Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1220 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (96 meningen)

25-10-2021 | Vrouw | 29
levonorgestrel (52mg)
Trombose
I.v.m. trombose in mijn arm moest ik van de pil af. Er waren weinig opties en de huisarts raadde mij de Mirena aan. Ik verwachtte weinig problemen. Het plaatsen was heftiger dan ik dacht maar na het plaatsen had ik alleen wat rugpijn, hetgeen bekend is als bijwerking. Binnen een paar dagen merkte ik dat ik onrustig werd. Ik sliep heel slecht, ging piekeren over dingen di[lees meer...]e jaren geleden gebeurd zijn en had behoorlijke moodswings. Ik had het gevoel dat ik een boksbal nodig had en voelde me gefrustreerd en emotioneel. Ik heb dit nooit eerder gehad en mijn vriend zei ook dat hij me niet meer herkende. Na een kleine 2 weken had ik het gevoel dat ik dit zo niet volhield. Ik belde mijn huisarts en die zei dat ik het 3 maanden een kans moest geven. Toen ik in huilen uitbarstte en smeekte of ze de spiraal eruit wilde halen ging ze toch akkoord. Toen het spiraaltje eruit was ging het snel beter en de klachten verdwenen weer. Later ben ik overgestapt op een koper spiraal en deze heeft niet dezelfde klachten gegeven. Ik heb hem inmiddels een half jaar. Ik ben misschien gevoeliger dan andere vrouwen, maar ik wilde mijn verhaal graag delen, mogelijk herkennen sommige vrouwen deze klachten en koppelen ze deze niet aan de hormoonpiraal. Ik heb het idee dat artsen vaak niet willen geloven dat de Mirena zulke effecten kan hebben.

08-01-2013 | Vrouw | 44
Trombose
na mijn 2e bevalling van een prachtige zoon, heb ik samen met de arts besloten een mirena te laten plaatsen. ivm, mijn trombose verleden(factor v. leiden) jaren plezier ervan gehad tot het eruit moest en een nieuwe erin geplaatst moest worden. vrijdags een nieuwe geplaatst en na een weekend en een maandag hevige bloedingen gehad te hebben, besloot de huisarts dat de miren[lees meer...]a eruit moest, ik kreeg een hormonen kuur van 10 dagen en daarna zouden we waarschijnlijk een nieuwe mirena plaatsen.na de kuur van 10 dagen kreeg ik 3 dagen na kuur (25.07.2012) een trombose been. na het ziekenhuis voor onderzoek en fraxiparine/fraxodi gekregen en acenocoumarol. steunkous erbij. moet ik er wel bij vertellen dat ik een trombose verleden heb van een aantal jaren, n.l; 1999 een trombose been na een reis in de auto, in 2002 trombose tijdens een zwangerschap, in 2003 weer trombose been(2e zwangerschap) .daarna ging het goed met een spiraaltje tot 25 juli 2012. nu slik ik sinds 30.11.2012 de microginon 50 pil samen met de bloedverdunner acenocoumarol.in overleg met de gynaecoloog en de trombosearts. nu gaat het eigenlijk nog niet zo goed, nog een onregelmatige menstruatie en de uitslag van het bloed is ook veranderd. afwachten nog even,,,,, hoop dat ik hierop reacties krijg met julie ervaringen hierover, groetend christel.

06-01-2013 | Vrouw | 29
Trombose
Na mijn bevalling een buiktrombose gehad en daardoor mocht ik niet meer aan de pil. Ik heb toen 10 weken na mijn bevalling de spiraal laten plaatsen door de gyn. Ik heb er niets van gevoeld tijdens het plaatsen. Daarna ongeveer 3 weken ongesteld geweest. Hoewel de ongesteldheid minder zou zijn volgens alle verhalen werd het bij mij alleen maar erger. Heb hem nu sinds juli [lees meer...]en ben meer wel ongesteld dan niet. Ik vind het echt een onding en baal ervan dat ik niet meer aan de pil mag. Ik overweeg echt om hem te laten verwijderen. Misschien wel steriliseren.