Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

24-05-2013 | Vrouw | 42
Trombose
Kreeg behoorlijke trombose na kraambed. Het enige vervelende vond ik dat ik toch haaruitval had door de medicatie (heb al niet zo'n weelderige haardos). Ook moest ik er goed opletten om de pilletjes om ongeveer dezelfde tijd te slikken elke dag. Verder totaal geen hinder van de medicatie ondervonden

05-05-2013 | Vrouw | 52
Trombose
Gebruik acencoumarol nu enkele weken kan nog niet zeggen dat ik tevreden ben heb niet veel last van bijwerkingen Het voelt niet goed dat de verdikking in m'n been niet weg is, de internist vind dat ik na 6 mnd. gewoon moet stoppen met de medicijnen hier ben ik best wel huiverig voor. Gebruik ook een steunkous dit voor 2 jaar. Wat is de beste optie in dit geval? Na 6[lees meer...] mnd. gewoon stoppen of overleggen met huisarts?

26-02-2013 | Vrouw | 57
Trombose
Ik heb dit middel niet zo lang geleden voorgeschreven gekregen. Op dit moment heb ik geen bijwerkingen. Het boven- en onderbeen zijn nog steeds dik ondanks het aantrekken van youtube kousen, maar de pijn is minder geworden. Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt eer het been weer de oude is?

02-02-2013 | Vrouw | 56
Trombose
na heftige pijnen door trombose-verstopping in poortader van pancreas naar lever, dit medicijn gekregen. Oorzaak trombose niet te achterhalen. bloedwaardes zijn "normaal", maar moet toch preventief blijven slikken. geen bijwerkingen.

27-09-2012 | Vrouw | 35
Trombose
In de eerste periode weinig klachten. Inr schommelt nogal zit veelal op 2.3 ipv 2.5-3.5. Opgegeven moment zeer ernstige haaruitval. Dit is nu gestopt maar nu ben ik heel duizelig en misselijk. Als het goed is, hoef ik nog maar een maandje te slikken. Kreeg trombose en longembolie omdat ik in t het gips zat vanwege gebroken enkel en gescheurde enkelbanden. Hoop dat die duiz[lees meer...]eligheid snel overgaat,net als t haaruitval.

12-09-2012 | Vrouw | 62
Hart

28-08-2012 | Vrouw | 43
Longembolie
Na al een keer eerder longemboliën gehad te hebben kreeg ik ze weer en moest weer aan de antistolling. Begon met de acenocoumarol, maar daar bleef mijn waarde erg van schommelen. Ben toen overgestapt op de fenprocoumon en nu is mijn waarde stabiel, met maar 1 pil per dag. Bij de acenocoumarol moest er dan weer 3 of 4 of 5. Bleef wisselen, omdat mijn waarde wisselde.

09-08-2012 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Ivm.hartritmestoornis kreeg ik acenocoumarol.Vanaf het begin probelemen met de dosering.2 a 3x per week vanaf 's avonds 20.00 uur tot 22.00 buikkrampen en diarree.Na 6 wk zo erg(er zat ook bloed bij)dat ik van het ziekenhuis,waar ik in het weekend naar toe ging:stoppen en ascal gaan gebruiken.Ook de trombosedienst vond dit beter,gezien mijn klachten.

16-07-2012 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Sinds juni 2011 heb ik last van een hartritmestoornis en slik acenocoumarol en selokeen. Sinds vijf weken ipv selokeen Tildiem 200. Ik heb sinds enige maanden last van zeer pijnlijke en koude hielen en houdt de acenocoumarol hiervoor verantwoordelijk omdat mijn man na een heupoperatie ook antstolling heeft gekregen en dezelfde verschijnselen had. Zowel de cardioloog als de[lees meer...] apotheker zeggen dat dit niet aan het mediijn ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?

03-05-2012 | Vrouw | 50
Bloedverdunnen
In 2008 kreeg ik een longembolie, dit door gebruik van de pil. Heb toen 9 maanden bloedverdunners gehad, mocht stoppen, iets dat ik toch wel eng vond, maar goed.... Een jaar later kreeg ik last van mijn been, niks blauw, niks dik, niks aan te zien. Maar er was gewoon iets. Huisarts geweest, ziekenhuis gezien...en ja hoor...trombose. Heb een steunkous...tot aan mijn lies, [lees meer...]en mocht gelijk weer aan de bloedverdunners. Sinds kort prik en meet ik zelf en dat bevalt me prima. Heb geen last van bijwerkingen, het had nog een andere bijkomstigheid: sinds het gebruik van acenocoumarol geen migraine meer...

16-03-2012 | Vrouw | 64

01-04-2022 | Man | 56
Hartklep aandoening
Nu ik over gegaan ben naar Fenprocoumon merk ik dat ik meer energie en zin krijg om iets te doen. Ik heb acenocoumarol vanaf mijn openhart operatie waarbij ik een mechanische hartklep kreeg gebruikt. Sinds die tijd altijd kortademigheid en vage klachten waardoor ik mening maal met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht werd. En vervolgens alle uitslagen goed waren. Na [lees meer...]vorig jaar juli weer een operatie gehad te hebben en de klachten nog verder opliepen ben ik weer compleet door de molen geweest. Niets te vinden. Op eigen aandringen overgestapt naar Fenprocoumon 1½ week geleden en ik voel weer leven en energie in mijn lijf komen. Het is nog te vroeg om te zeggen dat de kortademigheid over is.

05-02-2022 | Man | 77
Atriumfibrilleren
Na een maand voel ik me futloos, koud en pijnlijke spieren benen en schouders

24-09-2021 | Man | 76
Bloedverdunnen
in 2005 na een flinke TIA Aceno Coumarol gekregen wegens stolsels in het bloed waardoor er stollingen in mijn hjersenen vastliepen met als gevolg uitval. Na enkele jaren was ik het buiten staan wachten voor het opengaan van de deur van het prikpunt zat en besprak met mijn cardioloog de situatie inzake de bloedprik wekelijks bij de trombosedienst, na mijn klacht rade hij Pr[lees meer...]adaxa aan, ik heb het genomen en gebruik het nog steeds.

17-06-2021 | Man | 71

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Acenocoumarol is een prima middel voor antistolling, het vergt echter veel ongemakkelijke afspraken bij de trombosedienst, omdat je bloedstolling steeds gecontroleerd moet worden. Dat maakte het voor mij vervelend om het te gebruiken. Ik had echter geen enkele bijwerking van het medicijn, terwijl ik dat van Eliquis wel kreeg.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum