Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (29 meningen)
Bloedverdunning (27 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

28-04-2016 | Man | 68
Atriumfibrilleren
Ik heb 02-07-2013 een hartoperatie met 6 bypasses gehad en op 25-07-2013 atrium flutter en dat is tijdens 1-malige opname in de VU behandeld. Sinds mei 2015 hoef ik van de cardioloog niet meer terug te komen voor controle: blijf maar doorgaan met acenocoumarol, kan geen kwaad. De Trombosedienst blijft maar doorgaan met de onstolbaarheid INR erg precies vast te stellen. Ik [lees meer...]wil 30 dagen met vakantie naar Indonesië, maar vind de Trombosedienst erg moeilijk doen (misschien maar goed ook). P.S. de acenocoumarol 1mg tabletten gebruik ik volgens schema 2 of 3 per dag (1x daags). Ik kan geen tijdelijke meter meer meekrijgen en met een cursus zit ik er gelijk aan vast en moet ik blijven zelfcontroleren. Ik moet anders maar naar een Ziekenhuis in Indonesië. Daar wil ik vanwege de viezigheid niet zijn, dan word je pas echt ziek. Dus vlak voor mijn vakantievertrek en na terugkomst hier maar extra laten controleren. Wie de verantwoordelijke arts of specialist is aan wie de Trombosedienst de resultaten doorgeeft, weet ik ook niet: ik kom niet meer voor controle in de VU, de cardioloog ZMC, wellicht de huisarts.

14-07-2014 | Man | 72
Hartritmestoornis
Veel last van brandend maagzuur.

14-01-2014 | Vrouw | 38
Trombose
Ik heb een trombosebeen en longembolie. Ik moet t medicijn half jaar slikken, ik lees hier veel dat men hoofdpijn klachten hebben, maar t kan ook zijn dat dit door de stolsels in uw lichaam komt en niet perse door het medicijn. Ikheb ook zo nu en dan hoofdpijn maar niet constant, daarom durf ik niet te zeggen dat dit van het medicijn komt. De misselijkheid heb ik alleen al[lees meer...]s ik de tabletten ineem op lege maag en ook erna niets eet. Nu neem ik t of tijdens heteten of erna, maar elke dag op t zelfde tijdstip! Hierdoor geen misselijkheid meer. Wat ik me wel afvraag ik heb wel last v blauwe tenen, voornamelijk aan me gezonde been. Heeft iemand dit ook gehad en 2 vd 4knokkels op mijn hand zijn rood en droog. Ja, ik heb ook last van droge mond, maar ook niet elke dag. Mijn waarde wisselt, meestal te laag. Dosering blijft t zelfde... Groeten

26-02-2013 | Vrouw | 57
Trombose
Ik heb dit middel niet zo lang geleden voorgeschreven gekregen. Op dit moment heb ik geen bijwerkingen. Het boven- en onderbeen zijn nog steeds dik ondanks het aantrekken van youtube kousen, maar de pijn is minder geworden. Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt eer het been weer de oude is?

02-02-2013 | Vrouw | 56
Trombose
na heftige pijnen door trombose-verstopping in poortader van pancreas naar lever, dit medicijn gekregen. Oorzaak trombose niet te achterhalen. bloedwaardes zijn "normaal", maar moet toch preventief blijven slikken. geen bijwerkingen.

17-12-2012 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Door hartritmestoornissen (7 dagen in ziekenhuis, had geen "lucht" meer, ook teveel vocht, heb in 7 dagen 7 kg. vocht uitgeplast) ben ik Sotalol (2x 40mg. p. dag) gaan gebruiken. Had al Perindopodril (4 mg. dag). Daar vooral Sotalo bloeddrukverlagend is ben ik bij bewegen nogal duizelig. Door de Sotalol ben ik in de winter veel kouwelijker, vooral aan handen en voeten.

27-09-2012 | Vrouw | 35
Trombose
In de eerste periode weinig klachten. Inr schommelt nogal zit veelal op 2.3 ipv 2.5-3.5. Opgegeven moment zeer ernstige haaruitval. Dit is nu gestopt maar nu ben ik heel duizelig en misselijk. Als het goed is, hoef ik nog maar een maandje te slikken. Kreeg trombose en longembolie omdat ik in t het gips zat vanwege gebroken enkel en gescheurde enkelbanden. Hoop dat die duiz[lees meer...]eligheid snel overgaat,net als t haaruitval.

29-08-2012 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Sinds 16-07-2012 4 maal per dag 1 mg. Last van warmte en buitensporige transpiratie. Voorheen nooit last van gehad. Volgens cardioloog geen bijwerking die vaker voorkomt. Binnenkort nader onderzoek.

28-08-2012 | Vrouw | 43
Longembolie
Na al een keer eerder longemboliën gehad te hebben kreeg ik ze weer en moest weer aan de antistolling. Begon met de acenocoumarol, maar daar bleef mijn waarde erg van schommelen. Ben toen overgestapt op de fenprocoumon en nu is mijn waarde stabiel, met maar 1 pil per dag. Bij de acenocoumarol moest er dan weer 3 of 4 of 5. Bleef wisselen, omdat mijn waarde wisselde.

01-04-2022 | Man | 56
Hartklep aandoening
Nu ik over gegaan ben naar Fenprocoumon merk ik dat ik meer energie en zin krijg om iets te doen. Ik heb acenocoumarol vanaf mijn openhart operatie waarbij ik een mechanische hartklep kreeg gebruikt. Sinds die tijd altijd kortademigheid en vage klachten waardoor ik mening maal met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht werd. En vervolgens alle uitslagen goed waren. Na [lees meer...]vorig jaar juli weer een operatie gehad te hebben en de klachten nog verder opliepen ben ik weer compleet door de molen geweest. Niets te vinden. Op eigen aandringen overgestapt naar Fenprocoumon 1½ week geleden en ik voel weer leven en energie in mijn lijf komen. Het is nog te vroeg om te zeggen dat de kortademigheid over is.

05-02-2022 | Man | 77
Atriumfibrilleren
Na een maand voel ik me futloos, koud en pijnlijke spieren benen en schouders

10-10-2021 | Vrouw | 85
Trombose
Ik heb in een nacht een Histamine aanslag gehad( dat is een huid aan doening witte rug en armen en dat wordt niet meer goed en kan niet meer in de zon zitten en zit aan een dieet vast. Nu moet ik vitamines slikken (Daosin ik had 3 verpakkingen bestelt 95 E en worden niet vergoedt. Ik heb mn dna test laten doen gevraagt bij m,n huisarts (dat wordt vergoed. Ik heb eerde[lees meer...]r dit medicijn gebruikt maar niet zolang als nu ( 4jaar) Sterkte met alles.

27-05-2021 | Vrouw | 76
Longembolie
Kteeg eerst fragmin werd steeds slechter zo moe, futloos, haaruitval, half jaar gebruikt spierpijn, overgegaan naar acecounomarol hopent dat slaap futloosheid minder zou worden, maar......erger pfff . Doodmoe, ergste is duizeligheid, voel me slaperig, suffig hoe kan dit? Is hewoon bloedverdunner doe niets heel de dag, wie herkent dit?? Ben ongerust

04-07-2020 | Vrouw | 70
Hartfalen
Acenocoumarol. Van de apotheek een goedkoper middel gekregen. Nu kan ik niet meer slapen en heel onrustige benen. Na half uur wakker en moet ik lopen. Ben helemaal versleten.

04-08-2018 | Vrouw | 73
Trombose
ben er beroerd van, zo moe, futloos geen honger

29-06-2018 | Vrouw | 63
Boezemfibrilleren
Slik nu drie jaar acenocoumarol na een dotterbehandeling en boezemfibrilleren. Eerst verdwenen mijn wenkbrauwen en haar op benen en armen. Nu ook kale plek op hoofd. Ik ga proberen of ik andere bloedverdunners kan krijgen....

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum