Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

kan geen orgasme hebben gewichtstoename puistjes verlies van libido zware menstruatie depressie verminderde zin in seks bloedverlies

13-05-2019 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
10 jaar lang tevreden met de prikpil. Elke 12 weken een injectie. Dan 2 dagen moe en emotioneel maar verder niets. Zelden tot nooit ongesteld. Fantastisch. Tot het moment dat we zwanger wilden worden. Ik ben nu al ruim een jaar aan het afkicken. Bijna 85% van mijn cyclus ongesteld. Of ik een cyclus heb weet ik dus ook niet. Als ik het over mocht doen zou ik toch weer [lees meer...]voor de prikpil kiezen. Maar dan 2 jaar voor ik aan kinderen zou willen beginnen stoppen met de prikpil en tijdelijk voor het condoom gaan. Ik hoop snel een normale cyclus te kunnen krijgen een zwanger te kunnen raken. We gaan het zien. :D

22-04-2019 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Na heftige menstruaties en het feit dat de pil bij mij niet voldoende werkt, overgestapt op prikpil. 10 kilo aangekomen, dat was niet prettig. Deze kilo's gaan er ook met geen mogelijkheid af. Opvallend is dat ik na zetten, de eerste weken echt heel vermoeid ben. Libido is ergens onder de grond begraven. Al met al is dit de laatste keer dat ik het gebruik, na jaren. De voo[lees meer...]rdelen wegen niet op tegen de nadelen. Wat betreft gebruiksgemak, ja het is handig, maar ik heb 2 dagen spierpijn in mn bil haha. En, het is inmiddels 2x voorgekomen dat de spuit niet werkte dus 2x 2 prikken. Auw.

16-04-2019 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben in 2014 begonnen met de prikpil omdat naast een spiraal geen enkele anticonceptie werkt in combinatie met mijn medicatie. Met het hormonale spiraaltje had ik veel last van mijn rug en tussentijdse bloedingen. Daarom deze naar 1,5 jaar verwijderd. Vanaf het moment dat ik de prikpil gebruik nooit geen bloedingen meer gehad en ook geen last van bijwerkingen. Jammer[lees meer...] dat ik het niet eerder geweten had.

10-04-2019 | Vrouw | 38
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Gestart met de prikpil in de hoop op den duur niet meer ongesteld te worden... in het begin wel een periode van 9 weken gehad dat ik niet ongesteld werd en in t begin voelde ik me prima! Ik dacht..hèhè eindelijk, ik heb t ideaalmiddel gevonden...maar helaas, begonnen toch daarna de problemen.. veel doorbraakbloedingkjes..een dag niet, dan weer wel..tot het punt dat het el[lees meer...]ke dag werd. Maar t was wel erg weinig dus ik dacht bij mezelf, ik moet volhouden, t wordt echt wel beter. Soms was het tussendoor weer een weekje rustig en dan begon t weer.. en dan heb ik het nog niet eens gehad over de uitbraak van puisten die het bij mij teweeg bracht en ongewenst haargroei, grr. Ik ben nu een half jaar op pad en inmiddels alweer weken ongesteld (Maar nu ook best veel! Het stopt rond 20:00 en begint sochtends om 07:30 vrolijk opnieuw) En buikpijn... De maat is vol.. iom mijn huisarts vandaag begonnen met het slikken van de pil in de hoop dat mijn lichaam weer tot rust komt... Andere optie is afwachten en volhouden maar ik trek t geestelijk helaas ook niet meer.. Erg jammer en teleurstellend dat t niet werkte bij mij, t leek zo ideaal.. Sommigen zijn nooit meer ongesteld na de eerste prik, maar er zijn zoveel verschillende ervaringen.. voor mij is t nu klaar..

23-03-2019 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Drama ook de pil de mirena. En de koperen spiraal alles is slecht

21-03-2019 | Vrouw | 27
Menstruatiepijn
Ik had altijd veel klachten tijdens menstruatie, ook met de pil Overgestapt op de prikpil. Geen menstruatie, geen klachten. Geen gewichtstoename of andere bijwerkingen. Perfect Alleen na 7 jaar kreeg ik weer doorbraakbloedingen. Deze werden steeds heftiger, incl krampen, hoofdpijn, misselijkheid, met als resultaat 3 maanden non stop flinke bloedingen. Op advies van hui[lees meer...]sarts een prikpil overgeslagen. Helaas met het tijdelijk stoppen wel flink aangekomen. Nu werkt het weer naar behoren. Erg tevreden en gewicht is weer normaal

18-03-2019 | Vrouw | 23
Zwangerschap
Nu 1 jaar en 3 maanden aan de prikpil. Na het vergeten van de pil en zwanger te zijn geworden overgegaan op de prikpil. Het eerste half jaar steeds lichte bloedingen. Na ongeveer een half jaar geen ongesteldheid meer gehad. Ik ben in dat half jaar zoon 15 kilo aangekomen. Van het begin tot nu ben ik me steeds slechter gaan voelen. In de eerste 6 maanden zo goed als geen bi[lees meer...]jwerkingen gehad. Ik heb op het moment erge rugpijn, al 2 maanden iedere dag spierpijn in het hele lichaam terwijl ik niet sport, vaak hoofdpijn en gewoon helemaal uitgeput. Ik heb besloten om te stoppen met de prikpil door alle bijwerkingen. Ik voel me slechter dan ooit en hoop dat ik weer meer energie zal krijgen zodra ik ermee gestopt ben!

24-02-2019 | Vrouw | 46
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik heb deze injectie het voordeel van de twijfel gegeven ondanks de negativiteit ik erover las wilde ik het toch proberen...buiten 1 week niet heb ik 3 maanden zware bloedingen gehad...gekregen ampulen van de huisarts om de bloedingen te doen stoppen hebben niets opgebracht! Ik had alle bijwerkingen van de bijsluiters van huilbuien, erge rug en buikpijn tot een humeur wat [lees meer...]niet normaal is dan nog niet gesproken over de hoofdpijnen en de vaak opgeblazen buik gevoel. Sorry maar met alle respect voor mij geen vervolg en NOOIT meer deze behandeling! Nu een uitgewerkte week verder voel ik mij beter dan ooit! Geen humeur meer laat staan bloeding of hoofdpijn... Ik voel mij beter dan ooit!! Ook al zit ik nu met 1 voet al in mijn menopauze

31-01-2019 | Vrouw | 32
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Na jaren van ernstige menstruatie van pijn en lange vloei periodes en korte pauzes, zo heftig dat het mijn werk beïnvloede, ben ik begonnen met de pil. Eerst tabletten maar dat werkte niet, sinds 2011 de prikpil. Mijn menstruatie stopte pas na een jaar gebruik van de prikpil, het bleef de zelfde cyclus houden. Daarna sloeg het aan en werden mijn problemen stuk minde[lees meer...]r. Ik kwam eindelijk ook aan, want 179cm en +/- 50 kg en veel te laag ijzergehalte was echt een probleem. Na 8 jaar een keer vergeten te laten zetten, was ik na een maand gelijk weer heftig ongesteld, 2.5 week en 3 dagen pauze en weer 2.5 week. Ik heb de pil weer laten zetten, maar mijn haar viel heel erg uit, ik had plukken haar in mijn hand, en douchen, slapen en omkleden kon ik mijn haren gaan verwijderen van mijn kleding. Nu geen pil meer laten zetten want ga over op het spiraaltje, maar ik heb nu erge zweet aanvallen. Ik ben er tevreden mee, het heeft mij echt geholpen

28-01-2019 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben 2 maanden geleden begonnen met de prikpil en ik ging er eigenlijk vanuit dat de bijwerkingen mee zouden vallen. Nou deze prikpil raad ik iedereen af de bijwerkingen zijn echt heel erg, ben er gewoon een totaal ander mens van geworden. Word om de kleinste dingen super boos en dat slaat dan in 3 seconden om dat ik dacht waar maakte je net een probleem van. Verder ben [lees meer...]ik heel overgevoelig, voel ik me heel futloos en moe en heb vaak hoofdpijn en 's morgens altijd misselijk. Dan heb ik er ook nog bij gekregen dat is elke morgen helemaal wakker word in het zweet dit heb ik nog bij bijna niemand gelezen. De werking heeft voor mij ook geen zin ben van de 8 weken dat ik eraan zit 7 weken ongesteld geweest en dan was ik en keer en dag niet en de dag erna begon het gewoon weer. Oh en ik kreeg er ook echt ontiegelijk veel vreetbuien van dat je gewoon niet meer kon stoppen met eten. Hoop dat de bijwerkingen snel weg zijn en voor iedereen die deze pil wil gaan gebruiken denk er heel goed over na.

17-01-2019 | Vrouw | 34
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben in de eerste 1.5 jaar 13kg aangekomen. Het ontpillen was verschrikkelijk; 9 maanden lang enorm zere borsten, onregelmatige bloedingen, stemmingswisselingen en elke ochtend enorm misselijk. Daarna kwam de cyclus weer op gang, maar zwangerschap bleef 2.5 jaar uit.

16-01-2019 | Vrouw | 33
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben op advies van mijn huisarts op de prikpil overgegaan omdat ik veel last had van hormonen van de gewone pil, vooral regelmatig hoofdpijn. Prikpil bevat geen oestrogeen die vooral dat veroorzaakt. Na het zetten van de eerste prik moest ik 'afkicken' van de pil had ik het idee, juist meer last van hormonen. Heb één bloeding gehad van 10 dagen. Inmiddels al ruim verder [lees meer...]na de 2e prik en niet meer ongesteld geworden. Wel iets aangekomen maar ach. Ik schrok van de vele negatieve ervaringen op deze site, ik kan me daar gelukkig niet in vinden en het werkt voor mij goed!

30-11-2018 | Vrouw | 37
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik koos voor de prikpil omdat de orale pil niet goed word opgenomen bij een maagverkleining. Ik kon kiezen uit prikpil of spiraal..... Omdat nare verhalen hoorde van de spiraal, koos ik voor de prikpil. Ik heb er spijt van. Ik voel mij beroerd sinds ik dat ding heb ingespoten gekregen.....3 dagen geleden..... Ik hoop dat het beter word, want 3 maanden mij zo voelen zou[lees meer...] echt een hel zijn.

11-11-2018 | Vrouw | 24
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben erg blij met de prikpil. Je moet wel geduld hebben. Het eerste jaar menstrueerde ik extreem onreglematig. Soms menstrueerde ik wel 3 weken achter elkaar, stopte het een paar dagen en vervolgens begon het menstrueren weer. Erg frustrerend. Ik heb vaak op het punt gestaan om te stoppen, maar ik heb doorgezet. Na een jaar deed hij eindelijk wat hij moet doen. Ik menstr[lees meer...]ueer niet meer, ik hoef er maar 1 x in de 3 maanden aan te denken en ik heb geen last van bijwerkingen. Ideaal dus!

09-11-2018 | Vrouw | 19
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik de prikpil al vanaf mijn 16e omdat ik de normale pil niet binnen kon houden. Erg fijn dat het 1 keer jn de 3 maanden is want daardoor is het moeilijk te vergeten voor mij. Helaas ben ik wel over de 15 kilo aangekomen door meer eetlust! Ik woog 57 kilo en nu wel 74! Ook heb ik last van zenuwen, moodswings etc. Maar een ding heeft het wel opgelost! Dat ik niet mee[lees meer...]r ongesteld wordt sinds juli 2016. Hele verademing.

03-11-2018 | Vrouw | 33
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Gestopt met normale pil en prikpil geprobeerd ivm continu doorbraakbloedingen. Wat een troep is dit zeg! Elke dag knallende koppijn en soms migraine aanvallen terwijl ik helemaal geen aanleg heb voor hoofdpijn. Nog 2 maanden te gaan en dan nooit meer!