Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Hartritmestoornissen (28 meningen)
Atriumfibrilleren (22 meningen)
Longembolie (20 meningen)
Trombose (18 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

19-06-2022 | Man | 57
Longembolie
Na gebruik Xarelto overgestapt op Eliquis ivm ernstige bijwerkingen. Echter ook bij gebruik van Eliquis heb ik last van nachtelijke hoofdpijn, ben ik exteem moe, zweetaanvallen, last van mijn darmen (winderig) en periode met jeuk (vnl onder mijn oksels en in mn liezen). Eliquis lijkt iest beter qua bijwerking dan Xarelto maar nog wel te veel last als je dit medicijn nog j[lees meer...]arenlang moet gebruiken.

12-09-2019 | Vrouw | 57
Hartritmestoornissen
Je krijgt ineens een hoeveelheid medicijnen waar je u tegen zegt, ik had nog nooit van mijn leven medicijnen geslikt, allelerlei tegenstrijdige verhalen en contraindicaties en alles werkt elkaar tegen, volgens mij kreeg ik veel teveel medicatie van de cardioloog moest ik alles blijven slikken en niets mideren. Van die bloedvedunners werd ik vergeetachtig en ik was mezelf n[lees meer...]iet overigens andere medicatie werkt daar ook noet bevorderlijk op. En plotselinge bloedingen zogenaamd nierbekkenontstekkibg, flauwekul het kwam uit mijn vagina, ontkennen dat het van die bloedverdunner kon komen terwijl ik nooit last had na de overgang. Korom ik ben gestopt met al die reguliere troep, alles liep namelijk in de war en mijn hele energiehuishouding lag stil en de spanning in mijn hoofd voelde ik stees hoger worden, dan krijg je pas een hersenbloeding, ik was als een dood vogeltje. Ik voel mij stukken beter nu ik met alle chemische troep ben gestopt. Het lichaam kan zelf met de juiste stimulatie veel zelf opvangen voeding goed afstemmen en goede kruiden ter ondersteuning en een goede integrale arts. Veel reguliere artsen en specialisten in Nederland zijn daar helaas erg fobisch daarover, Nederland loopt daardoor fors achter, laat je niet gek maken. Mijn lijf kan die chemische troep niet aan alleen symptoombestrijding. Overigens mensen die er wel baat bij hebben wil ik natuurlijk niet tekort doen, maar het is niet mijn keuze.

10-07-2019 | Vrouw | 57
Beroerte
Ik heb 2 herseninfarcten en 7 tia’s gehad in 1,5 jaar. Met clipidogrel alleen niet onder controle te krijgen. Nu 2,5 jaar eliquis. Ben zeer tevreden. Geen bijwerkingen en geen infarcten en tia’s meer. Mijn redding geweest.

24-04-2017 | Man | 57
Longembolie
Na meervoudige longembolieen eerst acenocoumarol gebruikt en na overleg met de specialist Eliquis gaan gebruiken. Ben zwaar rugpatient en diverse keren geopereerd aan de rug. Na anderhalve dag begon de vermoeidheid en spierpijn, en juist die heftige spierpijn heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar de Acenocoumarol want daar nagenoeg geen bijwerking. Dan maar weer n[lees meer...]aar de trombosedienst want die zere rug en bijna niet kunnen lopen hierdoor heb ik er niet voorover.

21-07-2016 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Mijn ervaringen met Eliquis zijn slecht. Het lijkt wel alsof het invloed op je hersenen heeft. Ik wil dit middel nooit meer. Sinds ik dit middel gebruikte voelde ik me onprettig, vooral werd ik extreem vergeetachtig. Het is moeilijk uit te leggen, maar de dingen die ik vergat waren de meest normale dingen, zoals een foto die ik een uur daarvoor bekeken had, of welke dag he[lees meer...]t was, of hoe mijn kinderen heten. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt en raakte er van in de war. Ik begon alles dubbel te controleren, omdat ik bang was dingen te vergeten. Ook voor mijn werk ging het niet goed. Ik wist bijvoorbeeld in de middag niet meer wat ik in de ochtend gedaan had. Ik heb Eliquis in overleg met een arts afgebouwd en mijn geheugen is nu weer normaal.

05-04-2022 | Man | 58
Longembolie
na covid dubbele longontsteking en dubbele longembolie Elquis voor 6 maanden voorgeschreven, na ongeveer 3 weken gebruik een verschrikkelijk oorsuizen gekregen , dag en nacht piep fluit toon en gehoor verlies van 50 % aan 1 kant. Nu wachten op afspraak met arts

08-01-2017 | Man | 59
Hartfalen
Bedankt voor de waarschuwing. Ik gebruik nu Xarelto 20 mg en ga vanaf 15 januari 2016 Eliquis 5 mg gebruiken. Deze schijnen volgens mijn cardioloog beter te werken bij het voorkomen van een Tia. Dus ik ga de bijwerkingen goed in de gaten houden. Ik woon overigens in Colombia ;-). Bij Xarelto heb ik zo goed als geen bijwerkingen. Over een paar weken hoop ik meer bijzonderhe[lees meer...]den te geven.

12-06-2018 | Man | 60
Longembolie
Ik gebruik Eliquis nu een half jaar. Mijn longarts heeft dit medicijn aanbevolen, nadat mijn longembolie was verholpen. Ik merk geen opvallende bijverschijnselen. Ik werk als zzp-er 5 dagen per week en loop bijna dagelijks een rondje hard. Dat ik af en toe last heb van vermoeidheid was voor het medicijngebruik niet anders. Als dit medicijn me kan behoeden voor een 2e lon[lees meer...]gembolie ben ik heel gelukkig en dankbaar.

29-01-2024 | Man | 61
Atriumfibrilleren
Had eerst Sandox, maar die is uit de handel. Nu sinds een maand deze, en lig nu een de bloed transfusie 🥵, per direct stoppen met de Apixaban

28-02-2022 | Vrouw | 62
Trombose
sinds half december 2021 Trombose been. 1 week 2 x per dag 10 mg na een week 2 x per dag 5 mg. hele dag door angststoornis door versnelde hartslag en overslaan rode wangen temp verhoging rond de 37,5. 3 feb controle nieren verwijzing hematoloog conclusie NHL. nog angstiger. komt trombose door NHL of NHL door Eliquis

18-02-2022 | Vrouw | 62
Trombose

30-06-2019 | Man | 62
Hartritmestoornis
Ik ben een 62-jarige man die 2 weken geleden met hartritmestoornissen (tweede keer sinds 2 1/2 jaar) op de SEH terecht kwam i.v.m. een verhoogde hartslag en hartritmestoornissen. Slik sinds 2 1/2 jaar 1 x daags 25 mg Metoprolol (ook een prima middel en geen enkele bijwerking gehad, zelfs geen koude handen en voeten). Moet nu, preventief, 4 weken 2 x daags Apixaban 5 mg sli[lees meer...]kken aangezien ze op de Hartbewaking mijn hart "gereset" hebben, en na 1 x was mijn hartslag weer rond de 60 in rust. Ik vind Apixaban een Top Medicijn. Je hoeft niet naar de trombosdienst, en na 2 weken totaal geen bijwerkingen gehad, geen darmklachten, niet moe voelen, slaap prima en het medicijn heeft totaal geen negatieve invloed op mijn leven. Mijn Cardioloog gaf aan dat als je na 2 weken nog steeds geen bijwerkingen hebt, dan komen ze ook niet meer. Dus begrijp die "Indianenverhalen" hieronder allemaal niet. Is gewoon een meer dan prima medicijn. Hetzelfde las ik destijds ook over Metoprolol. Na 2 1/2 jaar ook totaal geen klachten of bijwerkingen. Wellicht een wat andere, gezonde, levensstijl hanteren misschien ?

05-07-2016 | Man | 62
Hartritmestoornissen
pijn in lever , pijnlijke pijn , effectief zal t wel goed zitten , mar die pijn in de lever is te veel voor mij

21-08-2016 | Man | 63
Hartritmestoornis
Ivm hartritmestoornissen sedert een week door cardioloog voorgeschreven. Per dag bloedtesten gehad, werkt goed. Vooralsnog geen bijwerkingen te merken. Nooit eerder anti stollingstabletten gebruikt.

15-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Van de specialist Eliquiss voorgeschreven maar ik stop ermee. In overleg met de huisarts stop ik ermee. Voel me zo zenuwachtig, wordt gek van het oorsuizen en kom niet in slaap. Nog nooit zo slecht geslapen en voel constant mn hart kloppen. Ben hier helmaal niet blij mee. Lijkt wel of er een brom bij mn hart zit. Vind dit zo angstig. 1 mei heb ik een echo van het hart en [lees meer...]16 mei terug bij de Cardioloog. Dus wacht af nu,

05-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Tijdens knieoperatie kreeg ik boezemfibrilleren en daarna gelijk Eliquis gekregen. Volgens de Cardioloog was het beter om hier mee te beginnen omdat ik in een risicoleeftijd zit en hoge bloeddruk hebt. En omdat ik 4 jaar geleden een Ablatie hebt gehad. Maar voor de operatie was bloeddruk perfect 114/67. Maar nu ik de Eliquis inneem schoot mn bloeddruk omhoog naar 160/67 en[lees meer...] voel me opgejaagd. Ben er mee gestopt want vind het angstig. Moet pas over 6 weken naar de Cardioloog voor echo en controle. Heb tegen de huisarts gezegd dat ik gestopt ben, maar twijfel nog. Blijven stoppen of weer proberen! Help