Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (10 meningen)
Beroerte (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

16-07-2012 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Sinds juni 2011 heb ik last van een hartritmestoornis en slik acenocoumarol en selokeen. Sinds vijf weken ipv selokeen Tildiem 200. Ik heb sinds enige maanden last van zeer pijnlijke en koude hielen en houdt de acenocoumarol hiervoor verantwoordelijk omdat mijn man na een heupoperatie ook antstolling heeft gekregen en dezelfde verschijnselen had. Zowel de cardioloog als de[lees meer...] apotheker zeggen dat dit niet aan het mediijn ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?

22-10-2013 | Vrouw | 69
acenocoumarol (1mg)
Ik heb heel veel last van mijn darmen en van een droge mond, maar dat kan ook door mijn anderen medicijnen komen. Onder ander van Metoprololsuccinaat 50 mg 2 op een dag.Thyrax Duotab o, 1 mg, of Chloortalidon 25mg of Enalaprilmaleaat 5mg of Atorvastatine 20 mg. Voor komen van jicht neem ik soms Allopurinol 100mg. En bij een jicht aanval neem ik Colchicine 0,5 mg. En Ac[lees meer...]enocoumarol 1 mg, 2 a 3 tabletten per dag. Omdat ik zo veel tabletten per dag slikken moet, heb ik PDS (prikkelbare darm syndroom) gekregen. Ik moet elke dag een Imodium in nemen anders kom ik de deur niet meer uit. Ook heb ik een vreselijke droge mond en morgens moet ik bloed spugen. Maar ik heb nog een paar bijwerkingen, komt alles door die medicijnen. ik hoop dat ik U er een beetje mee geholpen hebt. Met vriendelijke groetjes aan U mede mensen.

28-05-2013 | Man | 69
Longembolie
Kort voor mijn VUT/FPU bleek er iets met mijn longen niet in orde. Een week ziekenhuis en een half jaar deze bloedstolling vertrager. Na een half jaar gestopt, maar in Franse vakantie weer raak. 'A lot of embolies' zei de franse arts. Een week op de intensive care en met het vliegtuig terug. De rest van mijn leven aan de Acenocoumarol. Ik kan me geen enkele bijwerking her[lees meer...]inneren. De dagelijkse dosering niet vergeten in te nemen is het enige probleem. De 4-6 wekelijkse controleprik doet me niets.

04-07-2020 | Vrouw | 70
Hartfalen
Acenocoumarol. Van de apotheek een goedkoper middel gekregen. Nu kan ik niet meer slapen en heel onrustige benen. Na half uur wakker en moet ik lopen. Ben helemaal versleten.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Atriumfibrilleren
Heb hele grote en kleine blauwe plekken, heb darmproblemen en heel vaak buikpijn. Voel me er niet goed bij. Baal ervan maar durf niet zomaar te stoppen.

31-03-2016 | Man | 70
Beroerte
vervolg op coversil, voorgeschreven door specialist, later door zorgverzekeraar (CZ) gewijzigd in een zg. wit medicatie (goedkoper?).

17-06-2021 | Man | 71
Bloedverdunnen

01-09-2020 | Man | 71
acenocoumarol (1mg)
Al meer dan twintig jaar slik ik acecumarol van het merk Santos ivm diepe veneuze trombose in de benen. Heb zgn. factor V Leiden. Nooit geen problemen mee gehad. Totdat ik nu ongeveer twee jaar geleden een goedkoper merk kreeg van de apotheek van het merk Centrafarm. Op het moment van dit middel begon mijn IRN waarde te schommelen. Na verloop van tijd stabaliseerde zich da[lees meer...]t weer. Wat ik toen niet wist , maar nu dus wel, bleek dat ik enorme last kreeg van bijwerkingen te weten, veel pijn in de spieren. Op den duur kon ik nauwelijks meer lopen. Ik had nog geen idee waardoor dit kwam en wees dit toe aan mijn leeftijd (70) . Echter toen ik had gelezen van iemand die dezelfde klachten had gekregen van het gebruik van Centrafarm en die verdwenen waren na hernieuwd gebruik van het merk Santos ben ik dit ook gaan testen. En wonder boven wonder , ook ik kon na een paar dagen weer gewoon lopen. Alle pijn was verdwenen. Ik raad iedereen aan die deze klachten ook ervaren met Centrafarm dit middel om te ruilen voor Santos. Moest er wel speciaal voor vragen bij de dokter, maar dat was geen probleem. Ben nu weer een gelukkig persoon.

15-05-2018 | Man | 71
Trombose
Gebruikte acenocoumarol van merk santos. Hiermee kon ik de INR heel goed instellen Op 1 mei 2017 kreeg ik van de apotheek het merk centrafarm. Ik ben zelfmeter. Ik heb eigenlijk niet gerealiseerd, dat de vele keren dat ik niet voldeed aan de inr waarde tussen 2.0 en 2.5 aan de wijziging van het merk santos naar Centrafarm lag. Bij elke meting kwam ik niet in de buurt v[lees meer...]an 2.0-2.5, maar had regelmatig 1,3, 1,5,1,7 en heel soms 2.0 of 2.1 Ik viel dan onder de doseerarts, welke elke keer het aantal tabletten voorschreef. Vandaag vroeg de doktersassistente welke merk ik gebruik en nu kreeg ik de mededeling, dat ik aan de apotheker opnieuw naar het merk Santos moest vragen.Ook de trombosedienst is in gebreke gebleven om me dit pas vandaag te vragen, daar ik al bijna een jaar via de doseerarts het aantal tabletten kreeg voorgeschreven.

15-05-2018 | Man | 71
Trombose
ik heb al jaren bloedverdunners. Ik gebruikte altijd het merk Santos. Sinds ik over ben gegaan naar Centrafarm is mijn inr steeds veel te laag bij het gebruik van dezelfde hoeveelheid medicijnen. Ik werd verzocht door de trombosedienst aan mijn apotheek te vragen of ik weer het merk santos te gebruiken.

03-08-2016 | Vrouw | 71
Trombose
Voel me doodop, onrustig door klachten. had trombosebeen dvt. wat hoort bij wat

02-12-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Ik gebruik dit middel al een paar jaar. Heb nare bijwerkingen, zoals veel spierpijn, constante verkoudheid en overmatig veel last van warmte en bij de minste inspanning zoveel transpireren dat mijn kleding en gezicht drijfnat zijn. En nee, het zijn geen overgangsverschijnselen, want ik ben 71 jaar. Bovendien ben ik steeds moe. De dokter en de apotheker zeggen dat dit nie[lees meer...]t door het middel komt, maar ik had hier voor die tijd nooit last van. Ik ben 3 keer vergeten om de pillen in te nemen (in al die jaren) en voelde mij de dag erna een stuk beter. Ik zou er dolgraag mee stoppen, maar durf dat toch niet want ook de trombosedienst zegt dat dat absoluut niet mag. Ik voel me gegijzeld, want de bijwerkingen hebben een grote impact op mijn leven.

27-03-2014 | Man | 71
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn ruim 9 jaar en heb nog geen enkele negatieve ervaring, ik voel mij er behoorlijk zekerder door. Ik prik zelf 1x in de 2 weken en gebruik gemiddeld 3 1/2 tablet per dag. Enige vervelende is dat bij kleine onderzoeken of ingrepen tijdelijk overgegaan moet worden op fragmin en dat sommige specialisten daar geen weg mee weten. Heb daar 2x ervaring mee [lees meer...]gehad.

17-01-2014 | Man | 71
acenocoumarol
tweemaal trombose in rechterbeen, de tweede keer tevens een longembolie

11-11-2013 | Man | 71
acenocoumarol
In twee jaar tijd 2x trombose in been en 1x in long. Gebruik al vanaf 2004 daarna geen problemen meer gehad

17-09-2017 | Man | 72
Atriumfibrilleren
Bij sportkeuring oorzaak ontdekt, leidt regelmatig leven, wandelen, joggen, zeer matig in de alcohol. INR redelijk binnen de grenzen. Geen andere gezondheidsklachten dan anders. Trombosedienst (Starlet) uitstekende behandeling. Prikken is fluitje van een cent. Keurige digitale en schriftelijke rapportage. Zal tzt wel zelf prikken en doseren.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum