apixaban

Atriumfibrilleren (21 meningen)
Longembolie (15 meningen)
Trombose (14 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

16-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren dit medicijn in gebruik sinds een maand. Heb geen enkele bijwerking die in de bijsluiter beschreven staat en medicijn doet wat hij moet doen. In de eerste weken wel wat hieronder vaak vermeld wordt; angstig, opgejaagd, slecht slapen. Maar dat is na enkele weken verdwenen. Het enige waar ik erg veel last van houd is branderige en droge ogen, soms z[lees meer...]o erg dat ik ze niet eens kan open houden. Voor iemand die voor zijn werk bijna de gehele dag voor een beeldscherm zit, zeer vervelend. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, ben benieuwd of dit inderdaad aan het medicijn kan liggen.

18-02-2022 | Vrouw | 62

08-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ik heb sinds het slikken van elquis 2 migraine aanvallen met aura verschijnselen gehad,komt dit door het middel?

02-10-2021 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Opgejaagd gevoel, constant gevoel van stress. Vaak in het geheel geen aanleiding voor. Soms hoofdpijn. Wel gebruiksvriendelijk, behalve als je artrose/reuma klachten aan handen hebt. Dan is het lastig uit de verpakking te krijgen. Sinds 1 jaar in gebruik.

15-12-2019 | Vrouw | 69
Ademhalingsproblemen
Droge ogen benauwd neusbloedingen darm bloedingen gehad

10-05-2019 | Vrouw | 46
Trombose
Ik gebruik dit middel ivm trombosebeen. Heb last van hoofdpijn die zwartestipjes en bloeddruk met name de onderdruk hoog, boven de 100. Iemand hier ervaring mee?

22-12-2018 | Man | 79
Boezemfibrilleren
Bij het kleinste wondje komt naar verhouding veel bloed

01-12-2017 | Man | 75
Atriumfibrilleren
kan er nog niet over oordelen maar de bijwerkingen liegen er bij mij niet om. Wacht nog tot na het weekend om te informeren bij de cardioloog . opgejaagd gevoel, heel slecht slapen, doodmoe, malen ,pijn benen vooral onderbenen, maag en darmklachten krampen dus heel vaak stoelgang

24-09-2017 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Open hartoperatie in 1996 ivm hartritmestoornissen ( Maze-3 ). Positief: na gebruik van zo'n 10 dagen had ik ineens - sinds 10 jaar - weer een regelmatige hartslag !! Ging 10 jaar goed. Daarna weer stoornissen . Vervelende bijwerkingen : loop steeds moeilijker , geen kracht meer in de voeten, enkels en vooral de knieën. Veel spierpijn ! Acenocomarol. Mei 2016 overgestapt[lees meer...] op Eliquize. Zie boven. Leeftijd : 72.

18-06-2017 | Man | 55
Trombose
Sinds jan gebruik ik dit, genot dat je niet geprikt hoeft te worden maar nu lijken er toch wat bijwerking boven water te komen, moeheid, slecht slapen en het lijkt er op dat het effect heeft op manier waarop je uit je worden kunt komen, ook tintelingen.

14-04-2017 | Man | 70
Atriumfibrilleren
werd er een beetje agressief van, vooral verbaal. Neem er nu nog één per dag 's morgens.

26-11-2016 | Man | 55
Longembolie
Slik dit medicijn nu bijna een jaar, hiervoor ascal gebruikt, nu na derde keer een longembolie is dit middel voorgeschreven door de longarts. Wat mij op viel na 2/3 weken slikken van eliquis 5mg 2x per dag...dat ik tintelingen kreeg in benen, voeten, en armen.

24-05-2016 | Vrouw | 72
Beroerte
Ik ben heeeeeel erg moe, abnormaal moe. M'n lichaam voelt als Lood. Heeft iemand daar ervaring mee??

16-06-2021 | Vrouw | 76
Bloedverdunnen

14-04-2021 | Man | 74

10-06-2020 | Vrouw | 77
Boezemfibrilleren
Last van boezemfibrilleren. Ik had eerst andere medicatie maar daarvoor moest ik iedere week geprikt worden. Kreeg last van blauwe plekken en ik vond het niet fijn dat ik iedere week en geprikt werd en anders hoeveelheid moest slikken. Daarom heeft de cardioloog eliquis gegeven. Ik slik het nu al 6 jaar. Prima medicatie.