Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Hartritmestoornissen (28 meningen)
Atriumfibrilleren (22 meningen)
Longembolie (20 meningen)
Trombose (18 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

29-08-2019 | Man | 46
Longembolie
Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.

30-06-2019 | Man | 62
Hartritmestoornis
Ik ben een 62-jarige man die 2 weken geleden met hartritmestoornissen (tweede keer sinds 2 1/2 jaar) op de SEH terecht kwam i.v.m. een verhoogde hartslag en hartritmestoornissen. Slik sinds 2 1/2 jaar 1 x daags 25 mg Metoprolol (ook een prima middel en geen enkele bijwerking gehad, zelfs geen koude handen en voeten). Moet nu, preventief, 4 weken 2 x daags Apixaban 5 mg sli[lees meer...]kken aangezien ze op de Hartbewaking mijn hart "gereset" hebben, en na 1 x was mijn hartslag weer rond de 60 in rust. Ik vind Apixaban een Top Medicijn. Je hoeft niet naar de trombosdienst, en na 2 weken totaal geen bijwerkingen gehad, geen darmklachten, niet moe voelen, slaap prima en het medicijn heeft totaal geen negatieve invloed op mijn leven. Mijn Cardioloog gaf aan dat als je na 2 weken nog steeds geen bijwerkingen hebt, dan komen ze ook niet meer. Dus begrijp die "Indianenverhalen" hieronder allemaal niet. Is gewoon een meer dan prima medicijn. Hetzelfde las ik destijds ook over Metoprolol. Na 2 1/2 jaar ook totaal geen klachten of bijwerkingen. Wellicht een wat andere, gezonde, levensstijl hanteren misschien ?

05-03-2019 | Man | 68
Trombose
Omdat ik trombose in mijn linkerkuit kreeg heb ik dit middel gekregen Ik gebruik smorgens een aantal andere medicijnen, en neem ook een maagbeschermer Savonds neem ik geen maagbeschermer en krijg ik van dit middel maagpijn Bovendien heb ik de laatste weken lichte hoofdpijn, ik denk ook van dit middel omdat ik het daarvoor nooit had!

26-01-2019 | Man | 83
Hartritmestoornissen
Geen gezeur met prikken iedere 14 dagen, melden bij trombosedienst voor controle.

05-01-2019 | Man | 70
Hartritmestoornissen
jaren acenecoumerol gebruikt zonder problemen enige nadeel het regelmatig controleren/prikken dit gaan gebruiken na bypass in rechter been

22-12-2018 | Man | 79
Boezemfibrilleren
Bij het kleinste wondje komt naar verhouding veel bloed

26-11-2018 | Man | 72
Trombose
Zeer makkelijk in te nemen. Heb geen bijwerken.

06-11-2018 | Man | 71
apixaban (5mg)
Ik neem nu al meer dan 3 jaar Eliquis wegens voorkamerfibrillatie. Over de effectiviteit kan ik niets zeggen omdat ik geen stollingsproblemen heb gehad. De bijwerkingen zijn minimaal. ik merk af en toe kleine wondjes op benen en voeten maar die genezen spontaan. af en toe jeuk op de borst wijt ik ook aan dit medicijn. Het alternatief medicijn Xarelto verdroeg ik veel minde[lees meer...]r goed (spierpijn na enkele dagen gebruik).

01-09-2018 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Een dag na de eerste inname van Eliquis begon mijn linker arm raar te voelen alsof ik er minder controle over had , na 3 dagen begon ook mijn linker been krachteloos te voelen . die zelfde dag nog wed ik opgenomen met verdacht op beroerte . Na 2 dagen onderzoek werd ik zonder aanwijsbare aandoeningen in mijn hoofd , ontslagen met de diagnose CVA. ( beroerte ) Daarvan hee[lees meer...]l erg geschrokken ! Nadat ik een dag thuis was begon echter ook mijn rechterzijde krachteloos te voelen . Voor mij dus nu zeker geen CVA ! ( is nu ook bevestigd ) Mij was dus steeds verteld dat Eliquis geen bijwerkingen had . Nu zelfs nadat ik ben gestopt met dit middel , voelt mijn hele lijf nog steeds slap en moe . Op deze site is me heel veel duidelijk geworden , en hoop en bidt dat mijn kracht ooit weer terug mag komen . Voel me net een slappe pop ! Ik hoop niet dat er zenuwen blijvend beschadigd zijn . Deze week maar weer naar de huisarts !

31-08-2018 | Man | 65
Atriumfibrilleren
Eerst gebruikt ivm Atriumfibrilleren, daarna een half jaar Pradaxa gebruikt als aanloop voor een ablatie. Na de ablatie in mei 2018 weer overgegaan naar Apixaban Eliquis. In mijn geval merk ik niets van bijwerkingen oid. Ook geen last van bloeduitstortingen na stoten. Voor mij een ideaal medicijn.

12-06-2018 | Man | 60
Longembolie
Ik gebruik Eliquis nu een half jaar. Mijn longarts heeft dit medicijn aanbevolen, nadat mijn longembolie was verholpen. Ik merk geen opvallende bijverschijnselen. Ik werk als zzp-er 5 dagen per week en loop bijna dagelijks een rondje hard. Dat ik af en toe last heb van vermoeidheid was voor het medicijngebruik niet anders. Als dit medicijn me kan behoeden voor een 2e lon[lees meer...]gembolie ben ik heel gelukkig en dankbaar.

04-04-2018 | Man | 55
Trombose
In 2014 diep-veneuze trombose aan rechterbeen opgelopen. Tot april 2017 acenocoumarol geslikt en regelmatig bloedprikken. Daarna Apixaban en 1 keer per jaar controle bij specialist voor de nierfunctie. Mijn ervaring is positief. 's Ochtends bij het opstaan en om 18.00 uur slik ik 2,5mg. Ervaar geen bijwerkingen en kan doen wat ik wil. Het grote voordeel vind ik dat ik nie[lees meer...]t meer hoef te laten prikken. Onlangs op jaarcontrole geweest en alles was goed en ga dus door met dit medicijn.

08-03-2018 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Na 10 maand gebruik geen negatieve ervaringen.

02-03-2018 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Half jaar geslikt, werd steeds vergeetachtiger korte termijn, concentratieproblemen, alles werd met teveel wereld draaide sneller dan bij kon houden. Nu overgestapt op fenprocoumon daarvoor wel naar trombosedienst. Geheugen inmiddels beter geworden

01-03-2018 | Man | 56
Longembolie
Overgestapt van Xarelto naar Eliquis ivm bijwerkingen zoals benauwdheid, vermoeidheid, jeuk. Gebruik het nieuwe medicijn nog te kort om er een duidelijk beeld van te geven, maar lijkt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan Xarelto

10-01-2018 | Man | 66
Cardiomyopathie
Heb ongeveer 12 jaar acenocoumarol geslikt. Waarvan de laatste 6 jaar kon ik zelf mijn INR waarde meten. Begin oct 2017 moest ik maar eens overstappen van de Cardioloog naar ander medicijn Apixaban werk heel goed, geen ge prik meer en geen bij verschijnselen.