Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

23-07-2017 | Vrouw | 39
Hartinfarct
Ik kreeg acenocoumarol nadat er een getromboseerd aneurysma werd geconstateerd. En ik moet zeggen: WAT EEN GEDOE!! Mijn INR moet tussen de 2,5 en 3,5 zijn. Dat is ie zelden geweest tijdens het gebruik van dit middel. Wekelijks (zelf) prikken. Met waardes.... de ene keer 1,2 en de week erna 5,9. Geen touw aan vast t knopen en niet ongevaarlijk. Ik verloor tijdens mijn[lees meer...] menstruatie verschrikkelijk veel bloed waardoor ik ten eerste 2 dagen per maand de deur letterlijk niet uit kon, maar ook continue een ijzerwaarde onder de 6 had. En dan de welbekende blauwe plekken natuurlijk. Die eerder paars en zwart waren dan blauw. Op eigen verzoek mocht ik overstappen op fenprocoumon. Mijn INR is nu veel stabieler en ik hoef maar 1 keer in de 3 weken te prikken tegenwoordig. De blauwe plekken zijn er nog steeds snel maar lijken niet meer zo groot te worden als met de acenocoumarol.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Atriumfibrilleren
Heb hele grote en kleine blauwe plekken, heb darmproblemen en heel vaak buikpijn. Voel me er niet goed bij. Baal ervan maar durf niet zomaar te stoppen.

18-12-2016 | Vrouw | 43
Hartfalen
Geen bijwerkingen alleen mijn IRN waarde schommelde heel erg.

15-11-2016 | Vrouw | 28
Trombose
Ik heb in maart 2015 na de bevalling een trombosebeen gekregen en zelfs trombose tot in de slagaders van me buik. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen en acenocoumerol gekregen. Regelmatig werd ik door de trombosedienst geprikt om me inr waarde op peil te houden, De bijwerkingen van dit medicijn zijn zeker wel heel vervelend. ik was altijd heel erg moe en ik kree[lees meer...]g soms hele zware hoofdpijn. Ik ben nu twee weken gestopt met het gebruik hiervan na 8 maanden, omdat de specialist wilt dat ik weer bloed laat prikken om de oorzaak te vinden van de trombosebeen en om te kijken of ik nog eiwitten in me bloed heb die positief zijn, want ze hebben eiwitten van lupus gevonden. Alleen het gekke is: ik werd elke maand ongesteld, nu ik gestopt ben sinds 3 november ben ik nu nog niet ongesteld geworden terwijl ik het deze week moest worden. Als me bloeduitslagen goed zijn, mag ik er helemaal vanaf en anders moet ik andere bloedverdunners gaan slikken. Dit ivm mijn leeftijd.

03-08-2016 | Vrouw | 71
Trombose
Voel me doodop, onrustig door klachten. had trombosebeen dvt. wat hoort bij wat

27-06-2016 | Vrouw | 21
Bloedverdunnen
Bij beginnen met hoge dosis (6 á 7 mg p/dag) kan haaruitval voorkomen. Dit neemt af. Menstruatie langer en meer bloedverlies. Sneller blauwe plekken.

06-02-2016 | Vrouw | 43
Hartritmestoornissen
ivm een hartritmestoornis moest ik bloedverdunners gebruiken (naast betablocker). Geen bijwerkingen, makkelijk in te nemen. Ze smaken wel vies! En als enige ongemakje misschien dat de menstruatie 2x zo lang duurt. Sinds een week mogen stoppen ermee, omdat ik een ablatie heb gehad en de boel weer in een normaal ritme klopt. Kon ook gewoon in 1x stoppen.

09-01-2016 | Vrouw | 39
Longembolie
Ik heb longembolie gekregen door gebruik van anticonceptiepil. Eind april moet het genezen zijn, tot die tijd moet ik dit medicijn door gebruiken. Ik zit momenteel nog steeds onder het streefgebied, omdat ik vaak last heb van mijn darmen. En dan zakt de waarde weer naar beneden. Dan wordt de dosis omhoog gegooid, maar dat heeft nu niet echt effect bij mij. En verder heb ik[lees meer...] huiduitslag gekregen door dit medicijn op mijn rug. Niet echt fijn.

31-12-2015 | Vrouw | 67
zeer wisselende waarden

02-12-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Ik gebruik dit middel al een paar jaar. Heb nare bijwerkingen, zoals veel spierpijn, constante verkoudheid en overmatig veel last van warmte en bij de minste inspanning zoveel transpireren dat mijn kleding en gezicht drijfnat zijn. En nee, het zijn geen overgangsverschijnselen, want ik ben 71 jaar. Bovendien ben ik steeds moe. De dokter en de apotheker zeggen dat dit nie[lees meer...]t door het middel komt, maar ik had hier voor die tijd nooit last van. Ik ben 3 keer vergeten om de pillen in te nemen (in al die jaren) en voelde mij de dag erna een stuk beter. Ik zou er dolgraag mee stoppen, maar durf dat toch niet want ook de trombosedienst zegt dat dat absoluut niet mag. Ik voel me gegijzeld, want de bijwerkingen hebben een grote impact op mijn leven.

07-08-2015 | Vrouw | 49
acenocoumarol (1mg)
Na open-hart-operatie waarbij hartklep (mitralis) is vervangen door mechanische hartklep moet ik acenocoumarol (levenslang) slikken. Sinds enkele maanden kan ik thuis zelf mijn INR prikken. Schommelingen INR waarde maken me af en toe onzeker; vooral omdat schommelingen niet altijd verklaarbaar zijn. Voel me in deze onzekerheid niet altijd gehoord door Trombosedienst. I[lees meer...]n overleg met mijn cardioloog neem ik acenocoumarol 's ochtends in; gezien mijn dagritme geeft dit minder kans op vergeten.

04-05-2015 | Vrouw | 34
Factor V Leiden
Door een niet herkend trombose been, 2 maand later de beide longen vol met long embolieen, engeltje op mijn schouder gehad want was al 3 weken heel zwaar aan het hoesten maar het hooi moest echt van het land... toch dokter gegaan toen ik door mijn benen zakte, daarna weer aan het werk, gebeld door huisarts dat ik per direct alles moest laten liggen en naar ziekenhuis moest[lees meer...]. weekje ziekenhuis, oorzaak onderzocht bleek erfelijke afwijking factor V Leiden te zijn. Tijdje eraf geweest om zwanger te kunnen zijn, direct na geboorte weer aan de bloedverdunners voor rest van mijn leven, gezien het bij de geboorte bijna mis ging met onze zoon. Inmiddels ben ik een zelfmeter, wat ideaal is, de dosering laat ik wel door de trombosedienst bepalen maar kan gewoon thuis prikken wanneer het mij uitkomt. Ideaal! Enige grote nadeel vind ik dat ik enorm uitgedund haar heb als gevolg van de medicatie. Dat is niet fijn als vrouw zijnde. Verder nog fybromyalgie sinds 2011, maar of dat er een gevolg van is, is onbekend, al is de bloeddoorstroming wel een belangrijke factor hoeveel last ik er wel/niet van heb. En sinds kort jicht. Maar he, we zijn er nog! en we kunnen dankzij deze medicijnen er ook 100 mee worden :D

18-04-2015 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
Bij paroxysmaal atriumfibrilleren geeft het gebruik het vertrouwen op verminderde kans op tia of herseninfarct.

04-02-2015 | Vrouw | 68
Longembolie
ik had longembolie door bloedprop in rechter been. was er slecht aan toe. maar heel goede internist heeft mijn leven gered. gebruik al jaren deze bloedverdunner waarschijnlijk tot aan mijn dood toe. maar dit is het beste middel.

14-01-2014 | Vrouw | 38
Trombose
Ik heb een trombosebeen en longembolie. Ik moet t medicijn half jaar slikken, ik lees hier veel dat men hoofdpijn klachten hebben, maar t kan ook zijn dat dit door de stolsels in uw lichaam komt en niet perse door het medicijn. Ikheb ook zo nu en dan hoofdpijn maar niet constant, daarom durf ik niet te zeggen dat dit van het medicijn komt. De misselijkheid heb ik alleen al[lees meer...]s ik de tabletten ineem op lege maag en ook erna niets eet. Nu neem ik t of tijdens heteten of erna, maar elke dag op t zelfde tijdstip! Hierdoor geen misselijkheid meer. Wat ik me wel afvraag ik heb wel last v blauwe tenen, voornamelijk aan me gezonde been. Heeft iemand dit ook gehad en 2 vd 4knokkels op mijn hand zijn rood en droog. Ja, ik heb ook last van droge mond, maar ook niet elke dag. Mijn waarde wisselt, meestal te laag. Dosering blijft t zelfde... Groeten

22-10-2013 | Vrouw | 69
acenocoumarol (1mg)
Ik heb heel veel last van mijn darmen en van een droge mond, maar dat kan ook door mijn anderen medicijnen komen. Onder ander van Metoprololsuccinaat 50 mg 2 op een dag.Thyrax Duotab o, 1 mg, of Chloortalidon 25mg of Enalaprilmaleaat 5mg of Atorvastatine 20 mg. Voor komen van jicht neem ik soms Allopurinol 100mg. En bij een jicht aanval neem ik Colchicine 0,5 mg. En Ac[lees meer...]enocoumarol 1 mg, 2 a 3 tabletten per dag. Omdat ik zo veel tabletten per dag slikken moet, heb ik PDS (prikkelbare darm syndroom) gekregen. Ik moet elke dag een Imodium in nemen anders kom ik de deur niet meer uit. Ook heb ik een vreselijke droge mond en morgens moet ik bloed spugen. Maar ik heb nog een paar bijwerkingen, komt alles door die medicijnen. ik hoop dat ik U er een beetje mee geholpen hebt. Met vriendelijke groetjes aan U mede mensen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum