Ervaringen met Spiriva

tiotropium

hoesten duizeligheid bij het opstaan duizeligheid kan geen slijm of slijm ophoesten blaffende hoest

COPD (105 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

30-09-2023 | Vrouw | 52
Astma
Sinds 1.5 week gebruik ik het medicijn. Met de dag nemen de rugklachten toe. Lijk vocht in de rug vast te houden. Soort zenuwpijn. Heb contact gezocht met de apotheek. Nu paracetamol slikken. Ook contact gezocht net de longarts. Ik wacht nog op antwoord.

21-04-2015 | Man | 52
COPD
De inhalatie via poedercapsules vind ik onhandig en onprettig in vergelijking met de aerosol ('pufje') zoals bij andere inhalatiemedicatie. Ik krijg voor mijn gevoel meer poeder op mijn tong dan in mijn longen. Tijdens het inhaleren voelt het ook onaangenaam, alsof je geen lucht krijgt. Het effect vond ik ook niet om over naar huis te schrijven. Maar dat kan er dus ook aan[lees meer...] liggen dat ik het gewoon niet binnen kreeg. Gelukkig was mijn huisarts bereid om me over te zetten op salmeterol (Serevent) aerosol. Werkte voor mijn gevoel veel beter.

03-03-2015 | Vrouw | 52
Astma
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik 's nachts wakker lag van de benauwdheid en atrovent onvoldoende werkte. Ik heb astma. Dit middel liet mij eindelijk doorslapen. Ik kon eindelijk ontspannen naar bed gaan. Echter, na een week kreeg ik erg veel last van pijnlijke tanden. Ik kon geen koude vloeistoffen meer innemen, terwijl ik normaliter bijt in ijs. Een tandpasta [lees meer...]( oral B pro expert) advies van apotheek, bracht geen verlichting. Ik ben gestopt en het is nu zoeken, want van serevent krijg ik hartkloppingen en heel veel onrust.

11-03-2020 | Vrouw | 53
Astma
Ik kreeg dit omdat ik veel bijwerkingen had van Atimos, maar werkte minimaal.

16-12-2011 | Vrouw | 53
COPD
ik gebruik spiriva vanaf 2004 en heb tot nu toe niet echt klachten eroven. bijwerkingen zijn er van tijd tot tijd, droge mond.

26-08-2018 | Man | 54
COPD
Heb het gevoel dat het soms wel soms niet werkt. Erg veel last van oorsuizen. Probeer het nog een tijdje uit, daarna naar huisarts als suizen blijft. Daar wordt je namelijk knettergek van.

16-04-2015 | Vrouw | 54

12-11-2011 | Vrouw | 54
Astma
Ben erg tevreden over dit middel bij benauwdheid gebruik ik ipatropium bromide capsules erbij .Ben aardig stabiel nu het enige nadeel is dat ik dagen heb dat ik wat moeilijk kan uitplassen. Heb eerst capsules gebruik en nu de respimat .Ben ook wat aangekomen en heb wel erge last van zweetaanvallen ,heeft iemand daar ook last van ?Ben ook in de overgang dus ja wat is het no[lees meer...]u ?

24-10-2011 | Vrouw | 54
COPD
0,4 liter meer lucht sinds ik het gebruik. Werkt niet direct, maar scheelt enorm.

17-10-2023 | Man | 55
COPD
ben er mee gestopt, sindsdien hoegenaamd geen last meer van hoesten

04-07-2020 | Man | 55
Ik zal persoonlijk afraden

17-08-2019 | Man | 55
COPD
67% longcapaciteit en zeer gevoelig voor ammonia in mest. Dit is het enige middel waar ik positieve ervaringen mee heb.

26-01-2019 | Vrouw | 55
COPD
ik moet stoppen met dit medicijn omdat het niet werkt .de reden dat ik het kreeg was om te kijken of ik de longfunctie goed kon doen na 4 x blazen moet ik nu dus stoppen .terwijl er in mei 2018 gezegt werd copd tot 2 weken geleden na veel problemen met huisarts toch een gesprek gehad wat ik nu heb? ze weten het niet.dus ik heb al ug die tijd dus rotzooi gebruikt. nu moet [lees meer...]ik 11 febr longarts want ik wil. nu toch wel eens weten wat er werkelijk met mijn is.ook nooit last van benauwdheid of zo gehad enkel eind 2017 met longontsteking. begrijp ni et dat dit zomaar kan en gezegd kan worden en nu ik zelf ben gekomen met verwijzing longarts en als ze fout hebben gemaakt dat ik ze dan aanklaag.nu krijg ok wel een verwijzing?

24-06-2017 | Vrouw | 55
Ademhalingsproblemen
Ben bekend met hartritmestoornissen. Dit genomen voor vernauwde luchtwegen. Dit zou volgens de specialist niet op het hart werken! Ik kreeg wel een hoge onregelmatige hartslag en hoge bloeddruk. En moest veel braken. Er is zelfs een ambulance geweest en ik moest per direct stoppen.

14-03-2016 | Man | 55
tiotropium (2,5ug/do)
Had het gevoel dat ik niet genoeg lucht in de longen had. Vroeger chronische bronchitus gehad en dat zou nu weer opspelen. Longfunctietest gedaan en een longfoto laten maken. Longcapaciteit was 109%, maar de uitblaaskracht was onder de norm. Hoestte af en toe wit slijm op. Dit middel gekregen. Weer een nieuwe dosis gehaald, maar de prijs op het doosje was in een maand gest[lees meer...]egen van €52,26 naar €124,54. Het is geen geneesmiddel!! en ben er al een week mee gestopt en voel geen verschil. Ga meer sporten en ga dan kijken wat er gebeurt.

20-07-2014 | Vrouw | 55
COPD
Opzich helpt de spiriva geweldig. Had altijd het gevoel dat ik iets moest weg hoesten wat hoog in de borst zat! Was ook moeilijk uit te leggen aan vorige huisarts! Maar ik heb vreselijke zweetbuien, vooral overdag en dat komt steeds uit het niets! En heus niet alleen nu met dit warme weer maar zelfs in de winter! Zit ook wel in de overgang maar dat zat ik al voordat ik [lees meer...]begon en mijn ervaring is dat een opvlieger heel iets anders is! Ben inderdaad ook 4 kilo zwaarder geworden maar , ondanks de zweetbuien, voel ik me voor de rest stukken beter!