Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

kan geen orgasme hebben gewichtstoename puistjes verlies van libido zware menstruatie depressie verminderde zin in seks bloedverlies

26-07-2021 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
Ik heb de prikpil op 28 juni laten zetten. 1 weekje terug begon ik krampen te krijgen, maar nog niet ongesteld en slik hiertegen naproxen. Weet iemand of deze krampen ooit weggaan?

22-07-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik begon met anticonceptie toen ik 15 was. In had heel erg last van acne en de huisarts zei tegen mij dat de pil zou kunnen helpen, ik ben toen begonnen met de pil, in het begin ging alles goed. Totdat ik hem heel vaak vergat in te nemen, was soms wel 2x in de maand ongesteld ... Ik ben toen veder gaan kijken en kwam toen uit op de prikpil, het leek mij wel handig aangezie[lees meer...]n je die bijna niet vergeten kan om te halen om de 3 maanden. Na een paar maanden kreeg ik last van veel witte afscheiding, kreeg last van hoofdpijn en kwam 10 kilo aan .. Ik merkte dat ik steeds minder zin had in seks en vroeg mij steeds af waar dat vandaan kwam. Ik moest vaak zin maken om te beginnen, maar als ik eenmaal bezig was voelde het zoals altijd, gewoon fijn en voelde me om mn gemak. Ondanks dat ik al 5 jaar met mijn vriend ga, voelt het niet prettig dat ik mijn vriend zo een onzeker gevoel geef, we hebben vaak gesprekken erover om met de prikpil te stoppen. In de eerste twee jaar van onze relatie ging alles goed (toen ik de gewone pil slikte) maar toen ik aan de prikpil begon, hadden we vaak discussies. Was ik het ene moment heel vrolijk en het andere moment super chagrijnig en boos om eigenlijk helemaal niks, wat natuurlijk ook niet echt een goede invloed heeft op onze relatie. Ik heb vaak last van buikpijn, krijg vaak zomaar hoofdpijnaanvallen en voel me niet mezelf. Let alsjeblieft goed op jullie zelf, want als je opzoekt wat er allemaal in de prikpil zit zie je hoe schadelijk het is. De huisarts zou je dit nooit vertellen. 2 maanden geleden heb ik mn laatste prikpil gehaald en ga hem ook niet meer halen. Ik hoop dat jullie meiden jullie zelf goed laten informeren en er goed over nadenken!!

21-07-2021 | Vrouw | 27
Onregelmatige menstruatiecyclus
de dokter vond het bij me passen. Ik kamp met borderline en psychische klachten. Psycholoog afgerond want het ging super. Tot de prikpil… -Negatieve gedachtes - twijfelen aan relatie door laag libido -paniekaanvallen -zenuwachtig Kortom verschrikkelijk. Iemand die kampt met paniekaanvallen en bps, raad ik het af want helaas spuiten ze 3 maanden aan hormonen in[lees meer...]. Ik wil weer gelukkig worden en de oude dus ik denk dat dit de eerste en de laatste prik is 😂 Iemand ervaringen er mee dat op het begin deze klachten ook hevig waren maar je er uiteindelijk doorheen komt ?

05-07-2021 | Vrouw | 26
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik snap niet waar alle negatieve reacties vandaan komen. Ik gebruik sinds mijn 14 de anticonceptiepil. Eerst de Diane en toen dat niet meer mocht nog 3 andere geprobeerd. Ik werd er neerslachtig van, laag libido en mega erge witte afscheiding elke dag. November kreeg ik te maken met een burnout. Ik was zielsgelukkig. Hierdoor heb ik ook besloten een andere anticonceptie te[lees meer...] willen. Apil mijn eerste prik gehad. Eerste 2 maanden onregelmatig ongesteld. Sinds een maand geen bloed verlies meer. Ik vind het fijn dat ik niet elke dag aan de pil hoeft te denken. Laat je niet afschrikken en probeer het eens 6 maanden. Alle anticonceptie hebben bijbewerkingen maar bij deze heb ik de minst erge.

27-06-2021 | Vrouw | 24
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben in 2018 begonnen aan de prikpil. Ik heb de prikpil als kind al eens gehad alleen kreeg ik het dus echt veelste vroeg voor mijn lichaam, nu als volwassenen was het toch andere koek. 1x in de 3 maanden na de huisarts en veilig tegen zwangerschap! Wie wilt dat nou niet. Alleen in het begin van 2021 werd ik veel erg overwhelmed door bijwerkingen en ik wilde mijn licha[lees meer...]am even met rust laten even geen prikpil voor mij Zie hier de bijwerkingen : Hooftpijn Psychische klachten Vlak of heel agressief Spontane blauwe plekken Libido die laag is (vecht er tegen en vind je weg) Klein beetje aangekomen Zenuwachtig Hormonale acne (ga er mee na de huisarts tot je sirieus genomen word heb ik ook gedaan en me huid was zo zacht als baby billen) Eetlust werd beter! Vermoeid Ik ben niet zo zeer gestopt vanwege de bijwerkingen waar ik last van had en als je een goede vriend /man hebt laat je stimuleren tot je sex wel weer leuk vind het maakt het leven zo veel leuker als je alles samen kun doen! Ik ben tijdelijk gestopt met de prikpil om natuurlijk ongesteld te worden helaas werd het hem niet voor mijn aangezien onze libido best hoog is dus na 4 a 5 maanden ben ik toch weer terug gegaan op de prikpil alleen zit in midden in mijn stopweek en ben ik toch ongesteld geworden 😂 Laat je niet gek maken door alle reviews je kunt het altijd 1 prik (3maanden) uitproberen

23-06-2021 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Direct na eerst prik niet meer ongesteld. Geen doorbraakbloedingen. Echter wel last van bijwerkingen. Toename van vaginale afscheiding, haaruitval, stemmingswisselingen. Na 4 prikken mee gestopt. In maart 2021 laatste prik gehad nog niet ongesteld geworden en nog steeds last van de bijwerkingen.

12-05-2021 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
ik heb de prikpil ongeveer 4 keer gehad, na de eerste keer merkte ik al dat mijn menstruatie langer werd. Hoopvol ben ik doorgegaan met de prikpil, ik had namelijk gelezen dat het enige tijd kon duren voordat je verschil zou merken. Na de tweede prik ben ik 6 maanden lang ongesteld geweest, ik heb dit aangegeven bij de dokter en ik kreeg pillen om het te stoppen. Met nog m[lees meer...]aar een klein beetje hoop heb ik de 4e prik laten zetten, ik had voor mezelf besloten dat ik zou stoppen als het die keer niet zou werken. En dat is ook gebeurd, op dit moment ben ik alweer 2 maanden ongesteld en heb ik met de dokter besloten dat ik ga stoppen. Naast het lange menstrueren heb ik ook last van continu een opgezette buik, dit heeft mij mede doen beslissen om met de prikpil te stoppen.

09-05-2021 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Op mijn 14e begonnen met de prikpil, wat een droom om niet meer ongesteld worden. Na de 2e prik ben ik 15 jaar lang niet meer ongesteld geweest. Heb heerlijk genoten van seks zonder condoom. Maar nooit bij de bijwerkingen stil gestaan. Vandaag erachter gekomen wat voor bijwerkingen er zijn. Nu snap ik eindelijk waarom ik altijd zo ontzettend onzeker ben, vaak zenuwachtig e[lees meer...]n onrustig ben, ontzettend acne heb en vettig haar. Chagrijnig en ook een hele tijd depressief geweest. Dat waren dus waarschijnlijk de bijwerkingen. Ik ga nu stoppen met de prikpil en ben erg benieuwd hoe ik me over een paar maanden voel, ik laat het jullie weten.

13-04-2021 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Zo’n 5 jaar geleden begonnen met de prikpil, aangezien ik geen kinderwens heb en mijn menstruatie zeer dramatisch was. Eigenlijk meteen na de eerste prik, werd ik niet meer ongesteld. Ongelooflijk fijn hoe snel en betrouwbaar dit was. Echter heb ik de afgelopen jaren flink last van behoorlijk wat bijwerkingen/vage klachten. Ik heb vage rugpijn in m’n onderrug, waar geen [lees meer...]fysio, dokter of diëtist wat aan kan doen. Mijn haarkwaliteit is drastisch omlaag gegaan, het valt uit en groeit amper. Ik had ook van één op andere dag maag- en darmklachten (PDS-achtig, opgeblazen buik). Mijn huid en haar wordt laatste steeds sneller vet en heb snel pukkels, had dit vroeger nooit. Snel en vaak vermoeid, slaap slecht, sneller geprikkeld, vaginale ongemakken... Ik ben nog niet gestopt, maar ga om deze klachten de volgende injectie niet weer halen. Raad het ook zeker niet aan. Ik neem liever de dramatische menstruatie weer!

25-03-2021 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Op mijn 15e begonnen met deze vorm van anticonceptie, ik ben destijd van de pil overgestapt naar de prikpil omdat ik een vriendje kreeg en de pil niet goed slikte dus om zwangerschap te voorkomen, na 2 jaar gebruik was ik 18 kilo zwaarder, altijd chagerijnig, libido als sneeuw voor de zon verdwenen dus mijn relatie werdt en ook niet echt beter op en als laatste hormonale A[lees meer...]CNE!! Toen 6 maanden gestopt en viel direct af acne verdween en libido was terug. Toen weer 2 jaar gebruikt en weer dezelfde bijwerkingen dit was voor mij de reden om een koperspiraal te nemen, helaas een baarmoederontsteking tot 2 keer toe, als niks bij je past is het heel erg moeilijk maar om de acne te behandelen via het ziekenhuis moest ik weer verplicht voor de 3e keer aan de prikpil en raad is zelfde bijwerkingen weer... nu krijg ik de yasmin pil. Mijn dermatoloog spreekt schande over de prikpil en heel mijn hormoonhuishouding is totaal overstuur dus ook maar terug naar de gynaecoloog. Ik raad de prikpil dus zeker niet aan enigste fijne eraan is dat ik na mijn baarmoederontsteking een extreem pijnlijke menstruatie heb en dus door de prikpil niet meer ongesteld wordt maar dat weegt niet op tegen het negatieve effect.

23-03-2021 | Vrouw | 24
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
In juli 2020 mijn laatste prikpil gehad. Ik was de bijwerkingen zat, relatie lijdt er enorm onder en ik ben er écht-niet leuker op geworden. In oktober 2020 is mijn menstruatie op gang gekomen, maar tot de dag van vandaag (23 maart 2021) 2 keer een stop gehad van 2/3 dagen. Dus inmiddels bijna 5 (!) maand aan het menstrueren. Kortom: wat een troep!

22-03-2021 | Vrouw | 24
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben gestart met de Depo Provera op advies van mijn arts. Helaas zeer ernstige bijwerkingen, zoals ernstige depressieve klachten, suicidale gedachten, verergering van buikpijnklachten, libido wat verdwenen is en extreme hoofdpijn. Mijn menstruatie is na het stoppen ook nog steeds niet teruggekomen. Voor mij nooit meer.

11-03-2021 | Vrouw | 26
Endometriose
Ik heb door mijn afkomst en vroeg ongesteld worden endometriose en een zeer onregelmatige cyclus. Dit betekend dat ik nooit voorbereid ben op mijn tijd van de maand. Naast de verschrikkelijke pijn door de endometriose wordt ik heel depressief, triggered het mijn eetstoornis die ik grotendeels heb overwonnen en krijg ik gedachtes over de dood. Ik ben ook heel erg lactose in[lees meer...]tolerant en heb een verzakte spiraal gehad. pillen hebben allemaal lactose. Om deze reden kreeg ik als advies om de prikpil te nemen. De eerste 2 prikken gingen prima.. beetje spotting, buikpijn en mijn haar werd sneller vet. Een beetje irritant, maar beter dan de verschrikkelijke pijn, veel bloedverlies en depressie. Maar nu ben ik anderhalf jaar verder. Sinds de 3e prik heb ik last van acne en verstopte poriën. Elke prik wordt het erger. Ik schaam me en durf niet meer zonder make-up naar buiten terwijl ik altijd trots was op mijn huid. Ik ben emotioneel erg instabiel en onzeker en heb momenten dat ik mezelf weer haat wat ik juist wilde voorkomen. Daarnaast heb ik brain fog. Ik kan vaak niet helder nadenken, loop vast en 'hoor' niet goed wat iemand zegt terwijl ik geen gehoorproblemen heb. Ik heb ook steeds meer last van een opgezette buik en vocht vasthouden. Misschien helpt dit niet mee, maar ik ben door mijn afkomst ook nog eens heel klein en small gebouwd. Ik ben 39 kilo. Ik snap niet waarom ik dezelfde dosis krijg als een lange Nederlandse vrouw van 60-70 kilo. Ik laat deze prik uitwerken en stap over op de hormoonpleister...

10-02-2021 | Vrouw | 16
Abnormaal vaginaal bloedverlies

03-02-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Onze dochter heeft op aanraden van de gynaceloog gekozen voor depo provera. Vier weken na de eerste injectie pleegde zij suicide. Haar huisarts noemt dit dan: uitlokking door medicatie.

02-02-2021 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
WAT een drama dit medicijn. Sinds ik het neem ben ik zonder reden diep ongelukkig, wil alleen maar huilen. Kan helemaal niks hebben, paniekaanvallen. Ik ben mijzelf er behoorlijk bewust van dat ik een heel erg fijn leven heb, maar sinds ik deze pil gebruik zie ik het niet meer. 4 jaar eerder heb ik deze prikpil ook kort gebruikt en ben ik na 2 prikken plots in burn out ger[lees meer...]aakt. Valt nu veel op zn plek. Als je deze prikpil neemt probeer dan ècht geregeld stil te staan bij wat het doet met je "mentale gesteldheid" want man dit gun je niemand.