apixaban

Atriumfibrilleren (21 meningen)
Trombose (14 meningen)
Longembolie (14 meningen)
Bloedverdunnen (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

28-01-2017 | Vrouw | 48
Trombose
Opgenomen met trombosebeen en longembolie. Dit nieuwe medicijn gekregen. Op zich erg fijn dat je niet hoeft te prikken. Terwijl aan de andere kant je voor je gevoel geen controle hebt. Eerste controle na 1,5 maand en daarna een jaar. Na een aantal weken merkte ik op dat ik soms wat vergeetachtiger was, maar schonk er nog niet te veel aandacht aan. Dacht zat het gebeuren we[lees meer...]l zijn. Maar kreeg moeite met soms op woorden komen of woorden uitspreken die voorheen vloeiend gingen. En vergat een enkele keer ook mijn tablet in te nemen ondanks dat ik een alarm op mijn telefoon had. Of dat ik mijn strip pakte en het niet klopte maar ik niet meer wist of ik hem ingenomen had. Deze week contact gehad met het ziekenhuis en dit aangegeven en in overleg met hun ga ik over een week starten met bloedverdunners waarbij ik wel moet prikken.

30-10-2016 | Vrouw | 55
Trombose
Ik kreeg kort na elkaar een korte aanval van defibratie ( 4min?) in derde week van gebruik Eliquis. In de nacht, dus zonder aanleiding van inspanning. Met flitsen in mijn ogen, waarbij ik getallen voorbij zag schieten. Misschien is het vaker opgetreden tijdens de slaap, maar overdag niet eerder gemerkt. Heb 3 x eerder trombose gehad en ben verder gezond; was verbaasd dat e[lees meer...]r verder geen controle van werking anti-stolling meer plaatsvindt, dus had - voordat deze bijwerking optrad- toch al met arts willen overleggen of ik op het gebruikelijke medicijnen mocht overgaan. De controleafspraak stond gepland na 3 weken. Het is raar, dat een medicijn dat (ook) tegen hartritmestoornissen wordt gebruikt, ook als antistolling wordt voorgeschreven en (bij mij) juist hartritmestoornis als bijwerking geeft.

25-07-2016 | Vrouw | 53
Hartritmestoornis
Ik gebruik Eliquis nu een jaar en heb helemaal geen bijwerkingen. Als ik het vergelijk met andere bloedverdunners waarbij je onder controle van een trombosedienst staat is dit middel erg gebruiksvriendelijk. Heb vanaf dag 1 nergens last van gehad.

24-05-2016 | Vrouw | 72
Beroerte
Ik ben heeeeeel erg moe, abnormaal moe. M'n lichaam voelt als Lood. Heeft iemand daar ervaring mee??

05-04-2022 | Man | 58
Longembolie
na covid dubbele longontsteking en dubbele longembolie Elquis voor 6 maanden voorgeschreven, na ongeveer 3 weken gebruik een verschrikkelijk oorsuizen gekregen , dag en nacht piep fluit toon en gehoor verlies van 50 % aan 1 kant. Nu wachten op afspraak met arts

09-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ga steeds meer last krijgen van soort pijnelijke huid ,geprik,en hartkloppingen ,dat vindt ik vreemd want daat bloedstolsels kreeg ik ze voor.

08-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ik heb sinds het slikken van elquis 2 migraine aanvallen met aura verschijnselen gehad,komt dit door het middel?

03-10-2021 | Man | 39
Atriumfibrilleren
ivm ablatie moet ik deze medicatie preventief innemen.

14-04-2021 | Man | 74

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Eén keer eerder trombose gehad, toen acenocoumarol gebruikt. Dit middel leek ideaal; je hoeft niet te prikken, gewoon slikken en door. Ik kreeg echter al heel snel last van bijwerkingen; heftige hartritmestoornissen en druk op de borst. Ik werd er super gestrest van. Ik heb het middel 7 weken gebruikt, toen gestopt vanwege de bijwerkingen. Die waren na een week geheel ve[lees meer...]rdwenen. Mijn been is goed hersteld, maar de bijwerkingen maakten het tot een hel.

15-01-2020 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Goed medicijn met bijna geen bijwerkingen.Alleen in het begin wat klachten van hoofdpijn.

19-12-2019 | Man | 75
Ademhalingsproblemen
Heb mijn leven veel gerookt, tussenpose van 13 jaar niet en nu 8 jaar rookvrij. Sinds ik dit medicijn slik, merk ik gewoon dat ik kortademig ben geworden. Zeker met hond uitlaten, worden de rondjes het liefst steeds kleiner. Bij elke inspanning moet ik uitheijgen.

18-12-2019 | Man | 43
Trombose
Door aangeboren afwijking in de vene cava inferior een zeer heftige diep veneuze trombose opgelopen in beide benen en onderbuik. Men had zoiets nog nooit gezien. Enfin, na een week IC kritisch het verhaal overleefd. Sindsdien eliquis in vrij zware dosering. Eigenlijk geen bijwerkingen, behalve lang bloeden bij wondje en incidenteel bloedneus.

29-08-2019 | Man | 46
apixaban (2,5mg)
Longembolie
Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.

30-06-2019 | Man | 62
Hartritmestoornis
Ik ben een 62-jarige man die 2 weken geleden met hartritmestoornissen (tweede keer sinds 2 1/2 jaar) op de SEH terecht kwam i.v.m. een verhoogde hartslag en hartritmestoornissen. Slik sinds 2 1/2 jaar 1 x daags 25 mg Metoprolol (ook een prima middel en geen enkele bijwerking gehad, zelfs geen koude handen en voeten). Moet nu, preventief, 4 weken 2 x daags Apixaban 5 mg sli[lees meer...]kken aangezien ze op de Hartbewaking mijn hart "gereset" hebben, en na 1 x was mijn hartslag weer rond de 60 in rust. Ik vind Apixaban een Top Medicijn. Je hoeft niet naar de trombosdienst, en na 2 weken totaal geen bijwerkingen gehad, geen darmklachten, niet moe voelen, slaap prima en het medicijn heeft totaal geen negatieve invloed op mijn leven. Mijn Cardioloog gaf aan dat als je na 2 weken nog steeds geen bijwerkingen hebt, dan komen ze ook niet meer. Dus begrijp die "Indianenverhalen" hieronder allemaal niet. Is gewoon een meer dan prima medicijn. Hetzelfde las ik destijds ook over Metoprolol. Na 2 1/2 jaar ook totaal geen klachten of bijwerkingen. Wellicht een wat andere, gezonde, levensstijl hanteren misschien ?

05-03-2019 | Man | 68
Trombose
Omdat ik trombose in mijn linkerkuit kreeg heb ik dit middel gekregen Ik gebruik smorgens een aantal andere medicijnen, en neem ook een maagbeschermer Savonds neem ik geen maagbeschermer en krijg ik van dit middel maagpijn Bovendien heb ik de laatste weken lichte hoofdpijn, ik denk ook van dit middel omdat ik het daarvoor nooit had!

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum