Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

29-06-2018 | Vrouw | 63
Boezemfibrilleren
Slik nu drie jaar acenocoumarol na een dotterbehandeling en boezemfibrilleren. Eerst verdwenen mijn wenkbrauwen en haar op benen en armen. Nu ook kale plek op hoofd. Ik ga proberen of ik andere bloedverdunners kan krijgen....

07-06-2018 | Man | 73
Bloedverdunnen
onhandig door steeds wisselend dagschema en meerdere pillen per keer

15-05-2018 | Man | 71
Trombose
ik heb al jaren bloedverdunners. Ik gebruikte altijd het merk Santos. Sinds ik over ben gegaan naar Centrafarm is mijn inr steeds veel te laag bij het gebruik van dezelfde hoeveelheid medicijnen. Ik werd verzocht door de trombosedienst aan mijn apotheek te vragen of ik weer het merk santos te gebruiken.

23-07-2017 | Vrouw | 39
Hartinfarct
Ik kreeg acenocoumarol nadat er een getromboseerd aneurysma werd geconstateerd. En ik moet zeggen: WAT EEN GEDOE!! Mijn INR moet tussen de 2,5 en 3,5 zijn. Dat is ie zelden geweest tijdens het gebruik van dit middel. Wekelijks (zelf) prikken. Met waardes.... de ene keer 1,2 en de week erna 5,9. Geen touw aan vast t knopen en niet ongevaarlijk. Ik verloor tijdens mijn[lees meer...] menstruatie verschrikkelijk veel bloed waardoor ik ten eerste 2 dagen per maand de deur letterlijk niet uit kon, maar ook continue een ijzerwaarde onder de 6 had. En dan de welbekende blauwe plekken natuurlijk. Die eerder paars en zwart waren dan blauw. Op eigen verzoek mocht ik overstappen op fenprocoumon. Mijn INR is nu veel stabieler en ik hoef maar 1 keer in de 3 weken te prikken tegenwoordig. De blauwe plekken zijn er nog steeds snel maar lijken niet meer zo groot te worden als met de acenocoumarol.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Atriumfibrilleren
Heb hele grote en kleine blauwe plekken, heb darmproblemen en heel vaak buikpijn. Voel me er niet goed bij. Baal ervan maar durf niet zomaar te stoppen.

23-05-2017 | Man | 55
Longembolie
Door massale longembolie acenocoumarol voorgeschreven gekregen voor een half jaar, veel schommelingen in INR, bloed prikken is erg omslachtig en lastig en na half jaar gestopt te zijn klachten weer terug gekregen. Gebruik nu Xarelto, veel makkelijker

03-05-2017 | Man | 78
Hartritmestoornissen
Plotseling/onverwacht ontzettende bloeduitstorting in mijn linker oog;t'was weekend derhalve e.h.b.o./huisartsenpost in ziekenhuis Gooi.Dienstdoende artsen hadden zoiets nog niet meegemaakt;oogspecialist opgeroepen maar die kon er ook niets aan doen;ook de cardioloog ingeschakeld;ik slikte acenacoumarol i.v.m. hartritme storingen;onmiddellijk stoppen.Slik het tot nu toe no[lees meer...]g steeds niet!!In oktober 2015 m'n scheenbeen gestoten aan de standaard van scooter;binnen een kwartier een bult er op ter grootte halve tennisbal;weer ziekenhuis.Advies been omhoog en compressen.Gevolgen nu nog steeds zichtbaar en een zeer gevoelige plek gebleven.Sinds twee jaar zonder acenacoumarol maar nog steeds plotseling bloeduitstortingen/blauwe plekken op de gekste plekken;niet gestoten of zoiets.Vlgs carioloog kans op herseninfarct zonder pil 5%;met pil 2%.Ik accepteer dit verschil maar maar géén acenacoumarol meer. Er zijn nu andere en betere alternatieven;ook het wekelijkse prikken van de trombosedienst kan dan achterwegen blijven.

16-02-2017 | Man | 60
Hartritmestoornis
Ik gebruik acenocoumerol nu reeds 3 maanden, sindsdien ben ik constant neusverkouden of grieperig, mijn conditie holt achteruit. Ik ben constant moe. Is er een middel op de markt met minder bijwerkingen?

03-08-2016 | Vrouw | 71
Trombose
Voel me doodop, onrustig door klachten. had trombosebeen dvt. wat hoort bij wat

25-07-2016 | Man | 23
acenocoumarol (10mg)
Trombose
INR bleef schommelen en de trombose bleek zich zelfs uit te breiden onder acenocoumarol. Daarbij iedere paar weken weer langs de trombosedienst. Niet ideaal allemaal.

02-12-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Ik gebruik dit middel al een paar jaar. Heb nare bijwerkingen, zoals veel spierpijn, constante verkoudheid en overmatig veel last van warmte en bij de minste inspanning zoveel transpireren dat mijn kleding en gezicht drijfnat zijn. En nee, het zijn geen overgangsverschijnselen, want ik ben 71 jaar. Bovendien ben ik steeds moe. De dokter en de apotheker zeggen dat dit nie[lees meer...]t door het middel komt, maar ik had hier voor die tijd nooit last van. Ik ben 3 keer vergeten om de pillen in te nemen (in al die jaren) en voelde mij de dag erna een stuk beter. Ik zou er dolgraag mee stoppen, maar durf dat toch niet want ook de trombosedienst zegt dat dat absoluut niet mag. Ik voel me gegijzeld, want de bijwerkingen hebben een grote impact op mijn leven.

16-10-2012 | Man | 77
Bloedverdunnen
Ik heb enorm las van dode vingers sinds ik dit medicijn gebruik en dat is een zeer vervelende bijwerking kan ik u vertellen.Zodra het ook maar iets kouder is zijn al mijn vingers wit ,zonder goed stromend bloed en dat heeft enorm veel ongemak en heel pijnlijke vingers een zeer groot deel van de tijd!

09-08-2012 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Ivm.hartritmestoornis kreeg ik acenocoumarol.Vanaf het begin probelemen met de dosering.2 a 3x per week vanaf 's avonds 20.00 uur tot 22.00 buikkrampen en diarree.Na 6 wk zo erg(er zat ook bloed bij)dat ik van het ziekenhuis,waar ik in het weekend naar toe ging:stoppen en ascal gaan gebruiken.Ook de trombosedienst vond dit beter,gezien mijn klachten.

13-06-2022 | Man | 84
Beroerte
Sinds half jaar acenocoumarol 1mg. Elke nacht zeren bovenbenen. Ook eerde met "DOAC". Overweeg aanvraag hartoor sluiting dan geen bloed verdunners meer.

30-06-2021 | Vrouw | 55
Trombose
stent in gezet gekregen. Alle bijwerkingen gehad.

01-10-2020 | Man | 90
Boezemfibrilleren
Na boezemfibrilleren door zeer waarschijnlijk alcoholgebruik wat maar een paar keer per jaar wordt ingenomen dit voorgeschreven voor zg. altijd.... Alcoholpercentage wordt heel bizar niet onderzocht in t ziekenhuis. Nu altijd erg moe, sexueel ontremd en hele dag een snotneus. Vreemd dat artsen niet goed onderzoek doen naar oorzaak van 1 x boezemfibrilleren en doorgaan met [lees meer...]slechte medicatie wat veel impact heeft. Ouderen kunnen sowieso weinig medicatie verdragen dus onderzoek is zeker dan erg belangrijk. Tabletjes veel te klein bij bijwerking wazig zicht.