apixaban

Atriumfibrilleren (21 meningen)
Longembolie (17 meningen)
Trombose (15 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

16-06-2021 | Vrouw | 76
Bloedverdunnen

14-04-2021 | Man | 74
Atriumfibrilleren

10-06-2020 | Vrouw | 77
Boezemfibrilleren
Last van boezemfibrilleren. Ik had eerst andere medicatie maar daarvoor moest ik iedere week geprikt worden. Kreeg last van blauwe plekken en ik vond het niet fijn dat ik iedere week en geprikt werd en anders hoeveelheid moest slikken. Daarom heeft de cardioloog eliquis gegeven. Ik slik het nu al 6 jaar. Prima medicatie.

15-01-2020 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Goed medicijn met bijna geen bijwerkingen.Alleen in het begin wat klachten van hoofdpijn.

06-01-2020 | Vrouw | 56
Trombose
Sinds 2 keer trombose gehad.1 keer door een fout in het zhuis.een jaar later omdat ik niet mobiel genoeg was ivm botkneuzing enkel .

14-07-2019 | Vrouw | 26
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.

05-01-2019 | Man | 70
Hartritmestoornissen
jaren acenecoumerol gebruikt zonder problemen enige nadeel het regelmatig controleren/prikken dit gaan gebruiken na bypass in rechter been

31-08-2018 | Man | 65
Atriumfibrilleren
Eerst gebruikt ivm Atriumfibrilleren, daarna een half jaar Pradaxa gebruikt als aanloop voor een ablatie. Na de ablatie in mei 2018 weer overgegaan naar Apixaban Eliquis. In mijn geval merk ik niets van bijwerkingen oid. Ook geen last van bloeduitstortingen na stoten. Voor mij een ideaal medicijn.

01-03-2018 | Man | 56
apixaban (2,5mg)
Longembolie
Overgestapt van Xarelto naar Eliquis ivm bijwerkingen zoals benauwdheid, vermoeidheid, jeuk. Gebruik het nieuwe medicijn nog te kort om er een duidelijk beeld van te geven, maar lijkt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan Xarelto

09-11-2017 | Man | 55
Longembolie
Vanaf de dag van opname en conclusie longontsteking en longembolie dit middel voorgeschreven gekregen. Eerst 2 maal daags 2 tabletten van 5mg. Sinds vandaag 2 maal daags 1 tablet van 5mg. Het neemt makkelijk in. Mischien is de periode van gebruik te kort om nu al meldingen te doen van de bijwerkingen. Ik hoop dat ik er in januari vanaf ben.

11-10-2017 | Vrouw | 56
CVA (cerebrovasculair accident)
Gebruik het nu 1 jaar. Gaat goed, weinig klachten alleen wat vergeetachtig.

06-09-2017 | Vrouw | 48
Trombose
Xarelto gebruikt met vreselijke bijwerkingen. Daarna een half jaar clexane spuitjes, op aandringen vd huisarts nu eliquis. Wat mij tegenstaat is dat er geen tegenmedicijn is op het moment dat je een bloeding krijgt. Bij de oude generatie medicijnen bestaat dat wel. Verzocht om terug te schakelen op acenocoumeron, huisarts wil dit niet. Te duur. Belachelijk, dit is hoe het [lees meer...]gaat in Belgie. Een internist/hematoloog is niet betrokken bij deze beslissing

31-01-2017 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Gebruik het nu 2 maand, maar tot op heden tevreden. Af en toe lichte hoofdpijn. Niet storend. Verlichting ten opzichte van acenocoumarolgebruik.

05-04-2015 | Man | 67
Hartritmestoornis
Ik neem dit medicijn nog maar een paar dagen en het is dus te vroeg voor definitieve conclusies over de bijwerkingen.

24-04-2022 | Vrouw | 79
apixaban (2,5mg)
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik van eliquis voel ik mij veel beter.Hartritmestoornissen te verwaarlozen. Zeer tevreden !0

18-12-2019 | Man | 43
Trombose
Door aangeboren afwijking in de vene cava inferior een zeer heftige diep veneuze trombose opgelopen in beide benen en onderbuik. Men had zoiets nog nooit gezien. Enfin, na een week IC kritisch het verhaal overleefd. Sindsdien eliquis in vrij zware dosering. Eigenlijk geen bijwerkingen, behalve lang bloeden bij wondje en incidenteel bloedneus.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum