Ervaringen met Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

puistjes kan geen orgasme hebben verlies van libido zware menstruatie gewichtstoename verminderde zin in seks depressie bloedverlies

29-12-2020 | Vrouw | 19
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik heb de prikpil 2x gehad maar ik kreeg allemaal bijwerkingen. Mijn hormonen raakten helemaal uit balans. Ik was eerst aan de pil maar daar kon ik niet tegen dus ben ik overgegaan naar de prikpil, wat dus ook niks voor mij is en mijn enige optie is een spiraal dus volgende week woensdag wordt mijn spiraal gezet. 😣Zin in. Ik kreeg last van haaruitval en ik kreeg veel p[lees meer...]ukkels. Ik kreeg vaginaal ook veel klachten. Ik kon geen seks meer hebben omdat het zoveel pijn deed. Ik zou voor mijn 3e prik heen maar heb overlegt met de dokter en die stelde voor om te stoppen. Ik ben nu 2 weken gestopt en merk gelijk verschil. Ik heb minder haaruitval en geen last meer daar beneden.

11-12-2020 | Vrouw | 41
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Geen tweede prikpil voor mij. Helaas merkte ik al snel dat ik enorm veel vocht ging vasthouden, ik word iedere ochtend wakker met dikke handen en voeten en een opgeblazen gezicht. Daarna begint het zweten.... het trekt gedurende de dag weg maar de volgende ochtend is het weer hetzelfde. Ik zit nu in de tweede maand. Voordeel is wel dat ik geen bloedverlies meer heb geha[lees meer...]d.

18-10-2020 | Vrouw | 36
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben begonnen met de prik toen ik 18 was, ik had erge menstruatie klachten waardoor ik tot 2 weken per maand bijna niet normaal kon functioneren en had erge acne. Direct hield mijn menstruatie op wat echt heel fijn was en heb daarna misschien op een krampje hier en daar nergens last meer van gehad, ook is mijn huid helemaal opgeklaard. Toen ik op mijn 27e zwanger wilde w[lees meer...]orden lukte dat binnen een maand nadat ik was gestopt met de prik. Ik ben nu 36 en ben nog steeds zeer tevreden. Ik denk ook dat als ik met de gewone pil was doorgegaan dat mijn leven er heel anders had uitgezien en dat het 50% van de tijd een lijdensweg zou zijn geweest.

30-09-2020 | Vrouw | 28
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik al sinds mijn 13de de prikpill en ben nu 27. Ik heb geen goed woord over de prikpil te zeggen! Het heeft me compleet veranderd in negatieve zin. Jammer genoeg werken alle andere anticiptie niet voor mij en heb ze allemaal geprobeerd, ik ben absoluut anticonceptie nodig vanwege mijn ondragelijke menstruatie zonder. Ik adviseer de prikpil aan niemand. Maar ik moet[lees meer...] er natuurlijk bij vermelden dat het voor sommigen prima werkt. Ik kreeg heel erg last van cystische acne en haaruitval.. Overgewicht, Vette huid en haar, spotting, en zin om sex? No way..

24-09-2020 | Vrouw | 31
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
begin 2020 begonnen met prikpil als anticonceptie. heel prettig dat ik vanaf dat moment niet meer ongesteld ben geworden op ,1 x een periode van 2 weken minimaal bloedverlies, na. Wel veel hoofdpijn, last van acne en gewichtstoename (1kg per maand) wil ik hier mee doorgaan? ik zit erg in dubio.

14-09-2020 | Vrouw | 17
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Mijn dochter kreeg deze prikpil en menstrueerde na 1 maand. Tijdens haar menstruatie kreeg ze allerlei klachten. Misselijkheid, hoofdpijn en erge steken in haar buik. Ook voelde ze zich heel ongelukkig de hele dag door. Na 1 maand struggelen door deze bijwerkingen kwam ze op een avond in tranen naar mij toe en vertelde ze al deze dingen en dacht zij gelijk ook dat het door[lees meer...] deze prikpil kwam. Elke nacht huilt ze zich in slaap en niets helpt tegen deze gevoelens die ze krijgt. Ik heb contact gehad met mijn huisarts en voor haar is het beter om hier niet mee door te gaan.

10-09-2020 | Vrouw | 28
Abnormaal vaginaal bloedverlies

18-08-2020 | Vrouw | 31
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik heb 1x de prikpil laten zetten na mijn zwangerschap ik had voor de prikpil gekozen omdat ik de gewone pil altijd vergat in te nemen. ik heb ze uiteindelijk geen 2de keer meer laten zetten! ik heb nog steeds 4 maanden na ik ze heb laten zetten last van bijwerkingen. hoofdpijn, humeurig, buikpijn, geen zin meer in sex, etc... normaal moest ik terug een prik laten zetten o[lees meer...]p 13juli ik heb dit niet gedaan we zijn inmiddels 18augustus en ik heb nog steeds mijn maandstonden niet terug... van 1x de prikpil te laten zetten! bovendien ben ik abnormaal veel bijgekomen en nee ik ben niet zwanger ik heb al een test gedaan het komt allemaal puur van die pil! voor mij een dikke nono

25-07-2020 | Vrouw | 19
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Voor mij nooit meer! Vorig jaar met de prikpil begonnen. Opeens was ik heel onzeker en kreeg van alle bijwerkingen. Ik voelde me niets meer vrouwelijk en in mijn relatie ging het ook niet goed omdat ik een totaal ander mens ben geworden. Ik was vroeger altijd vrolijk en opeens leek ik wel depressief en had verschillende angsten gecreeerd. Ik heb er een hele tijd over gedaa[lees meer...]n om dit met de prikpil te linken. Ik ben zelfs naar verschillende therapeuten geweest omdat ik dacht dat er opeens iets mis met me was. Vorige week donderdag mijn prikpil laten zetten. ‘s Avonds te weten gekomen dat de reden waarom ik mij al lang zo slecht voel door de prikpil komt. Enorm veel spijt dat ik ze recent nog heb laten zetten. Vanaf nu stop ik ermee. Ook was ik continue misselijk en had vaak hoofdpijn. Libido was ook weg. Ik ben blij voor de mensen waarbij het wel werkt maar ik neem het nooit meer! Nu afwachten tot ik me weer ‘mezelf’ voel zoals vroeger.

08-07-2020 | Vrouw | 28
medroxyprogesteron parenteraal (160mg/ml)
Na een jaar zonder anticonceptie voor depo provera gekozen, 6kg bij op 4 maanden, vocht vasthouden, al 4 maand constant bloedingen, opgeblazen, misselijk... MAAR... Ik ben inderdaad niet zwanger. Geen aanrader als je lichaam slecht reageert op progesteron. Heel zware en ingrijpende anticonceptie. Wel gemakkelijk in gebruik. Maar ik zou het nooit meer gebruiken.

30-06-2020 | Vrouw | 29
Hoofdpijn
Ik krijg al bijna 10 jaar de prikpil en heb mega veel hoofdpijn. Dacht altijd dat het bij mijn drukke leven in de horeca hoorde. 6 juli zou ik mijne nieuwe prik weer moeten zetten.. ik stop voorlopig even met de prikpil wegens de bijwerking

05-06-2020 | Vrouw | 36
Menstruatiepijn
Nu ben ik 36 jaar. - September 2014 ben ik gestart met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: anticonceptie zonder enig omkijken te hebben. Direct na de eerste prik stopte mijn menstruatie. Fantastisch! Ik was er vreselijk bang voor om dan ook maar een kilo aan te komen maar dit viel reuze mee. 56kg (1.75cm lengte) gewogen en hooguit in 4 jaar tijd weeg ik hooguit 60 kil[lees meer...]o. Géén bijwerkingen, behalve dat ik een wat directere manier van communiceren (offensiever?) kreeg. - December 2018 ben ik gestopt met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: reguliere menstruatie op natuurlijke wijze willen ervaren, geen anti conceptie meer nodig. - Januari 2019 (!!!) kwam mijn menstruatie weer op gang, mondjesmaat maar pico bello in orde zoals voorheen (hooguit 3 dagen). Ik denk eraan om weer 4 jaartjes lang te gaan starten. Hopelijk is het dan weer net zo'n fijne ervaring als ik meegemaakt heb maar dat wordt nog aankijken!

27-05-2020 | Vrouw | 26
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na lichamelijke en psychische klachten voorafgaan van de menstruatie en het vele en langdurig (1 tot 2 weken) vloeien gepaard met vele klachten tijdens de menstruatie was de Depo-Provera het enige wat goed hielp. Deze is door de ernst van de menstruatie en na het proberen van verschillende middelen al op jonge leeftijd voorgeschreven (leeftijd 15 a 16 jaar). Geen m[lees meer...]enstruatie meeren de psychische klachten bleven ook voor grootste deel weg. Alleen eens per 3 maand korte periode voor de volgende injectie lichte klachten. Weinig bijwerkingen gehad en erg positief over het middel. En ik verloor gewicht door de vermindering in eetbuien door hormoonschommelingen.

24-05-2020 | Vrouw | 22
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Dag iedereen, Ik ben 22 jaar en om niet zwanger te raken en mijn vervelende menstruaties te vermijden begon ik in december 2019 met de prikpil. In Februari 2020 moest ik mijn tweede prikje halen maar ik had een aantal ernstige veranderingen, let op! - aangekomen, van altijd 55kg woog ik ineens 61 kg. Paste geen 1 broek meer en alle favoriete kleding kon eigenlijk weg. [lees meer...] - Van iemand die een hele hoge libido had, veranderde ik in een alien die niet eens wilde kussen. Het was verschrikkelijk. - Ondanks dat ik de prikpil maar 1x gebruikt heb en geen tweede prik meer heb gehad is mijn ongesteldheid pas eind april gestart. Sinds eind april tot vandaag ben ik officieel 4 weken lang nonstop ongesteld. Althans, paar dagen terug was ik 1 dag niet aan het vloeien maar de volgende dag was het heftiger dan de afgelopen weken, en nu week 4 ziet het er niet eens rood uit maar pikzwart bloed. Ik heb sinds dat ik weer ben begonnen met vloeien veel last van hoofdpijn en buikpijn. Daarnaast heb ik geen etenslust meer en eet 1 keer per dag, slapen is ook al een groot probleem de afgelopen weken. Dus als conclusie, wil je geen kinderen dan is de prikpil goed. Maar ik had liever een kind gehad dan al deze vreselijke bijwerkingen die ik heb gehad door één shot prikpil. Geloof me, dit allemaal wil je echt niet meemaken. Neem liever de normale pil of zoals mij een voordeel verpakking van Durex.

22-05-2020 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
6 maanden gebruikt als soort van testperiode voor de implanon, vreselijke ervaring. Werd een emotioneel wrak en was ongelooflijk onzeker, waar ik voorheen nooit last van heb gehad. Ook krompen mijn borsten met bijna twee cupmaten. Na gestopt te zijn met de pil, ging alles terug naar normaal, lag dus sowieso aan de prikpil. Voor mij nooit meer.

03-02-2020 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn