaardig verhaal gelezen te hebben, denk ik echt dat het door die pil komt en stop ik er maar mee!

03-10-2020 | Vrouw | 45
Overgang
Ben nu 2 weken bezig met dit medicijn. Maar heb veel last van duizelingen, erg moe , snel overprikkeld en slapen gaat ook minder. Lig lang wakker eer ik in slaap val. Ervaar nu alleen maar flinke verergering van mijn klachten Herkent iemand deze klachten? En is het daarna toch overgegaan door langer gebruik van dit medicijn?

01-10-2020 | Vrouw | 27
desogestrel (0,075mg)
Ik ging 3 maanden geleden naar de gynaecoloog omdat ik al jaren problemen heb rondom mijn menstruatie, ik voel me namelijk ontzettend ziek als ik ongesteld ben. Algehele malaise en moet vaak s'middags gaan liggen. Dit elke maand een week lang wilde ik graag van af. Ze adviseerde me daarom de minipil, dit ging 2,5 maand eigenlijk heel goed. Ik merkte wel wat verschil in mn [lees meer...]humeur maar daar hebben we allemaal wel eens last van (dacht ik) maar dat werd eigenlijk steeds erger, zelfs tegen mijn kind van 4 viel ik erg uit en was ik erg chagrijnig. De laatste 3 weken is dramatisch, ik slaap heel slecht/ licht en ben overdag dus heel erg moe. Volgens de gyn kan dit niet in verband staan met de pil maar ik kan geen andere reden bedenken. Het enige wat ik veranderd heb is de pil, daarvoor heb ik 4 jaar geen pil gebruikt. Ik ben benieuwd of meerdere mensen dit ervaren hebben door de cerazette? Met name het slechte slapen.

28-09-2020 | Vrouw | 46
Longembolie
Eind april 2020 ernstige longembolie. Onmiddellijk moeten stoppen met pil. Vervolgens 2 keer zeer hevige menstruatie gehad. Heel veel bloedverlies, grote stolsels (ter grootte van een appel), en lang (11 dagen). Bloedarmoede tot gevolg. Gestart met cerazette. Vrij onmiddellijk na start sterke haaruitval en constante lichte bloeding. Nog 1 keer menstruatie gehad. Die heeft [lees meer...]3 weken geduurd. En nu constant dagelijks bloedverlies. Nu al 6 weken. In totaal dus na de start al meer dan 3 maanden dagelijks bloedverlies. Stoppen is echter geen oplossing. Door bloedverdunners is de menstruatie heel hevig. Het is dus kiezen tussen letterlijk leegbloeden of dagelijks een beetje bloeden. Een andere pil ( met oestrogenen) is omwille van longembolie niet mogelijk. Ik hoopte dat het bloedverlies tijdelijk was, maar 3 maanden is nu toch wel lang. Ik zou deze pil nooit nemen als ik een andere keus had. Als ik bloedverdunners levenslang moet nemen, is er nog maar 1 oplossing en dat is de baarmoeder verwijderen.

30-08-2020 | Vrouw | 40
desogestrel (0,075mg)
Ruim 9 jaar gebruik is deze pil. Gestart tijdens borstvoeding 1e kind. Voorheen had ik last van menstruele migraine. Sinds deze pil, geen migraine. Geen last van doorbraak bloedingen. Enige bijwerking zeer laag libido. Van pil met oestrogeen kreeg ik vollere borsten, dat blijft met deze pil (helaas) uit. Bij volgende zwangerschapswens na stoppen deze pil, snel weer in [lees meer...]mijn natuurlijke cyclus en vrij vlot in verwachting. Na 2e kind weer begonnen met deze pil, opnieuw zelfde positieve ervaring. Is overigens alleen geschikt voor vrouwen die vrij nauw de pil kunnen innemen om de betrouwbaarheid te kunnen waarborgen.

20-08-2020 | Vrouw | 21
desogestrel (0,075mg)
Ik slikte eerste de combinatiepil. Maar vond dit zelf helemaal niks. Nadat ik een maand was gestopt met die pil, besefte ik pas hoeveel bijwerkingen ik had. Ik wilde iets met minder hormonen, de minipil klonk wel goed. En hij is echt prima. Het enige wat ik echt merk qua bijwerkingen is dat mijn libido heel laag is. Ik slik de minipil nu 7 maanden en ben helemaal niet onge[lees meer...]steld geweest, tot een week geleden. Hele erge buikkrampen en licht bloedverlies. Best irritant, maar ik kijk het even aan. Aangezien ik sinds het begin helemaal niet ongesteld ben geweest. Ik raad hem zeker aan. Het is alleen even gokken of je juist veel of weinig ongesteld wordt.

19-07-2020 | Vrouw | 29
desogestrel (0,075mg)
Sinds dag 1 dat ik het innam..paniekkerig/opgejaagd gevoel, emotioneel, huilerig, gevoel dat er een abces of brok in keel zit, hartkloppingen, soms buikkrampen-gevoel zwanger te zijn- gerommel buik alsof je een baby voelt schoppen. 1ste 2 weken deze pil i.c.m met condoom gebruikt uit angst/ voor de zekerheid.daarna zonder condoom. Omdat ik ivm wisselende slaap tijden door[lees meer...] de baby wakker werd en dan niet helemaal strak op tijd de pil innam( speling van ongeveer 2 uur), had ik een enorme gevoel weer bevrucht te zijn. Ik heb een zwangersch.test gedaan en die was gelukkig NEG. Ik gebruik het nu 2 maanden omdat ik borstvoeding geef. 1 keer ongesteld geworden. Ik denk er aan om er mee te stoppen en over te gaan naar condoom voorlopig icm borstvoeding. Enige nadeel daarvan is scheurkans . Maarja even geen gedoe meer in mijn lijf.

10-05-2020 | Vrouw | 30
Aften
Gestart na mijn bevalling met anticonceptie. Niet vanwege de anticonceptie zelf, maar omdat ik rond mijn ovulatie steevast aften krijg. Deze zijn afgelopen 1,5 maand weggebleven. Helaas ben ik wel enorm prikkelbaar, snel boos en hou ik vocht vast. Ik heb dan liever maandelijks aften. Ik denk erover om met de minipil te stoppen.

30-04-2020 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
De enige anticonceptiepil waarbij ik amper bijwerkingen heb. De merkloze varianten waren geen pretje.. Cerazette bevalt mij heel goed. De enige bijwerking die ik ervaar is dat ik meer ben gaan zweten. Gelukkig is daar makkelijk iets aan te doen.

30-03-2020 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
Ik ben de cerazette gaan nemen, omdat ik anticonceptie wolde met zo min mogelijk hormonen. Ik slik hem nu een jaar en op een verlaagd libido na heb ik geen bijwerkingen. In het begin werd ik nog ongesteld, dit werd in de loop van de tijd steeds minder tot dat deze helemaal weg bleef. Voor mij is dit echt de perfecte anticonceptie, vrijwel geen bijwerkingen en niet meer ong[lees meer...]esteld.

19-03-2020 | Vrouw | 51
Hoge bloeddruk

12-01-2020 | Vrouw | 36
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik wilde deze pil eens gaan gebruiken omdat hij minder bijwerkingen zou hebben. Ik heb wel desogetrel. Het ondermerk. Maar ik ondervind na bijna 3 weken gebruik wel weer bijwerkingen. Erg down gevoel vooral. Wat ik vaker heb bij de pil. Dus ik ga weer verder zoeken.

03-01-2020 | Vrouw | 19
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
In verband met cystes op mijn eierstokken kreeg ik eerst de microgynon. Aangezien ik hier ernstige hartkloppingen van kreeg ben ik overgestapt naar de minipil. Sinds het gebruik ben ik minder mijzelf en erg down. Daarnaast heb ik bijna elke dag doorbraakbloedingen. Na ongeveer een 3 weken kreeg ik last van acne wat nu, na 3 maanden nog steeds aanwezig is. Ik ben totaal nie[lees meer...]t tevreden over deze pil ivm. alle bijwerkingen die ik hiervan heb gekregen.

09-12-2019 | Vrouw | 29
desogestrel (0,075mg)
1 week aan deze pil en ervaar nu vervelende bijwerkingen. Als zit na volgende maand nog is, stop ik met deze pil.

13-10-2019 | Vrouw | 36
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb al een hele geschiedenis in mijn zoektocht naar passende anticonceptie. Maar met deze pil de meeste klachten. Continu vaginaal bloedverlies, vermoeidheid, gestresst en prikkelbaar. De werking is verder wel goed, maar veel bijwerkingen helaas.

17-09-2019 | Vrouw | 46
Hartkloppingen
Van mijn vorige pil (microgynon30) had ik heel veel bijwerkingen, zoals bij een nieuwe strip extreme misselijkheid, migraine, veel last van hartkloppingen. Toen ik zwanger was geweest en borstvoeding ging geven kreeg ik Cerazette. Bij deze pil heb ik geen enkele klacht, ik heb nooit bloedverlies, hooguit één keer per jaar twee dagen. Dus ik ben er heel blij mee.