apixaban

Atriumfibrilleren (21 meningen)
Trombose (14 meningen)
Longembolie (14 meningen)
Bloedverdunnen (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

12-06-2018 | Man | 60
apixaban (2,5mg)
Longembolie
Ik gebruik Eliquis nu een half jaar. Mijn longarts heeft dit medicijn aanbevolen, nadat mijn longembolie was verholpen. Ik merk geen opvallende bijverschijnselen. Ik werk als zzp-er 5 dagen per week en loop bijna dagelijks een rondje hard. Dat ik af en toe last heb van vermoeidheid was voor het medicijngebruik niet anders. Als dit medicijn me kan behoeden voor een 2e lon[lees meer...]gembolie ben ik heel gelukkig en dankbaar.

28-02-2022 | Vrouw | 62
Trombose
sinds half december 2021 Trombose been. 1 week 2 x per dag 10 mg na een week 2 x per dag 5 mg. hele dag door angststoornis door versnelde hartslag en overslaan rode wangen temp verhoging rond de 37,5. 3 feb controle nieren verwijzing hematoloog conclusie NHL. nog angstiger. komt trombose door NHL of NHL door Eliquis

18-02-2022 | Vrouw | 62
Trombose

30-06-2019 | Man | 62
Hartritmestoornis
Ik ben een 62-jarige man die 2 weken geleden met hartritmestoornissen (tweede keer sinds 2 1/2 jaar) op de SEH terecht kwam i.v.m. een verhoogde hartslag en hartritmestoornissen. Slik sinds 2 1/2 jaar 1 x daags 25 mg Metoprolol (ook een prima middel en geen enkele bijwerking gehad, zelfs geen koude handen en voeten). Moet nu, preventief, 4 weken 2 x daags Apixaban 5 mg sli[lees meer...]kken aangezien ze op de Hartbewaking mijn hart "gereset" hebben, en na 1 x was mijn hartslag weer rond de 60 in rust. Ik vind Apixaban een Top Medicijn. Je hoeft niet naar de trombosdienst, en na 2 weken totaal geen bijwerkingen gehad, geen darmklachten, niet moe voelen, slaap prima en het medicijn heeft totaal geen negatieve invloed op mijn leven. Mijn Cardioloog gaf aan dat als je na 2 weken nog steeds geen bijwerkingen hebt, dan komen ze ook niet meer. Dus begrijp die "Indianenverhalen" hieronder allemaal niet. Is gewoon een meer dan prima medicijn. Hetzelfde las ik destijds ook over Metoprolol. Na 2 1/2 jaar ook totaal geen klachten of bijwerkingen. Wellicht een wat andere, gezonde, levensstijl hanteren misschien ?

05-07-2016 | Man | 62
Hartritmestoornissen
pijn in lever , pijnlijke pijn , effectief zal t wel goed zitten , mar die pijn in de lever is te veel voor mij

21-08-2016 | Man | 63
Hartritmestoornis
Ivm hartritmestoornissen sedert een week door cardioloog voorgeschreven. Per dag bloedtesten gehad, werkt goed. Vooralsnog geen bijwerkingen te merken. Nooit eerder anti stollingstabletten gebruikt.

15-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Van de specialist Eliquiss voorgeschreven maar ik stop ermee. In overleg met de huisarts stop ik ermee. Voel me zo zenuwachtig, wordt gek van het oorsuizen en kom niet in slaap. Nog nooit zo slecht geslapen en voel constant mn hart kloppen. Ben hier helmaal niet blij mee. Lijkt wel of er een brom bij mn hart zit. Vind dit zo angstig. 1 mei heb ik een echo van het hart en [lees meer...]16 mei terug bij de Cardioloog. Dus wacht af nu,

05-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Tijdens knieoperatie kreeg ik boezemfibrilleren en daarna gelijk Eliquis gekregen. Volgens de Cardioloog was het beter om hier mee te beginnen omdat ik in een risicoleeftijd zit en hoge bloeddruk hebt. En omdat ik 4 jaar geleden een Ablatie hebt gehad. Maar voor de operatie was bloeddruk perfect 114/67. Maar nu ik de Eliquis inneem schoot mn bloeddruk omhoog naar 160/67 en[lees meer...] voel me opgejaagd. Ben er mee gestopt want vind het angstig. Moet pas over 6 weken naar de Cardioloog voor echo en controle. Heb tegen de huisarts gezegd dat ik gestopt ben, maar twijfel nog. Blijven stoppen of weer proberen! Help

17-08-2017 | Man | 64
Aneurysma

09-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ga steeds meer last krijgen van soort pijnelijke huid ,geprik,en hartkloppingen ,dat vindt ik vreemd want daat bloedstolsels kreeg ik ze voor.

08-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ik heb sinds het slikken van elquis 2 migraine aanvallen met aura verschijnselen gehad,komt dit door het middel?

31-08-2018 | Man | 65
Atriumfibrilleren
Eerst gebruikt ivm Atriumfibrilleren, daarna een half jaar Pradaxa gebruikt als aanloop voor een ablatie. Na de ablatie in mei 2018 weer overgegaan naar Apixaban Eliquis. In mijn geval merk ik niets van bijwerkingen oid. Ook geen last van bloeduitstortingen na stoten. Voor mij een ideaal medicijn.

01-10-2016 | Man | 65

10-02-2021 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Last van zere benen kan nog geen 100 meter lopen.

11-04-2019 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Gebruikte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over 6 weken evaluatie,

11-04-2019 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Genbruokte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over k6 weken evaluatie,

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum