apixaban

Atriumfibrilleren (19 meningen)
Trombose (12 meningen)
Longembolie (12 meningen)
Bloedverdunnen (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

08-03-2018 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Na 10 maand gebruik geen negatieve ervaringen.

02-03-2018 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Half jaar geslikt, werd steeds vergeetachtiger korte termijn, concentratieproblemen, alles werd met teveel wereld draaide sneller dan bij kon houden. Nu overgestapt op fenprocoumon daarvoor wel naar trombosedienst. Geheugen inmiddels beter geworden

01-03-2018 | Man | 56
Longembolie
Overgestapt van Xarelto naar Eliquis ivm bijwerkingen zoals benauwdheid, vermoeidheid, jeuk. Gebruik het nieuwe medicijn nog te kort om er een duidelijk beeld van te geven, maar lijkt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan Xarelto

10-01-2018 | Man | 66
Cardiomyopathie
Heb ongeveer 12 jaar acenocoumarol geslikt. Waarvan de laatste 6 jaar kon ik zelf mijn INR waarde meten. Begin oct 2017 moest ik maar eens overstappen van de Cardioloog naar ander medicijn Apixaban werk heel goed, geen ge prik meer en geen bij verschijnselen.

01-12-2017 | Man | 75
Atriumfibrilleren
kan er nog niet over oordelen maar de bijwerkingen liegen er bij mij niet om. Wacht nog tot na het weekend om te informeren bij de cardioloog . opgejaagd gevoel, heel slecht slapen, doodmoe, malen ,pijn benen vooral onderbenen, maag en darmklachten krampen dus heel vaak stoelgang

09-11-2017 | Man | 55
Longembolie
Vanaf de dag van opname en conclusie longontsteking en longembolie dit middel voorgeschreven gekregen. Eerst 2 maal daags 2 tabletten van 5mg. Sinds vandaag 2 maal daags 1 tablet van 5mg. Het neemt makkelijk in. Mischien is de periode van gebruik te kort om nu al meldingen te doen van de bijwerkingen. Ik hoop dat ik er in januari vanaf ben.

10-10-2017 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Eerst Xarelto nu Eliquis. Bijwerking: de helen dag lichte hoofdpijn en doof gevoel. Oren suizen en lichte verhoging. Ook soms prikkelingen in armen en benen.. ik denk dat mijn geest niet wil slikken en dat daarop het lichaam reageert.

24-09-2017 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Open hartoperatie in 1996 ivm hartritmestoornissen ( Maze-3 ). Positief: na gebruik van zo'n 10 dagen had ik ineens - sinds 10 jaar - weer een regelmatige hartslag !! Ging 10 jaar goed. Daarna weer stoornissen . Vervelende bijwerkingen : loop steeds moeilijker , geen kracht meer in de voeten, enkels en vooral de knieën. Veel spierpijn ! Acenocomarol. Mei 2016 overgestapt[lees meer...] op Eliquize. Zie boven. Leeftijd : 72.

17-08-2017 | Man | 64
Aneurysma

27-06-2017 | Man | 66
Longembolie
Ik kon al niet slapen in het ziekenhuis heb dat iedere dag gemeld aan de artsen bij hun ronde ze antwoorden niet en gingen gewoon weg!!!!! jeuk-pijn in onderbenen-niet meer kunnen slapen-lamlendig moe- IS HET SLECHTSTE MIDDEL MIJ OOIT VOORGESCHREVEN !!!!!!!

19-06-2017 | Man | 67
Atriumfibrilleren
gestart met tabletjes na cardioversie enorm kort ademig enorne moeheid niet normaal meer functonren hart kloppingen

18-06-2017 | Man | 55
Trombose
Sinds jan gebruik ik dit, genot dat je niet geprikt hoeft te worden maar nu lijken er toch wat bijwerking boven water te komen, moeheid, slecht slapen en het lijkt er op dat het effect heeft op manier waarop je uit je worden kunt komen, ook tintelingen.

30-05-2017 | Man | 33
Longembolie
Bijwerkingen: slecht/licht slapen, vermoeidheid gedurende de dag; soms tintelingen in armen.

10-05-2017 | Man | 73
Atriumfibrilleren
Slechte ervaring. Slaap slecht en heel onrustig sinds inname, heb vaker ritmestoornissen met een wat opgejaagd gevoel daaraan vooraf. Heb het idee dat het invloed heeft op het geheugen. Voel me ook iets minder fit. Ga contact opnemen met huisarts.

24-04-2017 | Man | 57
Longembolie
Na meervoudige longembolieen eerst acenocoumarol gebruikt en na overleg met de specialist Eliquis gaan gebruiken. Ben zwaar rugpatient en diverse keren geopereerd aan de rug. Na anderhalve dag begon de vermoeidheid en spierpijn, en juist die heftige spierpijn heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar de Acenocoumarol want daar nagenoeg geen bijwerking. Dan maar weer n[lees meer...]aar de trombosedienst want die zere rug en bijna niet kunnen lopen hierdoor heb ik er niet voorover.

21-04-2017 | Man | 66
Longembolie
heb ernstige jeuk en kan niet meer slapen.