Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

22-11-2018

Hersenvliesontsteking

Dat heb ik in maart 2011 gehad,,en een zeldzame veneuze trombose daarom bloedverdunners !, gaat goed
30-10-2018

Zie mijn verhaal onder Marcoumar
13-10-2018

Trombose

Hoi Lezers, Ik gebruik dit middel omdat ik helemaal niet goed reageerde op fenprocoumon. Ik ben 28 en kreeg dit voor mijn trombose welke door mijn hele lichaam zat. Fenprocoumon was niet stabiel te krijgen en ik was altijd van slag, zeer misselijk, duizelig, algehele malaise en ernstige haaruitval, zeer heftige uitslag op mijn gezicht. Toen ben ik geswitcht naar Acen[lees meer...]ocoumarol. Een stuk stabieler. Mijn bloed hou ik in de gaten doordat ik zelf mijn bloed kan prikken met een apparaat. Ik doseer ook zelf wat erg goed werkt gezien je je eigen lichaam toch het beste kent. Helaas blijf ik ook bij deze bloedverdunner haaruitval houden, gezichtsuitslag is iets verminderd maar nog aanwezig. Ook kom ik ondanks gezonde levensstijl aan en dit is er niet af te krijgen (Met fenprocoumon was het nog veel erger.) Ook ben ik niet misselijk van dit middel zoals bij het vorige. Verder is de werking goed. Een zeer stabiel product. Ik mocht van mijn internist niet overstappen op de nieuwe medicatievormen(pradaxa, xarelto, eliquis,lixiana) gezien daar veel maagbloedingen/bloedingen mee voorkomen en meten zeer moeilijk gaat. Uiteindelijk is toch het motto : meten= weten. Ik kies liever voor een medicijn die al jaren op de markt is dan een nieuw product waarvan men de exacte uitwerking nog niet weet. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag. Fijne dag allemaal.
26-08-2018

Angina pectoris

veel bijwerkingen met heel vel jeuk
08-08-2018

Trombose

slikte eerst xarelto 3 dagen was diep suf en dacht steeds flauw te gaan vallen, toen kreeg ik acecounomarol, ook doodmoe en suffig, vecht tegen de slaap, lusteloos, lig in bed of op de bank. heb nergens zin in, het is net een kalmerend medicijn, kan ook niet denkenvan,,..nu ga ik wat doen, huisarts weet niet wat dit is,haren vallen wel uit, misselijk, maar dat staat op de [lees meer...]bijsluiter, maar sufheid? zonder gele sticker is vreemd
04-08-2018

Trombose

ben er beroerd van, zo moe, futloos geen honger
29-06-2018

Boezemfibrilleren

Slik nu drie jaar acenocoumarol na een dotterbehandeling en boezemfibrilleren. Eerst verdwenen mijn wenkbrauwen en haar op benen en armen. Nu ook kale plek op hoofd. Ik ga proberen of ik andere bloedverdunners kan krijgen....
23-07-2017

Hartinfarct

Ik kreeg acenocoumarol nadat er een getromboseerd aneurysma werd geconstateerd. En ik moet zeggen: WAT EEN GEDOE!! Mijn INR moet tussen de 2,5 en 3,5 zijn. Dat is ie zelden geweest tijdens het gebruik van dit middel. Wekelijks (zelf) prikken. Met waardes.... de ene keer 1,2 en de week erna 5,9. Geen touw aan vast t knopen en niet ongevaarlijk. Ik verloor tijdens mijn[lees meer...] menstruatie verschrikkelijk veel bloed waardoor ik ten eerste 2 dagen per maand de deur letterlijk niet uit kon, maar ook continue een ijzerwaarde onder de 6 had. En dan de welbekende blauwe plekken natuurlijk. Die eerder paars en zwart waren dan blauw. Op eigen verzoek mocht ik overstappen op fenprocoumon. Mijn INR is nu veel stabieler en ik hoef maar 1 keer in de 3 weken te prikken tegenwoordig. De blauwe plekken zijn er nog steeds snel maar lijken niet meer zo groot te worden als met de acenocoumarol.
10-07-2017

Atriumfibrilleren

Heb hele grote en kleine blauwe plekken, heb darmproblemen en heel vaak buikpijn. Voel me er niet goed bij. Baal ervan maar durf niet zomaar te stoppen.
18-12-2016

Hartfalen

Geen bijwerkingen alleen mijn IRN waarde schommelde heel erg.
15-11-2016

Trombose

Ik heb in maart 2015 na de bevalling een trombosebeen gekregen en zelfs trombose tot in de slagaders van me buik. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen en acenocoumerol gekregen. Regelmatig werd ik door de trombosedienst geprikt om me inr waarde op peil te houden, De bijwerkingen van dit medicijn zijn zeker wel heel vervelend. ik was altijd heel erg moe en ik kree[lees meer...]g soms hele zware hoofdpijn. Ik ben nu twee weken gestopt met het gebruik hiervan na 8 maanden, omdat de specialist wilt dat ik weer bloed laat prikken om de oorzaak te vinden van de trombosebeen en om te kijken of ik nog eiwitten in me bloed heb die positief zijn, want ze hebben eiwitten van lupus gevonden. Alleen het gekke is: ik werd elke maand ongesteld, nu ik gestopt ben sinds 3 november ben ik nu nog niet ongesteld geworden terwijl ik het deze week moest worden. Als me bloeduitslagen goed zijn, mag ik er helemaal vanaf en anders moet ik andere bloedverdunners gaan slikken. Dit ivm mijn leeftijd.
03-08-2016

Trombose

Voel me doodop, onrustig door klachten. had trombosebeen dvt. wat hoort bij wat
27-06-2016

Bloedverdunnen

Bij beginnen met hoge dosis (6 á 7 mg p/dag) kan haaruitval voorkomen. Dit neemt af. Menstruatie langer en meer bloedverlies. Sneller blauwe plekken.
06-02-2016

Hartritmestoornissen

ivm een hartritmestoornis moest ik bloedverdunners gebruiken (naast betablocker). Geen bijwerkingen, makkelijk in te nemen. Ze smaken wel vies! En als enige ongemakje misschien dat de menstruatie 2x zo lang duurt. Sinds een week mogen stoppen ermee, omdat ik een ablatie heb gehad en de boel weer in een normaal ritme klopt. Kon ook gewoon in 1x stoppen.
09-01-2016

Longembolie

Ik heb longembolie gekregen door gebruik van anticonceptiepil. Eind april moet het genezen zijn, tot die tijd moet ik dit medicijn door gebruiken. Ik zit momenteel nog steeds onder het streefgebied, omdat ik vaak last heb van mijn darmen. En dan zakt de waarde weer naar beneden. Dan wordt de dosis omhoog gegooid, maar dat heeft nu niet echt effect bij mij. En verder heb ik[lees meer...] huiduitslag gekregen door dit medicijn op mijn rug. Niet echt fijn.
31-12-2015

zeer wisselende waarden