Ervaringen met Acenocoumarol

Bloedverdunning (28 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

23-02-2024 | Vrouw | 51

chronische vermoeidheid pijnlijke spieren

13-09-2022 | Vrouw | 72
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik, nu twee jaar , constante loopneus, vaak grieperig gevoel en heel gauw vermoeid. Terwijl ik voor die tijd veel meer aan kon. vervanger van andere bloedverdunner, waar ik buikklachten van kreeg. Door internet te raadplegen, deze site tegengekomen , omdat ik door kreeg, dat mijn klachten zijn begonnen na het gebruik van dit medicijn .

10-10-2021 | Vrouw | 85
Trombose
Ik heb in een nacht een Histamine aanslag gehad( dat is een huid aan doening witte rug en armen en dat wordt niet meer goed en kan niet meer in de zon zitten en zit aan een dieet vast. Nu moet ik vitamines slikken (Daosin ik had 3 verpakkingen bestelt 95 E en worden niet vergoedt. Ik heb mn dna test laten doen gevraagt bij m,n huisarts (dat wordt vergoed. Ik heb eerde[lees meer...]r dit medicijn gebruikt maar niet zolang als nu ( 4jaar) Sterkte met alles.

30-06-2021 | Vrouw | 55
Trombose
stent in gezet gekregen. Alle bijwerkingen gehad.

27-05-2021 | Vrouw | 76
Longembolie
Kteeg eerst fragmin werd steeds slechter zo moe, futloos, haaruitval, half jaar gebruikt spierpijn, overgegaan naar acecounomarol hopent dat slaap futloosheid minder zou worden, maar......erger pfff . Doodmoe, ergste is duizeligheid, voel me slaperig, suffig hoe kan dit? Is hewoon bloedverdunner doe niets heel de dag, wie herkent dit?? Ben ongerust

04-07-2020 | Vrouw | 70
Hartfalen
Acenocoumarol. Van de apotheek een goedkoper middel gekregen. Nu kan ik niet meer slapen en heel onrustige benen. Na half uur wakker en moet ik lopen. Ben helemaal versleten.

13-06-2020 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Effectief, hoeveelheid tabletten afhankelijk van INR

01-05-2020 | Vrouw | 68
Hartritmestoornis
Voorgeschreven gekregen voor ritmestoornis na hartoperatie , vervanging aortaklep. Vanaf start moeilijk instelbaar. Moet dit medicijn minimaal 3 maanden blijven gebruiken. Kan niet wachten tot die voorbij zijn. Erg veel bijwerkingen waardoor ik me eerder slechter dan beter ga voelen Pijnlijke hielen, misselijk, duizelig, slecht/ wazig en dubbelzien, moeilijk instelbaar w[lees meer...]aarde gaat op en neer, zeer vermoeid, licht grieperig gevoel met eenzijdige loopneus, veel blauwe plekken en bloedneuzen, veel maagpijn en pijn aan slokdarm

13-03-2020 | Vrouw | 49
Longembolie
Instellen van de Acenocoumarol ging prima met het merk TEVA. Binnen 10 dagen zat ik met 3-4 tabletten tussen de 2,1 en 2,4. De volgende levering was echter van Centrafarm, preferent bij mijn zorgverzekeraar. Binnen een week was mijn INR 1,7. Na 2 injecties Fraxiparine en een verhoging van de dosering van gemiddeld 1 tablet per dag zit ik nu met 2,0 op het randje van mijn s[lees meer...]treefgebied. Dat probleem met Centrafarm uit 2017 is kennelijk nog steeds niet opgelost.

16-01-2020 | Vrouw | 52
Aangeboren hartafwijking
Boezemfibrileren en heel hoge bloeddrukken de bloedverdunners moeten stolsels voorkomen tot nu toe geen goed medicijn gevonden ik klooi al vanaf 2003 ben altijd ziek van de bijwerkingen heel naar zo te moeten leven ik ben nu 52 en mijn leven is op bed en op de bank heel triest hoop op een goede bloedverdunner en bloeddrukverlager heb overal erge bijwerkingen van het leven [lees meer...]heeft zijn glans wel verloren voor mij ik knok door voor mijn pracht gezin maar soms denk ik laat het maar klaar zijn want wat kun je je doodziek voelen van pillen 😭 had dit ook met pradaxa xarelto en elequis ben overgevoelig voor medicijnen erg vervelend want als ik stop stijgt mijn bloeddruk weer naar gevaarlijk hoog heel naar

21-11-2019 | Vrouw | 48
Trombose
Ik heb een verstopte poortader naar de lever heftige pijnen gehad aan de darmen die ook aan het verstoppen waren. Nu 5 pillen per dag om de stolling los te krijgen in de poortader maar heb veel last van tintelingen in gezicht handen en benen en de iNR blijft maar schommelen ik moet mezelf vaak bij spuiten meerdere mensen last van tintelingen ? De arts zegt dat het onmog[lees meer...]elijke is deze bijwerkingen ook wel snel moe

22-11-2018 | Vrouw | 76
Hersenvliesontsteking
Dat heb ik in maart 2011 gehad,,en een zeldzame veneuze trombose daarom bloedverdunners !, gaat goed

30-10-2018 | Vrouw | 53
Zie mijn verhaal onder Marcoumar

13-10-2018 | Vrouw | 28
Trombose
Hoi Lezers, Ik gebruik dit middel omdat ik helemaal niet goed reageerde op fenprocoumon. Ik ben 28 en kreeg dit voor mijn trombose welke door mijn hele lichaam zat. Fenprocoumon was niet stabiel te krijgen en ik was altijd van slag, zeer misselijk, duizelig, algehele malaise en ernstige haaruitval, zeer heftige uitslag op mijn gezicht. Toen ben ik geswitcht naar Acen[lees meer...]ocoumarol. Een stuk stabieler. Mijn bloed hou ik in de gaten doordat ik zelf mijn bloed kan prikken met een apparaat. Ik doseer ook zelf wat erg goed werkt gezien je je eigen lichaam toch het beste kent. Helaas blijf ik ook bij deze bloedverdunner haaruitval houden, gezichtsuitslag is iets verminderd maar nog aanwezig. Ook kom ik ondanks gezonde levensstijl aan en dit is er niet af te krijgen (Met fenprocoumon was het nog veel erger.) Ook ben ik niet misselijk van dit middel zoals bij het vorige. Verder is de werking goed. Een zeer stabiel product. Ik mocht van mijn internist niet overstappen op de nieuwe medicatievormen(pradaxa, xarelto, eliquis,lixiana) gezien daar veel maagbloedingen/bloedingen mee voorkomen en meten zeer moeilijk gaat. Uiteindelijk is toch het motto : meten= weten. Ik kies liever voor een medicijn die al jaren op de markt is dan een nieuw product waarvan men de exacte uitwerking nog niet weet. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag. Fijne dag allemaal.

26-08-2018 | Vrouw | 75
acenocoumarol (5mg)
Angina pectoris
veel bijwerkingen met heel vel jeuk

08-08-2018 | Vrouw | 73
Trombose
slikte eerst xarelto 3 dagen was diep suf en dacht steeds flauw te gaan vallen, toen kreeg ik acecounomarol, ook doodmoe en suffig, vecht tegen de slaap, lusteloos, lig in bed of op de bank. heb nergens zin in, het is net een kalmerend medicijn, kan ook niet denkenvan,,..nu ga ik wat doen, huisarts weet niet wat dit is,haren vallen wel uit, misselijk, maar dat staat op de [lees meer...]bijsluiter, maar sufheid? zonder gele sticker is vreemd