apixaban

Atriumfibrilleren (19 meningen)
Trombose (12 meningen)
Longembolie (12 meningen)
Bloedverdunnen (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

21-08-2016 | Man | 63
Hartritmestoornis
Ivm hartritmestoornissen sedert een week door cardioloog voorgeschreven. Per dag bloedtesten gehad, werkt goed. Vooralsnog geen bijwerkingen te merken. Nooit eerder anti stollingstabletten gebruikt.

15-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Van de specialist Eliquiss voorgeschreven maar ik stop ermee. In overleg met de huisarts stop ik ermee. Voel me zo zenuwachtig, wordt gek van het oorsuizen en kom niet in slaap. Nog nooit zo slecht geslapen en voel constant mn hart kloppen. Ben hier helmaal niet blij mee. Lijkt wel of er een brom bij mn hart zit. Vind dit zo angstig. 1 mei heb ik een echo van het hart en [lees meer...]16 mei terug bij de Cardioloog. Dus wacht af nu,

05-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Tijdens knieoperatie kreeg ik boezemfibrilleren en daarna gelijk Eliquis gekregen. Volgens de Cardioloog was het beter om hier mee te beginnen omdat ik in een risicoleeftijd zit en hoge bloeddruk hebt. En omdat ik 4 jaar geleden een Ablatie hebt gehad. Maar voor de operatie was bloeddruk perfect 114/67. Maar nu ik de Eliquis inneem schoot mn bloeddruk omhoog naar 160/67 en[lees meer...] voel me opgejaagd. Ben er mee gestopt want vind het angstig. Moet pas over 6 weken naar de Cardioloog voor echo en controle. Heb tegen de huisarts gezegd dat ik gestopt ben, maar twijfel nog. Blijven stoppen of weer proberen! Help

17-08-2017 | Man | 64
Aneurysma

31-08-2018 | Man | 65
Atriumfibrilleren
Eerst gebruikt ivm Atriumfibrilleren, daarna een half jaar Pradaxa gebruikt als aanloop voor een ablatie. Na de ablatie in mei 2018 weer overgegaan naar Apixaban Eliquis. In mijn geval merk ik niets van bijwerkingen oid. Ook geen last van bloeduitstortingen na stoten. Voor mij een ideaal medicijn.

01-10-2016 | Man | 65

10-02-2021 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Last van zere benen kan nog geen 100 meter lopen.

11-04-2019 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Gebruikte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over 6 weken evaluatie,

11-04-2019 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Genbruokte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over k6 weken evaluatie,

10-01-2018 | Man | 66
Cardiomyopathie
Heb ongeveer 12 jaar acenocoumarol geslikt. Waarvan de laatste 6 jaar kon ik zelf mijn INR waarde meten. Begin oct 2017 moest ik maar eens overstappen van de Cardioloog naar ander medicijn Apixaban werk heel goed, geen ge prik meer en geen bij verschijnselen.

27-06-2017 | Man | 66
Longembolie
Ik kon al niet slapen in het ziekenhuis heb dat iedere dag gemeld aan de artsen bij hun ronde ze antwoorden niet en gingen gewoon weg!!!!! jeuk-pijn in onderbenen-niet meer kunnen slapen-lamlendig moe- IS HET SLECHTSTE MIDDEL MIJ OOIT VOORGESCHREVEN !!!!!!!

21-04-2017 | Man | 66
Longembolie
heb ernstige jeuk en kan niet meer slapen.

19-06-2017 | Man | 67
Atriumfibrilleren
gestart met tabletjes na cardioversie enorm kort ademig enorne moeheid niet normaal meer functonren hart kloppingen

05-04-2015 | Man | 67
Hartritmestoornis
Ik neem dit medicijn nog maar een paar dagen en het is dus te vroeg voor definitieve conclusies over de bijwerkingen.

05-03-2019 | Man | 68
Trombose
Omdat ik trombose in mijn linkerkuit kreeg heb ik dit middel gekregen Ik gebruik smorgens een aantal andere medicijnen, en neem ook een maagbeschermer Savonds neem ik geen maagbeschermer en krijg ik van dit middel maagpijn Bovendien heb ik de laatste weken lichte hoofdpijn, ik denk ook van dit middel omdat ik het daarvoor nooit had!

31-01-2017 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Gebruik het nu 2 maand, maar tot op heden tevreden. Af en toe lichte hoofdpijn. Niet storend. Verlichting ten opzichte van acenocoumarolgebruik.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum