apixaban

Atriumfibrilleren (21 meningen)
Trombose (14 meningen)
Longembolie (14 meningen)
Bloedverdunnen (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

10-01-2018 | Man | 66
Cardiomyopathie
Heb ongeveer 12 jaar acenocoumarol geslikt. Waarvan de laatste 6 jaar kon ik zelf mijn INR waarde meten. Begin oct 2017 moest ik maar eens overstappen van de Cardioloog naar ander medicijn Apixaban werk heel goed, geen ge prik meer en geen bij verschijnselen.

27-06-2017 | Man | 66
Longembolie
Ik kon al niet slapen in het ziekenhuis heb dat iedere dag gemeld aan de artsen bij hun ronde ze antwoorden niet en gingen gewoon weg!!!!! jeuk-pijn in onderbenen-niet meer kunnen slapen-lamlendig moe- IS HET SLECHTSTE MIDDEL MIJ OOIT VOORGESCHREVEN !!!!!!!

21-04-2017 | Man | 66
Longembolie
heb ernstige jeuk en kan niet meer slapen.

19-06-2017 | Man | 67
Atriumfibrilleren
gestart met tabletjes na cardioversie enorm kort ademig enorne moeheid niet normaal meer functonren hart kloppingen

05-04-2015 | Man | 67
Hartritmestoornis
Ik neem dit medicijn nog maar een paar dagen en het is dus te vroeg voor definitieve conclusies over de bijwerkingen.

05-03-2019 | Man | 68
Trombose
Omdat ik trombose in mijn linkerkuit kreeg heb ik dit middel gekregen Ik gebruik smorgens een aantal andere medicijnen, en neem ook een maagbeschermer Savonds neem ik geen maagbeschermer en krijg ik van dit middel maagpijn Bovendien heb ik de laatste weken lichte hoofdpijn, ik denk ook van dit middel omdat ik het daarvoor nooit had!

31-01-2017 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Gebruik het nu 2 maand, maar tot op heden tevreden. Af en toe lichte hoofdpijn. Niet storend. Verlichting ten opzichte van acenocoumarolgebruik.

29-12-2015 | Man | 68
apixaban (2,5mg)
Bloedverdunnen
Opgeblazen gevoel na inname van dit medicijn.

02-10-2021 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Opgejaagd gevoel, constant gevoel van stress. Vaak in het geheel geen aanleiding voor. Soms hoofdpijn. Wel gebruiksvriendelijk, behalve als je artrose/reuma klachten aan handen hebt. Dan is het lastig uit de verpakking te krijgen. Sinds 1 jaar in gebruik.

06-05-2021 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren en diabetes met dit middel begonnen op voorschrift van cardioloog. Al snel kwam de onrust en een opgejaagd gevoel, alsof ik 20 kopjes koffie op had. Ik voelde permanent mijn hartwerking door mijn hele lijf, mijn hart bonkte al bij geringe inspanning. Ook het slapen ging slecht, met name het inslapen. Ik zat als een angstig en hopeloos wezen vaak [lees meer...]lamgeslagen op de bank en vroeg me af hoe nu verder. Na overleg met apotheker contact opgenomen met cardioloog, die meteen een ander middel (Xarelto) voorschreef. Dit verminderde de klachten met zo'n 80%.

15-12-2019 | Vrouw | 69
Ademhalingsproblemen
Droge ogen benauwd neusbloedingen darm bloedingen gehad

01-09-2018 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Een dag na de eerste inname van Eliquis begon mijn linker arm raar te voelen alsof ik er minder controle over had , na 3 dagen begon ook mijn linker been krachteloos te voelen . die zelfde dag nog wed ik opgenomen met verdacht op beroerte . Na 2 dagen onderzoek werd ik zonder aanwijsbare aandoeningen in mijn hoofd , ontslagen met de diagnose CVA. ( beroerte ) Daarvan hee[lees meer...]l erg geschrokken ! Nadat ik een dag thuis was begon echter ook mijn rechterzijde krachteloos te voelen . Voor mij dus nu zeker geen CVA ! ( is nu ook bevestigd ) Mij was dus steeds verteld dat Eliquis geen bijwerkingen had . Nu zelfs nadat ik ben gestopt met dit middel , voelt mijn hele lijf nog steeds slap en moe . Op deze site is me heel veel duidelijk geworden , en hoop en bidt dat mijn kracht ooit weer terug mag komen . Voel me net een slappe pop ! Ik hoop niet dat er zenuwen blijvend beschadigd zijn . Deze week maar weer naar de huisarts !

27-12-2016 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Na 10 maanden worden de klachten steeds duidelijker: tintelingen, jeuk, kneuzingen. Het is nu echt heel vervelend en ik ga dan ook de Cardioloog morgen bellen.

15-01-2020 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Goed medicijn met bijna geen bijwerkingen.Alleen in het begin wat klachten van hoofdpijn.

05-01-2019 | Man | 70
Hartritmestoornissen
jaren acenecoumerol gebruikt zonder problemen enige nadeel het regelmatig controleren/prikken dit gaan gebruiken na bypass in rechter been

02-03-2018 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Half jaar geslikt, werd steeds vergeetachtiger korte termijn, concentratieproblemen, alles werd met teveel wereld draaide sneller dan bij kon houden. Nu overgestapt op fenprocoumon daarvoor wel naar trombosedienst. Geheugen inmiddels beter geworden

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum