apixaban

Atriumfibrilleren (19 meningen)
Trombose (12 meningen)
Longembolie (12 meningen)
Bloedverdunnen (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

10-05-2017 | Man | 73
Atriumfibrilleren
Slechte ervaring. Slaap slecht en heel onrustig sinds inname, heb vaker ritmestoornissen met een wat opgejaagd gevoel daaraan vooraf. Heb het idee dat het invloed heeft op het geheugen. Voel me ook iets minder fit. Ga contact opnemen met huisarts.

13-05-2021 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Middel voorgeschreven ter vervanging combi asfalt 100 + dipyridamol 200. Vanwege plotseling boezemfibrilleren. Moet antistolling en bloedverdunner slikken vanwege stolling stoornis FVL(erfelijk) en meerdere CVA en TIA'S. Met schade(NAH) voorheen geen problemen MET Combi. Eerder allergisch gebleken voor clopidogrel en Rivaroxaban. Nu met eliquis apixaban constant opgej[lees meer...]aagd hart slapeloosheid enorme branderige jeuk op hoofdhuid armen en lichaam. En onverklaarbaar gewichtsverlies. Huisarts zegt dat deze bijwerkingen niet ineens zijn???? Ik ben inmiddels moe wanhopig moe met kapotgekrabd lichaam.

14-04-2021 | Man | 74

23-08-2016 | Man | 74
Hartkloppingen
Neem nooit Eliquis,want de medische gevolgen zijn niet te overzien. Ik heb een verminderde nierfunctie en beschadigingen van het zenuwstelsel (ernstige polyneuropathie). Dit medicijn is getest op gezonde mensen en niet op mensen die al medicijnen gebruiken. Ik denk dat artsen er van uit gaan wat de Pharmaceutische industrie hun verteld. Het is puur commercieel wat niet[lees meer...] goed onderzocht is.

12-04-2016 | Man | 74
Hartkloppingen
Na een jaar hartritmestoringen (hartoverslagen PVC/VES) werd mij Eliquis voorgeschreven. Voorheen werd mij verteld dat je met deze klachten wel 100 jaar kon worden en geen medicatie nodig was. Misschien moet ik nu een bloedverdunner nemen ivm een mislukte ablatie.? De arts is hierover zeer zwijgzaam waarom ik geen andere bloedverdunner kan nemen bv ascal. Tevens is Eliquis[lees meer...] zeer prijzig en je bent zo aan je eigen risico van €385.00, met ook nog veel bijwerkingen. Is dit niet een commercieel iets?

19-12-2019 | Man | 75
Ademhalingsproblemen
Heb mijn leven veel gerookt, tussenpose van 13 jaar niet en nu 8 jaar rookvrij. Sinds ik dit medicijn slik, merk ik gewoon dat ik kortademig ben geworden. Zeker met hond uitlaten, worden de rondjes het liefst steeds kleiner. Bij elke inspanning moet ik uitheijgen.

08-03-2018 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Na 10 maand gebruik geen negatieve ervaringen.

01-12-2017 | Man | 75
Atriumfibrilleren
kan er nog niet over oordelen maar de bijwerkingen liegen er bij mij niet om. Wacht nog tot na het weekend om te informeren bij de cardioloog . opgejaagd gevoel, heel slecht slapen, doodmoe, malen ,pijn benen vooral onderbenen, maag en darmklachten krampen dus heel vaak stoelgang

24-10-2016 | Man | 75
apixaban (5mg)
Drie maal per week ging ik twee uur per keer naar de sportschool. Sinds ik de medicijnen slik ben ik te moe om er heen te gaan. Normaliter liep ik met mijn honden heel veel Km. Ik moet me er nu toe aanzetten om "een stukje" te gaan wandelen. Ik slik deze medicijnen omdat het bloed te lang in de hartkamer blijft stilstaan. Leeftijd 75 jaar.

16-06-2021 | Vrouw | 76
Bloedverdunnen

11-09-2018 | Vrouw | 76
apixaban (2,5mg)
10 maanden lang erge klachten. Ben nu gestopt. Bloeddruk en hartslag stabiel. Was niet vol te houden.

30-08-2018 | Vrouw | 76
Atriumfibrilleren
Na cardioversie dit middel voorgrschreven gekregen. Had al lage bloeddruk, nu vaak 105 bo endruk. Voel me erg beroerd.

10-06-2020 | Vrouw | 77
Boezemfibrilleren
Last van boezemfibrilleren. Ik had eerst andere medicatie maar daarvoor moest ik iedere week geprikt worden. Kreeg last van blauwe plekken en ik vond het niet fijn dat ik iedere week en geprikt werd en anders hoeveelheid moest slikken. Daarom heeft de cardioloog eliquis gegeven. Ik slik het nu al 6 jaar. Prima medicatie.

18-04-2021 | Vrouw | 78
Hartritmestoornissen
Ik gebruik eliquis al 5 jaar na een vervanging van de mitrailleur klep , biologische klep en voel mij prima .

22-12-2018 | Man | 79
Boezemfibrilleren
Bij het kleinste wondje komt naar verhouding veel bloed

03-06-2017 | Vrouw | 82
Beroerte
Mijn moeder diende door een lichte beroerte over te stappen van Xarelto naar Eliquis. Door Eliquis sliep ze bijna heel de dag en is ze tenslotte gestorven aan een massieve maagbloeding (bijwerking bij 1 op de 10 patiënten!).