Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Hartritmestoornissen (28 meningen)
Atriumfibrilleren (22 meningen)
Longembolie (20 meningen)
Trombose (18 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

30-10-2016 | Vrouw | 55
Trombose
Ik kreeg kort na elkaar een korte aanval van defibratie ( 4min?) in derde week van gebruik Eliquis. In de nacht, dus zonder aanleiding van inspanning. Met flitsen in mijn ogen, waarbij ik getallen voorbij zag schieten. Misschien is het vaker opgetreden tijdens de slaap, maar overdag niet eerder gemerkt. Heb 3 x eerder trombose gehad en ben verder gezond; was verbaasd dat e[lees meer...]r verder geen controle van werking anti-stolling meer plaatsvindt, dus had - voordat deze bijwerking optrad- toch al met arts willen overleggen of ik op het gebruikelijke medicijnen mocht overgaan. De controleafspraak stond gepland na 3 weken. Het is raar, dat een medicijn dat (ook) tegen hartritmestoornissen wordt gebruikt, ook als antistolling wordt voorgeschreven en (bij mij) juist hartritmestoornis als bijwerking geeft.

24-10-2016 | Man | 75
apixaban (5mg)
Drie maal per week ging ik twee uur per keer naar de sportschool. Sinds ik de medicijnen slik ben ik te moe om er heen te gaan. Normaliter liep ik met mijn honden heel veel Km. Ik moet me er nu toe aanzetten om "een stukje" te gaan wandelen. Ik slik deze medicijnen omdat het bloed te lang in de hartkamer blijft stilstaan. Leeftijd 75 jaar.

01-10-2016 | Man | 65

04-09-2016 | Man | 53
Atriumfibrilleren
Gebruik dit medicijn sinds begin augustus wegens een aanval van boezemfibrilleren, voel me sindsdien onprettig, erg vergeetachtig en vooral 's nachts last van rare tintelingen en spiertrillingen, heeft iemand hier ervaring mee?

23-08-2016 | Man | 74
Hartkloppingen
Neem nooit Eliquis,want de medische gevolgen zijn niet te overzien. Ik heb een verminderde nierfunctie en beschadigingen van het zenuwstelsel (ernstige polyneuropathie). Dit medicijn is getest op gezonde mensen en niet op mensen die al medicijnen gebruiken. Ik denk dat artsen er van uit gaan wat de Pharmaceutische industrie hun verteld. Het is puur commercieel wat niet[lees meer...] goed onderzocht is.

21-08-2016 | Man | 63
Hartritmestoornis
Ivm hartritmestoornissen sedert een week door cardioloog voorgeschreven. Per dag bloedtesten gehad, werkt goed. Vooralsnog geen bijwerkingen te merken. Nooit eerder anti stollingstabletten gebruikt.

25-07-2016 | Vrouw | 53
Hartritmestoornis
Ik gebruik Eliquis nu een jaar en heb helemaal geen bijwerkingen. Als ik het vergelijk met andere bloedverdunners waarbij je onder controle van een trombosedienst staat is dit middel erg gebruiksvriendelijk. Heb vanaf dag 1 nergens last van gehad.

21-07-2016 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Mijn ervaringen met Eliquis zijn slecht. Het lijkt wel alsof het invloed op je hersenen heeft. Ik wil dit middel nooit meer. Sinds ik dit middel gebruikte voelde ik me onprettig, vooral werd ik extreem vergeetachtig. Het is moeilijk uit te leggen, maar de dingen die ik vergat waren de meest normale dingen, zoals een foto die ik een uur daarvoor bekeken had, of welke dag he[lees meer...]t was, of hoe mijn kinderen heten. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt en raakte er van in de war. Ik begon alles dubbel te controleren, omdat ik bang was dingen te vergeten. Ook voor mijn werk ging het niet goed. Ik wist bijvoorbeeld in de middag niet meer wat ik in de ochtend gedaan had. Ik heb Eliquis in overleg met een arts afgebouwd en mijn geheugen is nu weer normaal.

05-07-2016 | Man | 62
Hartritmestoornissen
pijn in lever , pijnlijke pijn , effectief zal t wel goed zitten , mar die pijn in de lever is te veel voor mij

24-05-2016 | Vrouw | 72
Beroerte
Ik ben heeeeeel erg moe, abnormaal moe. M'n lichaam voelt als Lood. Heeft iemand daar ervaring mee??

12-04-2016 | Man | 74
Hartkloppingen
Na een jaar hartritmestoringen (hartoverslagen PVC/VES) werd mij Eliquis voorgeschreven. Voorheen werd mij verteld dat je met deze klachten wel 100 jaar kon worden en geen medicatie nodig was. Misschien moet ik nu een bloedverdunner nemen ivm een mislukte ablatie.? De arts is hierover zeer zwijgzaam waarom ik geen andere bloedverdunner kan nemen bv ascal. Tevens is Eliquis[lees meer...] zeer prijzig en je bent zo aan je eigen risico van €385.00, met ook nog veel bijwerkingen. Is dit niet een commercieel iets?

29-12-2015 | Man | 68
apixaban (2,5mg)
Bloedverdunning
Opgeblazen gevoel na inname van dit medicijn.

05-04-2015 | Man | 67
Hartritmestoornis
Ik neem dit medicijn nog maar een paar dagen en het is dus te vroeg voor definitieve conclusies over de bijwerkingen.