Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

kan geen orgasme hebben gewichtstoename puistjes verlies van libido zware menstruatie depressie verminderde zin in seks bloedverlies

11-04-2022 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Op mijn 15e begonnen aan de prikpil, omdat ik een vriend had en de normale pil elke keer vergat. Na de 1e injectie nog wat lichte bloedingen gehad maar na de 3e injectie geen 1 keer ongesteld geweest. Naar mijn idee ideal, niet ongesteld en veilig. Nu ben ik inmiddels 21 en ga uk stoppen met de prikpil puur om de reden dat ik het idee heb dat mijn libido erg laag/weg is. [lees meer...]Voor de rest hele prettige ervaring raad het iedere jonge meid aan.

09-04-2022 | Vrouw | 25
Endometriose
Ik heb 1(!) injectie van de prikpil gebruikt, en door erge hoofdpijn en somberheid besloten geen extra injectie te nemen. Het heeft echter 2( !) jaar geduurd alvorens ik weer een ovulatie had en ongesteld werd. Ik wist dat het wat langer kon duren, maar twee jaar vind ik wel erg lang en ook de gynaecoloog was hiervan geschrokken. Dit is iets om rekening mee te houden als j[lees meer...]e een kinderwens hebt.

27-02-2022 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Sinds mijn 14e gebruik ik de prikpil ondanks ik enorm vele last had van mijn menstruatie (die soms 3weken duurde!), waardoor ik niet deftig kon functioneren (ik moest vaak uit de klas lopen om naar de wc te kunnen waardoor iedereen wist wanneer ik in mijn cyclus zat, of naar huis gaan 'wegens ziekte', zeer gênant! Ook had ik veel slapeloze nachten door de pijn en viel soms[lees meer...] flauw door hevige bloedingen). Mijn oma gaf mij toen Elixir d'Anvers, maar dat was geen optie qua dagelijkse inname. Omdat ik zeer jong was stond mijn moeder erop dat ik de prikpil gebruikte ipv de gewone pil omdat ze dan zeker was dat deze correct werd gebruikt. Zo bespaarden we ook geld want de prikpil krijg ik namelijk gratis van de apotheker, op voorschrift. De prikpil opzich heeft mij enorm geholpen, ik loop al bijna 6 jaar zonder pijn rond én zonder menstruatie. Mijn moodswings zijn volledig weg, heb geen vettig haar meer, hier en daar wel nog eens een klein puistje (prikpil werkt blijkbaar niet tegen acne!) en helaas maar waar wankelt je gewicht wel met een verschil van 2-3 kilo. Ook mijn hoogsensitiviteit is 'verslechterd'. Bij stress heb ik wel last van spotting, maar anders nooit echt bloedingen meer gehad. Mijn grootste zorg was dat ik dacht dat je vruchtbaarheid kon afnemen bij langdurig gebruik van de prikpil, maar klaarblijkelijk heeft dit geen direct verband met elkaar, de vruchtbaarheidsafname is van tijdelijke duur volgens mijn huisarts (best logisch wel). Kortom heeft de prikpil mijn levenskwaliteit enorm verbeterd en kan ik niet meer zonder.

19-02-2022 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik dit omdat ik telkens men pil vergat.. al bij al wel tevereden omdat ik zo niets kan vergeten maar.. dag na het zetten word ik zo ziek!! Elke keer opnieuw.. enorm vervelend…

29-01-2022 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Na de eerste injectie tot aan de tweede injectie 4 kilo aangekomen, ik houd ineens heel veel vocht vast. Mijn huid is slechter geworden( heel erg droog) voornamelijk in mijn gezicht. Derde injectie ook nog genomen weer een kilo erbij. Knoop doorgehakt om te stoppen en de vierde injectie niet te nemen. Ik heb nog een maand voor de vierde injectie en ben ineens ongesteld gew[lees meer...]orden.

20-01-2022 | Vrouw | 22

05-01-2022 | Vrouw | 38
Menstruatiepijn
Ik ben 38 jaar en heb 2 kinderen. Ik ben 1x per maand 2 dagen ziek van de menstruatie. Ook is mijn weerstand dan laag en pik sneller een virus op. En word dan sneller ziek. Alle energie ging naar mijn menstruatie. Nu de 2de prikpil gezet. De 1ste wat hoofdpijn en rondom de menstruatie wat trekkingen in mijn buik/baarmoeder. Alsof ik ongesteld moest worden, maar het zet ni[lees meer...]et door. Wat bruinige afscheiding. Maar geen 2 dagen meer ziek en depressief. Ik ben tevrede. Ik weet niet of ik het blijf gebruiken. Wellicht stop ik weer ef om te ervaren of de menstruatie lichter is. En wanneer die weer zwaarder word en regelmatig weer van start ga. Ik doe het voor al om mijn weerstand rond de menstruatie optimaal te houden.

03-01-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik neem deze troep nu al 21 jaar (medicijnen zijn sowieso troep naar mijn idee. 2 jaar heb ik de lichte pil geslikt, 2 jaar de zware. Beide hielden de menstruatie niet meer tegen na 2 jaar. Ik was meer ongesteld dan niet. Dus op de prikpil gegaan. In de eerste jaren nog 1 x een doorbraak bloeding gehad. Ik ben nu 10tallen jaren ernstig chronisch ziek. Dus sombere geda[lees meer...]chten zijn normaal. Pluspunt voor mij is geen libido (0!!) Maar dat kan ook mijn ziekte zijn. Helaas willen artsen het zaakje er niet uit halen want tja poen hè. En aangezien deze menstruatie echt heel smerig vind, maken de bijwerkingen mij niet uit. Dus helaas moet ik blijven nemen en hopen dat mijn chronische ziekte niet mede mogelijk werd gemaakt door pfizer. Dus ben benieuwd of er meer mensen met invaliderende ziekte kampen misschien door dit middel? Ben nog geen review tegen gekomen. Ps: gewichtstoename nooit last van gehad door de prikpil, dat heb je bij elke pil, bij de eerste lichte pil kwam ik 10 kilo aan. Hoort volgens mij gewoon bij elke pil

18-12-2021 | Vrouw | 30
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
3 weken geleden laten zetten. Een dag of twee voor mijn cyclus had moeten beginnen. De cyclus kwam pas 2 weken later en is heel licht. Duurt overigens wel lang, zo'n week is nu voorbij en ik heb nog steeds een beetje (donkerrood) bloedverlies. Overall, zeer tevreden, ik ben waarschijnlijk een van de weinige die (tot nu toe) geen gewichtstoename heeft ervaren. Juist gewich[lees meer...]tsafname; van 63.5kg naar 61.5kg. Mijn eet- en sportpatroon is niet veranderd. Ontzettend fijn ook om er maar eens in de 3 maanden aan te hoeven denken. De prik heeft tevens voor geen enkele spiergevoeligheid gezorgd, ik kon mijn arm nog op de volledige sterkte bewegen! Ben erg benieuwd of er zich (onprettige) bijwerkingen voordoen in de loop van de komende periode, zo niet, zal ik 'm zeker opnieuw laten zetten!

11-11-2021 | Vrouw | 51
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Vanaf begin af aan geen problemen mee menstruatie is er niet meer wat ik aan de ene kant wel fijn vind dat gesmeer niet meer te hebben

26-10-2021 | Vrouw | 33
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik nu 2 jaar de prikpil en in het begin had ik last van zware bloedingen. Na een half jaar zijn de bloedingen gestopt. Verder ben ik wel dikker geworden door de prikpil. Voor de rest geen last van bijwerkingen. Een goed alternatief voor mensen die de pil dagelijks vergeten te slikken.

25-10-2021 | Vrouw | 62
Menstruatiepijn
Ik ben op mijn 17e begonnen met deze pil omdat ik enerzijds ontzettend last had van menstruatiepijn en omdat ik soms de slikpil vergat. Mijn dokter heeft mij toen deze gegeven. Ik ben nu 62, ben eventjes een paar maanden gestopt toen ik zwanger wilde worden, maar verder altijd tot tevredenheid gebruikt, zonder merkbare bijwerkingen. Op mijn 48 gaf mijn huidige arts aan dat[lees meer...] ik wel eens kon stoppen. Dat was geen succes. Ik kreeg vrij snel weer mijn menstruatie zonder dat ik beschermd was tegen zwangerschap. Volgens de arts zou dat nog wel een paar maanden duren. Ik heb er met andere artsen over gesproken, ook in het kader van de overgang. Gewoon doorprikken was het advies, dan heb je daar geen last van. En tot nu toe klopt het. Op hem moment dat ik met pensioen ga ben ik dan al waarschijnlijk helemaal door de overgang heen. Dat hoop ik dan maar.

27-09-2021 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Vorige week voor het eerst de prikpil laten zetten. Hiervoor de microgynon 20 gebruikt. Hier voelde ik mij niet meer goed bij. Eerste dag van mijn stopweek de prik pil (depo-provera) laten zitten. Ik lees op verschillende sites dat je ongesteldheid weg kan blijven. Ik heb tot nu toe nog geen ongesteldheid gehad. Meer mensen hier ervaring mee?

13-09-2021 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Heel fijn en je hoeft er maar één keer in de 3 maanden aan te denken. Helaas wel altijd de 3 dagen dat die gezet was een emotionele rollercoaster. Maar dat nam ik voor lief .

24-08-2021 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Prima product, de bijwerkingen die ik heb is wat gewichtverlies sinds gebruik + gewrichtspijn. Valt goed mee en is makkelijk in gebruik

06-08-2021 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Sinds mijn 14e gebruik ik hormonale anticonceptie omdat ik zeer hevige en onregelmatige menstruaties had. ik ben destijds aan de pil begonnen en heb verschillende varianten gehad. Na de pil overgegaan op een mirena spiraal, na 3 maanden dagelijkse bloedingen deze er weer uit laten halen. Vanwege mijn leeftijd was de prikpil nog geen optie, maar toen de huisarts zag dat er [lees meer...]niet veel andere opties waren en ik inmiddels wat ouder was (18) toch daar aan begonnen met het oog op dat de menstruaties uit zouden blijven, dat was inderdaad ook zo. De eerste keren dat ik de prikpil kreeg had ik erg last van nervositeit, gelukkig werd dit wel elke keer wat minder. Nu 2 jaar later voel ik me niet meer goed bij het feit dat ik al 6 jaar hormonale anticonceptie gebruik en wil weleens weten hoe mijn lichaam reageert zonder hormonen, dit mede omdat ik denk dat ik er mentaal ook best wel last van heb. Daarom de keus gemaakt na 2 jaar (8 prikken) te stoppen. Nu 1 week geleden werkt de prikpil niet meer en heb sinds 3 dagen last van hoofdpijn. Weet iemand van jullie of dit kan komen door de hormoonhuishouding die zijn weg weer moet vinden? Naast de hoofdpijn merk ik nog weinig verschil, maar dit zal denk ik nog wel even duren.