apixaban

Atriumfibrilleren (19 meningen)
Trombose (12 meningen)
Longembolie (12 meningen)
Bloedverdunnen (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

05-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Tijdens knieoperatie kreeg ik boezemfibrilleren en daarna gelijk Eliquis gekregen. Volgens de Cardioloog was het beter om hier mee te beginnen omdat ik in een risicoleeftijd zit en hoge bloeddruk hebt. En omdat ik 4 jaar geleden een Ablatie hebt gehad. Maar voor de operatie was bloeddruk perfect 114/67. Maar nu ik de Eliquis inneem schoot mn bloeddruk omhoog naar 160/67 en[lees meer...] voel me opgejaagd. Ben er mee gestopt want vind het angstig. Moet pas over 6 weken naar de Cardioloog voor echo en controle. Heb tegen de huisarts gezegd dat ik gestopt ben, maar twijfel nog. Blijven stoppen of weer proberen! Help

02-03-2018 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Half jaar geslikt, werd steeds vergeetachtiger korte termijn, concentratieproblemen, alles werd met teveel wereld draaide sneller dan bij kon houden. Nu overgestapt op fenprocoumon daarvoor wel naar trombosedienst. Geheugen inmiddels beter geworden

10-10-2017 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Eerst Xarelto nu Eliquis. Bijwerking: de helen dag lichte hoofdpijn en doof gevoel. Oren suizen en lichte verhoging. Ook soms prikkelingen in armen en benen.. ik denk dat mijn geest niet wil slikken en dat daarop het lichaam reageert.

30-05-2017 | Man | 33
Longembolie
Bijwerkingen: slecht/licht slapen, vermoeidheid gedurende de dag; soms tintelingen in armen.

24-04-2017 | Man | 57
Longembolie
Na meervoudige longembolieen eerst acenocoumarol gebruikt en na overleg met de specialist Eliquis gaan gebruiken. Ben zwaar rugpatient en diverse keren geopereerd aan de rug. Na anderhalve dag begon de vermoeidheid en spierpijn, en juist die heftige spierpijn heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar de Acenocoumarol want daar nagenoeg geen bijwerking. Dan maar weer n[lees meer...]aar de trombosedienst want die zere rug en bijna niet kunnen lopen hierdoor heb ik er niet voorover.

28-01-2017 | Vrouw | 48
Trombose
Opgenomen met trombosebeen en longembolie. Dit nieuwe medicijn gekregen. Op zich erg fijn dat je niet hoeft te prikken. Terwijl aan de andere kant je voor je gevoel geen controle hebt. Eerste controle na 1,5 maand en daarna een jaar. Na een aantal weken merkte ik op dat ik soms wat vergeetachtiger was, maar schonk er nog niet te veel aandacht aan. Dacht zat het gebeuren we[lees meer...]l zijn. Maar kreeg moeite met soms op woorden komen of woorden uitspreken die voorheen vloeiend gingen. En vergat een enkele keer ook mijn tablet in te nemen ondanks dat ik een alarm op mijn telefoon had. Of dat ik mijn strip pakte en het niet klopte maar ik niet meer wist of ik hem ingenomen had. Deze week contact gehad met het ziekenhuis en dit aangegeven en in overleg met hun ga ik over een week starten met bloedverdunners waarbij ik wel moet prikken.

30-10-2016 | Vrouw | 55
Trombose
Ik kreeg kort na elkaar een korte aanval van defibratie ( 4min?) in derde week van gebruik Eliquis. In de nacht, dus zonder aanleiding van inspanning. Met flitsen in mijn ogen, waarbij ik getallen voorbij zag schieten. Misschien is het vaker opgetreden tijdens de slaap, maar overdag niet eerder gemerkt. Heb 3 x eerder trombose gehad en ben verder gezond; was verbaasd dat e[lees meer...]r verder geen controle van werking anti-stolling meer plaatsvindt, dus had - voordat deze bijwerking optrad- toch al met arts willen overleggen of ik op het gebruikelijke medicijnen mocht overgaan. De controleafspraak stond gepland na 3 weken. Het is raar, dat een medicijn dat (ook) tegen hartritmestoornissen wordt gebruikt, ook als antistolling wordt voorgeschreven en (bij mij) juist hartritmestoornis als bijwerking geeft.

01-10-2016 | Man | 65
Hartritmestoornis

12-04-2016 | Man | 74
Hartkloppingen
Na een jaar hartritmestoringen (hartoverslagen PVC/VES) werd mij Eliquis voorgeschreven. Voorheen werd mij verteld dat je met deze klachten wel 100 jaar kon worden en geen medicatie nodig was. Misschien moet ik nu een bloedverdunner nemen ivm een mislukte ablatie.? De arts is hierover zeer zwijgzaam waarom ik geen andere bloedverdunner kan nemen bv ascal. Tevens is Eliquis[lees meer...] zeer prijzig en je bent zo aan je eigen risico van €385.00, met ook nog veel bijwerkingen. Is dit niet een commercieel iets?

29-12-2015 | Man | 68
Bloedverdunnen
Opgeblazen gevoel na inname van dit medicijn.

02-10-2021 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Opgejaagd gevoel, constant gevoel van stress. Vaak in het geheel geen aanleiding voor. Soms hoofdpijn. Wel gebruiksvriendelijk, behalve als je artrose/reuma klachten aan handen hebt. Dan is het lastig uit de verpakking te krijgen. Sinds 1 jaar in gebruik.

15-12-2019 | Vrouw | 69
Ademhalingsproblemen
Droge ogen benauwd neusbloedingen darm bloedingen gehad

10-05-2019 | Vrouw | 46
Trombose
Ik gebruik dit middel ivm trombosebeen. Heb last van hoofdpijn die zwartestipjes en bloeddruk met name de onderdruk hoog, boven de 100. Iemand hier ervaring mee?

22-12-2018 | Man | 79
Boezemfibrilleren
Bij het kleinste wondje komt naar verhouding veel bloed

01-12-2017 | Man | 75
Atriumfibrilleren
kan er nog niet over oordelen maar de bijwerkingen liegen er bij mij niet om. Wacht nog tot na het weekend om te informeren bij de cardioloog . opgejaagd gevoel, heel slecht slapen, doodmoe, malen ,pijn benen vooral onderbenen, maag en darmklachten krampen dus heel vaak stoelgang

24-09-2017 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Open hartoperatie in 1996 ivm hartritmestoornissen ( Maze-3 ). Positief: na gebruik van zo'n 10 dagen had ik ineens - sinds 10 jaar - weer een regelmatige hartslag !! Ging 10 jaar goed. Daarna weer stoornissen . Vervelende bijwerkingen : loop steeds moeilijker , geen kracht meer in de voeten, enkels en vooral de knieën. Veel spierpijn ! Acenocomarol. Mei 2016 overgestapt[lees meer...] op Eliquize. Zie boven. Leeftijd : 72.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum