Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

27-03-2014 | Man | 71
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn ruim 9 jaar en heb nog geen enkele negatieve ervaring, ik voel mij er behoorlijk zekerder door. Ik prik zelf 1x in de 2 weken en gebruik gemiddeld 3 1/2 tablet per dag. Enige vervelende is dat bij kleine onderzoeken of ingrepen tijdelijk overgegaan moet worden op fragmin en dat sommige specialisten daar geen weg mee weten. Heb daar 2x ervaring mee [lees meer...]gehad.

17-01-2014 | Man | 71
acenocoumarol
tweemaal trombose in rechterbeen, de tweede keer tevens een longembolie

11-11-2013 | Man | 71
acenocoumarol
In twee jaar tijd 2x trombose in been en 1x in long. Gebruik al vanaf 2004 daarna geen problemen meer gehad

28-05-2013 | Man | 69
Longembolie
Kort voor mijn VUT/FPU bleek er iets met mijn longen niet in orde. Een week ziekenhuis en een half jaar deze bloedstolling vertrager. Na een half jaar gestopt, maar in Franse vakantie weer raak. 'A lot of embolies' zei de franse arts. Een week op de intensive care en met het vliegtuig terug. De rest van mijn leven aan de Acenocoumarol. Ik kan me geen enkele bijwerking her[lees meer...]inneren. De dagelijkse dosering niet vergeten in te nemen is het enige probleem. De 4-6 wekelijkse controleprik doet me niets.

05-02-2013 | Man | 62
Hartinfarct
ik heb een hart infarct gehad en 3x een tia ik gebruik in totaal 6 medicijnen 7 stuks per dag

12-09-2012 | Vrouw | 62
Hart

12-09-2012 | Man | 83

12-09-2012 | Man | 73
Bloedverdunnen
werkt perfect, mag binnenkort de dosis iets verlagen.

12-09-2012 | Man | 79

18-05-2012 | Man | 59
Bloedverdunnen
Ik vind acenocoumarol een prima middel om mijn bloed tussen de gewenste waarden te houden van INR 2,5 tot 3,5 en zo een nieuwe trombose te kunnen voorkomen. Ik heb 2x trombose gehad, maar "men" kan geen oorzaak vinden. Mijn moeder heeft zelfs 3x trombose gehad, dus je zou denken dat enige erfelijkheid aanwezig zou kunnen zijn. Mijn bloed is onderzocht op erfelijkheid van t[lees meer...]rombose, maar dat bleek toch niet het geval.

06-04-2012 | Man | 63
Bloedverdunnen
In het begin iedere maand naar huisarts, daarna zelf prikken (trombosedienst)zeer tevreden. Ik merk verschil in INR waarde in een koud land of een warm land.

16-03-2012 | Vrouw | 64

15-02-2012 | Man | 45
acenocoumarol
In mei 2009 kreeg ik een trombosebeen. 6 mnd acenoucoumarol geslikt, daarna gestopt. Een tijdje (3 mnd) een kous gedragen. Feb 2011 flinke longembolie gehad. Sindsdien voor altijd aan de bloedverdubbers.

16-01-2020 | Vrouw | 52
Aangeboren hartafwijking
Boezemfibrileren en heel hoge bloeddrukken de bloedverdunners moeten stolsels voorkomen tot nu toe geen goed medicijn gevonden ik klooi al vanaf 2003 ben altijd ziek van de bijwerkingen heel naar zo te moeten leven ik ben nu 52 en mijn leven is op bed en op de bank heel triest hoop op een goede bloedverdunner en bloeddrukverlager heb overal erge bijwerkingen van het leven [lees meer...]heeft zijn glans wel verloren voor mij ik knok door voor mijn pracht gezin maar soms denk ik laat het maar klaar zijn want wat kun je je doodziek voelen van pillen 😭 had dit ook met pradaxa xarelto en elequis ben overgevoelig voor medicijnen erg vervelend want als ik stop stijgt mijn bloeddruk weer naar gevaarlijk hoog heel naar

20-06-2019 | Man | 58
Trombose
Ik was hier heel tevreden over , maar omdat ik DVT voor de 3de x heb moest ik dit levenslang blijven slikken.Ben nu overgestapt naar Xarelto en dat houd in dak ik nu dagelijks 1 tab moet slikken en niet meer geprikt hoeft te worden

22-05-2019 | Man | 67
Longembolie
Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum