Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (10 meningen)
Beroerte (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

28-05-2013 | Man | 69
Longembolie
Kort voor mijn VUT/FPU bleek er iets met mijn longen niet in orde. Een week ziekenhuis en een half jaar deze bloedstolling vertrager. Na een half jaar gestopt, maar in Franse vakantie weer raak. 'A lot of embolies' zei de franse arts. Een week op de intensive care en met het vliegtuig terug. De rest van mijn leven aan de Acenocoumarol. Ik kan me geen enkele bijwerking her[lees meer...]inneren. De dagelijkse dosering niet vergeten in te nemen is het enige probleem. De 4-6 wekelijkse controleprik doet me niets.

05-02-2013 | Man | 62
Hartinfarct
ik heb een hart infarct gehad en 3x een tia ik gebruik in totaal 6 medicijnen 7 stuks per dag

12-01-2013 | Man | 38
Bloedverdunnen
Nadat ik met een longembolie werd opgenomen heb ik een aantal dagen acenocoumarol geslikt. 2 dagen later kreeg ik last van zwarte ontlasting. Zoekend naar de bijwerkingen heb ik direct contact opgenomen met het ziekenhuis. Ik moest me weer melden op de spoedeisende hulp. Daar bleek mijn HB-gehalte in het bloed nog zo hoog dat een inwendige bloeding niet waarschijnlijk was.[lees meer...] ik raakte echter steeds vermoeider en kon zelfs geen trap meer op lopen. Twee dagen kreeg ik een collapse en moest met de ambulance worden afgevoerd. In het ziekenhuis bleek dat ik toch een inwendige bloeding had opgelopen. Dit middel mag ik niet meer slikken, maar mijn longembolie moet toch worden behandeld.

17-12-2012 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Door hartritmestoornissen (7 dagen in ziekenhuis, had geen "lucht" meer, ook teveel vocht, heb in 7 dagen 7 kg. vocht uitgeplast) ben ik Sotalol (2x 40mg. p. dag) gaan gebruiken. Had al Perindopodril (4 mg. dag). Daar vooral Sotalo bloeddrukverlagend is ben ik bij bewegen nogal duizelig. Door de Sotalol ben ik in de winter veel kouwelijker, vooral aan handen en voeten.

16-10-2012 | Man | 77
Bloedverdunnen
Ik heb enorm las van dode vingers sinds ik dit medicijn gebruik en dat is een zeer vervelende bijwerking kan ik u vertellen.Zodra het ook maar iets kouder is zijn al mijn vingers wit ,zonder goed stromend bloed en dat heeft enorm veel ongemak en heel pijnlijke vingers een zeer groot deel van de tijd!

12-09-2012 | Man | 83

12-09-2012 | Man | 73
Bloedverdunnen
werkt perfect, mag binnenkort de dosis iets verlagen.

12-09-2012 | Man | 79

29-08-2012 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Sinds 16-07-2012 4 maal per dag 1 mg. Last van warmte en buitensporige transpiratie. Voorheen nooit last van gehad. Volgens cardioloog geen bijwerking die vaker voorkomt. Binnenkort nader onderzoek.

18-05-2012 | Man | 59
Bloedverdunnen
Ik vind acenocoumarol een prima middel om mijn bloed tussen de gewenste waarden te houden van INR 2,5 tot 3,5 en zo een nieuwe trombose te kunnen voorkomen. Ik heb 2x trombose gehad, maar "men" kan geen oorzaak vinden. Mijn moeder heeft zelfs 3x trombose gehad, dus je zou denken dat enige erfelijkheid aanwezig zou kunnen zijn. Mijn bloed is onderzocht op erfelijkheid van t[lees meer...]rombose, maar dat bleek toch niet het geval.

03-05-2012 | Man | 56
acenocoumarol
In het ziekenhuis werd bij mij een longembolie en een trombosebeen vastgesteld als gevolg van een lange vliegreis in maart. Ik kreeg direct acenocoumarol in eerste instantie met prikken hepamine. Maar na 5 dagen kon ik die in opdracht van de trombose dienst stoppen omdat er een stabiele inr waarde bereikt was. Maar daarna kreeg ik een continue misselijkheid. Ongeveer 1 op[lees meer...] de vijf maaltijden braakte ik dan ook uit en ook hoestbuien veroorzaakte weer braakneigingen. Vandaag heb ik er op aangedrongen om me om te zetten naar een ander medicijn. Maar ik kreeg de bekende tegenwerken van dat komt nooit voor en ze hadden wel weer andere medicijnen om de misselijkheid te beteugelen. Dat is echt de wereld op zijn kop zetten. Door eerst een medicijn met bijwerkingen te geven en vervolgens weer medicijnen geven voor die bijwerkingen. Na dit protest hebben ze me nu overgezet op marcoumar en daar moet ik dus nog ervaring mee opdoen. De bijsluiter van acenocoumarol praat over een kans op misselijkheid tussen de 1 op 1000 en 1 op 10.000. Maar op dit forum staat het al vijfmaal vermeld als klacht dus de voorlichting van de fabrikant is naar mijn idee veel te rooskleurig verwoord.

06-04-2012 | Man | 63
Bloedverdunnen
In het begin iedere maand naar huisarts, daarna zelf prikken (trombosedienst)zeer tevreden. Ik merk verschil in INR waarde in een koud land of een warm land.

06-03-2012 | Man | 48
Bloedverdunnen
Ik gebruik Acenecocoumarol vanwege longembolie. Heb echter last van een continu aanwezige lichte misselijkheid c.q. lichte buikpijn.

15-02-2012 | Man | 45
acenocoumarol
In mei 2009 kreeg ik een trombosebeen. 6 mnd acenoucoumarol geslikt, daarna gestopt. Een tijdje (3 mnd) een kous gedragen. Feb 2011 flinke longembolie gehad. Sindsdien voor altijd aan de bloedverdubbers.

01-02-2012 | Man | 63
acenocoumarol
Ik heb de ervaring dat mijn coördinatie negatief wordt beïnvloed tijdens intensievere sportbeoefening naarmate de temperatuur kouder wordt. Dit is duidelijk waarneembaar indien de temperatuur rond of onder het vriespunt ligt.

12-01-2012 | Man | 65
Hart
Ik meet de INR zelf 1 maal per 14 dagen. Ik doseer ook zelf afhankelijk van de gemeten waarde gebruik ik 1 of 2 tabletten per dag. Mijn richtwaarde voor de INR = 2 - 3. Hiervoor heb ik een doseerschema opgesteld. Ik heb geen last van bijwerkingen, behalve het feit dat ik wat heviger bloed als ik me heb verwond met bijv. scheren.