Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (30 meningen)
Bloedverdunning (27 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

24-05-2013 | Vrouw | 42
Trombose
Kreeg behoorlijke trombose na kraambed. Het enige vervelende vond ik dat ik toch haaruitval had door de medicatie (heb al niet zo'n weelderige haardos). Ook moest ik er goed opletten om de pilletjes om ongeveer dezelfde tijd te slikken elke dag. Verder totaal geen hinder van de medicatie ondervonden

05-05-2013 | Vrouw | 52
Trombose
Gebruik acencoumarol nu enkele weken kan nog niet zeggen dat ik tevreden ben heb niet veel last van bijwerkingen Het voelt niet goed dat de verdikking in m'n been niet weg is, de internist vind dat ik na 6 mnd. gewoon moet stoppen met de medicijnen hier ben ik best wel huiverig voor. Gebruik ook een steunkous dit voor 2 jaar. Wat is de beste optie in dit geval? Na 6[lees meer...] mnd. gewoon stoppen of overleggen met huisarts?

16-07-2012 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Sinds juni 2011 heb ik last van een hartritmestoornis en slik acenocoumarol en selokeen. Sinds vijf weken ipv selokeen Tildiem 200. Ik heb sinds enige maanden last van zeer pijnlijke en koude hielen en houdt de acenocoumarol hiervoor verantwoordelijk omdat mijn man na een heupoperatie ook antstolling heeft gekregen en dezelfde verschijnselen had. Zowel de cardioloog als de[lees meer...] apotheker zeggen dat dit niet aan het mediijn ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?

03-05-2012 | Vrouw | 50
Bloedverdunning
In 2008 kreeg ik een longembolie, dit door gebruik van de pil. Heb toen 9 maanden bloedverdunners gehad, mocht stoppen, iets dat ik toch wel eng vond, maar goed.... Een jaar later kreeg ik last van mijn been, niks blauw, niks dik, niks aan te zien. Maar er was gewoon iets. Huisarts geweest, ziekenhuis gezien...en ja hoor...trombose. Heb een steunkous...tot aan mijn lies, [lees meer...]en mocht gelijk weer aan de bloedverdunners. Sinds kort prik en meet ik zelf en dat bevalt me prima. Heb geen last van bijwerkingen, het had nog een andere bijkomstigheid: sinds het gebruik van acenocoumarol geen migraine meer...

03-11-2022 | Man | 44

17-06-2021 | Man | 71

13-06-2020 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Effectief, hoeveelheid tabletten afhankelijk van INR

04-04-2018 | Man | 55
Trombose
Door spontane trombose aan been Acenocoumarol gaan gebruiken. Had geen bijwerkingen, maar vond regelmatige controle Trombosedienst beperking van vrijheid. Kon ook zelf gaan prikken, maar ook dan heb je meerdere keren per jaar controle. Door over te stappen op Apixaban heb ik nu 1 keer per jaar controle.

17-09-2017 | Man | 72
Atriumfibrilleren
Bij sportkeuring oorzaak ontdekt, leidt regelmatig leven, wandelen, joggen, zeer matig in de alcohol. INR redelijk binnen de grenzen. Geen andere gezondheidsklachten dan anders. Trombosedienst (Starlet) uitstekende behandeling. Prikken is fluitje van een cent. Keurige digitale en schriftelijke rapportage. Zal tzt wel zelf prikken en doseren.

15-05-2017 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Eenvoudig in te nemen, alleen moest ik 1 x per week zelf bloedprikken en dit doorgeven aan de Star, dit werkte zeer eenvoudig via de mail.

26-02-2017 | Man | 78
Trombose
na een trombose in 2010 en 2 maal een longembolie (1x in beide longen), slik ik sindsdien acenocoumarol. In het begin was het moeilijk om de INR waarde op peil te houden. Ik neem 6 x in week 3 pillen en 1 x 4 st. De inr-waarde is nu op peil en zolang ik deze medicijnen gebruik, heb ik geen bijwerkingen gehad. Ook krijg ik nog Atorvastatine 10 mg (1 per dag) en Valsartan 1[lees meer...]60 mg (1 per dag). Maandelijkse controle bij de trombosedienst.

28-11-2016 | Man | 54

27-06-2016 | Vrouw | 21
Bloedverdunning
Bij beginnen met hoge dosis (6 á 7 mg p/dag) kan haaruitval voorkomen. Dit neemt af. Menstruatie langer en meer bloedverlies. Sneller blauwe plekken.

31-03-2016 | Man | 70
Beroerte
vervolg op coversil, voorgeschreven door specialist, later door zorgverzekeraar (CZ) gewijzigd in een zg. wit medicatie (goedkoper?).

06-02-2016 | Vrouw | 43
Hartritmestoornissen
ivm een hartritmestoornis moest ik bloedverdunners gebruiken (naast betablocker). Geen bijwerkingen, makkelijk in te nemen. Ze smaken wel vies! En als enige ongemakje misschien dat de menstruatie 2x zo lang duurt. Sinds een week mogen stoppen ermee, omdat ik een ablatie heb gehad en de boel weer in een normaal ritme klopt. Kon ook gewoon in 1x stoppen.

24-11-2015 | Man | 73
Trombose
trombose in been in 2001 en twee jaar later 2003 weer met een longembolie. Tot op heden geen bijwerkingen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (600) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (573) - Antibiotica - penicillines breedspectrum