Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

03-05-2012

Bloedverdunnen

In 2008 kreeg ik een longembolie, dit door gebruik van de pil. Heb toen 9 maanden bloedverdunners gehad, mocht stoppen, iets dat ik toch wel eng vond, maar goed.... Een jaar later kreeg ik last van mijn been, niks blauw, niks dik, niks aan te zien. Maar er was gewoon iets. Huisarts geweest, ziekenhuis gezien...en ja hoor...trombose. Heb een steunkous...tot aan mijn lies, [lees meer...]en mocht gelijk weer aan de bloedverdunners. Sinds kort prik en meet ik zelf en dat bevalt me prima. Heb geen last van bijwerkingen, het had nog een andere bijkomstigheid: sinds het gebruik van acenocoumarol geen migraine meer...
16-03-2012

12-01-2012

Acenocoumarol (acenocoumarol)

nu thrombosedienst gaat heel goed.
12-01-2012

Acenocoumarol (acenocoumarol)

helemaal onder controle, wel snel wat kleinere blauwe plekken, as dat nou 't enige is.
08-12-2011

Acenocoumarol (acenocoumarol)

I.v.m. LAC in bloed en een afgesloten beenslagader (PAV) gebruik ik dit medicijn. Sinds ik Acenocoumarol ben gaan slikken heb ik vrijwel dagelijks hoofdpijn, ben ik duizelig en heb ik soms pijnscheuten door mijn hele lichaam.
07-12-2011

Acenocoumarol (acenocoumarol)

na mijn eerste trombosebeen mocht ik na 3 maanden stoppen met acenocoumarol maar binnen 10 dagen was het alweer raak en nu moet ik het levenslang slikken. Moet ook 2 jaar lang mijn steunkous dragen. Zou graag weten of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben of je na die 2 jaar inderdaad van je steunkous af komt. Controleer zelf mijn bloedwaarde en medicatie en om de 5 [lees meer...]maanden voor controle naar de trombosedienst.Ben zeer tevreden over de mensen die daar werken.
28-11-2011

Hartritme stoornissen

prima
21-09-2011

Longembolie

20 aug 2011 een longembolie gekregen waarvoor nu deze medicijnen,ben nu alleen steeds misselijk en last van hoofdpijn en af toe een bloedsmaak in de mond maar het is te doen verder nog wel een wisselende inr streefwaarde is 2,5-3,5 maar zit er regelmatig boven
07-09-2011

Acenocoumarol (acenocoumarol)

Gebruik acenecoumarol al 17 jaar wegens een stollingsziekte.. Kreeg op mijn 34ste een trombose in mijn been. Zonder dit medicijn is de kans erg groot dat ik weer een bloedstolling krijg in mijn aders. Ik prik zelf in mijn vinger met de Coagu Chek en een keer in de drie maanden voor controle of alles nog goed werkt. Ontzettend goede begeleiding. Zeer tevreden.
19-08-2011

Trombose en longembolie

Ik gebruik dit medicijn nu bijna 8 jaar. Als jonge trombose patient had ik in het begin moeite met de acceptatie dat ik iedere dag medicijnen in moet nemen. Inmiddels hoort het bij me. Met dit medicijn kan ik gewoon (contact)sporten op hoog niveau, zonder heftige bijwerkingen. Af en toe een blauwe plek. Uitgaan is voor mij ook nooit een probleem geweest, ook met meer dan 1[lees meer...] alcoholische versnapering... Geen probleem! Ik doseer mijn medicatie zelf, wat me alle vrijheid van de wereld geeft. Letterlijk!
18-08-2011

Voorkomen van trombose na achillespeesoperatie en 5 weken gips

De eerste dagen geen bijwerkingen. Na elke controle werd de dosis verhoogd. Weet niet meer welke hoeveelheid werd voorgeschreven. Ik werd elke dag wakker met meer hoofdpijn, een strakke band om mijn hoofd, duizelig, 'ver van de wereld'. Volgens de huisarts en apotheek kon het niet aan het medicijn liggen, ze hadden nooit melding gehad van deze verschijnselen en namen mijn [lees meer...]klachten niet serieus. Op een ochtend was het zo erg dat de huisarts mij adviseerde toch te stoppen. Gestopt en nooit meer last van deze verschijnselen gehad. Omdat ik nu (voor het eerst) lees dat er ook anderen zijn met dit soort verschijnselen, wilde ik dit alsnog melden.
20-06-2019

Trombose

Ik was hier heel tevreden over , maar omdat ik DVT voor de 3de x heb moest ik dit levenslang blijven slikken.Ben nu overgestapt naar Xarelto en dat houd in dak ik nu dagelijks 1 tab moet slikken en niet meer geprikt hoeft te worden
22-05-2019

Longembolie

Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.
20-10-2018

Bloedverdunnen

Ik gebruikte A.coumarol meer dan 3 jaar. Elke nacht meerdere malen uit bed vanwege een zeer onaangenaam gevoel in mijn benen; kon ze niet stil houden. Na 10 minuten lopen weer in bed en na ca. 2 uur dezelfde prikkeling terug. Sinds 1 maand over op Pradaxa en... wonder boven wonder ik wordt 's-nachts bijna niet meer wakker. De nare verschijnselen zijn 80% verminderd. Was A[lees meer...]cenocoumarol de oorzaak van mijn restless legs, of is de oorzaak te wijten aan een combinatie van medicijnen ??? Ik kom er waarschijnlijk nooit achter.
30-07-2018

Geen bloedafwijkingen gecontateerd.
07-06-2018

Bloedverdunnen

onhandig door steeds wisselend dagschema en meerdere pillen per keer

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum