Ervaringen met Clopidogrel

Beroerte (63 meningen)
Bloedverdunning (11 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

11-03-2023 | Vrouw | 65
Hartinfarct
Neuropathie kan bij vlagen bijna niet meer lopen. Erg veel pijn, zware benen. Moeite met op gang komen. Ik slik ze expres voor t slapen gaan. Loop zwaaiend op mijn benen naar t toilet in de nacht. Overmorgen overleg of ik kan stoppen. Slik ze nu 5,5 maand

22-05-2020 | Vrouw | 67
Hartinfarct
Wat iedereen MOET weten over dit middel. Mijn moeder 67 Jr in 2018 geopereerd aan d'r hart slikt dit middel nu bijna 1,5 jaar terwijl 't maar 6 mnd mocht van de cardioloog... Ik denk wegens nalatigheid ziekenhuis, huisarts en specialisten krijgt zij nu tia' 's van dit middel. Ook staat haar onderrug vol bloed blaartjes en zoals ik hier dus iid meer lees... Ze mag niet s[lees meer...]toppen... Ze moet 't blijven slikken volgens de 'kwakzalvers'... Maar er is helemaal niemand die ons inzicht geeft, helpt, mee zoekt naar 'n ander alternatief... Ze kijken toe hoe een mens tia' 's krijgt en sluiten alle deuren voor spoed hulp. Wat is dit voor zieke shit mensen 😳😳😳 laat je niet snel iets wijsmaken en vecht voor je klachten hierop... 't is niet geschikt voor teveel mensen 😔

15-10-2018 | Man | 66
Hartinfarct
Na (bloedstolsel) duizeligheid opgenomen op hardbewaking. Ik was een stevige roker met behoorlijk vaak stress en 185/90-165/85 bloeddruk. verhoogd cholesterol Ik ben gestopt met roken bloeddruk nu 150 / 75 Na 4 bloedtesten komt naar voren dat er toch waarschijnlijk een stolsel in het bloed heeft gezeten.? Een katheterisatie laat geen vernauwingen / verstoppingen zien[lees meer...]. Na week opname/verpleging / bewaking weer naar huis. Hartrevalidatie gedurende 8 weken (vermoeid bij inspanning) Medijnen: Metoprolosucc 50mg 1x Acetylsal card dsp 80mg 1x Clopidogrel 75 mg 1x Pantoprazol 40 mg 1x Blijkt veel bijwerkingen te hebben. Vooral spierpijn-gewrichtspijn, vermoeidheid, slecht slapen, vieze smaak in mond, lusteloosheid, ... Ook Brillique (clopidogrel) gehad. Ook veel bijwerkingen Gestopt met Clopidogrel gedurende enkele weken , bijwerkingen verdwenen ! Voelde mij veel beter en vooral actiever. Mag van de cardioloog echter niet stoppen (gevaar voor stolsels in bloed) Alternatief Plavix , Ascal,Duplavin,Grepid,Iscover zijn middelen als clopidogrel met waarschijnlijk de zelfde bijwerkingen. Met betere voeding en meer sport / bewegen hoop ik van de medicijnen af te komen. Ik ben bang niet meer van de bloedverdunners af te komen . Voorkomen is beter dan genezen>!!

13-07-2018 | Vrouw | 44
Hartinfarct
In Mei 2017 werd gebracht naar het zieken huis met pijn in mijn borst, ziekenhuis hebben veel gezegd maar het conclusive was een hartinfarct, geen testen of medicatie geven in het ziekenhuis tot ik wil thuisgaan 8 uur later. Ik heft Clopidogerel 75mg. Bisoprolol 1.25mg, Aspirin 100mg en Atorvastatin 80mg gekregen geen uitleg, geen testen, en nu ook geen thrombose dienst of[lees meer...] controles alleen blijven het medicatie gebruiken met allerlei bijwerkingen dat dagelijks dingen kunnen niet meer.

03-12-2017 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Omdat ik 3 maanden geleden een hartinfarct heb gehad en een stent heb gekregen werd eerst Brilique voorgeschreven. Ik had al het vermoeden dat dit, samen met de anti-depressiva, geen goede combinatie was omdat ik steeds emotioneler en depressiever werd. De cardioloog heeft toen clopidagrel voorgeschreven maar helaas heeft dit dezelfde bijwerking voor mij. Stoppen met de an[lees meer...]ti-depressiva (amitryptiline) die ik al jaren gebruik, is geen optie. Ik ben nu op zoek naar medicijnen die geen invloed hebben op amitryptiline. Hopelijk heeft iemand hier een passend antwoord op.

22-03-2016 | Man | 76
Hartinfarct
voor ik met dit medicijn begon, had ik nergens last van, het werkte goed en zo goed als geen bijwerkingen. In 2016 werd bij mij longkanker geconstateerd en na thuiskomst van de operatie kreeg ik geen Plavix meer maar Clopidogrel. Zeer veel bijwerkingen o.a. maagpijn (3 maagzweren gehad) hoofdpijn, kortom werd alsmaar beroerder. de longarts schreef opnieuw Plavix voor, met [lees meer...]een rode stempel dat er geen vervangend middel mocht worden verstrekt. kreeg ze niet van de apotheek telkens weer die Clopidogrel waar ik zo ziek van word. We zijn nu alle kanalen aan het bewandelen van zorgverzekeraar, minister en bezwaarcommissie.

11-11-2015 | Vrouw | 65
Hartinfarct
Na plaatsing stent vertelde de cardioloog mij dat ik oa dit middel een jaar zou moeten gebruiken! Ik ervaar de vlgd bijverschijnselen. Hoofdpijn, kramp in spieren en pijn in gewrichten, slechter zien, obstipatie en maagpijn. Iemand dezelfde ervaringen.. en hoe eventueel opgelost?

09-09-2015 | Vrouw | 71
Hartinfarct
Dit middel mag slechts een half jaar worden gebruikt. Dit zegt genoeg over de gevaren ervan. Clopidogrel is een zeer sterk middel; bijwerkingen hangen van de fabrikant af. Ik heb drie soorten gehad en werd steeds beroerder

25-09-2020 | Man | 69

05-02-2020 | Man | 67
Hartinfarct
In tegenstelling ik bovenstaand iets moest 'aankruisen' om mijn verhaal verzonden te krijgen kan ik niets zeggen over de effectiviteit omdat ik niet inwendig die effectiviteit kan zien. Wel zou ik willen weten of iemand na gebruik van dit clopidogrel opeens ergenseen pees blessure kreeg. Of nog erger, een geknapte pees...

28-08-2019 | Man | 84
Hartinfarct
15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.

14-04-2015 | Vrouw | 70
Hartinfarct
Clopidogrel is m.i. een zwaar middel, dat ook nog ingrijpt op de slijmvliezen van neus en darm. Ik heb eerst 3x een verpakking gehad van apothecon, daarna van Sandoz, nog een andere en tenslotte van Accord. Ik mag stoppen. Meteen na 2 tabl van Accord kreeg ik zeer ernstige buikpijnen. Buikpijn heb ik al langer, maar dat kan ook liggen aan andere pillen. Mijn darmflora is e[lees meer...]rnstig beschadigd, de pds, die ik bijna bedwongen had, is in hevige mate terug

12-05-2019 | Man | 63
Hartinfarct
Vorig jaar juni hartoperatie 4 omleidingen en 2 stents kreeg aantal medicijnen w.o Brilique dit medicijn na 9 maanden gestopt door toenemende bijwerkingen zoals kortademigheid bij een geringe inspanning, jeuk ,wazig zien .Nu enkele weken aan de vervanger Clopidogrel 75 mg dit medicijn geeft voor mij geen verbetering blijf last houden van vooral de kortademigheid bij lichte[lees meer...] inspanning . Kan komende maand gelukkig stoppen .

26-06-2018 | Vrouw | 68

27-07-2021 | Man | 73
Voorgeschreven ivm hartinfarct, en TIA

28-09-2016 | Man | 61
Hartinfarct
Na plaatsing stents. Eerste 2 ingrepen (2 X 3 stents) moest in Brilique nemen. Veel bijwerkingen. Dyspnoe en blauwe plekken. Voor de derde ingreep (8 maand later) ben ik op eigen vraag overgeschakeld naar Clopidogrel (theva farma) 75 mg. Kortademigheid verdween grotendeels en geen blauwe plekken meer sindsdien. 7de Stent geplaatst en nu voel ik mij veel heel veel beter.